April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goedenavond,

Ik kom ook nog ff aanwaaien..

Eerst ff teruglezen en reargeren, dan mijn eigen verhaal ff doen.

@Miss, zo Tygho is ook goed gegroeid, en nu idd lekker de lengte in..
    Het wat betreft het ritme,het zou een sprongetje kunnen zijn, in OIG staat vanaf week 34 idd een sprongetje aangegeven.
    Handig 2 koelkasten. Hebben wij ook.. Boven op elkaar.
    Fijn dat je je zoveel beter voelt, nu je spiraal eruit is..

@Vermanen. Knap hoor dat het afvallen jullie zo goed gaat.. Hier wil het niet lukken..

@Simone, vervelend zo'n nacht..

@Marleen, ojee, ook al benauwd en kortademig.. Ken het probleem een beetje...

@Tinkerbel. Leuk dat het zwemmen zo leuk was.. Leuk gedaan ook met de waxine lichtjes.. En idd moeilijk voor te stellen dat iemand nog nooit geen water heeft gezien. Maar dat kun je bij zoveel dingen niet.. Kijk maar naar Groeten Terug op SBS6, dingen die voor ons de normaalste zaak van de wereld zijn, zijn voor die mensen echt wonders.

@Isra, ja kan me goed voorstellen dat het frustrerend is, dat je nu afhankelijk bent van hulp van anderen.. Hoop met je mee, dat je idd snel weer wat meer zelf kan doen...

@Kwebbel. ooh lekker onder de zonnebank.. Lekker ff tukkie doen...

Zo en nu verder.. Ben om 18u al gestart met typen, maar Wayne had ff mijn aandacht nodig..

Wij hebben hier gister een moeilijk begin van de nacht gehad.. Wayne begon om negen uur te huilen, en heeft dit af en aan volgehouden tot twaalf uur. Hij is echt snipverkouden.. Zit helemaal vol.. Arme ziel..

Ik ben gisteravond met het uiteindelijk gaan stomen in de douche, en dat gaf blijkbaar wat verlichting, want toen ging hij eindelijk slapen. Alleen heb ik heel licht geslapen, hoorde elk kuchje van hem. Maarja..
    Vanmorgen om negen uur werd hij pas weer echt wakker..

Ik was zelf om acht uur al wakker, want ik moest het zwemmen afbellen, en ik heb gelijk een afspraak gemaakt voor de mannen.. Zowel Wayne als Ingman wilde ik nog ff gezien hebben door de huisarts.

Om half twaalf konden we bij de huisarts terecht, en Ingman zit nu toch tegen een beginnende longonsteking aan, en heeft daar medicijnen voor gekregen. De huisarts heeft ook even naar Wayne zijn longetjes geluisterd, maar die klinken goed.. Gelukkig. Hij heeft gewoon een fikse griep.

Misschien truttig dat ik met hem naar de huisarts ben gegaan, maar hij had zo'n rare hoest. Ik wil dan het zekere voor het onzekere hebben..
    Tja en veel kon ze niet voor hem doen, wij ook niet trouwens.. Regelmatig drinken aanbieden, omdat hij maar de helft van zijn normale flessen leegdrinkt, bieden we hem nu meerdere kleine flesjes aan. Zodat hij wel aan zijn vocht komt..

Verder hebben we een kussen onder het hoofdeinde van zijn matras gelegd, zodat hij iets hoger ligt. En dat lijkt tot nu toe wel te helpen.

Tja, en verder gewoon veel troosten, en knuffelen.. Tis ff doorbijten, voor ons alledrie..

Ik ben inmiddels ook snipverkouden. Maarja.. ik ga wel door.. Zal wel moeten.. Ach ik ga ervanuit dat het een paar moeilijke dagen zijn, en als Wayne weer opknapt, dan zal het wel beter gaan allemaal.. Tja, van een schema valt nu niet te spreken..

Nou ja. Ik ben wel vanmiddag ff bij Tuinland gewest met mijn moeder, heb daar nog een leuke kerstbal gevonden, met de tekst, mijn eerste kerst.
    En ik kreeg nog van mijn moeder een pandora armbandje gekregen, met een bedeltje met de letter W. Tis nog maar 1 bedeltje, maar die kan je zelf aanvullen.. Ga ik ook zeker doen..

Nou ja.. ik ga maar weer naar boven, Wayne huilt weer.. Ff lekker knuffelen met hem...

