April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hoeveel gram groente en fruit krijgen jullie kindjes ongeveer?
    Het lijkt wel of Daimy gewoon door blijft eten, dat ze nooit vol zit :)
    Wat is normaal met 7 maanden? Ze krijgt nog wel 4 flessen trouwens.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goh... begint iedereen weer te schrijven moet ik weg ;) Heb vergadering zodadelijk van m'n werk.

Lees morgen weer verder :)

Kwebbel

3. Wayne krijgt meestal ongeveer 125gram groente en fruit..

Hij krijgt 's morgens wat yoghurt, en dan 's avonds als toetje zijn fruit..

4. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Wow h25 al papa dat gaat snel bij Dani is het mamamamamammmaa ook pappaapappapap geworden hihi..

Zondag draaide dani zich om. Voor het eerst voor papa en mama.. hij had het op de creche al een paar keer gedaan :( Dani heeft ook 2 tandjes nu :D

Corina leuk idd wat sabje zegt die foto's.. teminste dubbel leuk natuurlijk maar zo kan jochem later wel goed een beeld krijgen hoe de helm echt naar zijn hoofdje gevormt is.

Ingrid Toch zijn het wel leuke foto's geworden he :D

Sabje dani krijgt echt groente en fruit opgevoel :oops: gewoon een avent bakje van 160 bijna vol. De ene keer gaat het op de andere keer niet

Ohh even een vraag.. hoe kan je stimuleren om te kruipen.. Dani wil echt niet op zijn buik. wil maar staan en zitten.

5. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hier idem dito

6. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja toen ik nog pureerde bleef er inderdaad erg weinig over :confused:

Leuke foto's ;)

Wat eten verder betreft, ik weet niet hoeveel gram hij precies aan groente krijgt. Let ik niet zo op :oops:
    zijn schematje is nu zo ong.
    08.00 uur pap
    12.00 uur 1 boterham en een flesje van 120
    15.00 uur soms een liga of fruit met wat thee
    16.00 uur flesje van 200cc (maar dat ga ik nu minderen zodat hij net wat meer warme hap gaat eten
    18.00 uur warma hap bestaande uit een aardappel en wat groente met als danoontje 4 mnd als toetje
    20.00 uur Fles van 240 cc

7. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zo ben ik ook weer eventjes... Heb het druk gehad en zodoende eventjes geen tijd om achter de pc te gaan zitten behalve voor andere dingen... Heb af en toe wel iets gelezen maar niet alles. Zal morgen nog eens kijken. Vanavond ben ik ook weer weg, maar voelde me verplicht om me op zijn minst te melden....

Vrijdag bij de kinderarts geweest, verder de hele dag op een verjaardag gezeten. Zaterdag naar de margriet winter fair, zondag rust rust rust en maandag naar de stad met mijn moeder.... Heb geen benen meer over en was dus gister ff aan het bijkomen. Vandaag aan het inhalen ;)

In het kort: Hannah was niet genoeg aangekomen afgelopen maand om de achterstand in te halen. We moeten haar dus nog meer bijvoeren haar schema nu:
    7 BV
    10 fruit + gekolfde melk met rijstebloem
    13 FV + rijstebloem (180 + 6 FV + 3 Rijstebloem)
    16 FV + rijstebloem (180 + 6 FV + 3 Rijstebloem)
    19 Groente en aardappels
    22 BV

Ik kolf nu tussen 13 en 16 de voeding voor bij de fruit. Daarnaast vang ik nog steeds op tijdens het voeden. Resultaat is nu tussen de 100 en 140 cc per dag.

Vrijdag woog Hannah 5850 en maandag 6045. Ze is dus bijna 2 ons gegroeid in 3 dagen. Ik merk ook dat ze dikker en zwaarder wordt, alleen maar goed! Sommige broekjes kan ze dus ook echt niet meer aan.

Op de Margriet winterfair hebben we niet veel gezien van onze gading. Wel heb ik een haar make over gewonnen! Mijn haar was lang en stijl. Maar nu heb ik haar tot op mijn schouders, in laagjes en het staat weer lekker vlot en jong. Ben tenslotte nog maar 26. Maandag heb ik een boel nieuwe bovenkleding gekocht. Toen ik bij manlief ging showen vroeg hij waar ik zijn vrouw had gelaten ;) Hij vond het uiteraard erg leuk.

Nu ik niet meer zoveel bv hoef op te brengen, ga ik toch beginnen met afvallen. Ik ben maandag al begonnen en vanmorgen was ik al 8 ons kwijt! Ik wil uiteindelijk op de 60 kilo komen, maar 65 kan ook. Lastig. In ieder geval moest ik dus 11,8 óf 6,8 kilo afvallen.
    Maar daarom heb ik dus alleen bovenkleding gekocht. Die kan ik nog wel een tijdje aan. En wat ik nog had was uit de tijd voor ik zwanger was en al aardig versleten en vervormd...
    Ik heb nog 2 goede broeken, en zodra die gaan afzakken zoek ik mijn oude eens op.

Heel verhaal..... Eens kijken wat jullie allemaal gekletst hebben

8. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Weer lekker bijgekomen na je vakantie? Fijn dat het met Andy zo goed gaat. Eindelijk even zonder ziekenhuis is idd heel fijn als je maanden achtereen vaste klant was. En nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan. We duimen :thumup: :thumup:

9. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Het is écht niet te geloven, gelukkig had je een foto als bewijs ;) Een klein ukkiepukkie en toch al zo groot. Ze krijgt zeker danoontje powerrrrr?

10. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ook al een grote jongen die Tijn. fijn dat de BV zo goed gaat en hij hapt er nog steeds naar ;)

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo daar ben ik weer even. Ben een paar dagen minder geweest. Maandag was ik erg moe, dinsdag een lange werkdag en vandaag ook weer gewerkt. Maar morgen weer lekker vrij, heerlijk!

Zo, zal eerst eens gaan bijlezen en reageren...

12. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Nóg zo'n vlot apriljochie. Wat gaan we toch hard allemaal. Helemaal super Roel!

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Esjuh, hoop dat Dani weer wat beter is en dat de puffers helpen! En geweldig een tandje. Wel ff spammen hè!

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Lekker! Klinkt goed...

Fijn dat je zo lang niet naar het ziekenhuis hoeft. Gaat het de goede kant op. Is het alleen voor controle dat hij nog terug moet of moeten ze nog iets in de gaten houden?

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Wat gaat ze toch hard! Niet te geloven...
    Jasmijn ligt alleen nog maar, kruipt nog niet eens, kan nog niet zitten en Noëlle wil al lopen, haha!

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Super, meteen een hele boterham! Daar mag je ook trots op zijn toch.
    Jasmijn heeft vandaag ook voor het eerst een boterham gehad, maar het is bij een paar stukjes zonder korst gebleven. Morgen dus maar weer proberen.

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Leuk, een feestje! Mogen wij ook komen.. :p

18. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Aha, in Centr-O? Is mooi daar! Ben daar wel eens geweest als er een kerstmarkt bij was.

19. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wat een lief meisje hebben jullie zeg. En ik kan mij vergissen, maar hadden jullie geen blauwe winterjas, of is ze daar al uit. Ik houd het ook niet bij hoor... ;) Fijn dat het met haar weer beter gaat, duidelijk aan het inhalen!

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat Sab.
    Hoeveelheden: hier krijgt ze rond de 80 cc groentehap en 80 tot 100 cc fruithap. Meet het altijd af in van die Avent bekers dus weet niet hoeveel het in grammen is eigenlijk. Maar kook ook altijd voor een paar keer tegelijk.

Deel Deze Pagina