April mama's 2008 deel2

Discussie in 'De mama's' gestart door Mams136, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hier gaat het hartstikke goed met Jochem zonder luier.
    Maar hij plast dan ook wel al vanaf begin het jaar op het potje of op de wc. Donderdag hele dag zonder luier, met een paar kleine ongelukjes. Vrijdag vanaf half 5 ook weer zonder luier.
    Gisteren zijn we de hele dag weg geweest, dus wel met luier aan geweest. Maar je ziet nu al dat hij naar z'n piemeltjes pakt als hij moet plassen. Nu is hij ook weer zonder luier.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jochem you go man.......applaus voor je.

Ingrid....waarom wil je zo graag dat Wayne op de wc/potje plast?
    Misschien is het voor hem nog te vroeg.

Ik zet Tijn alleen op de wc als hij er zelf om vraagt. Hij zit er dan misschien 2 sec op roept dat hij klaar is....pakt een papiertje veegt af en weg is hij :D :D Niets gedaan uiteraard. Spelenderwijs maakt hij zo kennis met de wc.

Kwebbel

3. @ Kwebbel, tis niet zo dat ik het graag wil. Ja tuurlijk zou het fijn zijn als Wayne zindelijk werd, maar wel als hij eraan toe is. Ik was gewoon eens benieuwd hoe het zonder luier zou gaan.
    Niks bijzonders.
    En idd, hij gaat regelmatig spelenderwijs op de wc, als Ingman of ik zelf zijn geweest, wil hij meestal ook, en dan doet hij vaak ook niks, maar dan heeft hij er wel weer 3 seconden opgezeten..

Het is ook nog geen moeten hoor..

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    lieve meiden,

Bedankt voor al jullie lieve woorden, doet me goed.

We hebben een hele heftige week achter de rug, waar veel tranen zijn gevallen, maar ook weer mooie herinneringen opgehaald en waarbij we ook wel weer hebben moeten lachen. Hij was zo'n bijzonder iemand!

De crematie was heel bijzonder en mooi maar vooral ook moeilijk en verdrietig.

En 1 ding is zeker we kunnen alleen maar terug kijken op een hele mooie tijd samen met hem en in gedachten leeft hij voort. En dit houdt ons momenteel op de been.

Verder wil ik even laten weten dat ik net als Marleen niet zo'n vooruitstrevende mama bent hihi. Ryan loopt ook nog lekker in rompers, slaapt in een slaapzak in zijn ledikant en plast voornamelijk nog in zijn pamper. Ik heb ook nog niet zo'n haast, het komt wanneer het komt.

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

nou sem zegt nu telkens dat zijn piemel kapot is...er zit een gaatje in whahaha
    sem gaat ook altijd mee met mij naar de wc...pakt hij zijn stoeltje en gaat erbij zitten...pakt dan wc papier voor me en zegt afvegen bah!
    hij is op het moment erg baldadig, niet normaal gewoon!
    (hopelijk is het gewoon een fase)

isra sterkte meid... fijn dat de crematie mooi is verlopen!

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ingrid....ik dacht al ;). Het kwam even zo op me over (haha en ook al was het wel zo dan is het nog niet mijn zaak)

Isra....fijn om weer even wat van je te horen. Kan me voorstellen dat het een enerverende week is geweest.

Zo...heb mijn diensten er weer op zitten....lekker deze week vrij :)

Kwebbel

7. Bri

Bri Niet meer actief

pffff isra, dat zijn tropenweken he... je krijgt zóveel emotie te verwerken. maar dat kan ook alleen maar als iemand veel voor je betekend heeft. ben blij voor je dat je een hechte vriendenclub hebt, jullie hebben elkaar hard nodig nu!

betti heeft het ineens op een drinken gezet... van de ene dag op de andere ging ze de helft meer drinken en was de voorraad op, hoe krijg ik dat allemaal bij elkaar gekolfd?
    ik ga maar eens op zoek naar kolf-productie verhogende tips. wel fijn dat ze goed drinkt natuurlijk; waarschijnlijk is ze hard aan het groeien (ergens ook wel weer jammer; van mij mag ze nog een hele tijd heel klein blijven).
    laatste tijd wil ze ook weer 's nachts drinken, terwijl ze al zo supergoed doorsliep.

vanmiddag voetbal!!! ben zó benieuwd, hopen dat 'we' een goede start maken.

oh ja, ilse: wat een komiek is die sem van jou! piemel is stuk, er zit een gaatje in...

8. Bri

Bri Niet meer actief

en kwebbel nog petje-af voor je 8 voor neonatologie. mooi vak heb je!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Isra wat fijn dat jullie er goed op terug kunnen kijken.
    Doe het nog maar lekker rustig aan en dan maken wij binnenkort ff een afspraak :)

Ik dacht van de week ook Tygho eens zonder luier te laten lopen, vooral omdat hij vaak hele lange tijd niet plast en dan ineens heel veel. Misschien dattie het zou melden als hij moest.
    Maar had binnen heel korte tijd al een grote boodschap in de boxer hangen hahahahahahahaahah
    De tijd is nog niet rijp dus we wachten nog maar weer ff...

