JAAAA.....kwebbelman heeft de verbinding weer gefixed Vraag me niet hoe, maar het is weer zoals vanouds......whiehoeee!!!
mielenl, als ik mij goed herinner zou jij vandaag een testje wagen, toch? ben benieuwd... (duim duim duim duim) wolfje, wat leuk dat sem naar jouw school gaat, en dat er ook nog leerkrachten van toen zijn. marleen, ik kijk wel even op je hyves hoe het nu is. hopelijk is het een goede dag voor jullie. isra, ik zag op jouw hyves dat jullie er nu ook uit zijn voor de jongensnaam. ben heel benieuwd! maar misschien heb je die naam helemaal niet nodig... ook daar ben ik natuurlijk benieuwd naar. zelf heb ik niet echt wat te melden. kindjes liggen te slapen, ben zelf ook wel moe. voel me een beetje leeg.... gelukkig schijnt de zon nu, dus we kunnen zo nog even naar buiten! we hebben nog wat oud brood liggen, denk dat we dat zo maar even naar de eendjes gaan brengen.
Ja! Luuk is eindelijk boven de 5 kilo. Echt fijn! De voeding gaan ze nu nog iets meer ophogen naar 150cc en nu kijken of de groei door zet. Voor nu voelt het even als een klein feestje. Man en ik hadden afgesproken dat er gebak zou komen als ie boven de 5 kilo zou zijn dus vanavond een gebakje als ik thuis kom Gesprek gehad met de artsen. De neuroloog heeft de MRI bekeken (die in t andere ziekenhuis was gemaakt). Hij dacht te zien dat de hersenen niet helemaal gerijpt zijn. Over 2 maanden wordt er daarom nog een MRI gedaan. Verder gaat ook de oogarts nog meekijken of er afwijkingen zijn aan netvlies e.d want dat kan ook weer wijzen op een stofwisselingsziekte. Gisteren de zweettest had om CF uit te sluiten. Voor mij was het ook behoorlijk zweten, want Luuk brak de tent af en trok daarbij ook nog eens zijn sonde uit zijn neus. Achteraf misschien maar goed, want de huid onder de pleister was helemaal kapot en ging meteen bloeden bij aanraking. Nu zit de sonde in het andere neusgat en dus de pleister ook aan de andere kant.
Vandaag trouwens nog wel een pittig gesprek gehad. Ze wilden namelijk twee dagen achter elkaar de verkeerde voeding geven. Er ligt een Lucas op dezelfde afdeling en eergisteren zag ik ineens de verkeerde naam op de fles staan die ze wilde geven. Ik schrok er van! Ik ben nu extra alert en tot mijn verbazing zag ik gisteren weer dat er LUCAS op de fles stond. Er zit een heel duidelijke sticker op elke voeding met voor en achternaam en geboortedatum. Ik heb vandaag een gesprek gehad met senior verpleegkundige hoe het komt dat er zoveel fouten worden gemaakt (verpleegkundige die niet weet dat er 72 uur ontlasting gespaard moet worden, verkeerd noteren van dingen, zetpil willen geven als er een vetonderzoek komt en hij die dus niet mag etc...)
Wow!!! 5 kilo, dat gaat echt de goede kant uit. Geniet van jullie taartje, want ook de kleine dingen moeten gevierd worden. 't Was wel nodig he, dat hij weer ging aankomen. De onderzoeken zijn nog steeds erg pittig, zo te zien. Ook wel goed dat Luuk een pittig karaktertje heeft; hij hoeft ook niet maar alles lijdzaam te ondergaan... Enig idee wanneer jullie weer wat uitslagen gaan krijgen?
Hoera.....Luuk is gegroeid. Ik vier het vanavond in het klein met jullie mee samen met kwebbelman Goed dat je al die fouten bespreekbaar maakt. Erg slordig hoor en dan druk ik het nog zacht uit. Hoe reageerde de senior dan. Ben ook benieuwd hoelang de uitslagen op zich laten wachten.
Hebben jullie trouwens nog leuke ideeën waar we evt aankomend weekend met de kids heen kunnen? Mag ook met overnachting. Wil graag even 2 a 3 dagen weg en kwebbelman is maandag ook vrij en de kids hebben vakantie. Anders gaan we carnaval vieren, maar als ik mag kiezen dan weet ik het wel.
