ik doe de laatste fles van Wayne ook in rust hoor. Eerst doen we dan zijn luiertje. En als dat klaar is al meteen in de slaapzak, zodat hij tijdens het drinken weer lekker warm wordt, en niet in een koud bedje terecht komt. En de fles krijgt ie bij ons op bed. Zonder tv aan, niet teveel licht. En we geven hem haast geen prikkels. Hij wordt een beetje wakker gemaakt, maar we praten eigenlijk bijna niet tegen hem. Voor Wayne werkt dat perfect..
Tuurlijk wordt het ons niet te veel. Je kunt hier altijd terrecht ook met jouw verdrietige dingen. Schrijf het maar lekker van je af. Dikke knuffel.
Waar je wel niet druk mee kunt zijn he . Alyshia laat al een langere tijd van zich horen als ze boos is. Zit echt wel temperament in.
Cynthia ik bedoelde inderdaad de kindjes die kunnen praten. Misschien voor tygho minder prikkels geven op een dag en een vast ritueel van het naar bed brengen handhaven.
Trouwens.. FF iets anders.. Ik heb een poosje terug een foto van Wayne op Canvas besteld. Nou ik heb hem nog niet in huis! Ik heb laatst het bedrijf gemaild, en die beweren dat hij op 14 augustus al verstuurd is, maar dat er een vertraging is opgetreden, omdat de laatste letter van de postcode ontbreekt.. Verder kloppen alle gegevens, adres, cijfers van de postcode en de plaats.. Dus ik TNT gebeld, en die zeggen dat het ontbreken van 1 letter van de postcode nooit geen vertraging van bijna 3 weken kan opleveren. Krijg ik als antwoord van eht bedrijf dat ik nog maar ff geduld moet hebben.. Jaja.. Dus niet.. En ze denken toch zeker niet dat ik ga betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen..
Hier ook eentje met pech met foto's. Had bij de ah het babyalbum van Hannah besteld. Leuk foto's op de achtergrond en daaroverheen tekst. Maar om die te kunnen lezen had ik de foto's vaag gemaakt. Dat pikte de software van kruidvat niet, dus ik de AH geprobeerd. Nou die doet hetzelfde! grrrrrrrrr
ja dat dacht ik al wel... ik heb al wel vrij veel regelmaat in een dag zitten voor hem zoiets zeg maar: (om dat dag komt daar savonds een badje bij) 06:30 fles en terug naar bed 09:00 wordt hij dan weer wakker 09:15 spelen in de box/op de grond 10:30 fles en weer naar bed 11:30 wordt hij dan weer wakker 11:45 spelen in de box/op de grond of even met mama wandelen 12:30 fruithapje + een tekenfilmpje kijken 13:00 weer naar bed 14:30 wakker worden en fles 15:00 spelen in de box/op de grond 16:00 weer naar bed 17:30 weer wakker 18:00 groentehap en flink knuffelen met papa die dan net thuis is. 19:00 weer naar bed 20:30 wakker gemaakt worden 21:30 laatste fles 22:00 op zn laatst naar bed maargoed, dingen als visites afgaan een boodschapjes moeten doen kunnen de boel vrij in de war gooien. maar ik zie niet hoe ik hem minder prikkels kan geven....
Lijkt me niets mis mee cynthia. Maar misschien wil tygho nog minder prikkels. Dus ik zou dan proberen niet teveel aan geluid / kleuren etc etc. Niet teveel verschillend speelgoed. Gewoon eens uitproberen. En heeft hij die laatste fles echt nodig? Omdat je hem hiervoor wakker maakt? Kwebbel
Mag ik zeggen, dat ik vrij veel tijd vind zitten bij de laatste fles.. Het wakker maken en het daadwerkelijk de fles geven zitten daar echt een uur tussen? Waarom niet wakker maken, luier, dan meteen de fles, en dan na een boertje weer naar bed.. Dit doen wij ook, en het klinkt mss hard, maar Wayne ligt rondom zijn laatste fles binnen 45 minuten weer in bed. Meestal drinkt hij die fles zelfs half slapend leeg.. Als ik dan van mijn slaapkamer naar zijn slaapkamer loop, heb ik hem rechtop op mijn schouder, zodat een boertje eruit kan, en ondertussen zing ik heel zachtjes een liedje.. Wij hebben op zijn commode plankej een lampje met sensor, die gaat aan bij beweging, en als ik dan de deur opendoe gaat die dus aan, genoeg licht om Wayne in bed te leggen, dus geen groot licht meer aan. Toedekken, kusje.. Vertellen dat papa en mama ook zo gaan slapen.. En we horen hem niet meer.. En dit ritueel gaat elke avond hetzelfde.. Ook als het iets later is.. Gewoon het zelfde ritueel..
Pff, ben eindelijk weer bij. Heb een hoop mooie spam weer voorbij zien komen. Heb nu even geen tijd meer want ik moet hoognodig wat gaan doen. Wie weet tot vanavond.
ik zou als Tygho om 17.30u wakker is hem wakker houden tot ong 20.30 en dan laatste fles en naar bed! Je hebt nu half 3 fles en dan pas 21.30u weer dan? Is dat niet erg lang ertussen?
Hier is het zo ongeveer: 7.30 fles 9.30 naar bed 12 wakker + fles 14.30 naar bed 16.30 wakker+ fles 20.30 fles en naar bed De paar hapjes groente krijgt ze rond 18u en fruit rond 14u(nu nog niet) En meestal doet ze dan een klein dutje in de box van 18.30 tot 19.15
Wayne zijn schema is nu ongeveer zo: 7.30u Wakker worden, luier etc. 8.00u fles, daarna spelen in de box/grond 9.00u naar bed 12.30u beetje fruit (half potje) 13.00u fles 13.30u meestal ff wandelen met mama 14.00u naar bed 16.30u beetje groente (half potje) 17.00u fles, daarna spelen in de box, 18.30u naar bed 21.30u wakker worden, fles, en meteen terug in bed. Dit zijn ongeveer tijden.. De ene dag komt het beter uit dan de andere. Hangt ook van het humeur van Wayne af. En natuurlijk hoelang hij slaapt. En ik probeer neit teveel afspraken op 1 dag te plannen, als ik alleen met Wayne ben. Als ik 's morgens iets heb, dan ga ik 's middags nergens heen met hem. En andersom..
Hier is het 8 uur aankleden en half uur drinken daarna spelen in de box 9:15 in bed 12 uur schone luier en half uur drinken daarna spelen in de box 13:15 in bed 16 uur schone luier en half uur drinken daarna spelen in de box 17:15 in bed 20 uur schone luier en half uur drinken daarna spelen met mama en/of papa op de grond. 21:15 in bed. Als ze in bad gaat haal ik haar om 19:30 uit bed.
Dat spelen in de box wordt ook wel eens boodschappen doen, wandelen etc. Maar om het wat makkelijk te houden ...
Maar ik ga er een halen voor zijn groente en zijn fles.. En vanavond de tassen inpakken voor morgen.. denk niet dat ik er vanavond nog weer ben. Morgenochtend misschien nog wel even.. En anders, tot maandag!
He puk! Nu ben ik aan de beurt voor de samenvatting toch? Ik ga aan de slag. Jullie kunnen hem dan in dit berichtje lezen. nou ja hieronder dan