Gister een leuke verjaardag gehad :) Mooie doorstroom de hele dag en kon nog lekker optijd naar bed ook :)

Harmen is vannacht weer naar Duitsland vertrokken voor de hele week. Het bevalt eigelijk best wel heel goed zo.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams....nog van harte. Ben je lekker verwend? Hoe staat het dan met jullie nieuw huisje?

Bri...wat heerlijk dat betti zo goed drinkt. Aanleggen, aanleggen, aanleggen! Zonodig even 2 a 3 dagen a 2 uur. Ik weet het is vermoeiend (ook nog met zo'n andere kleine doerak om je heen) maar dan is je produktie zo weer op peil. Als de Bv verder goed heeft gelopen dan past de produktie zich over het algemeen best vlot aan.
    En mocht je alleen kolven en de voeding per fles geven.....kolf dan je normale kolftijd....stop 2 minuten en masser intussen je borsten....en zet dan de kolf nog een aantal minuten aan. Zonodig herhalen en dit doe je a drie uur. Zo wordt er ook meer gevraagd en als het goed is meer geproduceerd.
    Neem ook extra vocht tot je.

Ilse....ik lees nu pas van je kleine clown :p

Tijn heeft z'n oranje shirtje al aan :D

Kwebbel

11. Bri

Bri Niet meer actief

kwebbel, dank je wel!
    op zich krijgt Betti het wel voor elkaar dat ik genoeg voeding voor haar heb als we bij elkaar zijn, mijn 'probleem' zit meer bij het kolven voor de dagen dat zij op het kdv is. het lijkt mij wel goed om je kolftips te volgen op die dagen. dat pauzeren, masseren en opnieuw kolven was ik vergeten... verder even wennen aan het ritme van iedere 3 uur kolven (vergeet het soms.. dat is natuurlijk niet handig).

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vraagje, hebben jullie al enig idee of jullie kindjes links of rechtshandig zijn???
    Hier word het steeds duidelijker linkshandig.
    Merk heel erg dat rechts alles veel ongecontroleerder gaat en hij dan al snel overpakt naar links.

En nu zit hij ook naast me een danoontje te eten, bakje je de rechterhand en lepel links...Hij heeft nog geen druppel geknoeid :)

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hi mams,
    nee, hier nog geen duidelijke voorkeur. De ene keer doet hij alles met links, de andere keer met rechts. Geldt ook voor voetballen - Briman zou wat graag zien dat zijn zoon een tweebenig talentje zou worden...

14. Bri

Bri Niet meer actief

zooooo.... de eerste 220 cc van de dag staan weer in de koelkast. dat ging prima!

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Top!

Mams...tijn doet ook veel met links maar ik weet dat het nog alle kanten op kan.
    Eva deed dat namelijk ook heel lang en die is rechtshandig geworden.
    Isa daarentegen doet alles met links (ook schrijven), maar knippen doet ze wel rechts :(....raar kind.:)

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hier doet Mats ook erg veel rechts, eten, krassen e.d. gooien doet ie wel weer rechts. Lijkt denk ik ook papa die doet ook veel links maar sommige dingen weer rechts.

Hier verder ook nog ledikantje - zonder slaapzak- met dekentje en rompertjes.
    Slaapzakje heb ik eigenlijk uitgelaten omdat ze op het kdv ook geen slaapzakjes meer aan hebben zodra ze goed kunnen lopen. Stel dat er brand uit zou breken dan zijn de lopende kindjes sneller weg, dan wanneer ze alle kindjes 1 voor 1 uit bed moeten tillen.

Mams, Harmen is best veel weg de laatste tijd of niet? Nu weer een weekje in Duitsland. Wel knap hoor dat je nu alles alleen doet.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hmm, Tygho doet eigelijk bijna alles links...Ben benieuwd.

Booky, Harmen is de afgelopen 3 weken elke week nog weggeweest ja.Vind het opzich niet zo erg.
    Kan lekker mn eigen ding doen, savonds ietsje later eten dan 5 uur..Tygho mooi optijd naar bed, opruimen e.d,nog ffies tv kijken en om half 10/10 uur naar bed...Natuurlijk is het fijner als hij thuis is...Maar dat halen we in de weekenden wel in ;)

Volgende week is hij tot nu toe gewoon thuis...We verwachtten dan met de financiering van het huis zo'n beetje klaar te zijn en dingen te kunnen gaan tekenen.

18. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hier ook eentje die heel veel links doet. Haha.... maar is niet gek ook met 2 linkse ouders.

19. Zeepaardje

sem heeft naar mijn idee niet echt voorkeur voor links/rechts
    maar hoop voor hem dat hij rechts is, ben zelf links en dat is met bijvoorbeeld vulpennen heel erg onhandig.
    ach je kunt ze toch niet dwingen...komt wel goed zowel links als rechts...
    hij stept heel veel heeft dan zijn rechtervoet op de step en met links stept hij...

2-0 voor NL!!!

20. Zeepaardje

fijn zo!!!

Deel Deze Pagina