April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@kili; apeldoorn:) wezen zwemmen...

@boni; vannacht beter geslapen ivm spoken kind;)

@marleen dikke knuf meid!!!

@all; morgen dagje huishoudbeurs:)

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden.

Marleen, wat fijn dat Luuk toch zo snel kon worden overgeplaatst.
    Hopelijk komt er nu schot in de zaak!

Hier vandaag spijkers met koppen geslagen.
    Ik was bezig met dingen te regelen om een opleiding te starten.
    Kraamzorg, maar het was te moeilijk te regelen, niet de gewenste opleidingsvorm,financieel niet makkelijk, moeilijk qua opvang van Tygho. Dus had het idee al een beetje losgelaten. Ik was zo teleurgesteld...
    Maar de laatste paar maanden ben ik een paar x naar het cafe geweest met vriendinnen en ik merkte dat ik met een beetje weemoed zat te kijken naar de mensen die er aan het werk waren...Het begon me te kriebelen(heb eerder een jaar of 3 in de horeca gewerkt)
    Ik heb voor 4 jaar terug al eens een poging gedaan daar diploma's in de halen en dat is half gelukt...
    Ik heb dus na veel overleg en praten besloten hiervoor te gaan... Toch mn hart achterna. Want mijn hart heeft eigelijk altijd bij de horeca gelegen.
    Heb me dus vandaag weer aangemeld voor dezelfde studie( thuisstudie ) en kan eind deze maand al beginnen.
    Ik ben heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt en dat ik nu toch mn dromen ga najagen.:D

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Cynthia, heel veel succes!

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Gelukkig een hele goede nacht achter de rug, ik hoop dat ze vannacht net zo goed slaapt..

5. Zeepaardje

@boni; hoop het ook voor jullie:)

@mams; heel veel s6 en plezier met je thuisstudie!

6. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Mams succes met het oppakken van je studie.

Kili leuk om je ook weer eens te zien. Alles goed met jullie?

Wolfje hoe was de HHbeurs?

Meiden ik ben aan het aftellen. Nog maar 5 weekjes (dat zijn voor mij 10 dagen) werken en dan 16 weken verlof. Ohhhhhh jullie willen niet weten hoeveel zin ik daar in heb. Morgen ook alweer 31 weken zwanger, het gaat opschieten.

7. Zeepaardje

@isra; tijd gaat idd snel! Lekker aftellen naar je verlof en de bevalling!

Beurs was helemaal super... echt genoten

zelfs sem daar even gelaten bij de opvang, heeft super lief met andere kindjes gespeeld!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Jeetje Isra, 31 weken alweer!Wat gaat de tijd toch ontzettend snel!!

9. Zeepaardje

isra; hoe voel je je eigenlijk?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Wow isra, je bent goed op weg! Het einde van het werken komt zelfs al in zicht. Ben je er aan toe, om thuis op de bank te gaan vertoeven? Heeeerlijk vond ik het; alleen maar slapen en dvd's kijken die laatste weken (op de dagen dat Deane naar het kdv was). Een wandelingetje naar de supermarkt en de bakker, dat kon ik nog wel opbrengen. Maar dan had ik het ook wel weer gehad!

Ben nu foto's aan het uitzoeken voor Betti's eerste jaarboek. Leuk om die hele prille plaatjes weer te zien. De eerste foto is van toen ze alweer 6 minuten oud was; ze kwam nogal snel dus papa stond niet echt in de aanslag met de camera.

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Even een teken van leven vanuit het ziekenhuis. Luuk ligt nu 15 dagen in het ziekenhuis. Net weer een dramatische voeding gehad. Hij had weer zoveel pijn. Maar 20 cc zelf gedronken. De rest door de sonde, maar ook toen zoveel pijn dat ze de laatste 30cc niet heeft gegeven. Er wordt nu gezocht richting stofwisseling o.a. Helaas doen ze in het weekend nauwelijks iets dus weer wachten tot maandag.

@Isra: Schiet lekker op. Heerlijk dat je bijna verlof hebt!

@Bri: Altijd nuttig, een fotoboek maken.

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isra...lekker bijna verlof. Zit nog wel op spam buik te wachten :D;)

Marleen...blijft heavy. Aan de ene kant prettig dat ze nu wat gerichter gaan zoeken, hoop niet dat het zoeken naar de speld in een hooiberg is. Dit omdat er zoveel stofwisselingsziekten zijn.
    En jullie lieve kleine vent nog steeds zoveel pijn :(:(....ben er steeds zo verdrietig onder. Ook kwebbelman vraagt elke dag is er nog nieuws.
    Hoe gaat het met jouw en manlief? Trekken jullie het nog een beetje? En Roel?

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb zelf wel wat meer moeite met de weekenden merk ik, omdat er dan niks gedaan wordt. Het voelt dan zo nutteloos allemaal. We gaan zo even bellen naar het ziekenhuis hoe de voeding gegaan is. In het weekend ga ik wat eerder naar huis dan doordeweeks dus dan geef ik een voeding minder, want dan neemt de verpleegkundige het over. Ik hoop wel dat er maandag wat meer concrete dingen gedaan gaan worden. Al met al heb ik steeds het gevoel dat het allemaal zo langzaam gaat, maar dat komt vooral omdat Luuk soms zoveel pijn heeft en je wilt het mannetje zo graag helpen. Dan is elke dag onduidelijkheid er één teveel.. :(

Roel was van de week ziek (overgeven en koorts) en nu ligt man op de bank met koorts en niet fit en misselijk. Mijn moeder heeft afgelopen nacht 5x overgegeven dus ik hoop niet dat ik straks ook ziek word.. Dat kan nu echt niet!

