April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Even snel en kort...
    Boni...*smelt*

Ben na dinsdag weer actief. Nu tijd voor carnaval de aankomende dagen.

Kwebbel

2. veel plezier kwebbel!

hier denk weinig carnaval...
    Luna is echt nog niet in orde.... dus ik bekijk het per dag.
    Morgne is het hier optocht...dus we zien wel ff.
    Mss nog een kindermiddagje ofzo.
    Maar savonds gewoon lekker thuis.....olympische spelen kijken, ben een echte schaatskijkster!

Fijn weekend allemaal en voor de carnavallers zoals ze het hier zeggen:
    agge mar leut et!:p

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bri nou dat zou fantastisch zijn als dat gaat lukken met Briman. De april mama’s zijn idd erg ondernemend.
    Ik ben zeer benieuwd naar de naam van jullie kleine purkie! Bijna 37 weken, wat lijkt het toch dat die 2de zwangerschap dan sneller gaat he.

Sab vind je kleine aardbei echt super schattig. Lekker moppie!

Kwebbeltje ALAAF, veel plezier he van het weekend!

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    We kregen net een telefoontje.
    M'n schoonzusje is vandaag bevallen.
    Tygho heeft er een neefje bij, Wout! Superleuk :D

Fijne carnaval allemaal!

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ben ik ook weer even..

@Isra: Inderdaad niet leuk om alleen te zijn..

@Brï: Spannend dat Briman een eigen bedrijfje wil starten. In welke branche?

@Mams: Misschien is je vader wel voorzichtig en wil hij jullie behoeden voor ellende.. (niet zwartgallig maar reeel misschien? ;)) Verbouwen/opknappen valt vaak erg tegen en zeker in de kosten (ook omdat je regelmatig aan hebt gegeven dat jullie erg krap zitten qua financiën), dus misschien wil hij je daar wel voor waarschuwen. Als je enthousiast bent zie je soms de mindere kanten even niet. Leuk dat je schoonzusje is bevallen!

Voor de carnavallers: Feest ze!!

Het kleine poesje mag gewoon hier blijven als er geen eigenaar zich meldt. Ik verwacht van niet eigenlijk.. Hij voelt zich al helemaal thuis dus dat is leuk om te zien. Allemaal kopjes geven tegen Roel en die staat dan ook te stralen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #446 Mams136, 13 feb 2010
    Laatst bewerkt: 13 feb 2010
    Nee Marleen het verschil is dat mijn vader een perfectionist met smetvrees is ;) Een hele moeilijke man. Hij vind alles een goed idee en dan komt het dichtbij en dan krabbeltie terug. Altijd! maar uiteindelijk komt het wel goed. En wij waarderen juist ontzettend wat hij allemaal voor ons over heeft.
    Bovendien stelt hij veeeeel zwaardere eissen aan dingen dan wij(en de meeste mensen) Wij vinden, dat als de aankoopmakelaar zegt dat het een goede koop is, dat het schoon en fris en bewoonbaar moet worden.Grotere verbouwingen kunnen later wel.

Er MOET geen andere keuken of badkamer in(die zijn best goed nog)..Of nieuwe kozijnen in de schuur...Hij kan geen onderscheidt maken tussen wat noodzakelijk is om te wonen en wat later wel kan.Wat noodzakelijk is, is schoonmaken, schilderen en de vloeren doen. Maar hij heeft liever een laminaatvloer van 1500 euro dan 1tje van de helft bijvoorbeeld want dat is niet goed genoeg.Net als behang, 30 euro per rol is heel normaal voor hem, terwijl je voor de helft ook goed behang kan hebben. Of nieuwe deuren van 150 euro stuk, terwijl ik harstikke mooie heb gezien van 50...

Hij vergeet dat hij en mn moeder al jarenlang gewerkt hebben en al flink wat hebben opgebouwd en dat wij nu beginnen.
    Soms zegt hij wel, meisje iedereen moet ergens beginnen en alle begin is moeilijk.Maar tegelijkertijd vind hij niks goed genoeg voor ons.M'n moeder is de goeie middenmoot tussen ons ;)
    Ik ben te enthousiast en positief, en hij te negatief, zij zit er tussenin hahahaha.

De man is heel moeilijk en veeleissend en hij ziet alles positief totdat het daadwerkelijk zover is...en dan ziet hij wel alles zwartgallig.
    Nog een voorbeeld: Cynthia, je moet wel een aankoopmakelaar nemen hoor, want je moet niet iets kopen met veel verborgen gebreken. Maak ik een afspraak, issie harstikke boos! Slaat nergens op, maar ik ben het inmiddels wel gewend.

