April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Kwebbeltje ik denk dat ik van de week even de studio in duik om wat buikfoto's te maken. Even Ray instrueren :D Dus dan zal ik weer mijn buk even spammen.

Marleen jee wat heftig zeg. En vervelend dat je er zo'n eigenwijze verpleegster was die dacht dat ze het wel kon, grrrrrr ik zou daar heel opstandig van worden, vooral als het dan nog naar je idee met harde hand gebeurd.
    En ook niet leuk dat er dingen niet goed genoteerd worden of niet goed naar gekeken wordt. Maar goed dat je zelf zo oplettend bent, anders zou het mannetje dat er toch ook nog is bij krijgen.

Ik heb zo ontzettend met jullie te doen. Ik hoop iedere dag op betere bericht, maar helaas...... Hele dikke knuffel.

Mielen meid ik begrijp het helemaal. Het is ook wel heel confronterend allemaal natuurlijk. Dikke knuf.

H25 ja het gaat hier allemaal goed hoor, maar ik zal ook wel weer blij zijn als ik het erop heb zitten. Heb gewoon super veel zin in ons baby'tje.
    En hoe voel jij je eigen? Gaat ook alweer snel hoor 21 weken.

2. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Isra ook ik voel me goed hoor.
    Krijg zo langzamerhand wel weer dezelfde rugklachten als bij de zwangerschap van Alyshia en dat straalt weer uit naar mijn bil...
    Vervelend maar niet heel ernstig hoor. Als het niet meer gaat ga ik wat minder werken. Bij Alyshia zat ik ook halverwegen half in de ziektewet dus we gaan het zien. Ik bekijk het gewoon positief en dan zien we wel....

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Lieve Mielen, kan me goed voorstellen dat het erg confronterend is.... De duimen blijven hier draaien voor jullie hoor. Hoop heel snel op een broertje of zusje voor jullie kanjer.

Pff Marleen, heftig dagje zeg.. Jeetje ik zou ook echt link worden van zo'n verpleegster :(. En maar goed dat je zelf zo oplettend bent zeg!! Ben heel benieuwd wat ze nu verder allemaal gaan doen. We houden contact en we denken aan jullie!!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mielen.....knuffel!

Marleen...wat een %^$#$^%&-dag. Onvoorstelbaar dat een vpk dan denkt het beter te weten.
    Ik zat afgelopen nacht tegen mijn collega's jullie situatie te vertellen en had nog niets over stofwisseling gezegd.
    Zegt een collega van de kinderafdeling n.a.v de klachten/syptomen zijn ze niet in de richting van een evt stofwisselingsziekte aan het denken? Zij vond het heel herkenbaar allemaal.
    Is Marleen-man weer aan de betere hand?
    Voor morgen weer veel toi toi.

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@marleen; knuffel

@mielenl; heel veel sterkte meid, ik denk aan je! knuffel

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mielenl en Marleen: Ik denk aan jullie!

Arme Luuk, wat een dramatische start heb je toch lieve jongen! Hopelijk komen ze er heeeeel snel achter wat jou mankeert. Ik denk aan je.

Lieve Mielenl: Wat moeten alle zwangerschappen van anderen en inmiddels geboren brusjes toch frustrerend voor je zijn! Ik probeer me af en toe voor te stellen hoe het moet zijn om zo graag een nieuw levend wezentje op de wereld te willen zetten maar alles lijkt tegen te zitten. Dikke vette knuffel voor jou en Marleen!

7. Bri

Bri Niet meer actief

mielenl (zwaai terug), natuurlijk alle begrip voor je afwezigheid. ik zoek je af en toe wel even op, omdat ik benieuwd ben en blijf naar hoe het met je gaat. hopelijk vind je dat niet erg. ik kan me geen voorstelling maken hoe het voor jou moet voelen, ook om hier dan te lezen over nieuwe zwangerschappen en baby'tjes. ik blijf zó ontzettend voor je hopen dat je nog een voorspoedige zwangerschap mag meemaken, en nog een kleintje op de wereld mag zetten.

