April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja, klinkt inderdaad heftig Bri, zo aan het einde... Gelukkig alles wel goed gegaan! En je hebt er een prachtig meisje voor terug gekregen.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Wat ik ervan heb geleerd: probeer je 2e bevalling niet te vergelijken met de 1e, maar er zo blanco mogelijk in te gaan. Ik bleef maar zoeken naar herkenningspunten - en vond die niet omdat het zo anders aanvoelde. Daar raakte ik nogal van in de war. Maar goed; ons gezin is compleet, met deze jongen en dit meisje, een 3e bevalling hoef ik dus niet meer mee te maken!

3. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Bri, hier idd ook 2 bevallingen die NIET met elkaar te vergelijken zijn. Mochten we hier ooit voor een derde gaan en het lukt allemaal, dan hoop ik echt op zo'n bevalling als bij Nils.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bri wat een mooie foto's!!
    Wat een schatje:D
    En wat een snelle bevalling...Kan me voorstellen dat je helemaal overdondert was!
    En wat een oerkracht er vrij komt als de baby er gewoon uit wil he..Toch erg bijzonder!
    Geniet lekker van je grote bink en je kleine meid en alle verwennerijen!

Hier weer een nacht heerlijk geslapen.
    Tygho is al 2 avonden meteen gaan slapen zonder uit bed te komen...wie weet blijft het zo.

Moet er wel aan wennen nu, elke dag 7uur uit bed.
    Meneertje vond het eerst nog wel lekker om met mama in bed te blijven hangen en soms zelfs slapen.
    Maar dat is niet meer...
    Hij rent om 7uur de kamer in: KAI LAN KAI LAN!!
    Hahaha dan weet je wel hoe laat het is.

Vandaag weer net zo lekker weer als gister hopelijk.
    Man wat is dat genieten zeg na die lange lange winter.

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ bri wat een heftige bevalling zeg! en wat een prachtig mooi meisje, en een stoere grote broer * smelt *

@ boni * vervolg op eitjes-verhaal * wij gisteren eitjes rapen, er lagen er 2, dus ik leg ze in de aanhanger van Bosch z'n auto en zeg dat hij ze even met de auto naar de keuken mag brengen. Halverwege stopt hij, pakt de eitjes en begint ze enthousiast tegen elkaar aan te tikken.......ik roep......te laat....Er was er eentje kapot, en Bosch errug geschrokken. Later kon hij er wel weer om lachen hoor "NOEI" zei hij elke keer (=ik heb geknoeid)

@ mams kai lan? de ondertiteling viel even weg ;)

@ booky fijn dat het werken weer goed bevalt. en gelijk alweer een dag uitrusten.....mazzelaar! ;)

fijne dag allemaal!!!

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wauw Bri, wat een heftige en toch ook supermooie bevalling! Wat een prachtig meisje heb je daar! Als ik haar zo zie kan ik me niet eens meer voorstellen dat Noa op haar laagste gewicht 2880 gram was, wat lief is Betti en wat klein nog! Heerlijk, zo'n prachtig nieuw leven. Ik wens je ontzettend veel geluk met je prachtige(!) gezinnetje!

Marleen, wat balen van de misselijkheid! Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Booky: Als ik ooit nog eens zou bevallen zou ik dat dit keer dan eindelijk een keer thuis willen doen. Maar ik denk niet dat ik ooit nog eens beval. Of ik moet al zwanger raken door het spiraal heen of volgend jaar door Henk's sterilisatie heen. Wel jammer hoor, want ik vond bevallen stiekem best leuk en vooral bijzonder!

Kai Lan, haha ja die ken ik! Die is van Nickelodeon Junior. Chinees meisje.

Mielenl: WHahaha Noei! Wat een boefje heb je daar!

Jari ligt nu met zijn blote billen omhoog op de bank een aflevering van teletubbies te kijken. We zijn een beetje bezig met zindelijkheidstraining, hij vind het erg leuk als hij een plasje uit zijn 'pipi' ziet komen op het potje. Nu loopt hij de hele ochtend in zijn blote billen en meer dan de helft beland nog op de vloer. Heb ik tenminste wat te doen haha. Het eerste wat hij lachend roept als het op de vloer ligt: Oh oh! Haha leuk al die nieuwe dingen. Er komen hier nu steeds meer twee en driewoordzinnetjes. Papa is daar! Mama is daar! Toto bow Sassa (Toto is boos op Sassa). En zijn lijfje wordt minder dreumesachtig, minder volle armpjes en beentjes. Hij krijgt echt een beetje een peuterlijfje. En Noa? Jeetje wat gaat ze hard. Krijgt echt al een eigen willetje en begint oorzaak en gevolg te ontdekken. Wil niet meer liggend spelen, alleen nog maar zittend. We hebben besloten de box op Marktplaats te gaan zetten. Ze is veel liever op de grond aan het spelen en dan kunnen we voor Jari's verjaardag een leuk tafeltje met stoeltjes etc. kopen. Die kan dan mooi daar staan.

