April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Niet dagelijks maar wel vaak :oops:

2. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zwaar hé, als alles tegen zit. Hoewel ik het toen vast ontkend zou hebben, ik vond het wel mee vallen tijdens mijn zwangerschap.
    Nou ja, die galsteen achteraf was flink balen, maar die pijn krijg ik dus nooit meer! Vocht vasthouden kan altijd gebeuren. Nee, op die galsteen en het maagzuur na vond ik het wel fijn. Dus van mij mag het vaker zo zijn ;)

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hier ook idd, kan ze emo worden als ik hem zo tevreden zie.

4. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Wat sneu zeg, hopelijk dat die Manuele therapeut iets voor jullie kan doen. Dikke knuf voor Damian

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hier een goede dag gehad. Ryan heeft gelukkig niet meer zo gehuild als gisteren. En net was hij zijn broekje aan het vol poepen en het kwam werkelijk langs zijn beentjes na beneden gelopen, dus hebben hem gelijk maar in bad gestopt. Hij had er zelf wel de grootste lol om. Ach en wij uiteindelijk ook.

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    whaha ja je hebt gelijk (ik dacht dan valt het minder op dat ie zo groot is ;)). Nee hoor foutje ik zet hem straks wel even goed..

7. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    gatver wat sh*t zeg :( . Dikke knuffel voor de mooie man! Helpen hier hopen dat het snel over is!

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ahh arm mannetje. Hopen hier ook dat er snel wat aan gedaan kan worden. Dikke knuffel..

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ja, de pop stond hier in de garage. Schrok er gisteravond zelf van toen ik ff de garage inliep, stom hè, want ik wist dat ie er stond.
    Maar Boniman is nu weg om hem op te zetten, samen met zn broers en schoonzussen. Ik ben thuisgebleven voor Jasmijn, had er na zo'n lange dag werken ook niet zo'n zin in...
    Maar morgen feestje! Das wel leuk!

Edit: Heb wel weer ff tijd, dus samenvatting volgt zo!

Edit2: Hij staat een paar berichtjes hieronder! Enjoy...

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik duim voor je mee! Hopen dat dat helpt!

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zielig is dat idd, geef hem maar een grote knuf!
    Even betweterig, maar wel met de klok meewrijven over zn buikje (is in de richting van je darmen..)

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jasmijn is vanmorgen ook al in bad geweest, romper en pyjama konden in de was :oops:
    En later vandaag bij de gastouder nog een p**pbroek, weer een romper vies..
    Ach, ze moet er toch vanaf. En ik hou er al rekening mee 's ochtends, normaal ben ik een kwartier te vroeg op het werk en vandaag kon ik het dus precies redden (was echt stipt half negen op het werk, is toch keurig!)

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Isra: Gelukkig dat Ryan vandaag niet zo huilerig was.. Ik hoop dat het nu elke dag wat beter wordt. Knuffel voor je mannetje!

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Samenvatting 1780-1790!

Hele mooie samenvatting van 1760-1780 op 1780, met dank aan mijzelf, haha! =D>

1780 opent met heeeeele mooie spam van Jasmijn!

Vermanen heeft weer een cyclus ticker en gaan er nu weer voor. Net zoals Tearke en Nikita. Femmigje en Sab zijn natuurlijk al zwanger.

"Wat eten we vandaag" op 1781 en verder

Site van Hannah (Vermanen) is weer geupdate (http://hannah.vermanen.nl)

Mats is bij het CB geweest: 8475 g, strak de bovenste lijn (volgens de cb groeicurve). Lengte is nu 64.3 en daarmee volgt hij netjes de middenlijn. Hoofdomtrek was ook op de middenlijn. En wat een KANJER onze grote vent . Geen kik bij de eerste prik . Er lag wat speelgoed en daar ging ik een beetje mee spelen met hem. De tweede was even een gilletje en meteen stil.

Weer een nieuw belgisch woord: Stuutjes (boterhammen).

Hannah is 64,5 cm en weegt 5460 gram!

Boni heeft ook het poppetje waar Mats zich in verslikte, tis deze: http://www.babyknuffelactie.nl/webshop? ... =21&pId=23

Ingrid heeft weer geluk gehad! Ze heeft een 7-delige Dick Bruna Boerderij Luxe kinderset gewonnen bij Wij Jonge Ouders. Ze is wel verbaasd, want had geen sms gehad hierover maar werd opeens gebeld. Anderen hebben minder geluk bij bel/sms en win acties.

Diverse mensen vertellen hoe ze de zwangerschap hebben ervaren, vanaf 1783

Boni is wezen zwemmen (trouwens: score 20 baantjes én gezellig bijgekletst!)

Corina lust opeens geen pasta meer, is er de hele avond beroerd van geweest. Misschien gevolg van ongi?

Ryan is nog een beetje uit zijn doen. Hij is een beetje nerzig (?)

Verslag van vakantie Corina staat op de babysite! (http://jochemdaane.babysite.nl/)

Mielenl komt ook weer even langs en feliciteert Sab!

Nikita is geswitcht van studie en moet één dag in de week naar school (van 7 uur 's ochtends tot half negen 's avonds van huis). Ze is nu erg moe!

Sab en Cristel houden ons zelf vanaf het vakantieadres in de gaten...

