Ach Marleen, het is echt helemaal niet leuk zo he.... Arme Luuk, arme jij (en voor Roel en Marleenman is het vast ook niet leuk...) dikke knuff voor je, morgen is het dinsdag, hopelijk brengt dat meer helderheid. boni, ik weet niet wat er speelt, maar wil je er sterkte bij wensen. Je komt gewoon hier als je er tijd voor hebt, is toch prima. En wat leuk dat Mirthe de wereld aan het ontdekken is, je hebt er gelijk weer je handen vol aan! Betti heeft besloten dat ze geen prakjes meer wil. Hoewel, een geprakt fruitje gaat nog, en 's morgens een bordje pap ook wel (als je snel genoeg lepelt). Maar 's avonds weigert ze na twee happen. Ze wil tóch veel liever zelf pakken en in haar mond stoppen. Ze eet nu tussen de middag zelf haar broodjes, en 's avonds wat groente. Wel lastiger met rijst, en om er iets van vlees in te verstoppen. Maar zacht gekookte worteltjes of stronkjes broccoli verdwijnen in rap tempo in haar mondje. En dat terwijl ze eerst helemaal niet geïnteresseerd was in Rapley'en. Je moet haar alleen geen broodbeleg geven dat ze ervan af kan halen, want dan ligt uiteindelijk al het brood op de grond. (ze heeft het zelfs eens gepresteerd om de smeerkaas van haar brood te likken en dan van die kleffe broodjes weg te smijten, lekkerrrrr!
@Bri: Ik verbaas me soms echt over Betti, dat ze bv zelf haar broodjes nu al eet. Broodbeleg eraf halen hebben wij ook een tijdje gehad met Roel, maar die fase is weer voorbij Als ik even niet keek dan waren alle stukjes worst er vanaf. Morgen inderdaad gelukkig naar de therapeut. Dat voelt als iets waar we ons nu even "aan vast houden". Gisteren overdag heeft hij al zijn flessen zonder noemenswaardig huilen gedronken (wel steeds rond de 50cc laten staan, van de 135cc), dus gaf weer wat hoop. De late voeding weigerde hij alleen wel helemaal. De voeding van vanmorgen weigerde hij in eerste instantie ook, maar na een half uur toch 70cc op. Net was het weer één groot drama. Alleen maar huilen en overstrekken. Mn moeder maar weer laten filmen. Uiteindelijk 60cc op (en 75cc weggegooid). Hij kijkt je dan ook zo hulpeloos aan. Ik zag dat de tranen in mn moeders ogen stonden. Gisteren waren mn schoonouders er en mijn schoonvader heeft 3x zitten huilen. Maakt het er voor ons ook niet echt luchtiger op Van de week ook maar weer gaan wegen. Ik vrees dat hij weer afgevallen is, maar ik hoop dat het meevalt.
Dat is idd wel heftig zeg, dat je moeder en schoonouders er ook zo door aangedaan zijn. Ik heb echt met jullie te doen. Wel goed om het af en toe te filmen. Zijn nou niet echt filmpjes waar je over 10 jaar nog eens met plezier naar kijkt, maar wel heel nuttig om aan de therapeut te laten zien wát hij nou precies doet. Want je zult altijd zien dat ze het niet doen in de spreekkamer... Kan me voorstellen dat je bang bent voor Luuk z'n gewicht, maar gelukkig gaat er wel een gedeelte van z'n voedingen in. Qua broodjes eten: je moet de stukjes wel één voor één voor Betti neerleggen, anders pakt ze er in elke hand een en wil er dan nog een pakken, en dan laat ze alles maar vallen. Als je iets in haar mondje stopt (bijv. met een lepeltje tussen de happen door), dan haalt ze het er met haar vingers weer uit, of ze duwt het met haar tong naar buiten. Deane eet soms nog steeds eerst zijn beleg en daarna pas zijn brood, maar meestal eet hij die uiteindelijk wel op. Hij eet ook z'n korstjes pas als laatste. Laatste ontwikkelingen van Deane: meneer krijgt meer en meer een opvatting over zijn kleren. Wat wil hij aan en wat niet, wat vindt hij mooi bij elkaar passen en wat niet. Hij doet het best aardig, maakt eigenlijk nooit combinaties die echt niet samen kunnen.
