April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    jeetje sab wat een teleurstelling zeg. Dit mag toch echt niet.. Vind het echt schandalig hoor.. en waarom wil het ziekenhuis niet meewerken? zijn ze gek of zo.

Hier gaat de bv goed en dani is ook geen spuger. Ja soms een klein mondje maar hij drinkt dan ook door tot hij echt vol zit. Ik geef hem eerst 1 borst 15 min/20 min en dan verschoon ik hem zodat hij een kleine pauze heeft en dan de andere borst zolang hij wil. Dit heb ik zo geleerd van de kraamzorg en het gaat prima.

Sharon waarom is je huis afgekeurd? dit is echt bizar. ben je al die maanden aan het hopen en bidden wanneer je kleine meid naar huis mag en dan dit opeens. Jeetje zeg

Kelly ik hoop dat je deze dag nog een beetje doorkomt.. ik denk aan je hoor.

verder weet ik even niet meer waar ik op wou reageren. sorry voor degene die ik vergeet.

Ohh ja astrid leuke foto's hoor :D

2. MamaNona

MamaNona VIP lid

28 nov 2007
    14.364
    0
    0
    Overijssel
    *** INBRAAK ***

ik wou hier voor Jetjuh even een bericht posten....hoorde dat ze bij de april mama's mee postte en dat het niet zo goed ging met kleine Jayden :) dus....

JETJUH MEIS... HEEL VEEL SUCCES MET JE KLEINE JONGEN EN VOOR JAYDEN---->

liefs van een maartmama die in april bevallen is ;)

*** UITBRAAK ***

3. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kelly, ben benieuwd hoe het vanochtend gegaan is met Dano.

astrid, mooie meid heb je!
    Zo te zien vind benthe het droogfohnen wel lekker! ;)

Nicky, balen dat hij zo blijft spugen. En dat de bv terug loopt. IS dat ook niet van de spanning omdat je kleine man steeds spuugt?
    Hopelijk kan de kinderarts iets voor je betekenen!
    Weet heel goed wat je doormaakt. Heb het de eerste dagen in het ziekenhuis ook gehad, wist er echt geen raad mee. Nu is het nog weleens, vind het zo erg om te zien. Dikke knuffel meid!

Jeetje Sab, zit je echt flink tegen he! Geeft niets hoor je geklaag, we zijn er voor je! Zou echt wel een klacht indienen hoor tegen zo'n slager! Is gewoon te gek voor woorden. Jij moet er de rest van je leven wel mee lopen, hij niet. Helpt de antibiotica wel?
    Doe maar rustig aan meid! Voor jou ook een dikke knuffel!

Buddy, fijn dat de bv bij jou zo goed gaat!

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik plaats m hier ook ff uiteraard: ;)

Hey ladies, ff snel een berichie hier. . . thnx trouwens voor jullie medeleven! Heel lief van jullie Smile

Operatie is goed gegaan (fieuw)
    Was achteraf wel nodig aan beide kanten want het bleek aan de andere kant OOK een liesbreukje te zijn Shocked Hij had er 2 dus.
    Wat wel heeeeeel zielig was, was op de verkoeverkamer, toen had hij duidelijk echt pijn en heeft hij 2 extra spuitjes pijnstilling nodig gehad Sad
    Ze dachten dat het block (spuit door anestesie voor de OK) misschien niet helemaal goed gedaan is waardoor hij toch meer pijn had als hoorde! ZIELUG HE!

Gelukkig gaat het nu na de extra medicatie goed. WE zijn nu heel ff thuis, boodschappen gedaan en ff eten, en gaan vanaaf weer terug naar t lieve ventje. Hij is heel dapper verder vandaag. Als alles goed blijft gaan mag ie morgenochtend weer mee naar huis. (hij moest 24 uur nabewaakt worden ivm prematuur geboorte, dan is er meer kans op problemen met zuurstof na narcose)

Nou hoop dat verder alles goed met iedereen gaat.
    Ga morgen ff goed bij lezen!

Kus

Kel

5. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

14 apr 2006
    6.700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    En nog een :

** INBRAAK **

@ Jetjuhh: Knal ik even met een noodvaart terug in de tijd!

Meid, ik weet zo ongeveer wat je doormaakt omdat ik het van heel dichtbij heb meegemaakt;
    mijn neefje is 8 jaar geleden met eenzelfde hartafwijking (en nog wat erbij) geboren. Mijn zus heeft in dezelfde schoenen gestaan als jij nu staat.
    Heel veel sterkte meid, ik lees dat je zoon een vechtertje is, hij kan het hoor! Hou de moed vast!

Mijn neefje is inmiddels zoals gezegd 8 jaartjes oud!

** UITBRAAK **

6. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Hoi iedereen,

wilde even laten weten dat kleine Kyano weer thuis is van het ziekenhuis.
    Waarschijnlijk heeft hij een buikgriepje gehad.
    Alles gaat weer goed met hem.

Liefs Denise

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Kelly: Hopelijk heb je je kleintje snel weer thuis, en voelt ie zich snel weer lekker. Daarna moet het gewoon es een tijdje goed gaan in Danoland hoor!

