April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    goedemiddag intussen

@ ingrid bedankt en het gaat zeker goed, hahaha kan me voorstellen ook al zit er glas tussen die beesten zijn zoo groot dat je ook even het gevoel krijgt ooo maar hopen dat het glas niet breekt als hij er tegen aan springt

@ wolfje22 dank je wel fijn om weer terug te zijn

@ mielenl sterkte met je duimen en een fijn weekend bij je ouders

hier weinig gedaan even naar het strand geweest maar ben een beetje grieperig dus maar even een soepje maken :(

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

mielenl; wat heerlijk een weekend weg, geniet ervan; je hebt in ieder geval mooi weer!

h25; vervelend dat je zoveel pijn hebt!

mamaatjevan5; hopelijk knap je snel op!

Hier; ga maandag of dinsdag naar de speelgoedwinkel en daar ga ik met sem een verjaardagsbox samenstellen...
    dan iedereen kaartje sturen en hopen dat hij zijn gewenste kadootjes krijgt... :) wel handig dan zo'n box haha

sem is vandaag helemaal kapot; normaal slaapt hij tot 9.30 uur uit. maar nu om 8uur wakker... omdat hij plassen moet, daarna kan hij niet meer slapen... zo sneu...

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vanmiddag lekker geshopt voor de kleine man.
    goed geslaagd. C&A had Taxfree shoppen. Dat heeft een nieuwe jas,2 spijkerbroeken en 2 t-shirtjes opgeleverd.
    Ook nog 2 paar nieuwe schoenen en wat shirts met lange mouwen. Meneertje gaat nu toch echt over naar 98...Mijn kleine opdondertje word stiekem toch een beetje groot(A)

4. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Weer ff lid worden, zal binnenkort reageren op iedereen, sorry!

5. Zeepaardje

mams; dat shopt dan wel lekker zeg!
    Sem heft nu ook in broeken mt 98 en shirts 110-116
    schoenen nu mt 26 .
    ga morge leuke geox sandalen kopen voor hm...

6. Zeepaardje

booky doe rustig aan meid

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....:(:(:(:(:(:(:( Weet dat we hier aan jullie blijven denken.

Nathalie....wat super om weer wat van je te horen. En wat fijn dat je nu samen met de kinderen een heel fijn plekje hebt gevonden. Ben erg blij voor jullie.
    Zit je in een toeristisch gedeelte in T?

Isra....geniet van je verlof meid.

@ de rest.....dikke zwaai ;)

8. Zeepaardje

Fijn weekend allemaal!!!

9. Zeepaardje

vandaag bericht gekregen voor 8 april moet dan met sem naar het cb toe en dan ook de ogentest...;pff

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Roel moet a.s. woensdag naar het CB voor de ogentest.

Luuk had vandaag zijn sonde er weer uitgetrokken. Deze had er 12 dagen in gezeten dus dat was best oke. Het was alleen een toestand voordat ie goed zat. Ik ben samen met de verpleegkundige een uur bezig geweest in totaal. Ze testen dat met een PH-stripje (volgens protocol) maar door de medicatie is Luuk zn maagzuur niet meer zo zuur en daarom wist ze niet zeker of ie goed zat. Ze wilde de sonde daarom toch dieper doen, dus alle pleisters er weer af :( Daarna was het nog niet zuur genoeg dus heeft ze de kinderarts gebeld en die zei dat ze er vanuit kon gaat dat het toch goed was zo. Soms zijn protocollen ook erg lastig...

11. Zeepaardje

marleen; wat een toestand zeg!!!

nou ben wel benieuwd naar de ogentest... hihi denk dat hij zijn mond stijf dichthoud, doet hij daar altijd haha eerst de kat uit de boom kijken:p

12. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wolfje nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen ben je goed verwend :D.
    Ik heb hier nog geen oproep gehad van het cb voor Mats. Geloof dat ik 14 april met Nils weer een check heb.

Mielen wat een verhaal zeg.. Leuk zo’n skivakantie. Gelukkig loopt het met een sisser af. Hoe is het met je duimen?
    Wat gaaf trouwens dat je gevraagd bent om te spelen, wel spannend maar SUPER gaaf!
    Veel plezier bij je ouders dit weekend.

Bri, wat heerlijk Artis zo in de buurt. Echt leuk om je kindjes zo zien te genieten.

