April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Dano komt echt zéker elke 3 uur als t niet minder is. :confused:
    Krijg soms t idee dat ik gewoon es meer voeding moet gaan proberen.

Hij is inmiddels rond de 3500 gram. Drinkt nu al een hele tijd 100CC.

LaDi: zie dat Ben al op 135cc zit, mocht dat gewoon?
    (had begrepen dat baby's ongeveer 150CC per kilo en dat verdelen over een dag drinken)

Lijkt mij ook zo lekker als er wat langer tussen gaat zitten. . .

pfff morgen opname van Dano. . .begin nu wel de kriebels te krijgen

2. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Kelly wij bieden hem wel 135cc maar dat dronk hij tot vandaag zelden helemaal op, meestal zat hij tussen de 90 en 110. Ik gaf hem eerst steeds 100cc maar toen had ik regelmatig dat hij het op had en 2 uur later weer wilde, dus ben hem toen meer gaan bieden. Ja klopt 150cc per kilo lichaamsgewicht, komt bij Ben dus op 525 per dag, maar daar zit hij meestal wel boven (gemiddeld zo'n 600 cc per dag). Ik denk dat hij het gewoon nodig heeft. En nu vandaag heeft dus maar 5 voedingen gehad en in totaal 585 cc op.

Ik zal aan jullie denken morgen en vrijdag. Heel veel sterkte! Moet hij na de operatie lang in het ziekenhuis blijven of kunnen ze daar nog niks over zeggen?

3. Bri

Bri Niet meer actief

Deane meldt zich ook iedere 3 tot maximaal 4 uur hoor. Doorslapen is er echt niet bij.

En 's nachts doe ik het ook in m'n eentje... m'n vriend slaapt zelfs bijna elke nacht op de logeerkamer! Op deze manier is hij overdag tenminste fit, wel zo handig voor z'n werk en dan kan hij overdag en 's avonds tenminste een beetje voor mij zorgen. Sommige mensen vinden het raar dat wij het zo doen, maar wij vinden het allebei prettiger zo. Ik bedoel maar; ik moet toch wakker worden om Deane te voeden. Dan kan ik net zo goed ook de luiers doen. En bovendien kunnen we met z'n tweetjes lekker helemaal ons eigen gang gaan 's nachts, zonder dat we daar iemand anders bij storen.

Ik heb een fotootje in m'n album gezet (krijg het niet voor elkaar om het rechtstreeks in het berichtje te doen :oops: ) en zal er nog wel een paar bij zetten. Ik moet trouwens zeggen dat april dit jaar heel mooie babietjes heeft voortgebracht! :)

4. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Hé Karin, leuk shirtje! ;) Jochem heeft ie ook, gisteren aan gehad!
    Leuke foto's trouwens! :D

Tearke, mijn man is ook bakker. Dus sta er 's nachts ook alleen voor.

Kelly, heel veel sterkte vandaag en morgen!

Jochem weegt nu precies 5 kilo! :confused: Vandaag ff zelf gewogen!
    Sinds gisteren geven we de fles om de 4 uur. (ong. 150 cc) Wat een verademing zeg! Gisteravond heeft hij om 10 uur voor het laatst gehad, en vanochtend werd ie om half 6 wakker! Dus dat was wel lekker.
    Hoop dat dit ritme zo even blijft! :D
    Jochem heeft in het begin een 123 speen gekregen, die had ie toen echt nodig! Maar nu valt hij steeds in slaap tijdens het drinken. En krijg je er echt geen boer meer uit. Iemand tips? Andere speen?

5. Luna krijg nog maar 90 cc (sinds vandaag dan).
    Alleen drinkt ze het niet eens op.
    Gister dronk ze telkens 70 cc.
    Het is wel zo dat ze iedere dag 1 voeding tussendoor extra drinkt.
    dr normale flestijden zijn nu 7u-10u-13u-16u-19u-22.30u- 1x snachts
    maar omdat ze dus niet dr flessen allemaal leeg drinkt is het zo dat ze tussendoor 1 flesje drinkt nog en dat is de ene keer smiddags de andere keer savonds. En dan zo ong 50cc.

6. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jochem met koninginnedag

7. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Net een probleempje met de adapters ontdekt voor de maxicosi op de kinderwagen. We hebben 2 dezelfde zeg maar, niet gespiegeld. Dus net of je 2 linkerschoenen hebt zeg maar, snappen jullie? Dus morgen maar even naar babydump en hopen dat ze daar een ander stel op voorraad hebben.

Bri groot gelijk dat jullie het zo doen hoor, met borstvoeding moet je in ieder geval in het begin toch wakker worden dan kan je inderdaad net zo goed je man sparen :). Wij doen het dus om en om 's nachts en als ik aan de beurt ben slaapt mijn vriend vaak op de bank zodat hij goed door kan slapen en niet alsnog wakker wordt. Wat een schatje, echt leuke foto's! En de maart kindjes zijn ook niet mis trouwens :).

Corina gefeliciteerd, Jochem alweer 1 maand! Leuke foto!

