Zal hem wel ff plaatsen: http://www.xplorers.nl/index.php?id=online tis hier nog geen succes, maar ik begin er wel iets van te snappen nu..
Isra succes met je GVB, echt heel leuk om te doen. Ik kom er jammer genoeg niet aan toe nu met 2 kids, maar als ze over 4 jaar beide op school zitten, wil ik zeker weer beginnen. Hier nog steeds heel druk, 3 dagen werken valt toch vies tegen. Moet echt nog wennen aan nieuw ritme. Morgen weer een helse dag van half 9 tot half 5 met 2x half uurtje pauze. Benthe doet het verder prima, ze is lief, speels en is gek op bruine bonen. Iedereen aan het catannen?
IK snap er echt geen reet van, Catan kan ik wel maar hoe de hele site werkt. Waar moet ik naar toe en hoe doe ik mee
Nou kijk, je meld je aan Dan ga je naar Speel Online-Explorers. Dan kies je een Lobby, Ranking is zo dat je punten krijgt, non-ranking uiteraard niet. Bij Ranking zijn ze nog wel eens zo flauw om je niet mee te laten doen als je minpunten hebt enzo. Als je de Lobby opent krijg je links in het scherm een overzicht met wie er allemaal in de lobby zit. Linksonderin kunnen er berichten worden geplaatst en gelezen. Linksbovenaan staat een lijst met welke spellen er bezig zijn en welke wachten op een aantal deelnemers. Als je klikt op een spel wat nog niet 'vol' is in die rij, dan komt er middenbovenaan info daarover te staan. Voor hoeveel punten, welke map en welke spelers er al in zitten. Welke kleur ze hebben. Je kan kiezen om mee te doen. Als het spel 'vol' is kiest de 'starter' ervoor om te beginnen. Er opent zich dan een nieuw venster waarop het speelveld verschijnt. Links staat een rijtje met verschillende spelers, hun puntenaantal, kaarten die ze in hun handen hebben etc. Rechtsboven kan je berichten lezen. Rechtsonder staat hoe het met je ontwikkelingen gaat voor lichtgroen/geel, donkergroen en blauw. Onderop staat welke kaarten je in je handen hebt, welke ontwikkelingskaarten je hebt en is er een icoontje om een bericht te typen, en een icoontje om een ruilhandel te beginnen. Pff, wat een uitleg. En dan heb ik nog niet eens het hele spel uitgelegd...
Ok, het is volkomen mijn schuld dat ons forum nu leeg is en uitgestorven. I take the blame... Maar dat had ik van te voren niet kunnen weten uiteraard. Ik wil nog best uitleg geven over hoe het spel werkt enzo, maar het beste is gewoon om te spelen en bij elk spel aan te geven dat je nieuw bent etc. dan leggen ze het wel uit. Wat ik jammer vind is dat het in het engels is. Waren de kaarten en uitspraken bijv. nederlands was het een stuk makkelijker geweest. Ik ben hier thuis ook altijd de pineut om het spel uit te leggen aan nieuwkomers... zucht... blijkbaar kan ik dat goed? Heb ik mijn roeping misgelopen en had ik lerares moeten worden? Ik geloof dat ik als (oppas)moeder die roeping ook wel beantwoord Maar goed, wij hebben hier net een huisbezoek van de kerk achter de rug. Ze komen dan even een praatje maken over de situatie thuis, in de kerk etc. Alles is in orde en wat hen betreft ook. Manlief moet er mogen lekker vroeg uit ivm vroege dienst dus die is al naar boven vertrokken met het dringende verzoek om ook snel te komen. Dus mocht ik weer de pineut zijn om een .0 pagina te openen dan hebben jullie pech, want de baas verbied me een samenvatting te maken EN WAAREMPEL HET IS WEER ZO! Hannah is nog steeds niet echt dr zelf, maar komt wel goed denk ik. Als ze straks niet slapen wil, leg ik dr nog een keertje aan, de zoveelste keer vandaag. En dan zal ze daarna alsnog weer slapen. Ze wilde net namelijk niet slapen na dr badje, zucht... Dus heb het bezoek met dr opgescheept, vonden de mannen niet erg gelukkig. Hmm, er wordt geroepen van boven. IK KOM ER AHAAAN tot morgen meiden. Truste allemaal.
