April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Samenvatting 2050 - 2060

Sab laat haar nieuwste aanwinst zien..een jas.
    En gaat nog meer shoppen bij de hema.

Esjuh is nog steeds niet fit. Met Dani gaat het beter. En...14/02 Bert Visscher....veel plezier!

Tearke komt vorbij neuzen...Jurre zit in sprong, en nog niet ongi, maar test nog negatief...spannend meid.

Ingrid had mot met schoonmamam...zie blz 2052
    Ook last van brandlucht gehad, bleek brand bij autobedrijf te zijn geweest.

Tweeling1 heeft ook een eigen websites over haar knullen. Via Pb kan je de link krijgen....welkom nog.

Boni heeft een doemaand in November :) les miserables en night of the proms...have fun!
    De kinderwagenbak heeft plaats gemaakt voor de wagen. Leuk :)
    Zie 2057

De zetpillen van Sab liken tegen de misselijkheid te helpen....you go girl!
    Maakt ook wel weer wat onzeker.

Wayne spam 2055

Marleen is ook niet fit....beterschappies.
    Roel heeft veel lol gehad met papa-roel.

Ladi...De bloemkool is hier nog steeds een succes. Gister alweer 3 blokjes gegeten, vanavond gaan we voor 4 . Vandaag is alleen een heel moeilijk dagje voor Ben, hij hoest erg veel en wilde vanochtend absoluut niet meer slapen na zijn fles. Hij heeft tot 15.00 misschien 1 uurtje geslapen (sinds half 9). Dat is echt niks voor hem, maar als je hem in bed legde begon hij echt zo hard te huilen. Zo zielig! Toch maar ff laten liggen maar het werd alleen maar erger, dus maar weer bij ons gehouden. En nu om 14.45 (slechts 3 uur en een kwartier na zijn laatste fles) maar ff een fles gegeven om hem te kalmeren en troosten en toen lekker in zijn bed gelegd. Heeft wel geholpen, om 15.00 uur legde we hem in bed en toen zeurde hij nog wel maar gelukkig niet meer zo hard huilen (hij was ook echt gesloopt zo zielig) en om 15.30 uur was het stil. Hopelijk slaapt hij nu lekker lang. We zien wel wanneer hij voor een fles komt, is dan ook al de laatste van de dag dus laat maar lekker slapen.
    ...hopelijk gaat het snel beter. Knuf!
    :) :) één bericht later gaat het gelukkig alweer beter. Super!

Corina heeft ook voor Jochem geshopt. Vraagt zich af wat wij de kleintjes met dit weer aan doen. En Snachts.
    Reacties zie 2058 en 2059

Mamaatjevan5 is het weekend met de kids naar een vriendin geweest. Helaas haar fototoestel met de bevalling erop is nog zoek :(

Kwebbel heeft een geweldige feestdag gehad. Tijn is gedoopt en alvast Isa's verjaardag gevierd (vandaag 3). Veel cadeaus en verwennerij.
    Spam laat nog even op zich wachten tot ik alle foto's binnen heb! wordt vervolgd.

2. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zo....
    ik kom net terug van CB. Hannah is afgevallen.... :(
    Ze woog 5460 en nu 5130...
    in lengte en hoofdomtrek is ze niet eens gegroeid...
    Nu moet ik naar de kinderarts om haar te laten nakijken. Volgens CB zag ze er ook een beetje uitgedroogd uit. Maar omdat ik per sé geen voeding met melk erin wil hebben, moet ik natuurlijk wel zsm bij de kinderarts terecht. (koemelkallergie in de fam. dus voor hannah zeker 50% kans dat ze het heeft) Nu moest ik haar tot die tijd bijvoeden met bv wat nog in de vriezer staat. En ik ga natuurlijk direct kolven om de productie op gang te brengen.

bah, naar zeg! Ik had wel verwacht dat ze niet veel was aangekomen, maar afgevallen?

3. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    KWebbel nog gefeliciteerd met de verjaardag van je meisje!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vermanen...bah daar zit je ook niet op te wachten. Hopelijk kan je snel terecht bij een KA. Heb je nog voldoende in de vriezer om bij te geven? Misschien ook goed om haar even a 2 uur aan te leggen. Alle beetjes helpen immers en zo krijgt je produktie naast het kolven direct een boots.

Ben benieuwd of er dan bij Hannah een koemelkallergie uitkomt. Maar aan de andere kant kan je het maar beter weten zodat jullie er rekening mee kunnen houden.

Bedankt voor de felicitatie ;)

Kwebbel

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik wil Tijn woensdag weer even laten wegen. Kijken of hij nog voldoende groeit op de borstvoeding.

Kwebbel

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ach wat vervelend Vermanen... Daar reken je inderdaad niet op.. Hoop dat je snel naar de kinderarts kan.

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wel balen maar ja. Vind het dan wel jammer dat ze je direct aan de flesvoeding willen hebben ipv doorsturen naar lactatiedeskundige om de bv weer goed op de rails te krijgen... zucht. Maar goed heb net met mijn moeder gebabbeld, die had al meteen bv-thee gekocht en een handige fles zodat ik beter op mijn vocht kan letten. En adviseerde ook om haar dan maar wat vaker aan te leggen. Het beste zei ze is: tijdens de bv te zorgen dat Hannah 15 min aan elke borst drinkt. maar ze laat los, dus als ze losgelaten heeft nog ff 7 min doorkolven dan komt de productie op die manier ook goed op gang. Heb meteen ook die 'lekschalen' ingedaan, die stimuleren ook de bv. Ik laat het mij niet gebeuren dat ik eerst bv te over heb en dan ineens te kort. Ben wel meteen weer opgewekt door mijn babbeltje met mams. Dat mis je dan weer bij cb. Maar ik ga alsnog wel ff met haar naar de ka. Kan morgen terecht bij ha. Kunnen ze meteen voor de zekerheid even dr schedel nakijken. Want daar had ze eerst ook al een heisa van gemaakt. Nu is dr voorhoofd nog wel wat bol, wat er op kán duiden dat het hoofdje niet goed groeit. Afijn. Strijdplan is klaar, we beginnen meteen met de uitvoering;)

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik heb trouwens nog maar 3 voedingen in de vriezer staan. Wel balen, maar dan geef ik haar gewoon meer fruit en alvast wat groente. Beginnen we daar dan ook maar alvast mee. 1 hapje per keer oid. Ze mag het tenslotte al wel.

