April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff Marleen dat is wel dichtbij ja.
    Vind eht echt vreselijk dat zulk soort dingen kunnen gebeuren..
    Normaal zou je zeggen dat de politie er korter op zou moeten zitten...Korter dan dit kan niet! Wie kun je nog vertrouwen als het om veiligheid gaat :(

Net lekker met Tygho buiten geweest.
    Eerst ff naar het dorp geweest om een nieuwe voetbal te kopen.
    Daarna eventjes wat opgeruimd in de tuin en de zandbank open gezet..Er moet nog nieuw zand in maargoed.
    Wat heerlijk zeg in het zonnetje.Heerlijk zonder jas naar buiten.
    Heb zelfs een wasje buiten hangen!

2. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Marleen pff dat is idd wel heel dicht bij. Echt verschrikkelijk, waarom bestaan er van die gekken die dit doen......

Het is weer heerlijk weer, de kleine man ligt op bed en ik ga even de badkamer, washok en wc schrobben en als de kleine man weer wakker wordt lekker in de tuin spelen!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Daar ben ik weer!!! De kraamhulp is net voor het laatst de deur uitgegaan, Betti slaapt, dus mama kan heel even achter de computer.

Alles gaat hier super goed. De kleine meid drinkt lekker veel (behalve vandaag, dus ik zit met enorme ploft**ten...) en ze groeit als kool. Vandaag al 140 gr boven haar geboortegewicht.

De bevalling ging heel erg snel, ik was echt een beetje overweldigd daardoor. Heb zelf niet eens geperst, ze kwam gewoon.
    Deane is gek op zijn zusje, hij wil haar steeds aaien, kusjes geven en op schoot hebben. Hij doet haar ook af en toe na, wel heel schattig. Maar wat is hij groot geworden ineens, niet normaal.
    Ik zal nog wel een wat uitgebreider verhaaltje komen schrijven, en er foto's bij doen. Ga even een stukje terug lezen.

4. Bri

Bri Niet meer actief

jammer sab, het was 0:45... (en om even na middernacht ging de vk nog even weg om bij iemand anders te kijken, ze dacht dat het nog wel even zou duren..... NOT!! later meer hierover)
    Maar die gratis lodger is voor ons!!

5. Bri

Bri Niet meer actief

ocharme.... sterkte meid! hopelijk is het van korte duur.

6. Bri

Bri Niet meer actief

goed zo miele! ben je ook gegrepen door het ski-virus? ik verheug me er enorm op om weer eens te gaan, en het aan deane (en later ook aan betti) te leren.

7. Bri

Bri Niet meer actief

ik ga nu weer even boven kijken; ik vertrouw er nog niet op dat ik betti altijd meteen hoor. ik meld me gauw weer om meer te vertellen en om wat foto's te posten.

mams: wat een lekker boefje heb je! leuke spam, leuk dekbedje ook.

8. Bri

Bri Niet meer actief

hmmmm, heb ff snel een nieuwe banner gemaakt. is niet helemaal gelukt nog, en ik zie 'm ook nog niet. volgende keer beter!!

9. @ Bri, leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat! Ben erg benieuwd naar de eerste foto's!!! Maar tis vast een heel mooi meisje!!

@ Marleen, arrejakkes dan komt het idd ineens erg dichtbij.. bah

Jah hier ook een die nog steeds een blok in haar maag heeft door wat er met dat meisje gebeurd is.
    Wij hebben hier in 99 ook zoiets gehad. Kende ik het slachtoffertje van de BSO waar ik destijds stage had gelopen.
    Zo erg.

Vind het voor de ouders ook zo erg. Die kunnen volgens mij nooit meer normaal in hun huis blijven wonen, ze worden elke dag geconfronteerd met de plek waar hun dochter is vermoordt.
    En wat denk je van de ouders van die dader!!! Ik zou me rotschamen als mijn zoon zoiets zou flikken!!

Maarja.. Nu maar hopen dat ze niet misbruikt is, en dat ze niet teveel geleden heeft. (hoop dat ik me zo goed uitdruk)

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    12.000 :p

Bri...leuk om te lezen dat alles goed bij jullie gaat. Zit met smart op je bevallingsverhaal en uiteraard spam te wachten ;)

Marleen...brrr wat dichtbij komt het dan betreft Milly. Vreselijk wat er gebeurd is. Ik zag van de dader wat foto's op het net..jak!
    Ik merk dat ik steeds tegen de meiden zeg als ze buiten gaan spelen..."met niemand meegaan", altijd eerst thuis vragen etc etc...krijg er gewoon de rillingen van.
    Misselijkheid een beetje onder controle? En was je nu al bij de vk geweest?

