Karin....leuk om weer wat te horen van je. En die kleine blijft snel hé Hier slaapt Tijn ook al heel lang niet meer in de middag. Marleen...succes ophet CB. Ben benieuwd. Hier nog geen oproep gehad voor de volgende afspraak. In het boekje staan de plaatjes ook. Ik hoest me de longen uit mijn lijf. Al een week lang. Afgelopen weekend op het werk een arts-ass laten kijken en wat blijkt...door het hoesten gewoon een rib gekneusd Maandag medicijnen gekregen en ik slaap in ieder geval wel weer beter.
Grappig, ik heb een blauw boekje van het CB (groen was het kraamboekje) en daar staan geen plaatjes in. Bij mij stonden ze in de brief. kwebbel: wat naar! ik heb al 6 mnd een nare hoest, geen ribben gekneusd gelukkig, maar wel een heel vermoeide borstkas. heb nu sinds 2 weken ook medicatie (symbicort en flixonase), maar ik wilde geen hoestprikkeldemper (noscapine of codeïne). ik begin daar nu een beetje op terug te komen want ik hoest nog steeds, en die cirkel moet wel worden doorbroken... mss toch maar terug naar de HA voor een extra receptje. word intussen wel gek van de hartkloppingen van die symbicort. het is normaal dat je die krijgt van dat middel, maar dat zou na verloop van tijd wel weer over moeten gaan. Wat een gedoe he, met de medicijnen.... hopelijk knap jij gauw op! (en ik ook..) marleen, hoe is 't nu met luuk? houdt hij nu wel weer wat binnen, of is het nog steeds spugen? wat ontzettend lief om te lezen hoe roel en luuk samen broers zijn.
@marleen; denk dat ik ander boekje heb--> blauw... staan alleen cirkels in en aan 1 kant open... @bri; ik dus ook blauw, maar geen brief @kwebbel;au pijnlijk. gelukkig helpen de midicijnen!
Goedenavond.. @ Karin, leuk om weer wat van je te lezen.. Zo Noëlle al naar de basisschool. Leuk hoor.. Ja als ze dat graag wil, en die mogelijkheid er is om haar er af en toe eens heen te laten gaan. Waarom niet.. Ooit moet ze toch.. @CB.. Wayne mag morgen ook.. Alleen staat er in de brief niets over een ogentest. Maar zal zo het groeiboekje er eens bijpakken. Maarja. Oefenen is nu toch al te laat.. We zien het morgen wel.. Aan zijn ogen mankeert volgens mij niets. Want hij ziet alles hoor.. Hier vandaag een drukke dag gehad.. Een lekker druk dagje. Was wel vrij van werk, maar wel druk gehad.. Naar Ikea geweest met moeders.. Wayne was op het KDV, dus ik had lekker ff de handen vrij.. Nieuwe eethoek gekocht bij Ikea. Nou ja gekregen van mijn ouders.. Dus die heb ik vanmiddag meteen in elkaar gezet.. En Wayne zijn fiets was ook binnen, dus die wilde ik ook in elkaar zetten, maar bij het voorwiel met het spatbord kwam ik in de knoop.. Uiteindelijk heb ik de fiets bij mijn ouders afgeleverd. Mijn vader gaat hem in elkaar zetten voor ons.. En dan kan hij daar mooi in de schuur tot Wayne zijn verjaardag. HIj komt daar toch niet in de schuur. Hihi.. Haal ik hem de 15e wel op, als Wayne 's avonds op bed ligt. En ik ben nu net een uurtje terug van het slenderen.. Dus ben heerlijk ontspannen.
