Hey dames hier ben ik ook eindelijk weer een keer.. was dit topic helemaal vegeten Hier gaat alles super goed. Als is dani wel heel erg knuffelig.. hij wil de afgelopen dagen alleen maar bij me liggen zodra hij in z'n wiegje gaat gaat tie gelijk weer huilen zo zielig vind ik dat. De bv gaat hier ook super goed hij drinkt erg goed en groeit ook hard. Dani komt om de 4 uur voor de voeding en ook snachts. @buddy gefeliciteerd met je Jochems eerste maandje gaat hard he @iedereen met foto's WAT SUPER LIEF ZEG al die kleintjes we boffen allemaal maar met onze knappe baby's @ kelly Suc6 vandaag en morgen meis. Ik denk aan jullie. @ Ladi hier is ook het oei ik groei boekje aanwezig. Vind het een erg leuk boek. Hoop dat we er wat aan hebben ook. maar dat moet wel want hoor alleen maar positieve verhalen er over. @missc in het oei ik groei boek staat wat je kindje ong meemaakt en ontwikkeld als hij bv 5 weken oud is.. Dit noemen ze een sprongentje. Ze telen vanaf 5 weken tot dik een jaar als ik het goed heb. Nog even spam van mijn lieffie
cynthia ik heb t ook zonder t boek gedaan kende t eerst ook niet.... de juli2006 mamas brachten me toen op de hoogte mooie foto esjuh
Weer leuke foto's van alle kids! Is dat een aanrader dat boek van oei, ik groei? Ja, Jochem is alweer een maand oud Jochem spuugde steeds veel. Wij dachten dat hij teveel kreeg en te snel op elkaar met 7 voedingen van 135 cc. Hij dronk z'n flessen steeds niet leeg. Nu zijn we over gestapt naar 5 voedingen van 170 cc. En dat gaat ineens veel beter. Is wel erg lekker dat er nu 4 uur tussen zit. Heb je wat meer tijd voor jezelf tussendoor. En de nacht was dus ook erg lekker.
Nou Corina dat geloof ik. Volgens mij wil ons dametje al een paar dagen doorslapen. Ik schrik dan tussen half drie en vier wakker om te gaan voeden (ik geef onverigens borstvoeding) moet ik haar best wel een beetje wakker maken. Nu gaan we vanavond/vannacht proberen of ze kan doorslapen. Niet dat we iets te klagen hebben hoor want na 22.00 a 22.30 uur geef ik haar rond drieen wat en dan pas om 7.00 uur weer.
alle nieuwe mamma's gefeliciteerd! Kel ik zal aan jullie denken, erg spannend allemaal. Leuke lieve foto's allemaal. Noelle is lekker aan het spugen geslagen, gisteren 3 keer achter elkaar. Heel de wasmand puilt uit hier. Waarschijnlijk teveel voeding. Ik geef haar nu de borst, tussendoor boeren, weer de borst en dan omhoog laten liggen. Het ging goed tot vanavond, weer spugen. Niet alles hoor, wel met een boog. Dus meestal weer opnieuw voeden. Dionne had precies hetzelfde. Ik heb er maar een emmertje naast gezet als ze gaat eten. Heeft iemand mischien nog tips?
Ik heb hier weer een heleboel mooie foto's langs zien komen. Wat een lieve baby's hebben we allemaal. Benthe krijgt ook borstvoeding. Overdag moet ik haar regelmatig wakker maken, want ze moet om de 3uur drinken. 's Nachts mag ze doorslapen als dat lukt. Afgelopen nacht heeft ze dus van half 1 tot half 8 door geslapen. Tot nu toe kwam ze 's nachts wel 1 of 2 keer, maar mijn man had daar geen last van, die sliep gewoon door. Ik twijfel wel over hoelang ik het nog volhoud met borstvoeding. Mijn tepels zijn zeer gevoelig, zodra Benthe toehapt, doet het ontzettend zeer. Daarna gaat het wel, maar als ze even verkeerd hapt, springen de tranen me in de ogen. Hetzelfde had ik bij Annika, en daar heb ik het 3 maanden met pijn en moeite volgehouden. Weet niet of me dat nu weer lukt. Ik heb hier nog geen last gehad van een regeldag. Benthe slaapt veel en ik moet haar regelmatig wakker maken voor het voeden.
Karin: Hier geen tips voor je. Ik heb een echte spuger in huis, alles geprobeerd (ben inmiddels telefonisch vaste klant bij huisarts en cb) en morgen ga ik een verwijzing halen voor de kinderarts. Jari spuugt ook ondanks Nutriton (leek in het begin goed te gaan maar dat was schijn want hij kokhalst sowieso de hele periode tussen de voedingen door, echt heel zielig mijn hart is al 1000 keer gebroken inmiddels). Nu gooit ie het er zelfs weer gewoon uit, hij stikt er bijna in. Mooie foto's van de aprilbabies! Knappe kids allemaal! Kelly: Ik denk aan jullie, heel veel succes morgen! Hier ook een man die ik af en toe lekker naar het logeerbed stuur. Ik heb er helemaal niks aan als hij stuk is wanneer hij moet werken, dan wordt hij straks ook nog kribbig en dan heb ik niemand die me steunt wanneer ik kribbig ben Probeer hem wel zoveel mogelijk naast me te laten liggen (vind het ook wel erg lekker als ik 's nachts lekker tegen hem aan kan kruipen) maar soms dus hier ook het logeerbed. Ik zit er vandaag even helemaal doorheen. Ik heb zo te doen met mijn kleine mannetje. Hij is zo aan het worstelen met z'n steeds omhoog komende voeding. Mijn melkproductie loopt ook nog eens drastisch terug, ik kolf momenteel alles omdat hij anders te weinig binnen krijgt en ik het niet kan mengen met Nutriton. Zonder dat gooit ie gelijk alles eruit. Ik kolf mezelf een ongeluk maar het loopt iedere dag meer terug. Ik krijg wel wat goede tips van de LK van het forum waar ik morgen maar weer mee aan de slag ga. Maar ja, vandaag even een offday dus...