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Vermanen: Je wil dus geen hypoallergeen erbij doen? Ik bedoel dus niet stoppen met BV hoor, maar als aanvulling? OF kan dat ook niet met de allergie?

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Nee, er zit dus gewoon koemelk in de hypoallergeen misschien niet echt melk, maar bijv. melkeiwitten of weiwater oid. En dat is allemaal van de koemelk.

Ik kijk bijv. naar mijn neefje van bijna 2 die gaven ze ook hypoallergeen en daar ging het ook niet bij weg, pas bij de koemelkvrije...

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Oke, dat wist ik niet! Nee, dan is dat geen optie... Dan inderdaad maar veel kolven en veel aanleggen. Kun je anders niet bellen met een lactatiekundige? Hier hebben ze telefonisch spreekuur. Kun je gewoon gratis raadplegen. Maar met kolven en aanleggen kom je een heel eind denk ik hoor!

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik denk dat die niet veel anders zegt dan wat mijn moeder zei. (die heeft jarenlang ervaring als kv dus geloof haar ook wel) Gewoon weer goed op mijn vocht letten, zuivel en genoeg eten. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik na de galblaasoperatie niet meer zo let op drinken en eten, en dan merk je dat aan de bv. Dus meteen weer de lijst erbij gepakt wat je moet eten om de bv voedzaam te houden en zit nu net mijn 4e boterham weg te kouwen en mijn 3e kop thee... (ff bijwerken van mijn tekort van vanmorgen)

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vermanen...ik begrijp je helemaal hoor, maar je produktie heeft even de tijd nodig om op te krikken en met 3 voedingen nog in de vriezer red je het daar waarschijnlijk niet al te lang mee.
    Koemelk is nog niet bewezen en ondanks dat de kans aanwezig is zou je dan toch niet voor extra aanvulling van melk kiezen ipv groente / fruit?
    Er bestaan ook voedingen die koemelk vrij zij, wel vrij duur en die krijg je pas vergoed op indicatie arts, maar als het beter voor hannah is en dan wel weer gaat groeien. Extra fruit en groente is misschien wel een aanvulling, maar juist de melk heeft Hannah nu nog zo hard nodig.

En het idee van Marleen wat betreft een lactatiekundige is niet eens zo slecht. Natuurlijk zal je moeder heel veel ervaring hebben, maar een lactatiekundige zal je waarschijnlijk nog meer tips en inzicht over de bv kunnen geven. Ik neem even mezelf als voorbeeld...al jaren werk ik als kraamverpleegkundige op de kraam / verlosafdeling, weet een heleboel over borstvoeding en flesvoeding, maar ik leer nog steeds van een lactatiekundige.

Kwebbel

14. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Jeetje vermanen das even mooi sh*t.
    Je kunt altijd idd even bellen met een lactatiedeskundige. Zoals kwebbel en Marleen ook al zeiden die heeft misschien nog meer tips en trucs ;)

15. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik ben dan waarschijnlijk heel eigenwijs. Maar aan Hannah is verder niet te merken dát ze is afgevallen. Nog steeds heel alert, vrolijk en ondernemend. Natuurlijk is het niet goed dat ze zo is afgevallen. Maar ik wil gewoon de kans niet lopen dat ze koemelkallergie krijgt. Eigenlijk had ik zelf gewoon beter op mijn voeding moeten letten uiteraard, dan was de bv niet zo terug gelopen. Maar ik wacht sowieso eerst even het bezoek van de ha af morgenochtend. Begin nog niet direct met groente. En wie weet 'moet/kan' ik direct door naar ka. Ik leg haar vandaag gewoon al vaker aan, dan krijgt ze al extra binnen.

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hè wat rot Vermanen! Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de KA.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heel eigenwijs ja :) . Je eigen gevoel volgen is natuurlijk belangrijk en gelukkig voelt hannah zich verder goed en happy. Maar toch kan ik het dan niet laten om te zeggen dat de cijfers er niet om liegen. Mijn inziens (en dat is dus puur mijn mening) moet je je eigen ideeen dan even opzij zetten en dan Hannah's groei even bovenaan plaatsen.
    Extra aanleggen en drinken/eten is natuurlijk al de eerste stap, maar ik ben bang dat dat nu niet voldoende is voor hannah.
    Ik kan alleen maar hopen dat de Ha je morgen direct door verwijst naar een KA zodat die verder onderzoek kan doen en misschien uitsluiten en/of vaststellen of er sprake is van koemelkallergie.

Mijn duimen draaien voor d'r.

Kwebbel

18. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Toch bedankt hoor! en de anderen ook.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik lees vanavond weer verder. Krijg zo verjaardagsvisite dus gaan weer aan de taart :)

Kwebbel

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kwebbel bedankt voor de samenvatting, had het helemaal niet gezien :oops: Ben ook bijna niet meer online geweest. Heb even de beuk er ingegooid vandaag op kantoor. ;)

Balen Vermanen, dat verwacht je niet.
    Hopelijk word je doorverwezen naar ka.
    Die hebben er toch meer verstand van dan een ha.

Deel Deze Pagina