Roel heeft ook echt een voorkeur voor bepaalde kledingstukken. Leuk om te zien. De combinaties maak ik dan wel, maar hij zegt vaak welk shirt hij aan wil. Hij zoekt dan zelf de sokken erbij Ja, Luuk drinkt gelukkig nog wel voldoende om niet uit te drogen. Gisteren heeft ie uiteindelijk 545cc op (over 7 voedingen). Hij zou in het ideale geval rond de 700 moeten zitten nu, maar dat haalt ie nooit. Vrijdag had ie maar 470cc op. Ik hou het ook elke voeding bij zodat we een overzicht hebben hoeveel erin gaat.
och ja, sokken zijn ook écht belangrijk voor een bijna 3-jarige! Deane heeft bijvoorbeeld zwarte sokken met witte letters erop (Big Brother a.k.a. The Boss staat erop) en die noemt hij om een vreemde reden zijn Spiderman-sokken. en die wil hij dus érg vaak aan. Gek joch, we hebben helemaal niets met spiderman in huis (maar een kdv-vriendje blijkbaar wel).
hoi meiden, ben al een tijdje niet geweest... had gelezen dat jullie kids zo ben kleding bezig zijn haha sem intereesseert helemaal niet wat ik hem aandoe gelukkig nog...haha in april maar eens op zoek naar een school, pff...weet nog niet wat het gaat worden haha.. en manlief bemoeit zich er niet mee... sem luistert echt nergens naar hij is oh zo lief maar luisteren voor geen meter! pff gekkie haha
Even een update: Vandaag naar de manueel therapeut geweest en hij zei dat hij het behoorlijk heftig vond. Hij overstrekt toch wel extreem en hij huilde ook weer de hele tijd. Er zat een nekwervel scheef en die heeft hij recht gezet. Waarschijnlijk is het KISS. Het zou in ieder geval nu beter moeten gaan of na de volgende behandeling. Luuk heeft vanmiddag rustig op de bank gelegen en in een normale houding, er kon ook regelmatig een lachje vanaf. Ik ben erg benieuwd of het nu eindelijk de goede kant op zal gaan of dat het toch niet gaat helpen. Door alle ervaringen ga ik nu zeker niet te hard juichen, eerst maar eens een paar dagen afwachten. Over twee weken weer terug. Ik stuur meteen even een foto mee hoe Luuk er gisteren bij lag (is een normale houding voor hem) Hij kon eigenlijk niet meer normaal liggen.
Jeej Marleen dat ziet er inderdaad niet echt fijn uit, zoals hij daar ligt. Ik hoop echt dat deze behandeling wél gaat helpen!
Ahh Marleen nee dat lijkt me idd helemaal geen lekkere houding om in te liggen. Ik duim zo voor jullie dat het nu beter zal gaan, ik kan me je afwachtende houding helemaal voorstellen omdat het al een aantal keer is tegen gevallen, maar hoop dat dit het nu eindelijk is en jullie nu ook echt is kunnen gaan genieten van alles!!
