April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    stapelwiegje hahahahaha

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    of stapelledikant, ligt de onderste helemaal tussen de tralies haahha

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    inbakeren vinden beide babys niet fijn hier cailynn ook nit toen ze baby was :(
    maar heb het wel 3 dagen gedaan daarna niet meer

en april 2010 pas ik zat te denken aan uhm jan 2010 :)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    poeh cristel zo snel al weer?

ik zou ook wel willen maar dat gaat em toch echt niet worden hier.
    wacht wel totdat ik 24 ben zo'n beetje denkik

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja ik geniet r echt van we willen er 4 je kan t maar gehad heeben :p grapjuh...

maar das zon 2 jar vind wel mooi en ben dan 24/25 :p

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    haha ik moet dat echt niet doen hoor...dan komen er hier wel meer dan 4 hahahaha

wil de volgende op mn 24e, die daarna op 26 en daarna op mn 28e nog 1
    en dan is het wel klaar denkik zo...

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    oooh je wilt er ook 4?

ik wil op mn 28 ook wel klaar zijn :)

8. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    oooh je wilt er ook 4?

ik wil op mn 28 ook wel klaar zijn :)

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat is dat voor slaapzakje dan? Roel zwaait zo met zn handen en slaat zichzelf daardoor soms weer wakker. Ik heb pas op 11 juni mijn eerste afspraak op het CB... Dus dat duurt nog erg lang.

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    gewoon slaapzakje van de hema.
    tip van mn ouders buurvrouw(zij moesten hun dochtertje ook inbakeren) naai de armsgaten van een slaapzak dicht..
    doet meestal ook wonderen

11. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb net een Puckababy besteld. Das zo'n bakerzakje. Ben benieuwd!

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha Sab, ik had met Tearke al bij de bevallinglijst afgesproken voor een volgende te gaan en dan inderdaad allemaal weer in april 2010 met elkaar te kletsen maar ehm net op het terras met een biertje op besloten dat het best nog wel eens 2009 kan worden haha. Nou ja, lag na zo lang niet drinken na 2 biertjes al bijna onder tafel haha dus daar zal het wel door komen ;)

Krampjes lijken nu al meer dan de helft minder met de dr. Brownfles! Afgelopen fles gegeven door vriendin en weer na 20 minuten leeg, dus dat gaat goed! Hij ging ook gelijk slapen net, we kwamen toevallig net na het flesje binnen. Ook geen bubbeltjes van het vacuum zuigen, dus dat was wel prettig.

Inbakeren heb ik ook aan gedacht, Jari is zo onrustig met zijn armpjes tijdens krampjes, maar volgens mij heeft hij dat ook wel weer nodig om tegen de krampjes te vechten. Ik wacht er dus nog wel even mee.

Haha jullie gaan voor de vier? Wij hebben de lat op twee gelegd, als het weer lukt natuurlijk. Ik heb natuurlijk al een stiefzoontje van zeven en met twee kinderen erbij hoeven we geen grotere auto te kopen, dus dat scheelt ;)

Ik ga maar eens slapen...

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    hier hetzelfde probleem en dat na pas n paar dagen borstvoeding.
    ze ligt echt goed aan, maar veel kloofjes, en zelfs wondjes die wat bloedden... zon pijn dat ik opzie tegen de voedingen.
    ga morgen vragen wat nu het beste kan doen, want dit trek ik idd niet veel langer.
    en misschien kan ik wel kolven of over op de fles?

14. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    haha nikita jij gaat er wel direkt weer tegenaan vliegen als je al voor 2009gaat? :)

hier al twee nachten maar 1 keer opgemoeten voor een flesje.
    heeft gisteren om half tien een flesje gedronken(wilde maar 50cc drinken van de 150!) en dan pas om half drie een fles van 150 en nu om half acht!
    doet me echt wel goed dat hij eindelijk een beetje een ritme vind.want zo drie weken om de drie uur viel me wel zwaarder dan ik had gedacht hihi
    maar alles voor onze kleine man he

dat inbakeren wat is dat?heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord.en van die flessen eigenlijk ook niet haha
    kom dan ook uit een boerengat in belgie he :)

hier vandaag weer schitterend weertje,dus zal niet veel binnen zijn haha

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Anastasia: In het begin had ik vrijwel meteen kloofjes. Ik heb er Bepanthen op gedaan op aanraden van de kraamverzorgster. Ik zag ook enorm op tegen de voedingen omdat het zoveel pijn deed en ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om te stoppen. Ik ben toen even over gegaan op tepelhoedjes en dat gaf wel wat verlichting. De kloofjes gingen snel weg. Roel dronk alleen veel minder goed met die tepelhoedjes dus na verloop van tijd dus maar zonder gedaan. Nu is het voeden dus nog wel behoorlijk pijnlijk, maar het is nog net te doen. Maar fijn is anders natuurlijk! Ik denk dat ik gewoon ontzettend gevoelige tepels heb of zo? Ik hoop dat de lactatiekundige toch nog goede tips heeft zodat het toch wat minder vervelend wordt.

@Tearke: Inbakeren is het strak inpakken van je baby (op een speciale manier) om de baby rustiger te houden. Vroeger werd dat heel veel gedaan en nu ook weer meer. Ik heb zelf een bakerzakje besteld http://www.puckababy.com/index.php

16. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    jee wat veel gschreven zeg!