marleen, dikke knuffel voor jou en je gezin. is roel weer een beetje opgeknapt? hopelijk word je idd zelf niet ziek; je hebt je energie zo hard nodig nu.
    allergie kan idd ook met bloedonderzoek worden opgespoord. bij deane hebben ze afgelopen najaar beide gedaan: én bloedonderzoek, én krasjestest op de huid. uit deze testen kwam een iets verschillend beeld (beide zeiden allergisch voor cashew, maar uit de bloedtest kwam niets anders, en uit de krasjestest ook nog pistache). de allergoloog uit het AMC heeft me uitgelegd dat bij zulke kleine kinderen het bloedonderzoek alleen niet altijd zekerheid geeft. het bloed wordt dan in contact gebracht met de verdachte allergeen, en er wordt gekeken of er antistoffen worden aangemaakt, en hoe veel dan. boven een bepaalde waarde wordt dan van een allergie gesproken.
    nog steeds: sterkte, met het begeleiden van je mannetje in dit hele proces.

kwebbel, wel fijn dat je hier zomaar online een soort 'second opinion' kunt aanbieden; dat je collega ook aan stofwisseling dacht.

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Marleen, ik hoop dat jullie snel meer weten, dat ze snel iets vinden waardoor hij nu zo'n last heeft. Hele dikke knuf.

Mielen, snap dat het best confronterend kan zijn hier. Ook knuf voor jou en ik hoop dat het snel raak mag zijn.

Isra, jeetje al weer 31 weken zeg! Gaat hard. Geniet er nog even van!

Verder hier een paar dagen goed geslapen, daar knap je toch wel van op. Er is ook weer bijna een tandje door, dus daar heeft ze goed last van gehad. Helaas zie ik er nog 2 op komst, dat voorspelt nog weer wat...

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Trouwens, Jasmijn had een leuke uitspraak vandaag..

Papa, jij bent straks jarig.
    Ja Jasmijn, hoe oud wordt papa dan?
    Ik voorzeggen: 40
    Papa, jij wordt vier en dan mag jij ook naar de grote school :D :D :D

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland

Geweldig!

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Pff... wat een vreselijk slechte timing. In het begin van de nacht voelde ik me ineens niet goed worden. Richting toilet en uiteindelijk een aantal keer uit bed geweest om over te geven. Ik bleef maar overgeven en ben echt gebroken. Ik lig nu in bed en lig daar ook al de hele dag. Toch maar even snel een update. Marleenman is gelukkig wel opgeknapt en heeft de hele dag in het WKZ gezeten. Helaas was Luuk ondanks de sondevoeding afgevallen, 130 gram sinds vrijdag. Ik vind het zo gek! Verder is er een fysiotherapeut geweest (een uur lang) en die heeft Luuk bekeken. Hij vindt zijn bewegingen verontrustend en hij voelt overal een constante spierspanning. Hij gaat aandringen op een uitgebreider neurologisch onderzoek. Wel weer schrikken... Morgen wordt er ook in Luuk zn keel en bovenste gedeelte van de slokdarm gekeken door een KNO arts (met een kleine camera. Ik vind het zo moeilijk om thuis op bed te liggen en niet bij Luuk te kunnen zijn. Ze wilden hem vandaag weer een laxeermiddel geven, omdat er weer niet opgeschreven was dat hij ontlasting had gehad. Man is gelukkig ook nogal assertief en heeft in het gesprek met de arts heel duidelijk aangegeven dat Luuk géén laxeermiddelen nodig heeft, omdat hij nooit verstopt zit. Ook heeft hij aangegeven dat hij toch wel graag wil dat er wat vaart achter bepaalde onderzoeken komt en de arts kon dat wel begrijpen.

Nu nog even een blogje typen op Hyves en dan de laptop weer uit. Bedankt voor jullie lieve berichten! Het wordt voor mijn gevoel een steeds zwaardere tijd, omdat ze steeds dieper gaan zoeken en dat is ook beangstigend. Waarschijnlijk is het toch niks met de stofwisseling. Niet alle onderzoeken waren binnen, maar wat binnen is was goed.

12. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Lieve Marleen,

Bij het lezen van je bericht krijg ik tranen in mijn ogen.

Ten eerste van harte beterschap, ik hoop dat je snel weer bent opgeknapt en naar Luuk toe kan. Lijkt me verschrikkelijk om het vanaf de zijlijn te moeten aanzien/horen, ondanks je weet dat Marleen-Man er is.