We hebben onze zorgen rondom de vele fouten met artsen besproken en met senoir en ze waren het er allemaal over eens dat dit niet moet kunnen. Overal worden fouten gemaakt,maar dit is niet nodig als mensen goed opletten en goed lezen. Ze hadden alle begrip voor onze bezorgheid en ze snapten ook dat we er even niet zoveel vertrouwen in hebben. Maandag komen ze weer langs om te horen of er nog meer dingen voorgevallen zijn. Morgen als t goed is uitslag van zweettest, morgen ook maagdarmpassage en dan krijgen we misschien ook morgen de uitslag en anders maandag.
@bri; ja bijna iedereen nog, stuk of 4nieuwe maar! De klassen gemiddeld 20/25kids omdat ze allemaal dubbele groepen hebben @marleen; knuf en fijn dat hij nu op de 5kg zit!!! @kwbbel; fijn dat je internet het weer doet! @mielenl; jee voor 1mrt inschrijven das wel vroeg dan ja... hier in apeldoorn kan het geloof ik nog wk voor dat hij 4 wordt... wat leuk dat hij nu lid is van de bieb! @all; zwaai knuffel
Marleen, goed dat jullie de fouten bespreekbaar maken. Ik vind het ook erg slordig. Ik hoop dat jullie voor het weekend de uitslagen hebben.....hoe eerder hoe beter! En wat een prachtige mijlpaal, 5 kilo! Ga zo door Luuk! Bri, ik heb inderdaad een testje verspild vandaag. spierwit helaas.
Bri jaaaaaa we zijn eindelijk uit onze jongensnaam, ik ben zo blij. Maar ik ben ook heel benieuwd of we hem wel nodig zouden hebben. Ik denk nog steeds dat we weer een lief klein knulletje krijgen. Marleen wat goed dat Luuk eindelijk boven de 5 kilo is, laat je gebakje maar lekker smaken. Ach en wat sneu dat het kleine mannetje de sonde uit zijn neus heeft getrokken, maar wat eigenlijk niet helemaal verkeerd was. Wat zielig zeg dat zijn huidje onder die pleister al helemaal stuk was. Verwisselen ze dat niet om de zoveel tijd dan?? En lees nu ook weer fouten met de fles .. vind dit allemaal wel heel slordig. Kwebbeltje misschien niet carnavallen dit jaar??? Jij bent toch altijd een groot voorstander??? Of ben je zo medelevend met mij, dat je ook maar niet gaat WHAHAHAHAHAHAHAHA. Weekendje skiën?? Meiden graag even jullie reactie. Ik was vanavond een beetje boos op mijn schoonfamilie en Raymond, maar vraag me eigen af of dit wel terecht was, alhoewel ik denk van wel, maar ik misschien ook wel heftig reageerde. Op donderdag is Ryan altijd bij mijn schoonouders. Toen Ray thuis kwam vroeg Ryan de nodige aandacht van zijn vader, wat logisch is want hij heeft zijn papa natuurlijk ook gemist. Alleen ze zijn daar in de familie nogal spelletjes gek, dus zodra vader, ray en broer binnen zijn komen direct de kaarten op tafel en er wordt tegen Ryan gezegd dat hij zelf moet gaan spelen. Hier was hij het niet mee eens, dus ging de aandacht van zijn vader vragen die hij niet kreeg, dus dat aandacht ging over in negatieve aandacht vragen dmv schoppen en slaan. Toen is Ray boos geworden en heeft hem in de hoek gezet (punt 1. Ik vind dit niet terecht want ik heb ook zoiets je kan toch je zoon ook wel even de nodige aandacht geven en vervolgens uitleggen dat hij een spelletje met opa en Ome S. Gaat doen) Maar Ryan neemt zijn vader veelal niet serieus dus die is wel 5 keer uit de hoek gekomen om vervolgens zijn vader weer een schop te geven of een auto naar zijn hoofd te slingeren. Vervolgens bemoeit mijn schoonmoeder zich ermee en die zet Ryan ook in de hoek, want papa was te druk met zijn spelletje (Punt 2. Ik vind Ray heeft een conflict met zijn zoon en daar moet niet iedereen zich mee gaan bemoeien, dus Ray had hem zelf dan weer in de hoek moeten zetten.) Nou uiteindelijk na een hele strijd is hij in die hoek blijven staan (in de bijkeuken). Vervolgens kom ik binnen uit mijn werk en zie hem daar staan en hij begint te huilen, dus ik vraag knulletje wat is er aan de hand, waardoor hij nog harder begint te huilen. (mijn hormonen gieren door mijn lijf en heb gelijk medelijden met mijn lieve kleine knulletje die daar erg verdrietig staat te staan.) Hij verteld dat hij niet gaat eten en hij boos is. Dus ik vraag oh op wie ben je boos en toen werd de deur open gezwaait, daar staat Ray . en ben je klaar met boos doen, kan je