Sab: He getsie, wat een toestand! Daar zit je zo niet echt op te wachten aan je onderkant. Ik kan me goed voorstellen dat je daar flink van baalt. Drukt toch een behoorlijke stempel op je kraamtijd nietwaar?

Esjuh: Blij te horen dat de bv lekker loopt!

Vandaag met Jari bij de kinderarts geweest en we gaan kijken of het met medicijnen beter gaat. We konden hem ook een nachtje laten observeren maar uiteindelijk krijg je dan toch dezelfde medicatie mee, dus waarom zouden we? Over drie weken terugkomen om te evalueren.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Denise: Goed om te horen dat Kyano weer thuis is! Fijn hoor.

Oh ik vergat helemaal te vertellen dat Jari nu 4100 gram weegt, helemaal top dus!

9. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Nicky, hopelijk gaat de medicatie helpen.
    Dit is niets zo.

10. Bri

Bri Niet meer actief

LaDi: de maartkindjes zijn zeker niet mis! Ik bedoelde ook alle kindjes van de aprilmama’s, ook al zijn die al eerder (of later) bevallen. Ben is prachtig!

Kwebbel, wat een mooie foto. Je dochter is ook al zo mooi. Is ze toevallig ook jarig in april? ;)

Cristel: wat je beschrijft lijkt voor mij wel op oververmoeidheid. Slaapgebrek dus, ja. Meer slapen is de beste tip, maar hoe doe je dat met een baby en een wat grotere kleine meid? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Probeer zo veel mogelijk te rusten, zodra dat kan. Misschien een keer oma o.i.d. inschakelen, zodat jij kunt rusten? Ik herken het wel, dat je er gewoon niet aan toe komt iets te eten voor jezelf te maken. Het enige wat ik kan verzinnen: ik eet dingen die heeeeel makkelijk klaar te maken zijn (en die je met één hand kunt eten) en ik laat hem soms maar even huilen als ik net voor mezelf bezig ben. (klinkt stoer, maar het komt hierop neer: ik besluit dat ik éérst m’n bord leegeet voor ik hem ga halen en ga dan gewoon steeds sneller eten omdat ik het zo zielig vind).

Sowieso heb ik er moeite mee als hij ontroostbaar lijkt. Hij huilt heel weinig, maar gisteravond was hij niet stil te krijgen. Zó’n pijn in z’n buik, denk ik. Na een tijdje moest ik zelf ook huilen, omdat ik hem niet kon troosten en toen voelde ik me echt een beetje mislukte mama…. Onzin natuurlijk, maar ik zat er helemaal doorheen. Gelukkig kwam m’n vriend ons toen allebei troosten.

Esjuh: gewoon lekker knuffelen dan, Dani ziet er in elk geval enorm knuffelbaar uit!

4cats, wat zielig, dat spugen. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee. Deane vergeet alleen soms door te slikken, ligt hij gewoon met een mond vol melk als hij de tepel loslaat en ja, dat loopt er natuurlijk gewoon uit. Maar spugen doet hij bijna niet.

Astrid: mij hebben ze altijd verteld dat BV géén pijn mag doen (behalve bij het aanhappen). Ik heb zelf ontzettend veel gehad aan een kort consult van een lactatiekundige. Misschien een aanrader voor je? Het bleek dat we het net een klein beetje anders moesten doen en sindsdien heb ik geen pijn meer (terwijl ik in de eerste week al met kloven rondliep). En wat een beeldschone meid!

Nikita: sterkte meid! Dat kolven is echt geen pretje – ook al omdat je baby véél meer melk uit je borst haalt dan welk kolfapparaat ook. Dat je productie nu terugloopt is niet zo gek, maar wel heel vervelend. Succes met de tips!

Sab: auauauauau! Wat een waardeloze arts – realiseert die zich niet wat hij hiermee aanricht?! Ben helemaal blij met m’n VK die zo zorgvuldig is geweest, terwijl ik alleen een minischeurtje en 2 schaafwondjes had.

Wicjuh: dat lijkt me heeeeel fijn om te lezen voor jetjuh, dat er óók kindjes zijn die dit hebben meegemaakt die er heel goed uit zijn gekomen. (jetjuh, meid, we duimen voor jullie hoor!)

11. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Bri: bedankt voor je tip over het inschakelen van een lactatiedeskundige, ik zat daar zelf ook al aan te denken. Ik zal maandag bellen.
    Ik heb zelf ook het idee dat ze niet helemaal goed toehapt, maar krijg het niet anders voor elkaar.

Sab: Wat een ontzettend vervelende situatie. Dit zou echt niet mogen gebeuren in een ziekenhuis. Bij mij hechtte de assistente en die heeft er zelfs iemand bijgehaald om te kijken of het goed gehecht werd. Hoop voor je dat het niet te lang meer gaat duren.

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Pfff nu zit ik er echt even helemaal doorheen...daimy blijft maar aan 1 stuk door huilen, en ik weet echt niet meer wat er aan de hand is. Volgens mij heeft ze echt pijn, ze krijst echt zo hard, vind het zo zielig..heb echt alles geprobeerd. Ze trekt heel dr rug hol en dan gooit ze dr hoofdje steeds naar achteren,pff kan zelf ook wel janken!

