April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Nou vannacht dus naar de ha post geweest, stelde het steeds uit maar na 6 uur lang onophoudelijk krijsen begon ik me echt zorgen te maken. En wat denk je onderweg viel ze in slaap de dondersteen. Dus we kwamen daar en die assistentes allemaal aaah ieh oeh wat een poepie haha ze moesten is weten. Arts heeft haar helemaal nagekeken en alles was verder goed, hij dacht toch aan een hevige krampjesaanval. Kwamen thuis ging ze weer verder dus heel de nacht opgeweest.nu gaat t goed, ze slaapt waT een rust zeg hihi. Kwebbel onze kraam zei ook dat ze zich overstrekt en raad aan om langs een osteopaat te gaan, omdat babys die met de vacuum zijn gehaald vaak last hebben van hun nekje en dat zou dan met een paar behandelingen overzijn. Heb jij hier ervaring mee? De gyn heeft wel keihard moeten trekken om haar eruit te krijgen, hij hing er echt met zn volle gewicht aan, dus k zou t niet zo gek vinden als ze er iets aan over heeft gehouden. Maar jeetje wat kun je je zorgen maken over zon kleintje!

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    sab ben blij dat alle toh goed is :)

3. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Missc thanx voor de tips, gebruik al bronwater en cinababy. Venkel mocht niet van de kraam want dat schijnt niet zo goed te zijn . Cinababy lijkt wel te helpen, maar dan heel even maar. We verdunnen nu de voeding met 10cc water, kijken of dat helpt. Zo zielig he als zon pijn hebben

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier zei de kraam en de wijkverpleegster van het CB dat venkel geen kwaad kon :(
    vreemd toch hoe ze daar in verschillen.
    ik gebruik alleen niet venkelthee, maar druppeltjes. in 3 flesjes 5 druppeltjes en de rest gewoon normaal,
    en dat gaat vrij redelijk.
    Als Tygho nou 1x per dag kramp heeft is het veel...

5. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Sab wat vervelend ( op zijn zachts gezegd) maar heel herkenbaar
    onze kleine Laura had gisteren ook zo;n dag echt krijssen! Zo zielig, en ik wist ook niets te doen.. alles geprobeerd.
    Nu vandaag gaat het redelijk. De kraamzorg denkt darmkrampjes, en dat lijkt ook zo te zijn want ze heeft ZEER veel poepluiers en dat bijt natuurlijk nogal! Ook wil ze heel erg veel drinken, soms om het uur, ik voed haar ook echt ieder uur als dat nodig is nu.. en vandaag is zoals gezegd redelijk rustig.
    Maar de problemen beginnen steeds smiddags als de kraamzorg al weg is, dus heel vervelend.
    En dan ook vooral snachts als ik de enige ben die haar kan troosten, want papa heeft geen melk :)

Ik hoop dat jou kleintje snel minder pijn heeft! en dat je erachter komt wat het was!

6. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    En ooo wat ben ik jaloers dat jullie beebjes maar zo weinig komen snachts! Ik ben echt al blij als ze redelijk slaapt snachts. Vannacht is ze 5x geweest voor de borst, echt lang drinken, zelf loslaten en in slaap vallen en een uur later ofzo weer komen pffff

Maar goed misschien moet ze nog een ritme vinden :)

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tygho heeft vandaag ook vrij veel krampjes en idd dat overstrekken, dat doet hij ook.
    heb daar van het CB wat tips voor gekregen en dat werkt redelijk.
    Alleen wil hij op dagen dattie veel kramp heeft niet in bed slapen.
    heb hem er nu weer inliggen maar langer dan een half uur issie niet stil

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    anastasia, je meisje is nog maar 3 dagen oud..
    je moet ook niet teveel verwachten.
    Tygho sliep de eerste dagen veel beter door dan nu..
    wij hadden dus ook het idee van YES! zo mag het wel doorgaan...helaas helaas :(

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    anastacia.. de mijne is bijna 2 maand en slaapt nog niet door hij is niet zon slaper :(

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Van elk uur aanleggen blijven de krampjes ook vaak aanwezig. De vraag is dan of ze echt honger heeft of huilt vanwege de krampjes. Zo blijf je in een vicieuse cirkel zitten. Misschien eens uitproberen om haar niet direct aan te leggen. (klein adviesje ;) )

Kwebbel

11. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @Sab...met een osteopaat heb ik persoonlijk geen ervaring, maar als ze blijft overstrekken het proberen waard toch. Ik hoor vaak genoeg dat je er een ander kind voor terug krijgt en een vacuum is niet niks!

Wat de darmkrampjes betreft, tijn kent ze ook. Niet heel veel, maar soms tijdens en direct na de voeding. Cinababy en dergelijke vind ik persoonlijk niet zo goed helpen. Venkelthee gebruik ik ook...twee kopjes per dag. Ik gebruik nu voor de krampjes ABC Dophilus. Een echt natuurlijk produkt wat goed is voor de krampjes, maar ook voor de huid van een pasgebore. Je kan het gebruiken met Bv, maar ook met flesvoeding. Baadt het niet dan schaadt het niet!
    Ik gebruik het nu twee dagen en ik merk echt resultaat.