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Zo, het weekend is weer bijna voorbij (normaal is dat jammer, maar nu ben ik er blij om) De laatste voeding die ik zelf heb gegeven (om 16.30 uur) was weer zo pijnlijk dat hij helemaal niks dronk. Er kwam een oudere verpleegkundige en ik kreeg een beetje het gevoel dat ze vond dat ik hem niet goed vast hield en dat hij daardoor niet wilde drinken. Zij zou het wel even voordoen hoe het moest (ondertussen heb ik al zoveel houdingen geprobeerd en ik wist dat het daar toch echt niet aan lag). Ze hield hem in een soort houdgreep en ook bij haar huilde hij alleen maar keihard en dronk niks. De speen werd er vrij hard in gedrukt en daardoor verslikte hij zich alleen maar heel erg. De hele voeding dus maar weer per sonde, ook met hard huilen. Zo moeilijk om te zien... We zijn daarna weg gegaan, naar huis. Dit kost zoveel energie allemaal voor zowel Luuk als voor ons.

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ marleen jeetje wat naar dat Luuk nog steeds in het zkh ligt! Ik lees dat hij inmiddels is overgeplaatst. hopelijk duurt het nu niet lang meer voor ze de oorzaak vinden...heel veel sterkte voor jullie allemaal!

voor de rest allemaal een snelle * zwaai *

ik lees zo heel af en toe de laatste pagina's door, ik merk gewoon dat ik er niet goed tegen kan om het forum bij te lezen....ik vind het echt super voor Isra dat ze bijna verlof heeft.....ik denk dat mijn verlof al was begonnen nu. Ik weet het, ik moet niet zo bezig zijn met wat er niet is, maar nu die datum zo dichtbij komt kan ik het niet helpen. Sorry voor mijn ego....ik hoop dat jullie begrip hebben voor mijn afwezigheid....

16. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Jeetje Marleen dat valt ook niet mee.
    Ik ben zo aan het duimen voor jullie dat ze nu eindelijk eens gaan vinden wat jullie ventje heeft. Kunnen ze tenminste wat gaan doen.
    Ik hoop dat er morgen weer wat onderzoeken worden gedaan. hebben jullie al enig idee wat er morgen gaat gebeuren wat onderzoeken betreft?

17. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Ik heb zeker begrip voor je afwezigheid hoor. Het is ook niet niks. Helemaal nu de uitgerekende datum in zicht komt. Doe maar rustig aan en meld je maar wanneer je er zelf aan toe bent. Knuf.

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Allereerst even een hele dikke knuffel voor Mielenl... Het lijkt me ook wel erg confronterend allemaal.. Ik denk aan je! *knuffel* Natuurlijk hebben we er begrip voor!

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Morgen wordt er bloedonderzoek gedaan naar koemelkeiwitallergie. Hij krijgt nu voeding daar tegen (Neocate) en ze gaan onderzoeken of dat wel echt nodig is. Ik wist niet dat dat kon met bloedonderzoek, maar dat schijnt van wel. Ik heb alleen maar gehoord over een provocatietest, maar blijkbaar is dit ook mogelijk. Mocht hij nu niet allergisch blijken dan gaat hij weer over op normale hypo-allergene voeding. (waar we als eerste mee zijn gestart). Morgen ook stoppen met refluxmedicatie en dan dinsdag de PH-meting. Voor de rest maar afwachten wat de plannen zijn.

Het was trouwens maar weer goed dat ik oplettend was vandaag. Ze wilden hem namelijk een klysma geven! Hij heeft gewoon elke dag ontlasting en dat geef ik ook netjes door bij het verschonen, maar blijkbaar wordt dat niet altijd goed opgeschreven. Nu had de dokter gezien dat hij al 3 dagen geen ontlasting had gehad (wat dus niet klopt) en daarom die klysma. Hij had zelfs van de week een keer diarree...

20. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Zo bri lekker actief met je fotoboek. Ik schaam me diep want ik heb inmiddels van mijn bijna driejarige meisje nog niks afgedrukt..... Goed voor nemen voor straks met mijn verlof maar dfan hoop ik dat het er ook van komt.

Wolfje leuk he de huishoudbeurs. Ben er zelf ook al twee keer geweest. Inderdaad supergezellig. Had dit jaat niet echt puf met me zo snel groeiende buik.

Mams wat goed van je dat je je droom achterna gaat. Nu kun je het nog doen dus ga ervoor zou ik zeggen. ik vind het heel knap van je hoor. Heb zelf twee jaar lang zitten dubben over een verpleegkundige opleiding. Uiteindelijk een sollicitatie gestuurd en op gesprek geweest. Het was allemaal fulltime en onregelmatig en dat is iets waar ik nu met ons gezinnetje niet aan wil dus ik heb nu die "droom" eigenlijk laten varen. Heb er wel vrede mee hoor. In ieder geval goed om je droom achterna te gaan.

Isra jij alweer bijna verlof. Wat gaat het hard. Voel je je nog goed?

Deel Deze Pagina