ophouden en normaal doen mannetje nog harder huilen (misschien ook wel dat hij hierdoor toch wel mijn aandacht weet te trekken). En papa verplichte hem sorry te zeggen, maar dit weigerde hij. En toen zei Ray weet je, je kijkt maar .. Dus hij komt bij mij zitten en ik probeer hem uit te leggen dat het niet lief is dat hij doet schoppen, slaan, autos gooien etc en op dat moment roepen er 3 man vanuit de keuken dat ik moet komen eten en Ryan het maar moest bekijken en ik hem moet negeren. Euh negeren hoezo??? Ik heb toch geen conflict met mijn knulletje, dus omdat hij iets met zijn vader heeft, moet vervolgens de hele wereld boos op hem zijn en negeren??? Dus ik zeg dat, nou dat vonden zij grote onzin, want hierdoor voelde hij zich gesterkt en dit is precies wat hij wilde . Dus ik nog gezegd dat ik dit onzin vind en dat als ik uit mijn werk kom en het mannetje de hele dag niet gezien heeft, hij van mij de liefde krijgt die hij verdient en dat hij het probleem maar lekker met ALLEEN zijn vader moet oplossen. Vervolgens is hij nog zo verdrietig dat hij niet wil eten, dus vervolgens word er aan alle kanten aan het getrokken, kom je lekker bij oma zitten, kom je lekker bij opa zitten, kom je lekker bij papa zitten (euhhh hoeft er nu niet meer genegeerd te worden???) Maar hij wilde bij mij blijven zitten. Waardoor er weer van 3 man wordt geroepen, nou dan niet je kijkt maar. Ik vind dit dan zo zielig voor het mannetje. Vervolgens kruipt hij toch bij zijn papa op schoot en vraagt of hij met een trekker mag spelen, waarop Ray reageert dan moet je eerst sorry zeggen tegen papa en ja hoor hij zegt sorry elkaar een dikke knuffel gegeven, trekker gepakt en de kleine man eet lekker zijn bord leeg. (Punt 3, had ik nu dus echt niet zo moeten reageren en hem moeten negeren, heb ik nu verkeerd gehandeld??) Pffff sorry meiden heel verhaal maar het zit me nogal hoog.
@mielenl balen meid, knuffel! @isra; vervelend zeg, ik hou er helemaal niet van als andere mensen zich met ons bemoeien als ik sem op zijn donder geef... manlief en ik hebben ook de afspraak; als ik (of ML) ermee bezig de ander zich er niet mee bemoeit, ook al ben je er op dat moment niet mee eens... als 1 van ons sem in de hoek zetten... dan vertellen we ook tegen iedereen die is er om hem te negeren... vind het idd dat hij wel eerst ff wat aandacht van zijn gemiste papa had mogen krijgen en daarna lekker spelen... en sem moet hier ook eerst sorry zeggen+knuffel dan is het weer goed en mag hij spelen en doen... @all; sem vertikte zijn thomas treintjes op te ruimen, dus nu heb ik het gedaan en staan ze op zolder tot morgenavond En........................... ik heb hem vanavond meegenomen de stad in en terug (45min) zonder luier ging nog goed ook
Mielen...shit zeg! Wolfje....goed van Sem al zolang droog. Zal hij morgenvroeg wel vragen waar is de trein? Isra....ik kan me jou reactie heel goed voorstellen. Persoonlijk vind ik dat manlief best even Ryan eerst wat aandacht had kunnen geven. Als het de mijne was geweest zou ik hem dat zeker even duidelijk gemaakt hebben Echter slaan, schoppen en met auto's gooien zou ook hier beteken in de hoek. Dat vind ik te ver gaan. Papa had dit wel zelf op moeten lossen en oma had zich er niet mee moeten bemoeien. Kus en knuffel gebeurd ook hier alvorens er weer gespeeld gaat worden. Maar de kleine moet wel verteld worden waarom het in de hoek moest. Dat jij na een werkdag binnen komt en je kleine man knuffelt....lijkt mij niets mis mee. Het was inderdaad iets tussen papa en zoon en dan mag jij alle liefde geven die je wilt geven op dat moment. Het enige wat ik denk ik anders had gedaan was direct bij manlief om uitleg vragen. En dat hij het per direct op zou lossen met zoonlief. Ik zou manlief denk ik even geconfronteerd hebben met wat is nu belangrijker....spel of je zoon. Dus geen schuld aan de hormonen meid. En wat betreft carnaval......ben zeker een voorstander , maar we zijn hier de laatste tijd zo druk geweest dat ik dan toch liever even weg ga. Haha...doe dus gewoon met je mee. Geen skivakantie....hoeft niet al te ver weg te zijn....leuk zwembad etc dat is al goed.