Boni en Mielen...haha geweldig die eitjes.

Mams...lief van je kleine man. Ik denk als Tijn in een ander bed gaat slapen dat wij echt niet zo gewekt worden. Meneer gaat dan rechtstreeks naar de kamer van de meiden :D

Isra...lekker buiten gespeeld met je kanjer?

Hier net weer terug van de speeltuin. Zit bij ons in de wijk. Kids lekker aan het spelen en moeders even met een boekje op het bankje:) Hond liggend aan mijn voeten..owwww echt genieten!
    Alleen kwebbelman ontbrak nog ;) Die komt vanavond weer thuis na weer een buitenlandtrip te hebben gehad. Whiehoeeeeeee.

Kwebbel

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Hee leuk dat je er weer bent! Klinkt als een hele snelle bevalling inderdaad!

@Ingrid: Zou super zijn als je de medicijnen af zou kunnen bouwen!

@Kwebbel: kan me goed voorstellen dat je tegen de meiden zegt dat ze echt niet met iemand mee mogen. Dit soort dingen maakt je weer even extra alert he.

Wat een heerlijk weer he! Ik heb vanmiddag geholpen op het kinderfeestje van mijn achternichtje. Ze is 9 geworden. Wel ff druk zeg, met 9 van die kids. We hebben allerlei dingen gedaan en ze hadden het wel naar hun zin volgens mij.

Met de misselijkheid is het wel te doen. Ik probeer zoveel mogelijk door te gaan en dat werkt goed. Vanmorgen gefietst met Roel. Maandag naar de VK.

Roel is erg jammerig. Kiesje op komst (en dat verkondigt hij ook de hele tijd haha)

12. Bri

Bri Niet meer actief

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ah wat een lieve foto's Bri! Wat een kleintje weer he, in vergelijking met Deane!

14. Bri

Bri Niet meer actief

dank je marleen. ik vind echt dat deane enorm gegroeid is in die nacht dat betti geboren werd... ineens was hij zo'n beer geworden!

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Bri wat een mooie foto's. Geweldig zeg weer zo'n kleintje.. En wat een binkie die Deane *smelt smelt*.

Pff idd heel heftig die Milly zaak. Heb het ook op de voet gevolgd. Wat een drama...

Vandaag voor het eerst weer gewerkt, moet zeggen dat het wel weer even lekker was. Morgen een dagje vrij en vrijdag weer een ochtendje voor de klas.

16. Bri

Bri Niet meer actief

en het bevallingsverhaal – nogal een lap tekst. Het was heftig, maar alles was wel goed.

Om een uur of acht heb ik jullie nog geschreven dat ik de vk had gewaarschuwd – ik had sinds 4 uur ’s middags krampen van ongeveer 20-30 seconden, die om de 8 tot 10 minuten kwamen. zij kwam rond half negen even kijken. ik bleek 2 cm ontsluiting te hebben, met een niet volledig verstreken bmm. volgens haar zou de ontsluiting pas echt goed op gang komen als de weeën krachtiger, regelmatiger en langer zouden worden. we spraken af dat ik weer zou bellen als dit het geval was.

om 10 uur bel ik haar weer. de weeën duren nog steeds maar een seconde of 40, maar komen wel om de 2,5 tot 3 minuten. ze doen ook wat meer pijn, al is het nog wel te hebben. om mij gerust te stellen komt ze een half uurtje later weer kijken. ik zit inmiddels op 3 cm ontsluiting, volledig verstreken. ze biedt aan bij ons te blijven, omdat ik een beetje onzeker ben wanneer ik haar weer moet bellen. omdat ik graag alleen met Briman wil zijn, gaat zij in de woonkamer zitten en ik onder de douche. Briman moet de weeën timen en de vk waarschuwen als ze minstens 1 minuut duren.

van 11 tot 11.45 zit ik onder de douche. in tegenstelling tot de vorige keer, geeft het me alleen niet echt verlichting. en al gauw kan ik de weeën niet meer zittend opvangen, dat geeft veel te veel druk naar beneden. Halfstaand dus maar. De weeën worden steeds sterker en duren langer, soms wel 75 seconden. Op het laatst vind ik de douche niet fijn meer (staan kost me teveel energie, zitten gaat niet, het wordt me te warm). Als ik er onder vandaan kom, trek ik wat aan en ga op bed liggen. De weeën doen nu erge pijn, maar tussendoor kan ik erg goed ontspannen. Als de vk boven komt om te kijken en vraagt hoe het gaat, kan ik zelfs nog grappen dat het tussen de weeën door best lekker is…. Dat had ik beter niet kunnen doen, want haar conclusie is dat het nog wel even zal duren als ik nog zo ontspannen ben.