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat een mooie foto's heb ik gezien. En ook leuke oranje-foto's.

Ladi....hopelijk is het adapter probleem snel opgelost. Niets makkelijker dan even de maxi-cosi erop klikken.

Volgens mij krijgen veel aprilkindjes de fles, of niet. Hier geven we borstvoeding. Merk dat we nu in de regeldagen zitten, maar het gaat hardstikke goed. Meneertje en mama zijn steeds tevreden.

Ben gister voor het eerst even weg geweest....ook wel weer lekker. Maar ook weer fijn om weer thuis bij de kids te komen.

Hier even spam van grote zus met kleine tijn.

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    leuke fotos bri, corina en tijn...

kelly... heel veel succes en sterkte.. komt alemaal goed en hoplijk is dano weer snel thuis.... denk aan jullie hoor :) dike knuf

yorgos is weer wakker al zo 2 uur bijna en wil gewoon niet gaan slapen.. en ik voel me zoooo vervelend heel misselijk duizelig constant soms tril ik helemal of zie dubbel of r draait allemaal ik heb geen idee waar t van komt.... iemand een idee ik heb dat dus sinds gisteren kan t door te weinig slaap komen?
    mn man moet er namelijk om half 6 de deur uit dus ik doe t snachts ook alleen hij komt om half 5 dan weer thuis en dan heeft ie 3 dagen dat ie nog naar school moetdus heb dr dagen bij dat ik het alleen doe de hele dg en als ik pech heb als yorgos dan eindelijk slaapt wordt cailynn wakker.. momenteel ben ik gewooon zooooo moeiemand tips?

10. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Ja ik hoop ook dat we morgen gewoon een passend stel mee krijgen, maar geen idee of ze dat op voorraad hebben. Maar ja, als het even duurt redden we het ook wel ff zonder. Wat fijn dat de borstvoeding zo goed gaat, ik weet inmiddels dat dat niet zo vanzelf sprekend is. Wat een lieve foto en wat is grote zus een mooi meisje zeg, mooie krullen en fantastisch ogen (maar dat zal je wel vaker horen ;)).

Cristel wat vervelend dat je je zo slecht voelt! Eet en drink je wel genoeg? Ik heb helaas geen tips voor je, is er niemand in de buurt van je schoonfamilie bijvoorbeeld die Cailynn eens een dagje mee kan nemen? Zodat jij ff een beetje bij kan slapen.

Ik zit vandaag druk oei ik groei te lezen, als het goed is zal hij rond het pinksterweekend zijn eerste sprongetje gaan maken.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Er krijgen idd veel baby's de fles. ik vind het persoonlijk wel fijn maar had ook graag borstvoeding gegeven maar kan het helaas niet zo makkelijk(zou een hele pijnlijke bedoeling gaan worden vanwege ingetrokken tepels :rolleyes:)
    heb het er wel moeilijk mee gehad maar op het moment gaat het heel goed en het is maar de vraag of dat met borstvoeding ook z was geweest

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    sprongetje?

13. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    zo, ik meld me ook maar eens op het mama forum!

Leuk om al die verschillende ritmes van de aprilbabies te zien, wat een geluk hebben sommigen met zulke slaapkopjes die 6 uur doorslapen... hier helaas ook nog een strak ritme van elke 3 uur drinken, ook 's nachts.

ik was benieuwd, heeft iemand al eens geprobeerd om dat ritme wat te verschuiven - dus bijvoorbeeld de voeding van 3.00 elke nacht een kwartiertje later geven? Want zolang ik hem keurig om 3 uur blijf voeden zal Tijn er ook wel voor wakker blijven worden denk ik... het is nogal een kindje van de klok!

iemand ervaring / tips?

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wij hebben het geprobeerd omdat we van het cb om de 4 uur moeten maar het eheeft nog niet echt blijvend resultaat

15. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    weet iemand ook hoe je een foto meestuurt met je bericht? Er staan zoveel lieve babietjes bij, ik wil ook wat Tijnspam sturen :)

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
  17. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    aaah zo werkt dat! ga het straks proberen, bedankt

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ok dan

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ladi.. ik kan gewoon slapen als cailynn er is. dan doe ik de slaapkamer deur dicht en zet dr bij mij op de kamer neer en ze speelt dan gewoon een uurtje zelf.. eerst kijk ik alle even na of dr niks ligt enzo.. dus dat is het probleem niet gelukkig.. maar yorgos is ook de hele dag wakker hij gaat meestal rond 7/8 uu sochtends weer slapen en dan wordt cailynn net wakker en die wil ook eten enzo en in bad.. dus als ik daar mee klaar ben is meneer weer wakker.. maar goed nu gaat het al.. mn man egt ook dat ik waarschijnlijk niet god eet dus ga vandaag eens opletten wat ik eet.. soms ook echt even gene tijd om te eten ofja geen tijd hij laat me niet echt eten maken :( maargoed

4 uu rtussen een voeding wow wat een mooie drrom ;)
    denk trouwens dat yorgos in een sprongetje zit

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wat is een sprongetje?

Deel Deze Pagina