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heyhoi!
    ik kom ff snel langs sjeezen..
    Ik heb sinds 2 dagen ontzettende drukkende pijn onderin mn buik, net boven het schaambeen en dan uitstralend naar de zijkanten.
    Iemand enig idee wat dit kan zijn?

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nog wat irritatie na het verwijderen van je spiraal?

4. hoi hoi, nog ff snel...
    Hier begint t al weer klote de avond..
    Luna is nu net 10 min stil voor t eerst vanaaf!
    Dat beloofd weer een nacht zeg!

@Isra: fijn om ff van je te horen meid, snap hoe moeilijk het is al die mensen in je huis enzo...
    sterkte ermee

@ingrid: ook jij beterschap daar!

@Kwebbel: hoe was t kerstdiner? wat heeft Isa gegeten?!

@missc: ja mss nawerkingen nog?

verder ben ik t al weer kwijt.
    Ga nu proberen te slapen...ben echt gebroken.
    morgenochtend werken, gelukkig maar n halve dag...

truste

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Pff even niet terug gelezen. Week zit er bijna op :)... Man man man haha wat een heen en weer gehol achter de feiten aan deze week. Kan maar 1 ding zeggen hier is het tijd voor VAKANTIE ;)

Vriendin die gister is bevallen ligt nog steeds op de special care afdeling. Waardes in het bloed gingen niet goed. MEdicatie is aangepast en gaat de goede kant op, ze moet zeker tot en met morgen op de special care blijven. Bjarne doet het al erg goed. Vandaag zelf gegeten en al een uurtje uit de couveuse geweest. Was achteraf geen zwangerschapsvergiftiging maar leververvetting....

Nou zal morgen in de VAKANTIE eeen gaan terug lezen :)

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Ingrid: Wat een toestand allemaal... Beterschap voor je mannen en voor jezelf!

@Simone: Ik duim dat je toch een goede nacht gaat hebben. Misschien vallen je meiden toch wel goed in slaap...

Ik heb mn haar vandaag geverfd. Nu is het donker mahonie. Een heel verschil! Ik vind het zelf wel leuk, zo vlak voor kerst!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Booky: Heftig van je vriendin.. Leververvetting? Wat is daar de oorzaak van? Het is te hopen dat het snel weer beter met haar gaat. Wat een aparte naam is Bjarne.

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen ja...
    niet echt prettig :(

Simone, heeeel veel sterkte vanacht meid!
    Ik duim voor je dat het niet TE extreem word!

Booky, heeeele fijne vakantie he! ff lekker ontspannen :)

Marleen heb et gezien op je hyves! Mooooi! :D

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Booky... ik ben ook nieuwschierig naar leververvetting :rolleyes: noooit van gehoord!

Hoever was je vriendin onderweg?

10. @ Marleen, ja ik zag het net ook op je hyves. Mooie kleur hoor!

Ik zit ook nog te twijvelen voor een kleurtje erin.. Maar ik weet het nog niet.. Ben nu mijn eigen kleur, das donkerblond heel dof, en wat lichte plukjes nog.. Maar ik wil wel iets warmers voor de feestdagen.. Maar wil eigenlijk geen roodtint erin.
    Heb gister zowat een kwartier bij de drogist staan kijken en dubben, maar ik weet het echt neit...

Scheelt dat mijn haar kort is, en het zo weer ontkleurt is.. Maar toch..

Nou Wayne net zijn "laatste" fles gegeven, die heeft hij ruimschoots opgedronken, heeft maar 60cc laten staan, dus 180 gedronken zeg maar.. In totaal heeft hij vandaag nu 550cc gedronken. Ben daar wel tevreden mee. Net nog even gestoomd.. hopen maar dat hij nu lekker in slaap valt, en dan lekker doorgaat tot morgenochtend.. Een goede nachtrust zal hij, en wij ook, wel van opknappen..

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ja moet zelf ook wennen aan Bjarne. Maar goed gelukkig hebben we allemaal een andere smaak :D.
    HIj is 5,5 week te vroeg geboren, gehaald met een ks omdat het beter was voor moeder en kind.
    Ik weet er ook niet het fijne van van leververvetting, misschien kwebbel?
    Ik heb wel gegoogled op leververvetting, zwangerschap. Maar goed ik weet het verder dus ook niet... Wat ik zo kon lezen word je er niet echt vrolijk van...

12. @ Booky, ik heb ff zitten lezen idd, maar daar wordt je idd niet vrolijk van..

