April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Marleen, sterkte met alles. Ik hoop dat ze er nu achter komen waarom Luuk niet lekker in zijn vel zit en dat ze er wat aan kunnen doen.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Er loopt hier een klein gevlekt/gestippeld manneke rond. Denk dat Tijn de 5e ziekte heeft.

3. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

kwebbeltje; ach wat vervelend, beterschap!

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Beterschap voor Tijn en ook voor Ryan (las ik op twitter).

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @marleen sterkte meis en hopelijk mag luuk gauw weer mee naar huis

@ kwebbel beterschap voor Tijn

6. Zeepaardje

nou meiden, was blij dat ik op de wachtbank zat, maar volgens mij moet me ei toch nog komen hoor:( ach geduld is een schone zaak:) Maar oh zo moeilijk;)

Morgen gaan we dagje naar zandvoort:D

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vanmorgen belden ze van het ziekenhuis dat luuk vandaag al over gaat op Neocate i.p.v. morgen omdat ze vinden dat hij zo heftig reageert op de voeding. Ik race zo snel naar het ziekenhuis om hem in bad te doen en dan krijgt hij zijn eerste flesje Neocate. Ben benieuwd! Ook meteen wegen. Ik hoop niet dat hij verder afgevallen is.

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Tot toi vandaag Marleen.

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Weer terug uit het ziekenhuis. Hij is nu over op Neocate, maar wilde bijna niet drinken, 90 laten staan (van de 135) en dat ging met veel moeite. Nu maar hopen dat het wel beter zal gaan (ze moeten er vaak aan wennen).

Vanwege de zeer onrustige huid heeft de verpleegkundige de kinderarts erbij gehaald. Hij keek er naar, maar hij zei dat het vooral goed was dat hij hem een keer heeft gezien vanwege zijn bewegingen. Hij was er nogal van onder de indruk en zei dat hij dit nog bijna niet had gezien. Hij kon het ook niet helemaal plaatsen bij KMA en reflux. Hij is zó onrustig dat hij wil dat er een echo van de schedel gemaakt gaat worden en waarschijnlijk ook een hersenscan. Daar ben ik best wel van geschrokken... Ik had verwacht dat ze richting buik zouden gaan zoeken en niet richting hoofd. Het kwam me even rauw op mn dak vallen en moest even een traantje laten. Ik hoop dat het meevalt. Het fijne is wel dat ze hem echt goed door gaan lichten nu op alle fronten.

10. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Oh jeetje Marleen, schrik er ook nogal van.
    Hopelijk valt het echt mee met de kleine Luuk.
    Dikke knuffel voor jou

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen...dat is ook niet niets. Heel erg heftig hoor. Enerzijds wel prettig dat ze ook alles goed gaan onderzoeken. Denken ze ergens specifiek aan?
    Gaan ze morgen die onderzoeken doen? Als ik wat voor jullie kan beteken dan moet je het zeggen hoor. (ook al woon ik niet naast de deur)

Kwebbel

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Jee marleen wat een schrik. hopelijk valt het allemaal mee!

Hier echt mega heftig ongi geworden.....lijkt een beetje op de eerste keer na de bevalling. Vanmorgen 2x doorgelekt, nu met dubbele bescherming elke 2 uur verschonen dan gaat het goed (hopelijk heb ik genoeg in huis.....) Begin me nu echt af te vragen of het nog iets kan zijn van de curetage. Vorige maand was ook wel wat heviger dan ik gewend ben, maar dit is wel heel extreem.

13. Bri

Bri Niet meer actief

marleen, nogmaals een heeeeel grote knuffel voor jullie. wat heftig zeg. meestal kan ik berichtjes hier wel met droge ogen lezen, maar van je laatste posts kreeg ik toch wel een paar tranen. wat een schrik; kan me voorstellen dat het voor jou ook een schok was dat ze nu naar z'n hoofdje gaan kijken.
    heel veel sterkte. en probeer inderdaad zelf zo veel mogelijk rust te nemen, die heb je hard nodig! 't zal nog een pittig traject zijn, ook als hij straks weer lekker thuis is, je hebt je energie dus dubbel en dwars nodig.

miele; dat klinkt niet echt normaal nee. misschien morgen even naar de ha of de gyn bellen? laten checken of alles echt wel schoon is daarbinnen? zo'n bloedbad daar zit je ook niet op te wachten he...

zo meteen gaan we kennis maken met onze nieuwe oppas (hoop ik; als het klikt wordt ze onze oppas). meisje van 19, gaat in a'dam studeren en heeft oppaservaring. ben benieuwd!
    overmorgen is briman jarig; heb nog steeds geen cadeau voor hem. ga in elk geval zorgen voor een leuke avond uit met z'n tweetjes, verder zie ik nog wel even....