Astrid zou kijkers krijgen voor het huis, maar ze hebben afgebeld :(
    Benthe eet sinds 3 dagen opeens haar fruithapje gewoon op (heb weekje niets gegeven omdat het meeste weer naar buiten kwam). En vanavond heeft ze haar eerste groentehapje gehad, wortels. Ze wilde zelf de lepel
    al pakken, want het ging niet snel genoeg, zo lekker vond ze dat. Haar wakker/slaapritme is ook wat veranderd.Ze is nu wakker vanaf 5 uur en krijgt de laatste fles nu tussen 7 en half 8. Ze slaapt dan tot 7 uur.
    Spam van Benthe volgt nog!

Mats heeft helemaal geen last van de prikken gehad!

Ladi meldt: Gister belde een vriend van mijn lief, hij is afgelopen vrijdag weer vader geworden. Heel toevallig woont hij in dezelfde plaats als mijn ouders en zus. Zijn vrouw heeft ook een keizersnee gehad en ligt dus op dezelfde afdeling in het zelfde ziekenhuis als de vriendin van mijn zus.

En ladi heeft gister trouwes zo gelachen om Ben, al een heel tijdje zuigt hij zijn onderlip naar binnen maar gister had hij opeens zijn bovenlip naar binnen gezogen, dat zag er echt zoooo stom uit. Ik moest dus keihard lachen en Ben schaterde lekker met me mee, zooo lief.

Bri meldt: Hier gaat het nu een stuk beter! Deane heeft lekker lang geslapen (van negen tot half acht). HA heeft geconstateerd dat hij wel eczeem heeft en nu dus een hormoonzalfje. En vaseline/paraffine om mee in te smeren voor het slapen. Wat een heerlijk vet spul is dat! hij glibbert zo z'n slaapzakje in Verder zat vanmorgen z'n hele gezicht onder het snot (lekker verhaal..) omdat hij op z'n buik is gaan liggen kon het er zo uitlopen en heeft hij het lekker uitgesmeerd. Nou ja, zo raakte het in elk geval niet zo verstopt.
    Over verstopt zitten gesproken.... ik kan onderhand een ticker gaan maken met ...dagen sinds de laatste poepluier. Vrijdagavond was z'n laatste - dat is nu al 3,5 dag geleden! Ik heb het kdv gewaarschuwd: zodra het er uitkomt, zal het waarschijnlijk een mega-luier zijn hahaha Nu lijkt hij er niet zo'n last van te hebben, al liet hij gisteravond échte stinkwinden!
    Ook is Bri vandaag 1 jaar op ZP!

Jasmijn is ook goed te pas, begint echt te schaterlachten. Boni heeft morgen feestje van haar schoonzus (50 jaar geworden) en haar moeder komt oppassen.

Gisteravond was Ryan weer slecht in orde, helemaal overstuur hij had zo'n pijn in zijn buikje. Ik ben op een gegeven moment met hem op het grote bed gaan liggen en continu over zijn buikje heen gewreven. Zo is hij op een gegeven moment toch in slaap gevallen. IK had zo met mijn kleine mannetje te doen, dat ik vanochtend om 8 uur al de HA had gebeld en ik kon gelukkig al om 11.10 terecht. De HA vertelde dat hij nog wel 10 dagen aan de diaree kon blijven en de krampjes horen daar helaas bij, ik hoop zo voor Ryan dat het geen 10 dagen duurt, het is zo zielig. Moest er gisteren ook helemaal van huilen, die K*T vakantie!

Ben is trouwens de laatste dagen druk bezig om te gaan zitten, steeds dat koppie omhoog als hij ligt en de buikspieren aanspannen, maar erg ver komt hij nog niet hihi.

Jochem probeert ook steeds meer te gaan zitten.
    Ook als hij ligt, kost hem vele moeite, maar lukt wel.
    In de maxi cosi probeert hij ook zich ook steeds helemaal op te trekken.

Chelleke meldt: we zijn weer bij de therapeut geweest met de kleine man. Ze is niet tevreden over hoe hij zijn nekje houd. We en hij doet echt goed zijn best en hij wil wel, maar opzij kijken kost hem veel moeite en gaat bijna niet. Zij vermoed dat een nekwervel niet goed zit. Nu moeten we donderdag naar haar man, die is manuele therapeut. Ik hoop zo dat het dat is want dat kan snel verholpen worden. En dan kunnen we verder met zijn motorieke ontwikkelingen.

Ladi wordt nog vaak emo over Ben, dat hebben meer meiden (maar dan over hun eigen beebs natuurlijK!)

Isra meldt: Hier een goede dag gehad. Ryan heeft gelukkig niet meer zo gehuild als gisteren. En net was hij zijn broekje aan het vol poepen en het kwam werkelijk langs zijn beentjes na beneden gelopen, dus hebben hem gelijk maar in bad gestopt. Hij had er zelf wel de grootste lol om. Ach en wij uiteindelijk ook.

1780: Jasmijn!
    1785: Jochem
    1785: Ryan
    1786: nog meer Jochem!
    1786: ook nog meer Ryan!

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Oh ja, nu kwam ik er weer langs, maar wat is "nerzig" Isra? Is dat dialect?

16. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja dan valt het tegen.
    Galstenen zijn ind ook niet echt fijn.
    Ik heb er geen ervaring mee maar mijn moeder had dat ook.
    En als ik die pijnlijke aanvallen zag dan word je daar ook niet vrolijk van. :rolleyes: Maar toppie dat het verder wel fijn was :D

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dat woord ken ik ook niet? Ben ook wel benieuwd wat dat nou precies is.

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Dank je wel ;)

19. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006