Zo meiden moest in ene keer weer een paar paginas teruglezen. @4Cats leuk dat je er ook weer is bent. Via hyves en twitter volg ik je natuurlijk nog, maar ook wel leuk om hier weer is wat van je te horen. Wat is Noelle toch een heerlijk ondernemend ding ook. Ik ben erg benieuwd hoe ze het vind op school. Ryan slaapt vanaf oktober niet meer smiddags. Hij wilde op de een of andere dag zijn tut niet meer en sindsdien slaapt hij ook niet meer (wilde denk ik ook opeens een grote jongen zijn). Maar hij houdt het ook wel goed uit, maar tegen 7en dan is het wel zat en gaat lekker zijn bed in. @Marleen wat leuk om je jongens zo samen te zien op het speelkleed. Hier heeft Ryan het ook al over de basisschool. Laatst heeft er op de PSZ een jongetje getrakteerd omdat hij 4 werd en naar de kleuterschool ging en sindsdien heeft Ryan het erover dat hij ook naar de basisschool gaat als hij heeft getrakteerd op school, dus het zal hem wel tegenvallen dat hij nog een jaartje moet wachten. Ik heb het hem wel geprobeerd uit te leggen dat dat jongetje 4 is geworden en daarom naar de kleuterschool gaat en dat hij eerst nog 3 wordt en pas met 4 naar de kleuterschool mag. Nou jullie maken mij wel erg nieuwsgierig met de ogentest, ga nu eest is het CB boekje erbij pakken. Nou de sleutel is idd maar raar getekend, ik vind het net een kerk. De plaatsjes zijn idd niet meer van deze tijd. Ik heb overigens nog geen oproep gehad van het CB. @Kwebbel he vervelend een gekneusde rib. Sterkte. Ryan was vandaag ziek, echt zielig klein moppie. Maar hij heeft vanmiddag even lekker geslapen op de bank en vanavond was hij wel weer redelijk fit, hopelijk is hij morgen weer de oude. Morgen onze intake bij de Gyn, ik ben erg benieuwd. En wat is alles bij een 2de toch anders dan bij een eerste. Ik ben nu ruim 36 weken en het kamertje is nog niet klaar, bij Ryan had ik deze volgens mij in week 30 al af. Dacht vanavond oh laat ik mijn ziekenhuistas is gaan pakken, had ik bij Ryan ook al klaar staan met ik geloof 32 weken ofzo..... Straks zegt de Gyn opeens morgen je moet blijven, waar ik uiteraard helemaal niet vanuit ga, maar dan zou ik niks klaar hebben staan hihi, dus toch nog maar even gedaan vanavond.
Ik heb het op Hyves gezet, maar hier ook nog maar een keer: Vanmorgen belde de klinisch geneticus van het WKZ op. Dat was verrassend snel, want ik had gedacht dat het nog wel even zou duren voordat de uitslag er zou zijn (eind mei was gezegd). Het is een vrij ingewikkeld verhaal en ik weet niet of ik het helemaal goed omschrijf, maar ik ga een poging doen. Er is een mutatie gevonden op één van de chromosomen. Dit is een heel klein verschilletje en is pas één keer eerder gevonden. Het is echter zo klein dat dit niet het beeld van Luuk kan verklaren. Verder hebben ze niks bijzonders gevonden en is het dus niet een bekend syndroom. Morgen moeten wij naar Utrecht toe voor een afspraak bij de kinderarts op de poli en dan moeten wij ook bloed gaan prikken want ze gaan kijken of die mutatie ook bij één van ons aanwezig is. Dit zou best kunnen. Al met al nog steeds geen duidelijkheid, maar we zijn tot nu toe wel blij met dit nieuws. Nu nog het onderzoek naar stofwisselingsziekten afwachten. Met Luuk gaat het momenteel wisselend. Hij spuugt nu bijna dagelijks in grote golven en dat zijn we niet van hem gewend. Waar komt dat dus nu ineens vandaan? Het zelf drinken wordt ook steeds minder en gisteren heeft hij nauwelijks zelf iets op (30cc over de hele dag genomen). Hij is gisteren weer gewogen op het consultatiebureau en hij weegt nu 5910 gram en is 62 cm. De hoofdomtrek was wel iets gegroeid, maar is nog steeds heel erg klein en zit onder de onderste lijn.
@Isra: Ja, bij een tweede is het heel anders he. Ik merkte dat ook, dat je veel minder snel alles geregeld wilt hebben. Het gaat wat relaxter allemaal (en soms wat te relaxed haha!) Hoe is het nu met Ryan? Is hij al wat meer opgeknapt? Hoe is het gegaan bij de gyn? @Kwebbel: Hoe is het nu met jou? Voel je je al wat beter? Hoesten ook wat minder inmiddels? @Bri: Al 6 maanden een nare hoest? Dat klinkt echt niet goed hoor! Ik zou inderdaad maar eens terug naar de HA gaan. @Wolfje: Hoe is het nu met je? (en dan met name geestelijk nu jullie hebben besloten niet meer voor een tweede kindje te gaan?) @Mielenl: Hoe is het momenteel met jou? Het is bijna april en de verjaardagen van onze kids komen er aan. Leuk he! Ik heb er in ieder geval zin in. Blijft speciaal, de verjaardag van je kind. Ook best bijzonder dat wij na 3 jaar (bijna 4 jaar als je de zwangerschapstijd ook mee telt) lief en leed met elkaar delen op dit forum.
Marleen, Opzich natuurlijk heel fijn dat jullie Luuk geen nare chromosoomafwijking heeft. Maar die blijvende onzekerheid. Ik denk aan jullie. En idd... sommige van onze kindjes zijn al 3 en voor de anderen is het bijna zover! Bijzonder is het wel dat we al 4 jaar met elkaar lief en leed delen. Dat er zelfs reallife vriendschappen uit voort zijn gekomen. Helemaal super!
@Mams: Ja, er is nu niks uit gekomen, maar dat betekent niet dat alles "goed" is en dat maakt het zo dubbel, want er zijn dingen die niet in orde zijn zoals de hoge spierspanning in m.n. de benen, de slappe nek, het nauwelijks willen drinken en de kleine schedelomtrek. Het kan dus nog steeds alle kanten op. Nu erg benieuwd of er iets uit het stofwisselingsonderzoek zal komen.