Mamaatjevan5, wat leuk om weer van te horen. Nog leuker is het om te lezen dat alles goed met jou en de kindjes gaat en dat jullie het geluk weer hebben gevonden, TOP.

Och Marleen, ik word echt verdrietig van je berichtje dat je je zo verdrietig voelt (en begrijpelijk hoor)… We zouden zo graag willen dat we wat zouden kunnen doen. We denken aan jullie en een dikke digi knuf van ons!

Corina, wat een rijkdom om zo dicht bij het strand en de zee te wonen. Ik zag de foto’s voorbij komen op hyves, echt heerlijk.

Ingrid, ook lekker met de kleine man naar de dierentuin geweest, leuk hoor!

H25, dat is minder bekkeninstabiliteit kan me voorstellen dat je hier dan wat minder komt. Sterkte.

Mams, goed geslaagd voor die kleine man zo te lezen. Hier zit Mats nu ook sinds kort in maat 98.

Marleen, dat is minder dat gedoe met die sonde.. Hoe was Luuk er zelf onder tijdens het plaatsen? Hopen dat deze voorlopig weer blijft zitten en dat zijn gezichtje niet teveel kapot gaat.

Isra, lekker zeg verlof. Echt geweldig nog even en je hebt er weer een klein kruimeltje bij :D

Hier gaat alles erg goed. We genieten hier lekker van het mooie weer. Sinds een paar weken is de tuin helemaal kindvriendelijk, wat een verademing is dat zeg… De schutting staat en er zit een poort in, dus de mannen kunnen nu lekker donderstralen in de tuin. De laatste paar dagen zijn we echt alleen maar buiten geweest echt HEERLIJK J.
    Verder doen de mannetjes het ook erg goed, ze kunnen geweldig leuk samen spelen en ook al lekker ruzie maken zoals broers dat doen ;). En Nils die laat zich echt niet op de kop zitten, dus het gaat soms nog wel eens hard (vooral qua geluid dan ;)). Ik lees eigenlijk altijd wel mee, zal vanaf nu ook weer eens proberen wat vaker mee te schrijven ;).

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hai hai,

Booky welkom terug! Super dat het zo goed gaat met je mannetjes.

CB: hier de 7e met Mirthe en de 28e met Jasmijn.

Wolfje, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Isra, lekker zeg, nu al weer verlof! Wat gaat het hard, ben heel benieuwd!

Marleen, hopelijk kan Luuk's wang nu wat genezen nu de sonde in het andere neusgat zit. Maar wat een gedoe voordat die goed zat dan. Knuf voor jullie, hopelijk weten jullie snel meer.

Zag ook mooie foto's op hyves van Corina, leuk!

Mams, succes dan met de studie, heb je al een examen in de planning?

Hier gisteravond buren op bezoek, kwamen opeens vrienden binnenstappen die "wat kwamen laten zien". Ik had het meteen door en jawel, zwanger! Zo enorm leuk, werd er helemaal blij van!
    En vanochtend lekker gewinkeld met haar en m'n dames, konden we het er nog even over hebben.. leuk. Vanmiddag verjaardag van andere vriendin, zijn we er net een halfuurtje, begint Mirthe opeens heerlijk te spugen. Echt, alles onder met zo'n zurige lucht. Dus haar omgekleed en manlief is met haar met de auto naar huis gegaan.
    Ik ben later met Jasmijn naar huis gewandeld (is half uur lopen) en dat was me toch gezellig met z'n tweeën. Ik vind het nu toch wel heel leuk dat ze steeds meer kan vertellen. En bijdehand af en toe! Zo is ze bijvoorbeeld geen papagaai maar een jasmijngaai :D :D.
    En Mirthe heeft het zingen ontdekt. Weet niet of je dat liedje van woezel en pip kent (la la la.. ) maar als je daarmee begint gaat zij vanzelf door met la la la, zo lief en leuk!

Verder iedereen prettig weekend!

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat een lange lappen tekst. Jullie hebben er zin in!