Wat is er nou toch met jullie kleine mannetje aan de hand. En wat moet er toch diep gegraven worden om duidelijkheid te krijgen wat er nu toch gaande is.

Net als jijzelf schrik ik ook erg van de verhoogde spierspanning en een uitgebreider neurologisch onderzoek......

Wij leven erg met jullie mee. Hele dikke knuffels!

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Marleen: Wat een ellendige timing om ziek te worden! Och jeetje, weer afgevallen, arme Luuk. Van harte beterschap!

Isra: Iedere keer lees ik je berichtjes maar ik besef me nu pas dat ik er niet eens echt op gereageerd heb! Het spijt me, ik geniet nog steeds van je zwangerschapsberichtjes. Alles wat ik aan leuke dingen wil typen aan jou en de rest lijkt soms in het niet te vallen bij alle ellende van Luuk. Het houdt me enorm bezig. Maar ik denk wel aan je en aan je zwangerschap! (wilde ik toch even zeggen).

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Jullie moeten inderdaad ook vooral de leuke dingen typen hoor! (zoals over je buikje Isra, en jij over Jasmijn, Boni)Ik heb niet de energie om te reageren, maar lees ook alles mee.

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Marleen, van harte beterschap! Ik hoop dat je snel bent opgeknapt zodat je zelf weer naar Luuk toe kan.
    En verder, heel veel sterkte. Ik voel me al machteloos maar kan me niet voorstellen hoe het voor jullie moet zijn. Ik zou zo graag willen dat ze er nu eens achter komen wat hem mankeert. En hij een gewone blije baby kan zijn. Dit is voor dat mannetje toch ook geen doen.
    Hele dikke knuffel voor jullie!

16. Zeepaardje

marleen; sorry meid weet echt niet wat ik moet zeggen, vind het gewoon vreselijk! denk aan jullie, knuffel!

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen...ben er stil van....

18. Bri

Bri Niet meer actief

dikke knuffel voor Marleen-familie! wég met dat buikvirus, en als je dan niks anders kunt doen, veel knuffelen en aaien met kleine Luuk.

Hier alweer aan het nadenken over Betti's eerste verjaardag. Nog iets meer dan 2 weekjes en het is zover. Nou ja, het klopt ook wel, ze gedraagt zich al tijden als een 1-jarige (lopen, spelen, eten). :)
    Volgens Deane wil zij een Nemo-taart. Hij zelf heeft zijn oog op een taart met Bliksem laten vallen. Kleine bemoeial! :D

Nikita, hoe is het met jouw prachtige kindjes? Is Noa nou net zo'n lange als Jari aan het worden? En gaat het goed met Daan (die woont nu toch permanent bij jullie)?

Wolfje, hoe is het met jou? Het feit dat je ronde 11 in bent gegaan ging een beetje langs me heen, sorry daarvoor...

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, het buikvirus is hard toegeslagen hier. Vanmorgen met het ziekenhuis gebeld en Luuk heeft het nu ook. Ze gaan hem goed in de gaten houden dat hij niet uitdroogt, want hij is allemaal aan het overgeven. Ik ben wel weer aan de beterende hand en ga morgen weer richting ziekenhuis.

@Bri: Betti alweer bijna 1 jaar? Wat gaat het toch allemaal snel! Slimme Deane met zijn taart :D

20. Zeepaardje

@bri; geeft niks hoor meid...
    tja zit momenteel niet echt lekker in me vel, weingi vertrouwen in me lichaam... dus gewoon flink balen nu... net nog ff aleve genomen onwijs last van menstruatiekramp, ben vaak zo'n 10dg ongesteld helaas...

oh eerste verjaardag, altijd spannend!

Sem heeft vanmorgen weer 2 boekjes gekregen van bobbi (de beer) die vind hij helemaal geweldig, heeft er nu een stof of 6 al hihi

Ik ga zo nog even de stad in, heb net een pen besteld voor opa met kus sem erop gegraveerd:)

Marleen; fijn dat het met jou beter gaat! Nu luuk nog, sterkte meid!!!

@all; zwaai...

heb trouwens weer koorstlip... bleh, wordt er niet goed van 2wk terug ook al:(

Deel Deze Pagina