Meiden ik ben echt een beetje verdrietig. Pffff! Ryan gaat op woensdag altijd naar mijn schoonouders en het lijkt wel of ik van hen echt helemaal niks kan hebben . Ryan drinkt echt heel slecht, maar als ik dan bekijk die hoeveelheid eten wat hij krijg zit daar naar mijn mening ook het nodige vocht in. s'ochtends fles 210 water + 7 scheppen + 4 schepjes bambix, om 10.30 potje fruit. Om 12.30 1 boterham met 2 slokjes, 17.00 potje groente en best een groot schaaltje yogurt, ik denk zo'n 150 cc. En s'avonds voordat hij naar bed gaat vandaag om 19.30 drinkt hij max 40 cc. Hij slaapt er tot de volgende ochtend 8 uur op. Maar mijn schoonouders maken er zo'n groot probleem van dat hij niet drinkt dat ik er helemaal onzeker van wordt. Dus nu heb ik vanavond echt van alles geprobeerd om hem meer te laten drinken, heb er pap van gemaakt maar hij hoeft het echt niet. Hij gaat kokhalzen weet ik veel wat allemaal met als gevolg een klein lief mannetje wat helemaal over zijn toeren gaat en een gefrustreerde moeder die WIL dat haar kind drinkt, omdat dit perse moet van haar schoonouders. Met dat ik dit aan typen ben rollen de tranen over mijn wangen. IK BAAL ERVAN. Het gaat gewoon zo tegen mijn moeder gevoel in. Het gaat goed met hem ondanks hij niet zo goed drinkt, hij is vrolijk, heeft nog natte luiers, maar ik weet gewoon even niet meer wat ik doen moet......
Ja Wayne net ook. Aan het huilen. Ben ff naar hem toegegaan, zat een boertje dwart. Heb hem wel weer teruggelegd, en volgens mij is hij weer gewoon gaan slapen, want het is stil gebleven..
Wilde even mijn verhaal kwijt...... Zal nog even reageren op jullie laatste berichtjes. Kwebbel ik ga het is even uitproberen om Ryan in dat zitje te laten zitten. Ook wel makkelijk als ik boodschappen moet doen dan kan hij ook gewoon in het winkelkarretje dan hoeft hij niet meer in de maxicosi in het winkelkarretje, vond dat ook altijd al zo'n gefrummel. Enne jij morgen ook heel veel shop plezier Boni, kwebbel tekende een grote zak op een vel papier en zo mochten Eva en Isa spulletjes uit de sinterklaas boeken knippen en die op de zak plakken. Erge leuke manier om een verlanglijstje te maken. Zo Marleen dat is niet verkeerd nu al weekend. Ahhh Jasmijntje nog geen zin om te slapen.
He meid.. Ik kan me voorstellen dat je je verdrietig voelt. Je wil toch gewoon het beste voor je kind.. En ik kan me ook goed voorstellen dat je onzeker wordt als iemand er een probleem van maakt dat hij slecht drinkt. Ik ken het gevoel wel een beetje hoor.. Wayne zit ook in een fase dat hij slecht drinkt.. Maar zolang hij verder lekker helder en vrolijk is, en genoeg natte luiers heeft, is het toch goed.. En hoe meer je dwingt, hoe groter het drama wordt. Lust Ryan geen thee of diksap? Of roosvicee.. Al is het maar 30cc, dan heeft hij toch weer die 30cc.. In elk geval knuff..
Mag ik nog ff zeggen, dat ik me de laatste dagen erg goed voel.. Volgens mij gaan de medicijnen eindelijk hun werk doen.. Hopen dat ik dan morgen ook lekker kan genieten van de show in Groningen.. Eerst de 3js, en daarna Jan Smit.. Gewoon lekker ff meebleren met de nummer...
Ja Ingrid ik heb ook het idee hoe meer ik dwing hoe groter het drama wordt. Nee dat wil hij ook allemaal niet. Heb van ellende maar een pakje roosvicee gegeven die barstensvol met suiker zit (niet die aanmaak). Dit werkte uiteindelijk ook met papa en de wicky, alleen bij de naam roosvicee heb ik dan nog net een ietsipietsie beter gevoel dan bij Wicky Ik ben er gewoon echt van uit mijn doen ........