Dank je! Gaat nog steeds goed hier hoor.. We wachten gewoon rustig af en berusten ons er ook in. Van de meest kleine dingen kan ik ontzettend blij worden en genieten. Uiteraard zijn er soms ook wel moeilijke momenten, maar die zijn vaak snel weer over.
Juist die houding marleen...Daar heb ik zoveel respect voor. Je moet het maar kunnen. Petje af hoor! En idd lekker genieten van de mooie momenten.
@marleen; tja we staan er allebei niet achter...toch denk ik dat we beide nog even bewust doorgaan, in ieder geval tot aan de zomervakantie...en dan zien we weer verder.... hopelijk hebben jllie snel duidelijkheid!xxx
@ marleen met mij prima, behalve de nog altijd pijnlijke duimen en de vanmorgen gearriveerde buikgriep.... kan me voorstellen dat die goede uitslagen heel dubbel voelen. aan één kant hoop je dat ze iets vinden, en aan de andere kant weer niet. Ook van deze kant wordt veel aan jullie gedacht! @ kwebbel en Bri Bosch is ook alweer een tijdje aan het hoesten. eerst bisolvon, toen weer aan de flixotide, alleen helaas een te lage dosering waardoor er nog steeds geen verbetering in zat, daarna een hogere dosering gekregen en dat hielp gelukkig wel. Twee weken terug in overleg met de HA (niet onze eigen maar een invaller) gaan afbouwen, maar dat is te snel geweest, want nu hoest hij weer de longen uit zijn lijf. Dus inmiddels weer op de hoge dosering terug....pffff....ik word er wel een beetje moedeloos van maar gelukkig gaat het verder prima met Bosch dus maak ik me er niet zoveel zorgen over
@Marleen kan me voorstellen dat je voorlopig bent opgelucht. Het is nog wel even spannend wat het nu dan wel is, maar er kunnen iig al een aantal dingen uitgesloten worden. Vandaag ging het eigenlijk de hele dag weer goed met Ryan maar tegen bedtijd kwam de koorst weer opzetten en was weer erg hangerig en huilerig. Toch wel erg sneu om je kleine mannetje zo te zien. Ja vind het ook zo bijzonder dat we al zolang contact hebben met elkaar. Ik dacht zon forum verloopt na verloop van tijd wel, maar het blijft gewoon. Echt heel leuk! @Mielen beterschap voor Bosch @hier vandaag bij de Gyn geweest en Ray en ik vonden het wel een heel fijn gesprek. Hadden het over mijn vorige bevalling gehad, wat niet vlekkeloos is verlopen en hoe ik nu tegen de bevalling aankeek. Ik heb haar verteld dat ik er vrij neutraal insta en graag haar mening/advies hierover wilde hebben. Zij vertelde me dat ze me sowieso niet willen gaan inleiden op welke manier dan ook, dan wil ze direct voor een KS gaan. Ze wil dat ik op een natuurlijke manier begin en als het begint ik direct een echo krijg om te kijken hoe de baby ervoor ligt, hoe groot de baby is etc en dat ze dan bepaalt of ze direct gaan ingrijpen of ik het toch zelf mag gaan proberen. Ga ik het zelf proberen mag ik max een uur persen en als het er dan nog niet is, dan ook gaan we voor een KS. Heb ook weer een echo gehad en daar zag ze op dat de baby ruim voldoende vruchtwater heeft en dat de placenta er ook heel goed uitzag, dus zij verwacht wel dat ik weer richting de 40 / 41 weken ga. Als er bij de 41 weken nog niks is dan gaan we ook voor een KS. Maar moet nu iedere week terugkomen en zij vertelde me ook al, als zij bij de 39 weken al ziet dat het niet meer haalbaar is (een vaginale bevalling) dat ze me dan ook niet langer laat lopen en we dan ook direct een datum gaan prikken. Dus vind het allemaal zeer verhelderend en kan me er goed in berusten. Ook zij nemen geen enkel risico met mij.
isra, dat is mooi, zo'n goed gesprek bij de gyn. en alweer bijna 37 wkn... wel tijd voor de zkh-tas! marleen, uiteindelijk is dat toch waar het om draait, gek genoeg: de kleine mooie dingen. geniet-ze! pffff, moet nu gaan liggen. heb een mega-bloedneus ineens... mss van de neusspray?
@Isra: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de gyn. Je hebt nu wel wat meer duidelijkheid. Je weet natuurlijk niet hoe het zal lopen, maar je weet wel dat er een duidelijk plan is. @Bri: Bloedneus kan idd van de neusspray komen. Ik heb ook een tijd neusspray gebruikt en had toen ook dagelijks een bloedneus.