Bovendien is kopen juist een keuze die we hebben gemaakt om breder te kunnen leven. Ok de maandlasten worden hoger, maar daarentegen kan Harmen dan eindelijk weer de buitendienst in wat hij heel erg graag wil en wat meer inkomen oplevert.Als hij dat nu doet, moet hij alles opzij zetten want dan krijgen we te veel huurtoeslag en moeten we terugbetalen aan het eind van het jaar. Dan liever zonder toeslag wat hoger in de maandlasten en meer inkomen.(en als alles meezit heb ik met uiterlijk een half jaar ook mn rijbewijs,scheelt 160 euro in de maand, dus dan zitten we niet meer krap ;))

Snap niet helemaal waarom ik zo in de verdediging schiet maargoed maakt verder ook niet uit haha.
    Wij leven krap, om mijn rijlessen te bekostigen.Dat is een bewuste keuze geweest en prima vol te houden als niet alles tegelijk kapot gaat ;))En dat houden we nu al 3/4 jaar vol... Die paar maandjes komen ook wel goed...En dan zijn we getrouwd,hebben we een huis en ga ik weer leren en werken.
    Dat is toch een prachtig toekomstbeeld :D

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Toevallig, belde hij net.
    Ja meisje, ik heb er eens over nagedacht en ik draaf misschien wel een beetje door met m'n dit moet en dat moet en hier moet en daar moet en daar is geen geld voor.
    Het huis heeft zeker potentie, en als we het al eens goed schoonmaken en strippen en weer mooi en fris maken, dan zijn we al een heel eind.Dan kijken we wel hoeveel budget er nog is en wat er nog kan.

Blijkbaar heeft m'n tante hem overtuigd van de degelijkheid van de woningen(zij heeft ook in die buurt gewoond;))En dat hij moet respecteren dat wij niet zo veeleissend zijn als hij.

Toch fijn.We zijn zo blij met wat hij allemaal voor ons wil...Maar hij loopt ons daarmee een beetje voorbij.
    Maar hij is allang blij als wij zeggen dat we graag over 15 jaar, hun huis willen kopen. Dan issie helemaal gelukkig.

Ja zegtie, we zijn allebei een beetje doordravers...Maar het komt goed, Jij remt mij en ik rem jou en dan komt het helemaal goed.
    En daar is Harmen dan weer blij mee want die staat ook precies tussen ons in, nuchter en enthousiast maar toch terughoudend hahahah.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho is net voor de 1e x geknipt!
    Het ging echt heel goed, hij vond het superinteressant.

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Super leuk Mams,
    Hihi.... Jochem word om de 6 à 8 weken geknipt.
    Maar die heeft dan ook net zulk dik haar als ik

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wow elke 6-8 weken!
    Wanneer werd hij voor het eerst geknipt dan?

Tygho had gewoon echt nog niet genoeg haar hahahaha.

11. Nou de 1e dag carnaval is aan ons voorbij gegaan...
    Luna is echt niet in orde, volgens mij komen er kiezen door.
    dunne luiers/verhoging en kei rode wangen.
    dus maar lekker thuis gebleven.

nu klaar voor het schaatsen kijken bij de olympische spelen!!!!!

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Arme Luna, hopelijk knapt ze snel op.

Jochem werd al best vroeg geknipt.
    Zou het dan eens na moeten kijken.
    Voor z'n helmpje moest z'n haar natuurlijk ook helemaal kort zijn.
    Toendertijd hebben we het met de tondeuse gedaan. Toen hij van z'n helmpje af was, gaat hij eigenlijk iedere keer mee naar de kapper

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ohja met dat helmpje moest het natuurlijk helemaal kort.

Vind het wel leuk, maak nu steeds stekeltjes bij Tygho. Eerder kon dat niet

14. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Doe ik hier nu ook heel fanatiek sinds z'n helmpje af mocht

15. nou hier gaat t echt nie lekker met ons meisje...
    ze heeft ieder half uur wel een spuit luier...
    het loopt gewoon langs dr beentjes naar beneden.
    De wasmachine maakt overuren hier.

Morgen gaat corne toch ff de dokter bellen, want dr kontje is gewoon aan het kapot gaan.
    En ik kan ze moeilijk in dr blote billen laten lopen want de vloer ligt telkens onder de poep...

En Luna heeft altijd al wel wat dunnere ontlasting, wel een keer of 4-5 per dag.
    Dat is volgens mij ook niet helemaal normaal.
    Dus toch maar ff informeren.