7. Goedemorgen!

@ Bri wat een snelle en heftige bevalling zeg! En idd, een prachtig meisje! En wat straalt Deane! Een echte grote broer..

@ Mams. Kai Lan? Wat bedoelt hij daarmee? Hier werkt de ondertiteling ook ff niet.. Hihi..

Nou hier geen nieuws. Als het goed is krijg ik vandaag eindelijk een nieuwe telefoon!
    Hopen maar dat ie komt als er iemand thuis is. Ik ga straks peuterzwemmen met Wayne. Maar met een beetje mazzel komt hij tussen 10.30u en 11.30u, dan is Ingman thuis voor zijn pauze. haha..

Nou ja. En verder zien we wel wat de dag brengt. Als het vanmiddag idd zo mooi is buiten, kunnen we wel even naar de speeltuin met Wayne..

Oja, net nog even online geshopt bij H&M. Weer wat dingetjes voor Wayne besteld!!

Fijne dag allemaal!!

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hahahahahaha
    Ni Hao Kai Lan is een tekenfilmpje over een chinees meisje.
    Een soort van Dora.
    Tygho begint dus echt chinees mee te babbelen.
    Ni Hao, SjeSje, Hosa,Leisa, Laaaa
    HAhahahaah echt heel komisch om te zien.
    Bij Dora lukt het hem nog niet met het engels:p
    Maar dat chinees dat lijkt natuurlijk al flink op het gebrabbeld wat er standaard uit komt:p

9. goeiemorgen dames!

heb t lekker durk..ben buiten bezig nu het zulk mooi weer wordt,
    gister de trampoline weer opgezet voor Esmee.
    En fruitplanten gepland.

Vanochtend had Luna een mega poep luier, echt heeel dr bed zat er onder.. dus ben aan t wassen! pffff

Verder gaat het hier zn gangetje, morgen weer werken.

@Bri: wat een snelle bevalling zeg!!! en wat een mooi meisje!!!!

en nu ga ik weer snel verder....

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ mams......ik heb soms al moeite met zijn nederlands hahaha
    (hier staat de tv eigenlijk bijna nooit aan, de enige series die we af en toe kijken zijn teletubbies, zandkasteel en sesamstraat....)

@ nikita Bosch heeft nog nooit een plasje op het potje gedaan.....was ook van plan om gewoon een keer geen luier aan te trekken, kijken of hij dan wel wil.
    Leuk te lezen over Jari en Noa. Ik geniet ook zo ontzettend van Bosch.....maar toch......zou ik het zooooooo graag nog een keer meemaken allemaal.
    Bosch begint ook al zinnetjes te maken, zo knap! Hij houdt ook ontzettend van zingen. Ik heb een cd'tje gedownload met o.a. een liedje over een olifant (ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant die heeft de dikste billen van het hele land), dan zit hij al op zijn billen te slaan en roept hij "GOOG!"(=olifant) en dan moet mamma dat liedje weer zingen.

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    @all: inderdaad vreselijk van Milly. Ik had het er gisteren nog met een buurvrouw over. En dat het dan ook nog een politie-agent is, bah.

Mielen, leuk hè die eitjes. Ze is sowieso gek van de kipjes, staat vaak voor de voliere te kijken. Als ze dan binnen zitten gaat ze op haar knietjes zitten om te kijken of ze door het luik naar het nachthok kan kijken, dan roept ze heel hard "binnen! binnen!". Haha, grappig om te zien.
    Hier heeft ze er trouwens een keertje 1 kapot laten vallen, daar moest ze van huilen ;).

Ze begint trouwens steeds meer met 2 woordjes te praten, zo zei ze gisteren "mama, zit!" en wees naast zich op de grond. Moest ik met haar een boekje lezen. Vind het wel fijn dat ze nu al wat beter kan uiten wat ze bedoeld, het was tot nu toe ook vaak maar raden.

Bri! Super dat je er weer bent. Wat een mooi meisje is Betti. Fijn dat alles goed gaat, ze groeit echt goed zeg. En gelukkig was de VK uiteindelijk nog op tijd, maar wat een snelle bevalling (vooral het einde dan).

Kwebbel, gefeliciteerd met je 12.000ste berichtje. Dan moet ik nog even om je in te halen...

Booky, lekker weer aan het werk. Vond ik vorige keer ook, van te voren keek ik er een beetje tegenop maar als je er eenmaal bent is het ook wel weer erg lekker.

Isra, lekker in de tuin gespeeld, super.

Mams, super dat Tygho zo goed slaapt. Ach en beter dat hij 's nachts goed slaapt en vroeg wakker is als andersom toch!