Buddy bij mij zei de verpleegster van het CB ook met 2 weken dat Ben naar 4 uur moest terwijl de arts afgelopen dinsdag het prima vond dat hij nog elke 3 uur kwam. Ik heb het ook niet gedaan toen hoor, vond het veel te snel om hem te dwingen een ander ritme te krijgen en inmiddels heeft hij dus zelf een nieuwe ritme ontwikkeld. Ja Cristel het is wel belangrijk dat je goed eet, wel goed voor jezelf blijven zorgen! Esjuh wat fijn dat het zo goed gaat met de kleine! Lieve foto! Ja ik vind het ook echt een fijn boek. Lijkt me ook wel prettig dat je dan ook weet waarom die kleine zo hangerig is enzo. Ben dus ook heel benieuwd hoe dat volgende week gaat! Ik hou jullie wel op de hoogte of ik wat merk. Ze gaan trouwens bij de sprongetjes uit van de uitgerekende datum en niet de geboorte datum, 1e sprongetje komt met 5 weken en dat is dus voor Ben dan volgende week zaterdag. H25 ook al van die schattige foto's! Karin wat vervelend dat spugen. Heb je johannesbroodpitmeel geprobeerd (nutriton)? Nikita wat vervelend dat hij nog steeds zo spuugt! Ik heb gelezen dat er ook wat medicijnen voor zijn dus misschien krijg je dat dan wel van de kinderarts. Niet zo leuk natuurlijk om al medicijnen aan zo'n kleintje te geven maar al dat spugen is ook niks. Hoop dat het snel voorbij is! Astrid wat een lieve foto's!
Vandaag bij de huisarts geweest, en gelukkig gelijk vandaag een afspraak gekregen bij de kinderarts om 13:30. Wordt vervolgd dus...
He wat een narigheid met dat spugen zeg. Ik hoop voor jullie dat er een oplossing voor bestaat want ik heb zelf geen flauw idee wat je er nog meer aan zou kunnen doen. Hier een beetje gebroken. Gisteravond heeft Alyshia een hele tijd liggen huilen. Ondanks een schone luier en haar buik vol bleef ze gewoon krijsen. Ik heb een vermoeden dat het haar gisteren teveel is geweest. We hebben eerst de ochtend en toen ook nog in de middag over de markt hier gesjouwd. Zouden ze hier al zo gevoelig voor zijn? Wilde ik proberen haar vannacht door te laten slapen lukt het nu natuurlijk niet. Ik denk door de slechte avond. Ben er maar 1 keer uitgeweest om half 3 maargoed. Vannacht voor de herkansing.
die kleintjes kunnen idd last hebben van teveel drukte. Tygho is gelukkig niet gevoelig voor op pad gaan(wandelen/boodschappen etc) maar wel voor veel visite, dan gaatie van arm naar arm en iedereen praat tegen hem en 's avonds issie dan helemaal van slag.
sorry dat ik even nergens op reageer hoor meiden, ik probeer alles wel steeds bij te lezen, maar tis even zo hectisch allemaal hier. Net de huisarts weer geweest...hechtingen zijn nog verder opengesprongen van mijn knip van ongeveer 10 cm, zit nog maar iets van 2 cm in het midden vast. voor de rest heb ik dus 2 gigantische gaten die nu ook aan het ontsteken zijn, waar allemaal wondvocht uit loopt. Even een vies praatje, maargoed. IK zit er vandaag dan ook wel een beetje doorheen, want ze kunnen er gewoon helemaal niets aan doen. Behalve dat het er niet uitziet en ik er natuurlijk hele vieze lelijke littekens aan overhou, is de pijn gewoon niet meer uit te houden. Heb dan nu een hele zware antibiotica gekregen, wat de onsteking moet remmen, maar zelfs als de ontsteking weg is gaat het nog weken duren voordat die gaten dicht gaan. NIet echt een leuk vooruitzicht. ZIe er dan ook echt tegenop dat mijn vriend volgende week gaat werken kan niet normaal naar de wc, alleen onder de douche is het een beetje te verdragen. zitten is ook nog steeds niet te doen, zit op 1 bil of ik lig plat. Sorry voor mijn geklaag, maar het is echt een drama...kan gewoon helemaal nix doen zo. De kraam zei dat ik een klacht moest indienen tegen die gyn, omdat hij erom bekend staat dat hij hechtingen zo verziekt. Maar het ziekenhuis wil daar ook al niet aan meewerken Moet nog bij die vent op nacontrole ook bah Sorry maar moest het even kwijt!