Moeilijk hoor.. Ja als het zoet is willen ze vaak wel wat drinken.. Ik moet de roosvicee en de diksap ook wat "zoeter" maken voordat Wayne het interessant genoeg vind om er in elk geval 30cc van te drinken.. Gelukkig zitten er in de diksap geen suikers aan toegevoegd..
Och Isra.....hoe goed (schoon)ouders het ook bedoelen.....waarom zeggen ze nu bepaalde dingen ook. Volg je eigen gevoel meid. Jij kent Ryan het beste en als ik zo meekijk wat hij over de dag heen krijgt maak ik me geen zorgen. * smorgens ong. 250cc * fruit 200cc *smiddags 2 slokjes = ong 10cc *groente 200cc *toetje 150cc 40cc melk voor slaapje Totaal= ruim 600cc aan vocht. Het zou mooi zijn als hij bijvoorbeeld smiddags nog wat melk zou drinken, maar als hij niet wil dan niet. (je zou eens kunnen proberen om eerst de melk aan te bieden en dan de boterham) En tussendoor gewoon regelmatig wat vocht aan blijven bieden. Van water, roosvicee, slappe thee, karnemelk etc etc. En misschien wil Ryan wel uit een beker drinken. Tijn wil ook steeds vaker een slokje uit een beker drinken. Maar meid maak je geen zorgen. Kijk vooral naar Ryan zelf. Als hij de Ryan zoals altijd is....gewoon doorgaan zoals je al deed. Je laat je avond toch niet verpesten meid. En het shoppen morgen ook niet Dikke knuffel. Kwebbel
Ingrid fijn dat jij je een stuk beter voelt. Boni....Tijn krijgt dus nog 1xbv en daarnaast 2 of 3x friso waarvan 1 papmaaltijd. Ik geef 210 water en 7 schepjes en meestal gaan de flessen leeg, maar hij rest ook wel eens 100cc. Zo eens proberen om een banner te maken. Kids slapen, kwebbelman heeft een zakendiner en ik ben al gedoucht dus alle tijd nu Kwebbel
Dankje wel kwebbeltje. De fles geven voor zijn boterham heb ik nog niet eerder geprobeerd, dus ga dat morgen nog proberen. En ik probeer het idd ook al om hem een paar slokjes uit een beker te geven, maar dan is het 1 slokje en dan slaat hij alweer bijna die beker uit mijn hand, hij wuift die beker ook soort weg met zijn handje, van ik hoef niet. Ik heb ik al geprobeerd het met een rietje te geven, maar helaas zonder resultaat. En het voordeel van een pakje is dan weer daar kan je in knijpen en dan krijgt hij het wel binnen en vervolgens neemt hij zelf dan nog een paar slokjes omdat hij dan aan het rietje zuigt.
Wat ontzettend vervelend dat je je zo rot voelt Isra... Dwingen helpt inderdaad niet en werkt alleen maar averechts.. Ik zou ook drinken voor het brood proberen. Misschien zit hij al te vol van het brood.
Hè vervelend Isra. Maar ik zou zeggen, volg je eigen gevoel! Als jij denkt dat hij voldoende binnenkrijgt en hij is een tevreden mannetje, dan is het toch goed. Je kunt het natuurlijk ook altijd even bij het cb navragen, dan sta je ook meteen sterker tegenover je schoonouders.. Dikke knuf!