Om 12 uur kijk ik op de klok en zeg: het wordt dus 10-03-10.
    Vervolgens zegt de vk dat ze net een telefoontje heeft gekregen van een stel vlak bij ons in de buurt, dat zich zorgen maakt over hun baby. Ze denkt dat er niets aan de hand is, maar wil er wel even heen om ze gerust te stellen. Ze zegt me dat ze snel terug zal zijn en dat ze denkt dat het bij ons nog wel even duurt, maar vraagt wel of ik het oké vind. Ik vind alles best, en heb geen idee waar ik ergens zit in het proces.

Het is bijna half één als ik ineens een enorme druk naar beneden voel. Ik kan niet meer liggen, maar tijdens een wee kom ik ook niet overeind. Ineens weet ik het (en zeg ik ook hardop): dit kind komt er nú uit!! Briman zegt nog: dat was toch ook de bedoeling (grappenmaker) maar pakt meteen de telefoon om de vk te waarschuwen. Binnen 10 minuten is zij er. In de tussentijd krijg ik nog een paar van die heftige weeën en weet niet meer waar ik het zoeken moet. Help help help, kan ik nog uitbrengen.

Om 0:40 is de vk weer op mijn kamer. Ik draai me op mijn rug zodat ze me kan onderzoeken. Op dat moment breken m’n vliezen. Ik kan niets zeggen maar wijs naar beneden zodat ze het ziet. Ik voel meteen een branderig gevoel en weet het: dat is het hoofdje al! De vk trekt m’n onderbroek uit (die had ik nog aan, kun je nagaan) en zegt: ik zie het hoofdje. Ik mag persen, maar de weeën zijn zo overweldigend dat ik niet meer weet hoe. Bij de tweede perswee is het hoofdje eruit, nog één wee later is het hele lijfje er – 5 minuten na het breken van de vliezen. De vk ontwart de navelstreng en laat zien dat we een dochter hebben.
    “Wat ben je klein” is het eerste wat ik tegen haar zeg. Ze geeft twee harde huilen, dan ligt ze tegen me aan en knort alleen nog, heel tevreden. Na een half uurtje ligt ze al bij me te drinken, alsof ze nooit anders gedaan heeft.

En nu wil ze weer wat drinken, moet even gaan dus!

17. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Bri wat mooi...... Klinkt als een prima bevalling.
    Gloeiende gloeiende wat is dat eind super snel gegaan zeg.. Dat gevoel van echte persweeen ken ik helemaal niet (helaas ;). Wat een oerkracht zeg.

18. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Bri dat klinkt als een snelle bevalling, ben benieuwd naar het hele verhaal! En wat een pracht moppie zeg en Deane grote broer, wat super lief!

Kwebbeltje wow al 12.000 berichtjes wat een hoop zeg!
    Ja vanmiddag weer heerlijk buiten gespeeld. Vorig jaar heeft hij voor zijn verjaardag zo’n houten klim/speel huis gehad en daar is hij nu erg druk mee. Volgende maand met zijn verjaardag krijgt hij de glijbaan, dus denk dat het dan helemaal dolle boel wordt!
    Maar jou middag klinkt ook super zeg, heerlijk met je drie kanjers en de hond naar de speeltuin.
    Ik zat vanmiddag even snel bij te lezen en toen zag Ryan jouw hondje links bovenin toen riep hij echt heel blij, mama hondjie, hee nog een hondjie, schatje! Moet je kijken wat die kleine oogjes allemaal opvalt.

Marleen hopelijk kan je de misselijkheid de baas blijven. Spannend hoor maandag naar de VK. Sterkte met Roel zijn kiesjes.

Bri inmiddels je hele verhaal gelezen. Heftig, snel en mooi!

Deel Deze Pagina