Vannacht om half 6 werd Luuk wakker. Ik wilde hem drinken geven, maar hij ging weer raar slikken, ik hoorde vanalles in zn buik en toen ging ie weer heel hard huilen en wilde niet drinken van de pijn. Bijna niet stil te krijgen. Uiteindelijk toch 80cc gedronken, daarna na 1,5 uur weer wakker van de honger... Ik ga dus nu naar het ziekenhuis om hem te wegen en dan kijk ik wel wat ik doe. Als hij afgevallen is dan moet er maar meteen een arts naar kijken?? *zucht*
Dat is ook geen fijn begin van jullie dag. Ik zou er idd wel een arts bij laten halen; je bent er dan tóch en afvallen is niet iets wat zo'n klein mannetje hoort te doen. Mijn ervaring met manuele therapie is overigens dat het voor enorme opluchting kan zorgen, maar wel één of twee dagen spierpijn na de behandeling (alle spieren moeten zich weer gaan aanpassen aan de nieuwe stand van de wervels). Heeft de mt daar nog iets over gezegd, of je zoiets moest verwachten? Nog geen nieuws van het babyfront van m'n nichtje. Ze is nu 41+2, er helemaal klaar mee en vandaag moet ze weer voor controle naar het zkh. Hopelijk gaat het nu écht gauw gebeuren (ja dat moet wel; uiterlijk zaterdag gaan ze inleiden...). En nog hopelijker is alles dan in orde met mama&baby, dat is toch het belangrijkste. Hier wel weer even wakker vannacht, half uurtje rond 4 uur. Jammer dat Betti het toch niet helemaal snapt, het principe van doorslapen. Maar de kleine meid kan nu wel midden in de kamer zomaar opstaan, ipv met behulp van een tafeltje of de bank.
Weer terug uit het ziekenhuis. Het was weer zo druk dat er geen plaats was om op te nemen. Ik had geen afspraak, maar was gegaan om te wegen en waar ik bang voor was, bleek ook zo te zijn; Luuk is weer afgevallen. Hij weegt nu 4570 gram (OP 12 januari, 2 weken geleden dus woog hij 4600 dus in vergelijking met 2 weken geleden zit hij daar nog onder) De assistente heeft de kinderarts erbij gehaald (ik zei dat ik niet weg ging voordat er een arts naar hem gekeken heeft) Er is neusslijm afgenomen om te kijken of hij RS virus heeft, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk, want hij is niet ziek en heeft geen koorts. Verder was het vannacht weer één groot drama met drinken. Hij heeft wel dorst, maar hij slikt hard, je hoort het gaan door zn slokdarm en dan gaat hij hard huilen en weigert de fles. Pff... Sorry voor mn geklaag hoor... jullie zullen er misschien ook niet op zitten te wachten..
Echt enorm balen Marleen, iedere keer dat gesukkel met Luuk. En ook het idee hebben dat je niet serieus genomen word of ze geen tijd voor je hebben. Goed dat je op je strepen hebt gestaan dat er een arts bij moest komen. Heb het zo met jullie te doen, je wilt gewoon dat je kind happy is en goed drinkt en groeit. Enne... geklaag kennen we niet hier hoor. Vergeet dat nooit. Het is voor jou ook lekker om je hart te luchten. Dikke knuffel voor je
Ja het is inderdaad fijn om mn hart te luchten.. (maar ik kan me voorstellen dat jullie er misschien een beetje moe van worden.. ) Ik heb wel het gevoel dat de arts ons serieus neemt, maar dat ze zelf ook niet zo goed weet wat ze ermee aan moet. Ze heeft ook speciaal ervoor gezorgd dat we vrijdag weer op de poli mogen komen terwijl haar spreekuur al helemaal vol zat. Ik heb zelf ook op de afdeling gezien dat het helemaal vol zat. De enige optie was naar een ander ziekenhuis, maar dat zie ik in eerder instantie ook niet zitten, want het is niet "levensbedreigend"
Nee ik word niet moe van je hoor. Leef juist erg met je mee, dus blijf vooral lekker je hart hier luchten. Een ander ziekenhuis lijkt me ook geen optie, tenzij je er eerder terecht zou kunnen. Wel vervelend dat jezelf het idee hebt dat de arts het ook niet zo goed weet. Wel fijn dat je dan toch vrijdag weer mag komen en dat ze dan hopelijk echt stappen ondernemen.
hey marleen, eigenlijk zat ik wél te wachten op jouw 'geklaag' hoor. niet dat ik het geklaag vind, maar ik log wel regelmatig even in om te lezen hoe het nu met Luuk gaat, of er al iets van schot in de zaak zit. ben het helemaal eens met corina!