Bedankt allemaal voor de sterkte-wensen. Ik had het vandaag ook wel nodig. Het gesprek met de afdelingsleider ging wel goed, hij weet ook wel dat ik niet lekker in m'n vel zit en het werk niet leuk meer vind. Van school uit kan ik waarschijnlijk een gesprek krijgen met iemand over loopbaan-oriëntatie, dus dan zien we wel verder.Ik zit er ook wel over te denken om weer meteen psycholoog te gaan praten (heb ik 3 jaar geleden ook gedaan en heeft toen wel geholpen). Maar de werkweek zit er weer op, dus ik ga weer van mijn meiden genieten de komende dagen. En nog bijlezen natuurlijk: Booky: Mats is er wel erg vroeg bij met zijn optrekken. Benthe is nu steeds bezig met op haar knieën zitten, kont omhoog. Boni: ziet er mooi uit die boom. Geeft wel een leuk effect dat vervagen. En dat schuin in bed liggen hoort er tijdelijk bij. Hier eentje die al een week op de buik in bed ligt en steeds huilt omdat ze bij de onderkant van het bed komt. Gelukkig is ze er nu achter dat ze ook op de buik kan slapen. Corina: balen dat het met jou ook nog niet goed gaat. En Jochem ook nog ziekjes, ook niet leuk, vooral omdat het zo niet opschiet met dat helmpje. Isra: Gelukkig dat je zo snel verandering merkt nu dat spiraaltje eruit is. Missco ik hoop dat het voor jou ook zo gaat. Kwebbel: bedankt voor de knuffel, en ik weet ook donders goed dat die school zonder mij ook wel doorgaat, maar dat stemmetje in m'n hoofd wil z'n kop niet houden. DAt afbouwen gaat trouwens goed zo te lezen. Gelukkig dat Tijn geen moeite heeft met de fv. Leuk die boompjes, maar de linker is wel iets 'voller' dan de rechter (maar dat valt in het donker, met lichtjes toch niet op). En lieve foto van Tijn. En die zussen die nee zeggen, komt hier ook voor, maar Annika zegt op het moment ook niets anders dan NEE. Ingrid: ook al zo'n gave banner, jullie zijn heel creatief met de computer, ik krijg dat niet voor elkaar. (Wel als het om papieren versies gaat, hoor) En lekker morgen weer zwemmen. Bevalt dat je nog steeds goed? Ik vind het nog steeds leuk om met Annika te gaan. Missco: gelukkig dat je nu eindelijk verlost bent van dat ding. Hoop voor je dat de klachten snel over gaan en ik zal zeker voor je duimen [-o< en hoezo alweer verhuizen? (Ben in m'n leven al 8x verhuisd, maar de komende 40 jaar blijf ik hier). Marleen: Roel is al lekker op gewicht. En lekker dat je al weekend hebt. (Ik ook!) Isra: gewoon op je eigen Moeder-gevoel afgaan. Hij krijgt zo echt wel genoeg binnen en zolang hij tevreden is en goed slaapt, is het goed. Ook in het fruit zit veel vocht. Mocht je toch twijfelen, bel het Cb gewoon op. Benthe wil trouwens haar dipsap alleen warm drinken.
Vind het wel af en toe zoeken nu. Heb met name 's middags het idee dat ze het ene na het andere eet. Maar goed, alles gaat wel met smaak naar binnen! Dit is nu haar dagschema; 07:30 bv 09:00 slapen tot 10:30 rijstewafeltje of koekje of broodkorstje 11:30 bv (live of 140 cc afgekolfd) 12:30 broodkorstje of boterham (meestal zo'n kwart boterham) Daarna slapen tot 14:30 fruithap (100 tot 120 cc) 15:30 bv (live of 140 cc afgekolfd) vaak om 16:00 nog een uurtje slapen, ze kan het nog net niet volhouden 18:00 groentehap (100 tot 120 cc) en danoontje 19:00 slapen tot 22:00 bv (en daarna lekker knuffelen op bed, hihi) ach, en alles schuift wel eens wat op als ze later wakker wordt... We zullen morgen eens kijken hoeveel ze is aangekomen, ben erg benieuwd.
@ Astrid.. Ja morgen idd weer zwemmen..Ik vind het ook echt leuk om te doen, en ik merk ook aan Wayne dat hij het leuk vind.. Hij begint ook steeds wilder te doen in het water.. Bepaalde oefeningen in het water zijn soms haast niet te doen met hem.. Hij spartelt er lustig op los..
Jasmijn heeft trouwens vandaag voor het eerst vis gegeten! Had een hapje uit het opperdepop boek van AH gemaakt: rijstschoteltje met vis (kabeljauw) en groenten. Nou, het was een erg groot succes! Het ging er weer goed in... nu is dat bij haar nooit een probleem tot nu toe!
Ik zie dat Jasmijn ook nog maar een kwart boterham opeet. Wayne eet ook nog maar net een kwart boterhammetje. Ik zat me al af te vragen of dat niet te weinig is..
Oke.. Nou das lekker.. Klinkt ook lekker trouwens.. Wayne had vandaag gewoon bloemkool met een aardappeltje, maar blijkbaar vond hij het niet lekker.. Hij jengelde tussen elke hap. Wilde ook niet goed dooreten. Hij had ruim de helft op. Toen wilde hij echt niet meer.. Dus ik dacht dat hij vol zat, maar zijn toetje ging er dus wel in.. Blijkbaar vind hij net als mama en papa bloemkool niet lekker...