Sorry, maar ook geen tijd voor de samenvatting. Kwam alleen ff dag zeggen, want ga nog ff gezellig op de bank met manlief. Hebben elkaar vanavond niet zoveel gezien, want hij was op ziekenbezoek bij zn vader die in het zkh ligt. Heeft een nieuwe heup gekregen maar nu een ontsteking aan de wond (mss van een bacterie?) dus ik ben niet meegeweest met Jasmijn. Vind dat toch een beetje riskant.. ze weten nog niet wat het is. Tot morgen of woensdag!
zo kwam ff snel spieken, ben 'al' 1,5 dag niet meer geweest . Ouderavond gehad en zou eerst bij m'n ouders blijven slapen (met Mats) maar zijn toch maar lekker naar huis gereden. Nu net thuis. Duik zo meteen m'n bed in.... www.explorers.nl geweldige site! Erg leuk en verslavend. Heb het veel gespeeld tijdens de zwangerschap. Wie weet kom ik jullie daar ook nog wel tegen! Hier ook 2 tandjes! Zaterdag kwam nummer 2 er doorheen Truste allemaal....
goeiemorgen, ik heb dat spel gewoon voor mezelf, dat vind ik heel wat duidelijker. snap er op die site maar weinig van! haha Ben lekker vandaag-morgen en overmorgen vrij! Esmee heeft net kapster gespeeld, allemaal speldjes in mn haar gedaan en make up opgedaan haha Gaan nu maar eens aankleden enzo en wil eignelijk vandaag nog ff wegen met Luna, en heb Esmee beloofd dat we nog knutselspulletjes gaan kopen in de stad.!
Goedemorgen.. Goh ben ik de eerste vandaag? Gebeurt me ook niet vaak. Vandaag is Ingman lekker vrij. Dus de luierbrigade is vandaag thuis.. Dus als hij vrij is, doet hij de luiers en ik de flesjes.. Goed verdeelt toch.. Ik hoef vast niet meer te melden dat we weer een goede nacht hebben gehad.. Tja kan er ook niks aan doen, hij slaapt van 22u tot 7.30u. Wel lekker hoor. Hij krijgt nu om 21.30u de laatste fles.. We gaan het nu langzaamaan vervroegen naar 21u. Vanmiddag krijgen we als het goed is eindeljk ander internet.. Dan zijn we van het gezeik van Ziggo af. Kan ik hopelijk weer internetten zonder dat het tig keer per dag wegvalt. En ik moet vanmiddag weer naar de psychologe toe.. Verder geen plannen. De wasmachine draait.
Ingrid: Gefeliciteerd met wayne zijn 5 maanden, succes bij de psychologe. Lekker dat de luierbrigade thuis is! Simone: veel plezier vandaag op je vrije dag. Lekker knutselen en fröbelen met Esmee Boni: Vervelend van die bacterie. Ik hoop dat het geen 'nare' bacterie is. Maar ja in een ziekenhuis weet je eigenlijk maar nooit. Sterkte ermee. Booky: ja sinds we steden en ridders hebben én zeevaarders spelen we het altijd compleet. Hééél verslavend. Als mijn ouders terug zijn uit amerika, spelen we elke zondagavond 1 potje. Gewoon tot de eerste naar huis gaat en wie dan de meeste punten heeft! Balen dat nog niemand die samenvatting heeft gemaakt....
Ik zie dat we een hele catan-competitie met elkaar kunnen gaan spelen?! Ik zal vanavond eens naar die link kijken. Zo te zien lijkt het wel op het echte spel, qua regels. Wat ik al aan Nikita had verteld: Briman heeft een waanzinnige bordspellen-collectie. Meer dan 300 verschillende spellen (waaronder alles van Catan), dus er zit altijd iets bij wat je leuk vindt. Wij houden af en toe een spellenavond of zelfs spellenweekend, met een hoop verschillende mensen, dat wordt altijd gezellig. ingrid, gefeliciteerd met wayne z'n 5 maanden. cynthia: deane heeft soms ook koude armpjes of beentjes. pas had ik vergeten zijn slaapzak dicht te ritsen, dus 's ochtends lag die jongen helemaal met blote beentjes, geen wonder dat-ie koud voelde echt ijsklompjes waren het. had wel doorgeslapen, dus echt last zal hij er niet van gehad hebben maar ik schaamde me wel... nu slaapt hij standaard in een romper met lange mouwen, dat scheelt wel. en ik heb hem nu ook een wat warmere slaapzak aangetrokken. na de vakantie zullen we wel overstappen op een slaapzak met mouwen. gelukkig is zijn slaapkamer niet zo heel koud (nu nog steeds 22 gr volgens de babyfoon), maar van de winter zal het wel aardig afkoelen daar. Voor het slapen smeer ik hem helemaal in met vaseline/paraffine, ongelooflijk vettig spul voor z'n droge huid. dan z'n romper met lange mouwen aan, een heel zachte van de hema. die gebruiken we alleen 's nachts en dan meerdere nachten na elkaar, dan wordt die romper zelf ook vettig, dat is lekkerder voor zijn huid, tip van de HA. het gaat trouwens erg goed met z'n eczeem, is allang zo rood niet meer en hij krabt zich nu ook minder.
sorry, heb ook geen zin in de samenvatting moet nu weer ff aan het werk... Tot vanavond! (Briman heeft vanavond vergadering, dus ben alleen thuis. maar waarschijnlijk zit ik dan ook te catannen )