April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Zo goedemorgen daar ben ik weer. Ga even verder teruglezen.

2. lekker hoor Ladi dat Ben tot 8.30u slaapt!
    Ik ben al blij met 7 uur! haha

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zo ff snel een theetje drinken en dan gaan met die banaan.
    Tygho lag net weer te krijssen en te doen, leg ik em in de kinderwagen... nog harder krijssen.
    draai ik em op zn zij, en meteen viel die in slaap :confused:

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik doe het juist wel. Maar dan wel naar mijn eigen cb. Ik heb al genoeg geklooid met die reflux toen dus ga ervan uit dat zij wel weten hoe het zo'n beetje zou moeten. Ik ben in een hoop dingen eigenwijs maar niet als het om een kwetsbare baby gaat. Wat weet je er als kersverse mama nou eigenlijk van? Daarbij is het wiegendoodcijfer met grote aantallen omlaag gegaan sinds de komst van het cb. Dat is toch niet voor niks? Tuurlijk zal het ene cb weer iets andere richtlijnen hebben dan de andere, maar ze zien ook het kind erbij en passen misschien hun advies daarop aan?

5. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Nikita ik luister ook zeker naar mijn eigen CB. Heb er ook een goed gevoel bij, al die drama verhalen die je weleens over CB's hoort, zo is dat hier helemaal niet. Maar kan me wel voorstellen dat als je adviezen krijgt waar je het zelf niet mee eens bent dat je niet naar ze luistert. Wil niet opnieuw de bijvoeding discussie laten oplaaien maar sommige CB's zeggen dat je dus wel met 4 maanden kunt beginnen en sommige zeggen wachten tot 6 maanden. Tja dan moet je toch je eigen gevoel volgen.

6. Nou ik weet uit ervaring met Esmee dat het cb er ook soms verschrikkelijk naast kan zitten.
    En ga echt mn eigen gevoel achterna.
    Ik overleg dan liever met een dokter over dingen.

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Voor de zieken(n) onder ons beterschappies.

Voor de vermaanddagbabes....van harte!

Over het Cb....ik kan me voorstellen dat de mama's die voor het eerst moeder zijn geworden alle adviezen van het cb ten harte nemen. Zoals simone zei....als ervaren moeder weet je vaak zelf ook beter. Persoonlijk vind ik bij ons ook dat ze er vaak naast zitten. Ik geef soms zelfs info over een ondrwerp en dan staan ze daar met een mond vol tanden :)
    Ik weet natuurlijk ook niet alles en als het om mijn eigen kinderen gaat heb ook ik mijn vragen en onzekerheden, maar vaak is het ook 1 + 1 = 2.

Simone...eva had ook met regelmaat last van dromen dat ze dan gillend wakker werd. Sinds wij 's-avonds voor het naar bed gaan de dag spelenderwijs met haar doornemen slaapt mw rustig door. Alsof ze alles beter kan verwerken op die manier. misschien het proberen waard.

Hier ook weer een fijne nacht gehad. Half negen gister de laatste voeding gehad en vanmorgen heb ik hem om 8 uur wakker gemaakt.

Net met de kids even naar de markt geweest. Van het weekend weer werken....vroege....dus zal er niet veel zijn.

Oja...tijn begint allerlei klanktonen te gebruiken. Erg leuk. Van njajajajajajaja....tot nehnehnehnehneh...

Kwebbel

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  9. Goedemiddag.

Zo hehe, eindelijk ff tijd om te forummen.. Niet dat ik heel druk ben geweest, maar toch ging vanmorgen de tijd bijzonder rap..

Vanmorgen om 11u moest ik met Wayne naar de dokter. Jaja, ze kunnen al haast een nieuw drempel laten leggen daar, zovaak ben ik deze week daar geweest. Hihi..

Wayne heeft een rode plek op zijn wang, en dat is helemaal ruw. Ziet er akelig uit. Dus toen ik daar gister was, afspraak gemaakt, kon ik dinsdag pas terecht met hem.. Maar vanmorgen toen ik hem de fles gaf, vond ik het helemaal geen fijn idee, dat ik het weekend wegging zonder te weten wat er aan de hand is.. Dus ik heb weergebeld, om 8u meteen. En gezegd dat het sinds gister verergerd was.. Dat is wel niet zo, maar ja.. Leugentje om bestwil toch?

