Oh ik bedenk me nu dat er iemand vroeg hoe het met mijn misselijkheid is. Dat gaat best goed momenteel. Soms wel even een vlaagje, maar het is goed te doen gelukkig!
Marleen...hihi dat was ik. Heb je trouwens nu je de eerste echo hebt gehad je naaste buurtjes al ingelicht?
Ja, mijn ouders weten het sinds donderdag (verjaardag van mijn moeder). Ze reageerden alleen niet echt enthousiast.. Mijn moeder was met Roel aan het spelen en ging gewoon door met spelen. Ze vroeg wel: "Oh, hoe moet dat nou met die bruiloft in oktober?" Mijn vader reageerde ook niet echt.. Volgens mij waren ze erg overdonderd. Toen we weer weg gingen riep mijn moeder: "Nou, in ieder geval gefeliciteerd he" en mijn vader zei ook: "Ja, gefeliciteerd" en dat was het!
Hmm dat is nou niet echt de reactie die je had gehoopt denk ik. Al zullen ze vast blij zijn dat er nog een kleinkind aankomt
Marleen...iets enthousiaster had wel gemogen ja. Maar misschien waren ze inderdaad erg overrompeld. Ik ben hier even helemaal de kluts kwijt. Een collega van mij belde net op om te vertellen dat een andere collega zaterdag is bevallen van een zoontje, maar dat gaat helemaal niet goed. Zijn nu in Utrecht en verblijven in het RM-huis. Het hoe en wat weet ik verder ook niet, maar mijn gedachten gaan steeds naar hun. Kwebbel
@Kwebbel: Kan me voorstellen dat je de kluts kwijt bent... Is een heftig bericht. Ik hoop dat het toch meevalt en dat ze iets voor het kindje kunnen doen in Utrecht. Mijn ouders reageerden inderdaad niet erg enthousiast, maar ik ken ze al wat langer dan vandaag.. Ik weet dat ze het wel heel leuk vinden, maar ze kunnen zich nooit zo goed uiten op sommige vlakken. Ze zijn vrij nuchter en denken vaak vooral praktisch. De dag erna kwamen er wel vragen en ik merk dat mijn moeder er toch wel mee bezig is. Ze zijn ook super gek op Roel dus dat komt helemaal goed! We gaan het zondag aan mijn schoonouders vertellen. Ze zijn dan 35 jaar getrouwd. Die zijn vast heel blij en ik denk ook emotioneel. (heel andere types dan mijn ouders haha)
Jammer van de reactie Marleen, gewoon even laten bezinken. Komt vast wel goed dan. Kwebbel, dat is wel heftig van je collega. Kan me voorstellen dat je er nogal mee bezig bent. Boni, Jochem krijgt van ons een glijbaan, van opa en oma een tractor. Voor de rest weet ik het nog niet. Je kan eventueel z'n verlanglijstje wel bekijken op z'n site. Zijn alleen wel echte jongensdingen. Kwebbel, hier hebben ze ook liever geen snoepgoed. Heb een doosje gemaakt, met daarin een roltong, mini ontbijtkoekje en een doosje rozijntjes. Spam volgt snel Dit doosje heb ik daarvoor gebruikt traktaties Traktatie tasjes met eigen foto - www.party-kids.nl
Kwebbel kan me voorstellen dat je daar even helemaal de kluts van kwijt bent zeg. Heftig hoor zulke dingen. Is er tijdens de bevalling iets niet goed gegaan of weet je dat ook niet! Sterkte. Corina hier krijgt Ryan ook een glijbaan voor zijn verjaardag. Vorig jaar heeft hij zon houten speelhuis gekregen maar vond hem toen te klein voor de glijbaan en vind dat nu een leuk kado voor dit jaar.
Ik weet alleen dat het een vacuum met 9 tracties (9 x opnieuw meetrekkken) en expressie (meeduwen op de buik) is geworden. Slechte start van kind...mijn collega heeft nog geholpen met reanimeren van haar eigen kindje op d'r buik en snachts was er sprake van insulten bij de baby ....toen over naar Utrecht. (is niet op onze afdeling gebeurd) Veel collega's inclusief mijzelf zeiden wel direct....waarom is er niet eerder ingegrepen en niet sneller een keizersnede? Maar dat is achteraf.