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Toen Luuk nog in mijn buik zat heb ik echo;s gehad in het UMC en daar was toen die plexus cyste te zien die later weg was. Hij vroeg of er na de geboorte nog naar het hoofd gekeken was en ik zei van niet. Daarom willen ze misschien nog in het hoofd kijken?

Het goede nieuws is wel dat mijn man net in het ziekenhuis een flesje heeft gegeven van die nieuwe voeding (Neocate) en dat hij het hele flesje leeg heeft gedronken en daarna nog 30cc extra dus in totaal 165cc. Zoveel heeft hij nog nooit gedronken. Duimen jullie mee dat dit niet eenmalig was, maar dat hij het gewoon goed gaat doen op Neocate?

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Marleen, ik duim voor jullie en ook voor een goede uitkomst van het onderzoek.

16. Zeepaardje

@marleen; jeej meid wat heftig, pff kon ik maar iets voor jullie doen!!! Meid klets hier lekker van je af en we zijn er allemaal voor je, hele dikke knuffel voor jou en je gezin!!!
    Ik duim voor je!

@mielenl; meid wat vervelend dat je zo extreem ongi bent, pff lastig zeg! Je voelt je dan ook zo beroerd he? nou meid doe rustig aan!

@bri; hoe was de eerste indruk van de oppas? was de klik er?

@all; knuffel

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Mielenl: Klinkt wel als een heel heftige menstruatie. Even goed in de gaten houden lijkt me!

@Bri: Altijd handig om een goede oppas in de buurt te hebben.

Om 17.00 uur zijn we weer een fles gaan geven (we waren om 16.00 uur in het ziekenhuis). Die fles ging weer helemaal niet. Hij dronk maar 40 cc en liet dus 95cc staan. We hebben afgesproken om aan het eind van de avond nog even te bellen hoe de andere voedingen gegaan zijn. Ik hoop dat hij wel gewend gaat raken aan de voeding, want anders vrees ik voor een sonde. Pff, mn hoofd loopt soms over van alle indrukken van de afgelopen dagen. Als ik Luuk zn kamertje binnen loop is het ook zo leeg.. :(

18. Bri

Bri Niet meer actief

Marleen, natuurlijk duim ik ook mee dat de neocate goed gaat lopen.
    en we hopen niet dat Luuk een sonde moet.... Mocht je daar ervaringen over willen lezen, er is hier iemand die onder de naam snoopy1979 schrijft, van wie de jongste dochter maandenlang een sonde heeft gehad. Ze is daar nu van af en het eten en drinken gaat nu goed. Misschien goed om haar ervaringen te lezen? Dan weet je alvast wat meer, mocht het toch die kant uit gaan... (nogmaals; ik hoop dat het niet nodig is!)

Oppas was erg aardig. Beetje afwachtend, dat wel, maar volgens mij wel een lieve en capabele meid. Donderdag komt ze voor 't eerst; Deane is dan uit logeren, dan kan ze de eerste keer met Betti alleen doen. En dan kan ik met Briman uit, ter ere van zijn verjaardag (morgen).

19. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ marleen, ik duim ook met je mee. Kan me voorstellen dat het ontzettend leeg voelt als je Luuk z'n kamertje in loopt. Helemaal als je weet dat hij niet bij opa en oma aan het logeren is, maar in het ziekenhuis. Ik leef met jullie mee hoor!

@ bri fijn dat de oppas beviel. en leuk, een avondje uit in het verschiet! Siemens en ik gaan zaterdag lekker uit eten, mag niet te goedkoop zijn want we krijgen het van zijn werk, hahaha! Dus dat wordt Herman den Blijker :D :D

Hier vanmorgen gebeld met het zkh, toen ik mijn verhaal had gedaan riep de assistente gelijk dat het klonk alsof er nog wat restweefsel zit. Dus morgenochtend langs komen voor een echo. Sjonge, dat kan er ook nog wel bij; nog een curettage......blergh.....nouja misschien valt het allemaal mee

20. Bri

Bri Niet meer actief

mielenl, nee zeg, daar zit je idd niet op te wachten. maar goed, als er nog restweefsel zit kun je het maar beter kwijt zijn. ik hoop voor je dat het gauw lente wordt...

Deel Deze Pagina