Kwebbel wat goed zeg dat je weer zoveel kolft, idd 6 maanden here we come. Nog even een vraag he kwebbel. Over een maandje dan is Ryan 6 maanden en dan wil ik met het fruithapje gaan beginnen en wil die rond de middag gaan geven, even gezellig samen eten, maar moet ik dat fruithapje dan ipv zijn fles doen of als extra?
Volgens mij heeft er eentje honger, want ik hoor Jasmijn boven. Dat is wel bijzonder, meestal slaapt ze door tot ik het licht boven aan doe. Dus zal zo wel eens achter de deur gaan kijken...
Persoonlijk zou ik niet direct de fles volledig vervangen. Geleidelijk aan zal je één van de flessen kunnen laten wegvallen. Meestal wijst dat vanzelf. Ikzelf vond altijd wel fijn om smiddags nog gewoon een fles / Bv te kunnen geven en dan de fles erna eventueel vervangen door sap. Zelf wil ik met 6 maanden beginnen met groentehap. Groente omdat dit wat minder zurig / scherp is dan fruit. Ik probeer de groentehap zo rond de klok van 17.00 te gaan geven en als ik fruit introduceer wil ik dat op de morgen gaan doen rond de klok van 10.00 - 10.30. Zo kan ik dan als Tijn ongeveer 7 maand is smiddags een boterhammetje geven met melk / bv. Smorgens Bv en 's-avonds nog Bv. (mits Tijn dit natuurlijk ook wil) Met dit schema kan Tijn dan voorlopig doorgaan en bij de meiden ging het zo altijd goed.
Nou ja al heel veel leuke dingen op esprit hebben ze zijn maat al niet eens meer, maar toch nog wel een leuke spenser en trui gescoord. Ben nu stiekem voor me zelf ook even aan het kijken.
Mm je kan wel zien dat ik niet zo ervaren ben , ik dacht dat je altijd MOEST beginnen met groentehap, maar dat hoeft dus niet. Zou het schema er dan zo ongeveer uit gaan zien. 08.00 fles 10.30 fruit 12.00 fles 15.00 sap (bedoel je dan roosvisee ofzoiets?) 17.00 groente 18.00 fles 19.00 slapen En dan s'avonds nog een fles of is hij nu zo onderhand verzadigd
Moet zeggen nu ik dit schema zit te bekijken lijkt het wel of ik de hele dag straks aan het eten geven ben hihi, en slapen doet hij dan ook nog tussendoor.
toch nog maar niet voor me zelf shoppen. Eerst nog even een paar kilo afvallen, anders kan ik aan de gang blijven en vind dat toch wel een beetje zonde.
Hier hebben we nog een maandje om uit te vogelen wat handig is bij Hannah. Ik wilde beginnen met fruit. En dan bv erbij blijven geven. Dan merk je idd wel welke voeding er wegvalt. Moet zeggen dat ze nu al bijna niks drinkt wat lengte betreft. 2X 5 min per voeding, maal 4 is natuurlijk vrij weinig vergeleken 2X 15 min maal 7 Weten jullie nog, die eerste keer.... nog even en er is een laatste keer... zucht wat gaan die kids toch hard!
Net ff bij Jasmijn gekeken maar sliep toch weer. Wel ff snel de nieuwe aankopen uit haar kast gepakt en foto's gemaakt, ben ze nu op de laptop aan t zetten.. ff geduld dus!
Ik ga trouwens geen sap of roosvicee oid geven maar gewoon water of rooibosthee. Dat heeft ze ook niet nodig. Indien nodig zal ik wel bijv een liga door het fruit doen. Zoals Nathalie laatst beschreef: fruit, liga en sinaasappelsap door elkaar en klaar is fruithap. Maar sap te drinken geven zal ik voorlopig nog niet doen.
In die roosvisee aanmaak limonade zitten toch ook heel veel vitamine. Ik weet wel dat ik dat ook heel veel heb gedronken tijdens mijn zwangerschap omdat ik ijzer tekort had. Liters zijn er hier door heen gegaan.
Het heeft hier ook in de koelkast gestaan maar ik vond die roosvicee ferro niet echt lekker. Dus drink nu weer gewone karvam cevitam ranja.