mielenl, wat balen meid. de kans was misschien maar klein, maar het zou zo mooi geweest zijn... isra, wat mij betreft hebben zowel jij als ray een paar goede punten. misschien heb je er wat aan, ik zal proberen uit te leggen hoe wij het proberen te doen (lukt niet altijd om consequent te zijn.... ) schoppen en slaan vinden wij van deane onacceptabel. het maakt niet uit waarom en hoe, maar als hij schopt moet hij meteen in z'n hoekje zitten. iemand anders moet zich daar dan niet mee bemoeien, degene die hem daar heeft neergezet is ook degene die het daarna met hem 'uitpraat'; dwz deane moet sorry zeggen, en dan geef je elkaar een knuffel en een kus en is het weer goed. in de tussentijd zou verder iedereen hem wel even moeten negeren. maar het is natuurlijk wel logisch dat zo'n jochie even de volle aandacht wil als hij aan het eind van de middag z'n papa (en daarna mama) weer ziet; wat mij betreft heeft hij daar ook alle recht op. daar moet voor de rest alles maar even op wachten, kaarten kan ook wel wat later. maar ja, het lastige is dat zo'n menneke feilloos doorheeft dat jullie eventjes niet op één lijn zitten en kan dat mooi uitspelen. dat merk ik in elk geval aan deane, hij is een stuk gehaaider dan ik had verwacht van een bijna-3-jarige. ik vind het al met al een pittige leeftijd... ik heb veel meer strijd met deane dan mij lief is. (al is het met betti ook niet altijd handig; ze kan al zo veel, qua lopen en dingen pakken, maar ze kan nog nauwelijks luisteren... bij haar kom ik dus oren en ogen (en handen!) tekort.)
oh, ik vind eigenlijk dat kwebbel het duidelijker uitlegt wat ik bedoel, dan ik zelf. ik ben het dus eens met hoe zij het opschrijft!
marleen, wat ongelooflijk slordig zeg, dat er zo'n fouten worden gemaakt. ik schrik er eerlijk gezegd wel van... ik hoop dat ze er nu écht beter op gaan letten.
Ik heb je verhaal ook gelezen Isra. Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan de reacties van Kwebbel en Bri. Lastige situatie... Mijn vrolijke gevoel van vanmiddag door het groeien was ineens weg toen ik een aanvraag zag liggen van de arts. Ineens voelde ik me heel verdrietig. Gek dat je gevoel zo om kan slaan door iets te lezen wat je eigenlijk al wel weet. Er stond op de aanvraag dat de oogarts gevraagd wordt te kijken naar Luuk vanwege de veel te kleine schedel en door uiterlijke kenmerken van een syndroom en verstandelijke handicap. BOEM!!! Ineens kwam ie binnen nu het zo op schrift stond... *verdrietig* Inmiddels weer weer wat gezakt en ik blijf me toch vasthouden aan de hoop dat de schedel nog mee gaat groeien nu hij in zn geheel wat aangekomen is en dat de bewegingen ook nog beter worden als er gevonden wordt waar de pijn vandaan komt... (als hij uberhaupt pijn heeft??)