Marleen, scheelt dat je je ouders super goed kent. Die zijn natuurlijk onwijs trots maar waarschijnlijk idd even overdonderd. Die gaan net zo gek zijn op hun tweede kleinkind als op Roel. Super trouwens dat de echo helemaal goed was. Echt bijzonder weer heh . Ladi, wat leuk en spannend dat Ben voor het eerst naar de psz gaat. Boni, de draagzak wordt dus volop gebruikt . Hier was Nils ook veel meer aan het spugen dan Mats. Zal wel zijn omdat het de tweede is . Verjaardag... Mats krijgt van mijn ouders een duplo treinbaan (geloof 1 die zelf rijdt) en van mijn schoonouders waarschijnlijk een tractor. Zelf weten we nog niet zo goed wat we geven. Ze hebben al zo overdreven veel . Wat een leuke traktaties kwamen er voorbij, daar moeten we ook nog over nadenken...
Pfff wat verschrikkelijk zeg. Wij hebben dit ook van dichtbij mee gemaakt. Vrienden van ons hebben ook een slechte start met het dochtertje gehad en moest ook direct na de geboorte gereanimeerd worden. Ook direct per ambulance naar het ziekenhuis gebracht (was thuisbevalling) en het meisje bleef maar huilen en kreeg ook insulten toen is ze per kinderambulance naar het WKZ in Utrecht gebracht. Het meisje heeft door het zuurstof te kort een hersenbeschadiging opgelopen. Verschrikkelijk om dit mee te moeten maken. Dit was ook een van de hoofdredenen dat Ray en ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar zo zie je maar ook daar kan het gebeuren. Heel veel sterkte!
Pff Isra, verschrikkelijk om zoiets van zo dichtbij mee te maken. Kan me voorstellen dat je dan de keus maakt om in het ziekenhuis te bevallen. Vrienden van ons hebben een nichtje waarbij het tijdens de geboorte helemaal mis is gegaan. Meisje zou kort na de geboorte overlijden maar is nu ruim 3. Helaas een flinke hersenbeschadiging en kan helemaal niks. Echt heel erg.
Weet je....je probeert je zo in te leven...wat als dat bij mij was gebeurd. Met heel mijn hart nu maar hopen dat het snel weer wat beter gaat met de kleine man. En dan heb ik het nog niet over welke gevolgen dit allemaal kan hebben voor de toekomst. Brrrr... Isra...vreselijk ook voor je vrienden. edit: Booky, lees net dat jullie vrienden ook al zoiets heftigs hebben meegemaakt. We moeten natuurlijk niet vergeten dat het 'gelukkig' meestal goed gaat, maar als je dan van dichtbij zoiets weer hoort! Leuke kado's zie ik voorbij komen.
Booky bij onze vrienden dachten ze ook dat ze geestelijk en lichamelijk gehandicapt zou worden. Maar na meerdere onderzoeken kwam er uit dat het alleen lichamelijk gehandicapt zou zijn. Ze is spastisch waardoor ze veel beperkingen heeft, maar de artsen noemen haar wel een medisch wondertje en een vechtertje want ze is inmiddels al ver gekomen, alleen met een achterstand. De artsen dachten dat ze nooit zou kunnen kruipen en opeen kroop ze ook dachten ze dat ze nooit zou gaan lopen en ja hoor ook ging ze op een gegeven moment lopen, maar met het lopen had ze wel hulp nodig en nu loopt ze zelfs zelfstandig echt zo bijzonder knap!
Gelukkig gaat het ook heel vaak goed, maar als het dan een keer niet goed gaat heeft dat zo'n ontzettende impact op je. Inderdaad welke gevolgen heeft dit voor de toekomst..... Het is te hopen dat de kleine man ook een vechtertje is... Onze vrienden zeiden toen ook het is zo erg dat het kleine meisje op deze wereld wordt gezet en dan gelijk al zo moet vechten voor d'r leventje ze zijn nog zo onschuldig en klein....
Wauw Isra, wat bijzonder dat het kindje van jullie vrienden toch zo veel kan. Ze is met recht een vechtertje zeg. Dat nichtje van onze vrienden is echt wachten op het einde... Ze moet niet een keertje goed ziek worden want dan is het over. Dit meisje kan echt niks, blijft op het niveau van een kleine baby zitten... Kwebbel, gelukkig gaat het meestal heel erg goed. Maar die keer dat het dan niet goed gaat is vaak meteen zo verdrietig.
Isra....hoe bijzonder dat ze dan nu eigelijk zoveel kan. Fijn om te lezen. Booky...daarentegen jouw verhaal...hart verscheurend.