Kwebbel

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Sab, ik heb al veel goede verhalen gehoord over osteopaat. Zeker als ze met de vacuumpomp gehaald zijn. Is misschien toch het proberen waard.
    Pfff.... lijkt me wel erg moeilijk hoor als ze zo'n 6 uur achter elkaar ligt te huilen. Vind een half uur al lang. :confused:

Jochm spuugt weer ontzettend veel. :(
    Vandaag lag hij tich keer met zijn haren in een hele plas spuug. Zelfs in z'n oren zat spuug. Van de week maar weer aankaarten bij cb.

Straks ff met Jochem douchen, voor het eerst ;)
    Kijken wat ie er van vind.

13. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Bedankt voor de tip Kwebbel. Ik probeer het al op deze manier, maar toch doet het heel erg pijn. Maandag bel ik toch maar een lactatiekundige. Hopelijk kan die helpen, want zo hou ik het niet lang vol.

Dacht na 2 nachtjes doorslapen dat het goed ging, maar afgelopen nacht is Benthe tot 3 uur bezig geweest, wou alleen maar drinken. Om half 4 sliep ze eindelijk in haar eigen wiegje en kon ik ook slapen. Helaas was Annika om half 7 al weer van de partij. Dus ben mega moe en heb knallende hoofdpijn, ondanks dat ik vanmiddag ook nog een uurtje heb geslapen.
    Hopelijk gaat het komende nacht weer wat beter.

14. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Grappig dat ik lees dat bij de een venkelthee wel wordt aangeraden en bij een ander niet. Mijn kraamhulp had ook venkelthee voor mij gezet (Benthe had eerste dagen ook last van krampjes), maar ze belde met de lactatiekundige van haar bureau en die zei meteen: geen venkelthee, want dat schijnt de boel te verstoppen. Ik zou net de eerste slok nemen ;) (en ik vind het helemaal niet lekker). :)

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    kwebbel ; de kraamverpleegkundige heeft dit ook geprobeerd, met pinken en lopen en weet ik het wat, maar ze heeft echt enorm honger en eet flink.
    ze heeft nu geadviseerd om vanavond bij de laatste voeding haar tussen de voeding te verschonen, en dus na het verschonen nogmaals aan te leggen om te kijken of dit beter werkt.

en ik kan haar toch ook niet laten krijssen? want dat doet ze dan.. niet huilen maar gillen...

16. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    @ anastasia, de eerste dagen gingen bij ons net zo, Tijn viel tijdens / na elke voeding steeds in slaap en dan legde ik hem in zijn wieg, maar kwam hij na een uurtje steeds weer.. bij ons werkte het om hem wakker te houden ( tussendoor verschonen, de handpalmpjes wrijven, niet te warm leggen tijdens de voeding om te voorkomen dat hij wegdoezelt). de voedingen duurden zo wel veel langer maar hij sliep wel drie uurtjes daarna.

en ik heb altijd begrepen dat je die allerkleintsten echt op vraag moet voeden de eerste dagen - je kunt hem niet laten krijsen van de honger, zoals je zelf al zegt. En ritme in de voedingen komt vanzelf hoor, geef je kleine meisje maar even een paar dagen de tijd!

17. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    ik bedoel wakker houden tijdens de voeding he! niet tussendoor natuurlijk, je bent blij met elke minuut die ze slapen :)

18. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    @ sab, ik heb net even bijgelezen, echt een schandaal zeg, wat die arts jou heeft aangedaan! Ik hoop voor je dat het snel geneest, en dat je nog wel een keer excuses krijgt aangeboden van die arts... lijkt me wel het minste toch. Kun je daarna altijd nog kijken of je een klacht in gaat dienen (zou terecht zijn hoor, vind ik! ) Sterkte!

19. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje, is er verder niemand online? :-D

20. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Jeetje Sab wat een drama zeg! Ik krijg wel een raar idee van die gezondheidszorg daar bij jou, eerst dat vreemde gedrag van je vk en nu dit. En wat raar dat het ziekenhuis niet meewerkt met je klacht, belachelijk zeg. Die houden lekker het hand boven de hoofd daar. Ik hoop voor je dat in ieder geval je ontsteking snel weg is, dit is geen leuke kraamtijd zo. Sab geef jij de fles? Wij hebben van die avent flessen tegen krampjes en die werken wel goed hier.

Kelly fijn dat de operatie goed gegaan is. En zo te horen maar goed dat hij zo snel geholpen is! Hopelijk zijn jullie inmiddels weer lekker thuis.

Nikita ik hoop dat de medicatie snel helpt! Als het werkt hoe lang moet hij dat dan blijven gebruiken?

Bri heel herkenbaar inderdaad het mee huilen als die kleine zo overstuur is. Je wilt hem zo graag troosten en helpen maar je bent dan zo hulpeloos! Echt een rotgevoel is dat.

Astrid hopelijk kan de lactatiekundige je inderdaad helpen. Hoor daar heel veel goeie verhalen over.

Cristel fijn te horen dat je je inmiddels weer goed voelt!

Anastasia hopelijk gaat het snel wat beter want dat lijkt me erg slopend zo veel voeden!

Deel Deze Pagina