Vanaaf nog wel ff lekker gewandeld buiten, ff frisse neus halen.
    das toch wel lekker.
    Het heeft weer volop gesneeuwd vandaag dus lekker met de slee erop uit geweest!

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Mams wat schattig Tygho voor de 1ste keer naar de kapster.

Corina hier komt de kapster ook iedere 6 a 8 weken om Ray en Ryan te knippen. Ryan heeft ook echt een bos haar.

Jammer Simone dat je niet van de Carnaval hebt kunnen genieten. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat Luna weer beter wordt. Verstandig dat jullie even naar de HA gaan. Uitkijken dat ze niet uitdroogt nu ze zo aan de diarree is.

Gisteren wezen Carnavallen. Het was weer een geslaagde avond. En jij Kwebbel nog volop aan het feesten??

Vandaag met Ryan van de dijk gaan sleeen, hij vond het helemaal geweldig. Op een gegeven moment wilde hij gewoon alleen met zo’n schoteltje de dijk af. Hij hield niet meer op met lachen, echt geweldig.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Isra, wat leuk, lekker sleeen:)
    Helaas vind Tygho de sneeuw echt 100x niks hahaha.

Vanmiddag met een aankoopmakelaar naar de woning geweest.
    Viel erg tegen.
    De houten vloer was rot en er zit een gigantisch vochtprobleem in wat het hele blok heeft.
    Daar beginnen we dus niet aan.
    We zien wel weer wanneer er wat voorbij komt.

18. hoi hoi,

gister heeft corne de huisarts gebeld, maar die vond het niet nodig dat we kwamen.
    het zou aan t eind vd week over moeten zijn, zo niet dan moesten we terug bellen.
    Wel adviseerde hij om ors te geven omdat ze ook niet zoveel drinkt.
    Dus dat heeft papa wel in huis gehaald.

toen ik gister avond van mn werk thuis kwam en de meiden hun pyama aan gingen goen waren dr billen nog steeds vuurrood.
    heb er toen talkpoeder opgedaan en de luier zelf ingesmeerd met creme. want als je dr billetjes nog maar aan raakt dan begint ze al kei hard te huilen. Dit ging goed zo.
    vanochtend was het gelukkig al veel minder rood.
    maar nog steeds wel diaree.
    ze zit nu aan de roosvicee stop...hoop dat da een beetje helpt.

tis zonde mn meisje...
    Vanmiddag heeft ze carnaval op t kdv maar denk dat ik dr toch maar niet er heen doe, want als ze daar poept en ze moeten haar luier verschonen dan gaat ze daar ook zo te keer...
    Het voordeel is wel dat ze wel gelijk POEP zeg als ze gepoept heeft, dus we kunnen er snel bij zijn. En dat is mss ook wel niet op kdv.
    Mss gaan we nog wel even naar de kinderoptocht kijken, hebben we toch nog wat.

19. Goedemorgen,

@ Isra, leuk joh dat hij het sleeën zo leuk vind!!

@ Simone, hoe is het nu met Luna? Gaat het al beter?

@ Mams, jammer hoor dat het huis zo slecht was. Maarja wie weet wat voor moois er hierna nog langskomt!!

Zo, hier een paar lekkere dagen gehad. Ingman kwam vrijdag thuis met een contract. Hij krijgt per 1 maar een vaste aanstelling. EN hij heeft promotie gemaakt van taxichauffeur/centralist, naar planner!! Hij gaat ook meer verdienen dan hij eerder deed. Wat voor mij weer inhoud dat ik maar 18 uur hoef te gaan werken!

Verder went het hier langzaam aan het feit dat de box weg is. Moest eerst vooral wennen aan een nieuwe routine. Maar het begint te wennen. Binnenkort nog even op jacht naar een mooie nieuwe salontafel. Dat past nu allemaal weer.

Wayne begint er nu ook aan te wennen. Moet wel zeggen, dat ik de laatste weken zijn ontwikkeling erg hard vind gaan. Komt nu elke week wel weer wat nieuws bij wat hij kan. En hij begint ook steeds meer te praten nu. Nog wel wat onverstaanbare dingen, maar dat komt nog wel.

Morgen weer werken.. Zin in.

20. @mams: jammer dat het huis niet door gaat.
    maar ja dit schoot ook niet op dan he met al dat vocht.
    op naar t volgende huis!

@Isra: leuk zeg dat ryan zo geniet in de sneeuw!

Deel Deze Pagina