Sab wat een l*l van een arts zeg. Echt een aanklacht indienen hoor. Snap dat je daar niet de energie voor heb maar laat het dan door iemand voor je doen. Zo'n man maakt straks nog meer slachtoffers. Zo ga je niet om met een wond. Je kraamtijd en daarna is om te genieten. Hoelang duurt het wel niet voordat die wond dicht is? Echt te erg voor woorden.

Vervelend al de babies met krampjes, hier valt het enigszins wel mee. Beetje masseren op het buikje en ze valt in slaap. Nu is het ook echt een slaapkoppie hoor. Ze is denk ik in totaal maar 3 uur wakker op een dag als het niet minder is. In de nacht komt ze ook nog maar 1 keer, steeds een uurtje later, we zitten nu om 4.15 uur en laatste voeding om 22.00uur. Aanleggen en weer slapen.

Ik heb gisteren van mijn collega een babybjörn buikdrager gekregen, zij gebruikte hem niet meer en wist niet wat ze er me moest. Een ideaal ding. Als Noelle wat huilerig is, doe ik haar erin en ze valt in slaap. Ik kan haar zelfs lopend BV geven zonder dat iemand het ziet. Misschien is het wat voor yorgos? Ook makkelijk als je naar de stad gaat.

Alles goed met Kelly en zoon?

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb ook de baby Bjorn. Ze raden hem pas aan vanaf 6 weken dus ik durf m nu nog niet te gebruiken, (i.v.m. de heupjes)

18. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hier iemand die inbakert. Al vanaf dag twee. Ze hield ons 's nacht zo uit onze slaap. Heb haar toen eens even geobserveert en het bleek dat ze zichzelf wakker hield met haar armpjes. Iedere keer schrok ze weer en begon ze te maaien met haar armpjes. Op aanraden van de kraamhulp hebben we haar toen ingebakert met een hydrofiele luier en een molton onderlegger. Dit werk echt super en ze komt nog maar 1 keer in de nacht.
    Nu deden we het verder niet overdag maar nu wordt ze overdag wel erg druk. Ze slaapt echt bijna niet :rolleyes: Heb haar nu voor de tweede keer vanmorgen ingebakert liggen en ze slaapt weer als een roosje dus het werkt echt. Ze is ook zo'n druk meisje. Met de armen bewegen, op haar zij rollen, hoofd optillen en telkens met haar grote ogen alles bekijken. De wijkverpleegkundige vond haar echt een heel wijs meisje. Ik ben erg blij met het inbakeren en ga nu een paco piccolo inbakerdoek bestellen. Is toch iets gebruiksvriendelijker als die twee apparte doeken.

Wij wachten nog even met een tweede. Het leek ons leuk om te proberen dat als Alyshia vier wordt voor een tweede te gaan. Dan moet het natuurlijk ook nog lukken.

Ik geef ook borstvoeding en moet zeggen dat dat best heel goed gaat. Ook bij mij doet het wel eens pijn maar daar kan ik me aardig overheen zetten. Ze begint af en toe zo te draaien met haar hoofd terwijl ze mijn tepel nog in haar mond heeft :confused: Dat doet me dan ook wel flink zeer ook omdat er bij mij ook wel wat kloofjes zitten. Ik moet zeggen dat de bepanthen bij mij wel veel verlichting geeft. doe ik vaak voor de nacht op zodat het lekker wat langer in kan trekken.

Sab ik moet zeggen dat ik erg met je te doen heb. Het zit je allemaal niet mee. Het lijkt me zo rot om dan ook nog eens zo'n erge wond van onderen te hebben. Ik had zelf bijna geen last van de hechtingen en na 7 dagen zijn de knoopjes weggeknipt omdat ze wel wat begonnen te irriteren. Daar kreeg ik dus net last van moet ik nagaan wat jij moet voelen. Sterkte meid.

Meiden met kindjes die krampen hebben, ik hoop dat alle tips hier jullie kunnen helpen. Lijkt me echt niet leuk als je je kindje haast niet kan troosten door de krampjes. Onze dame heeft gelukkig geen last van krampjes. Wel kan ze alles bij elkaar krijsen als ze zich weer eens verveeld en op schoot wil zitten en daar wordt ik af en toe al knetter van.

19. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    volgens mij hebben we dezelfde baby! Haha hier ook zo'n druktemaker met armen en benen. Ze volgt alles al vanaf dag 1 en ze heeft nu ook haar armen ontdekt. Als ze weer ligt te maaien met die armen en ze komt voor haar hoofdje dan kijkt ze ze helemaal na, tot scheel kijken aan toe. Ze wordt ook wakker van haar zelf en gaat dan even huilen maar valt vervolgens weer in slaap. Ook haar hoofd optillen doet ze vanaf de eerste dag. Ze gaat ook steeds "staan"als je haar op je buik legt. Ze zet zich af van mijn schoot. Wordt nog wat die april babies!

20. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    o daar had ik dus nog nooit van gehoord van het inbakeren,lijkt me wel interessant.hoewel het hier (nog) niet echt nodig is.

morgen om 15uur moeten we naar kind en gezin voor onze jurre zijn gehoortest.ben wel zeker dat alles ok gaat zijn.wanneer we er tegen praten kan hij zo verschrikkelijk zijn wenkbrauwen fronsen haha grappig zicht.

zou het kunnen dat ons manneke al lacht sinds twee dagen?voordien kon hij wel glimlachen maar dat deed hij meestal als hij in slaap viel maar nu lacht hij echt met zijn mondje open wanneer we er tegen praten!?of beelden we ons dit in?we hebben er met vier zitten op kijken en zijn allemaal van hetzelfde gedacht.
    maar is dit niet zeer vroeg?

Deel Deze Pagina