Nikita, leuk dat het zo goed gaat met de kids. Super dat Jari het al zo goed doet met het potje (en het in ieder geval al heel interessant vindt). En zie dat er bij jullie ook een fan van zandkasteel is, hier ook.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Idd, En ik merk ook dat ik savonds wat eerder in slaap kan komen. Eerder keek ik nog tot 12uur tv ofzo maar nu red ik half 11 amper ;)
    Dan is het idd lekker als je van half 11 tot 7 kunt slapen:D

Ik ben weer tuinboekjes aan het doorspitten.
    We gaan hopelijk dit weekend(als het mooi weer is) en anders volgend weekend in de tuin aan de gang.
    Met Tygho's verjaardag wil ik de boel klaar hebben, stel dat het mooi weer is(net als vorig jaar) kunnen we buiten zitten of de kids kunnen iig naar buiten.
    We gaan dus zo'n 4kantemeter moestuintje kopen en maken in onze tuin en we willen een permanente tuinset hebben staan.
    Laat nou de Karwei er toevallig 1 hardhouten in hebben staan die ietsje kleiner is dan de standaard en is onze tuin ook wat aan de kleine kant ;)
    En dan bloempjes kopen weer voor in de bakken
    en nog flink met de hogedrukspuit aan de gang:p
    Heb er wel echt zin in, lekker buiten aan het prutsen en strakkies er weer lekker weken en misschien wel maandenlang van genieten met prachtig zonnig weer!

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Heerlijk inderdaad, buiten zijn met dit weer. Manlief was gister ook al in de tuin aan het werk. En we hebben al lekker buiten koffiegedronken in het zonnetje, heerlijk!

14. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hi meiden,

Vandaag alweer zo’n fantastische dag. Vanmorgen lekker met de kleine man in de kinderwagen naar het dorp gewandeld en terug langs de speeltuin. Ik kan het wel blijven zeggen, maar heerlijk dat buiten spelen. Hij kan lekker rennen, ravotten en klimmen en dat is toch wel iets wat hij ontzettend graag doet, dus hij kan al zijn energie kwijt! Nu ligt hij weer lekker op zijn bedje.

Mams lekker hoor dat Tygho zo goed slaapt!

Mielen ahh wat een schattig verhaal van Bosch met zijn eitjes!

Nikita wil wel weer Noa spam zien, kijken hoe je kleine meisje gegroeid is. En wat goed zeg van Jari al plasjes op het potje. Wij laten Ryan s’avonds voordat hij gaat douchen even op het potje plassen en we hebben nu al een paar avonden gehad dat als we zijn luier afdoen hij zich even moet concentreren en ja hoor dan komt er een plasje aan. En als het niet lukt zegt hij “hij doet niet”. Hebben de jongetjes mama’s dat ook dat de kleine mannen alleen niet willen zitten op het potje, Ryan wil alleen maar staand plassen.

Mielen ook al zo’n muzikaal wonder. Ryan ook die hoorde we opeens zondag door de babyfoon zingen hihihi hahaha sto bij kee e na. (even ondertiteling; ik zag 2 beren broodjes smeren, hihihi hahaha ik stond erbij en ik keek erna) Nu is mijn moeder dit liedje altijd met hem aan het zingen en nu zong hij dit gewoon al alleen, echt zo schattig.

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Haha, Jasmijn zong dat liedje laatst ook............ om half vier 's nachts :$

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    En al is het midden in de nacht je bent ZOOOOOOOOO trots

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho wil helemaal niet op het potje...
    Alleen op de wc.
    Dan rentie naar de wc, zegtie mama passe!!!
    pakt de verkleiner en als ik hem dan uiteindelijk op de wc heb gezet dan plastie niet..maar ZEGT: psssssssssssssssssssssssssssss

Ooh wat een zangtalentjes hebben jullie toch!
    Die van mij word voetballer.
    Zal vanavond even kijken of ik zijn talent kan spammen :D

18. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    haha hier nog zo één die zegt en niet doet :D

ennuh voetballer dat verdient ook best goed hoor! Trouwens Bosch is er nog niet helemaal uit, voetballen vindt hij ook HEEEEEEL leuk. En fietsen, en klimmen, en schommelen......ach we zullen het wel beleven :D

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    We laten een contract maken later...
    Als meneer voetballer word, bij madrid ofzo...papa en mama gaan mee :p huisje auto ;) hahahahahahaha

Komisch wel, dat ze weten welk geluid het maakt, maar dat ze niet plassen hahaha :p

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...wat is Betti een plaatje. Met recht trots op je prachtige kids.
    En heftig hoor je bevalling, maar zo te lezen is alles super gegaan.

Applaus voor de kindjes op de pot. Tijn wil ook niet op het potje. Alleen op de grote wc en dan ook geen verkleiner erbij. Zodra hij zit roept hij al klaar :D Pakt hij wc-papier veegt z'n plassert af en zwaait hij z'n zogenaamde plas na;)

Hier weer lekker van het mooie weer genoten. Ik geloof vanaf morgen dat het weer gaat regenen dus heb het er maar even van genomen :)

Kwebbel

Deel Deze Pagina