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    dag meisjes ;)

bri: heb gister idd lamg geslapen ben om 20uur naa bed geggaab met yorgos dus heb wat uurtjes ingehaald en voel me weer top :)

sab: jeetje zeg gewoon een klacht in dienen ookal werkt t zh niet mee moet toch ergens terecht kunnen

en jmet daimy heeft ze geen honger nee dat zul je vast wel geprobeert hebben wat hier heklpt met yorgos is een warm badje of douche...anders weet ik ook niks :(

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    denk dat daimy krampjes heeft...
    kun je niet veel aan doen op zo'n moment, alleen knuffelen en laten merken dat je er bent.
    kreeg vandaag wel een tip om je baby dan in de foetushouding te houden en te voorkomen dat ze zich dus gaan strekken(dit doen ze om de pijn te verminderen maar op de lange termijn wordt het daar alleen maar erger van)
    verder kun je proberen om bronwater te gebruiken voor de flesjes, cinababy,venkelthee, venkeldruppels bij in de fles,rooibosthee, je kindje tijdens zo'n aanval op haar buik op je arm/been te leggen/dragen.

hoop dat je hier wat aan hebt.
    Tygho heeft ook veel krampjes maar heb gemerkt dat bronwater echt verschil maakt dus ga dat morgen maar weer ff inslaan.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    sab is naar de dokter met daimy het waren geen krampjes hoogstwaarschijnlijk daar heeft daimy welles last van maar sab gebruikt ook cina baby

daimy was de heledag al onrustig zei sag en was aan het huilen sinds 17.30 non stop en nik shielp hopelijk is het niks ernstigs..
    ik denk ik zet het even hier neer.. zijn jullie ook op de hoogte.

yorgos is vandaag weer lekker hangerig.. kan m nog geen 5 min alleen ergens leggen.. telkens wil die bij me zjn.. dan slaapt ie wel anders wordt ie zo weer wakker.. dus kom vandaag ook weer nergens aan toe.. gelukkig gister al de badkamer schoon gemaakt

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Sab: Ik hoop dat alles goed is met je kleine meid!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Sterkte sab, ik trok het al niet meer toen ik Deane na een half uur nog niet stil kreeg... :( Hopelijk voelt Daimy zich gauw wat lekkerder!

cristel, ik ben jaloers! zo lang achter elkaar geslapen... lekker lijkt me dat! ik zou nu eigenlijk moeten slapen (heb Deane 50 min geleden in z'n wieg gelegd) maar ik wil zo graag even wat voor mezelf doen. dom dom dom, ik weet het, straks heb ik er spijt van. maar ja, dat zien we dan wel weer.

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    neee je gaat me toch niet vertellen dat ik de eerste ben vndaag :( tis 4 uur en ben wakker yorgos wilde niet slapen nu slaapt ie u kan ik niet meer slapen :(

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    bri ooh ik ben er wel 2 keer uit gemoeten gister nacht om te voeden maar dat was 15 min en toen weer slapen alleen deze nacht wil niet zo :(

20. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Bri....thanks en toevalig is eva ook van april ;)

@ Sab...alles goed met de kleine? Goed dat je naar de dokter bent gegaan..klinkt als overstrekken...ben benieuwd wat de arts zei. Hopelijk is alles goed.
    Wat kl*te van de hechtingen zeg. Hopelijk slaat de Ab aan. Ik snap dat je niet graag naar die arts terug gaat, maar misschien is het juist wel goed. kan hij zelf aanschouwen wat hij heeft aangericht.

@Astrid...wat vervelend dat de bv niet optimaal gaat. ook het aanhappen hoort geen pijn te doen. Goed dat je eventueel een lactatiekundige gaat inschakelen. Misschien heb je aan deze tip ook al wat.
    Als je voeding geeft in de madonna-houding (buik tegen buik) strijk je met de tepel over het onderlipje. Houd je borst vast met je hand in de C-greep. (duim bovenop borst en rest van de hand onder de borst)
    Zodra de kleine een grote hap wil nemen duw je als het ware de kin tegen je borst en zorg dat je tepel wat omhoog wijst. Dus niet recht naar binnen, maar tegen / richting het gehemelte. Als het goed is hoort het an geen pijn te doen. Hoor je smak geluiden, heeft ze alleen de tepel etc..afkoppelen en opnieuw aanleggen. De tepel is voor de voeding rond en hoort na de voeding ook rond te zijn.
    Maar het is denk ik goed om een lactatiekundige mee te laten kijken.

@kelly...fijn om te horen dat de operatie is goed gegaan.

Hier gaat het goed. Vanmorgen zijn we met ons 5-en naar de stad geweest. Erg gezellig en Tijn heeft het hardstikke goed gedaan. Had hem voordat we gingen de borst gegeven en totdat we weer thuis waren heeft hij geslapen. Zo wil ik wel vaker shoppen met het hele gezin.
    Nu lekker buiten van het mooie weer genieten en vanavond met vrienden BQ-en.

Kwebbel

Deel Deze Pagina