Dus toen konden wij om 11u komen.. Niet de meest handige tijd, maarja.. Voor die tijd nog ff Wayne zijn fruithapje gegeven.. Daardoor kwam in nog in tijdnood. Moest dus ff stevig doorlopen..

Nou en de huisarts zei dat ze het vind lijken op een schimmelexceem. Nou lekker dan. Dus maar weer een receptje meegekregen voor een zalfje.. En hoppa naar de apotheek, ja ook daar kan haast een nieuwe drempel in..

Toen nog door naar de DA drogist, voor witte pleisters, die zitten lekkerder op mijn teen. Die bruine dingen zijn zo stug, en vooral omdat een beetje schuin geplakt moet worden. Zit dat in mijn schoenen dan niet lekker. Dus ff een doosje witte pleisters opgehaald.

Zag ik daar gelijk dat ze van leukoplast ook waterdichte tape hebben. Dus als mijn teen donderdag neit helemaal genezen is kan ik toch gaan zwemmen. Gewoon ff goed intapen voor die tijd..

Nou ja.. En verder.. Straks 2 tassen inpakken. De logeertas voor Wayne, want die gaat morgen naar mijn ouders. En natuurlijk mijn tas, omdat ik morgen eindelijk weer naar mijn geliefde Volendam ga.. Heb er zo'n zin in..

We gaan morgenmiddag rond 13u rijden. Dus morgenochtend kan ik nog lekker relaxen..

Maar goed.. Lekker ego verhaaltje geworden.. Zal zo es ff gaan teruglezen..

10. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    ik heb de prachtige 20 pagina samenvatting van booky gelezen, super booky! Dus ben helemaal bij, alleen alles vergeten :(

maar ik mag alles op mijn zwangerschaps dementie gooien nu toch? :)

11. Haha, nog steeds of alweer! Ik heb er volgens mij nog steeds last van.. Dus bij jou nu dubbel? :confused: ;)

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zo...

ben ook weer terug van weggeweest. Boodschappies gedaan. En broekjes smaller gemaakt voor Hannah. Dat knoopsgatelastiek was niet zo'n succes omdat mijn moeder er geen had :( Heb nu de tailleband maar een stukje aan elkaar genaaid. Blijft ie beter zitten. En stél dat ze een zusje krijgt met een dikke kont is het ook zo weer uitgehaald ;)

Nu is ze helemaal van de wijs, moe en sjaggo. Ligt te bléren in dr bed. Ga maar ff was ophangen boven. Kan ik af en toe de speen dr in stoppen. Dan is ze zo vertrokken. Doei doei.

13. tnx voor je advies kwebbel

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Druk druk druk dus ;)

Balen van die overstroming. :(
    Beterschap met je verkoudheid!

Fijn dat je maagpijn over is, wel balen van je allergische reactie :thumbdown:

15. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Super :thumup:

Sluit me hierbij aan
    Gefeliciteeerd \:D/

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    kwebbel hoe doe je dat dan met zo'n kleine? spelenderwijs de dag doornemen?
    Tygho word namelijk ook standaard 1x per nacht gillend wakken...

17. Ik dnek dat kwebbel meer bedoelt bij wat oudere kinderen.
    Esmee wordt dus iedere nacht krijsend wakker.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hmm ja da dacht ik al...maar misschien dat er een methode is om ze rustig te naar bed te krijgen, die kleintjes dan he.
    Want ik heb dus het idee dat tygho ook teveel nog snachts verwerkt en daarom in paniek wakker word...

19. ik ga el altijd voor de laatste fles met Luna naar boven, op ons bed, ff rustig zomaar wat liggen.
    En dan geef ik ook boven een flesje waar t lekker rustig is(geen tv aan ofzo) mss helpt dat?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik kan niet naar boven hahahahaha :)

Deel Deze Pagina