@Booky, welkom terug. Leuk dat je weer wat vaker mee wilt gaan "praten" hier. Klinkt ideaal, jullie afgezette tuin. Hier ook een afgezette tuin en dat is erg fijn (al heeft Roel inmiddels door hoe de hekjes open moeten dus vandaag maar weer schuifjes gekocht)

@Boni: Leuke dingen gedaan zie ik. (behalve dan het spugen van Mirthe)

Hier lijkt er weer een nieuw "probleem" bij te komen. Luuk spuugde eerst nooit en nu spuugt hij zeer regelmatig. Vanmorgen zoveel gespuugd dat het zijn wiegje uit droop. Vanavond ook alles onder gespuugd in een aantal grote golven. Gisteren niet gespuugd, maar de dag ervoor ook heel veel en de dagen er voor ook regelmatig. Waar komt dat nou ineens weer vandaan? Drinken gaat ook steeds slechter en slechter. Ik heb inmiddels een hele lijst met vragen gemaakt voor de kinderarts (moeten we vrijdag naar toe). Ik zie nu alweer op tegen de volgende voeding, ik hoop dat het er in blijft...

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik had het van de week met man over een moedervlek (die moet weg gehaald worden bij mij). Roel was aandachtig aan het luisteren. Ineens zei hij dat hij een "roelvlek" heeft. Geweldig! :D:D

16. Zeepaardje

@Marleen; haha leuke opmerking hahahah
    hoop dat de voeding er in blijft!!!

@booky bedankt, zeker goed verwend:)
    wat leuk dat je ventjes zo leuk samenspelen en donderen:):)

@boni; dank je wel!
    Leuk dat ze zo zingt haha
    alleen spugen dat is minder, en zuur bah, maar goed...
    sem heeft nog nooit gespuugd...

@all sem houd helemaal niet van kinderliedjes:(
    wel hoort hij op de radio precies als jan smit zingt of marco borsato of guus meeuwis, zo knap van hem, bij de eerdte deunen zegt hij het gelijk... !
    ik zei gister nog; mama zal eens kinderliedjes in de auto doen; nee zegt hij doen maar marco borsato vind sem ook leuk:):)

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....als Luuk zoveel blijft spugen niet tot vrijdag wachten hé.

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nee, dan ga ik van de week bellen naar Utrecht. De voeding van gisteravond is er in gebleven en die van vanmorgen ook. Hij is alleen momenteel weer zó onrustig tijdens de voeding en hij heeft nu al 4 voedingen achter elkaar helemaal niks gedronken. Dat gaat ook echt bergafwaarts. Ik ga vrijdag overleggen over een PEG sonde, want ik verwacht niet dat hij op korte termijn van zijn sonde af zal zijn.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....het blijft op deze manier kwakkelen hé. Heb je helemaal goed om een PEG bespreekbaar te gaan maken. Zal een stuk minder belasting voor Luuk zijn dan de neussonde vooral als het voor lange duur is.
    Geneest zijn wangetje alweer mooi?
    En dan nog steeds die onzekerheid....hebben ze uiteindelijk bij jullie ook nog bloed getapt voor chromosoom-onderzoek?

@ rest...heb wel alles gelezen, maar weet niet alles meer :) Was gisteravond om half 1 thuis van werk toen ik het las....nu nog even lekker in de zon zitten voordat ik weer aan die arbeit kan.
    Maar na deze dienst hoef ik pas weer 5 april :D:D:D

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Kwebbel: Lekker dat je alleen vandaag nog hoeft te werken en dan wat langer vrij bent. Maandag en dinsdag wordt het geloof ik ook mooi weer.

Ja, een PEG lijkt mij een stuk handiger en dan heeft Luuk veel meer bewegingsvrijheid. We hebben nu heel vaak een soort slaapzakje ook aan als hij wakker is zodat zijn handjes niet bij de sonde kunnen, maar qua ontwikkeling is dat ook weer niet ideaal. Je moet soms wat he... Ik had m gisteren met slaapzakje in bed gelegd en toen nog de sonde eruit getrokken. Daarom zie ik de gewone sonde niet meer zo goed zitten. Straks kan hij ook niet meer ingebakerd worden en dan weet ik zeker dat ie er meerdere keren per dag uit gaat want hij grijpt er constant naar.
    De wang ziet er momenteel weer goed uit gelukkig. Gisteren hydrocortison gesmeerd en daar is het ook weer goed van opgeknapt. het is een combi van schraal, infectie en eczeem volgens mij.

Deel Deze Pagina