13. Dames ik ga mijn bedje opzoeken. In de hoop dat Wayne zo ook nog weer gaat slapen..

Tot morgen...

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Booky..leververvetting......komt niet vaak voor. Toevallig hebben wij een paar weken terug iemand op de afdeling gehad met leververvetting. Bij de diagnose werd ze direct overgeplaatst naar zwolle. Helaas heeft de baby het niet gered. Hoe het precies ontstaat weet ik niet, in diie 10 jaar dat ik op verloskunde werk was dit de eerste keer bij ons op de afdeling.
    Maar het is een heftig proces!

Hier staat kort iets beschreven over leververvetting
    http://www.pollekes.com/zwanger/perweek ... raflp.html

Marleen....even je nieuwe kleur showen ;)

Simone....eva heeft het erg leuk gehad met het kerstdiner. Ze hebben broodjes met knakworst / frikandel /tomaatjes / komkommer/ kaas etc gegeten en een ijsje toe. Ze moest nog een engelendans doen wat erg leuk was. Ze was er helemaal vol van.
    Hopelijk verloopt aankomende nacht wat rustiger bij jullie.

15. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Slaap lekker INgrid!

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    achterhoek
    Ja die site had ik inderdaad ook Kwebbel. Klinkt erg naar zeg als je het zo leest.
    Jeetje als ik jouw verhaal dan zo lees dan hebben ze wel geluk gehad zeg....
    Het is echt zeldzaam heh? Als jij het in 10 jaar nog nooit hebt meegemaakt.... Heftig allemaal hoor (thnx voor je snelle reactie :D)

17. Goedemorgen..

@ Kwebbel, die site heb ik idd ook zitten bekijken gister. Heftig hoor.. Je zal het maar krijgen.

Nou onze nacht begon weer beroerd.. Wayne is gister van 19u tot 00u bezig geweest.. Huilen huilen.. Duidelijk niet lekker. Wilde van alles maar niks.. Hij dronk om 22u wel zijn fles bijna helemaal leeg.

Om kwart voor twaalf heb ik een stoel gepakt, en bij ons in ons badkamertje gezet. Warme douche weer aan. En ik heb ruim een kwartier met hem daar zitten stomen. Zelfs ik zweette. En daarna heb ik hem in bed gelegd, en hebben we hem niet meer gehoord, tot vanmorgen 8 uur.

Toen wilde hij een fles, en na die fles gaf hij weer aan moe te zijn.. En heeft dus daarna weer geslapen tot kwart voor tien geslapen..

Nu zien we gelukkig al weer verbetering bij hem. Hij lacht weer, en hij speelt weer in zijn box.

Leuk dingetje daarbij is nu wel, dat hij kan zitten.. Hij zit nog met een voedinskussen om zich heen, zodat hij nog wat steun heeft.

Nou ja.. Straks nog ff wat boodschapjes halen, alvast wat dingetjes voor de kerst meenemen.

18. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zo, ben ik ook weer.

Ik verga van de keelpijn, mijn voorhoofd zit potdicht en met mij nog 4 anderen, alleen dan onder de 6.. zucht.. dus ik loop neuzen te snuiten en uiten te snijden.

Hier wel een goede nachtrust gehad, Hannah was gelukkig pas om 7 uur wakker, volgens afspraak ;)

Leververvetting, pff klinkt echt heftig! Gelukkig is het bij de mama van Barje? wel op tijd ontdekt en gaat het nu de goede kant op.

@ Ingrid. Klinkt allemaal heel heftig hoor. Gelukkig gaat het al iets beter met Wayne. En Ingiman een bijna longontsteking, pff moet je niet aan denken dat je later was gegaan, dan had hij miss wel in het ziekenhuis moeten blijven. Hopelijk gaat het met hem ook de goede kant op.

En dat allemaal vlak voor de feestdagen..

Hier morgen een verjaardag én bioscoopbezoek. Ben benieuwd of het een gezellige dag wordt. Zal vast wel.
    Mijn ouders zijn nu dus weekendje weeg naar landal bij Hellendoorn. Ze zullen ook wel een heerlijk weekendje weg hebben. Was nu niet van plan om zó ziek te worden dat ze weer terug moeten komen. Toen ik last van mijn galblaas had, waren ze weekje weg en konden ze terugkomen. Ik was nu niks van plan ;)

Ga ik nu nog ff wat strijken oid. Als het lukt. Ben stikbenauwd ook nog eens. Hmmm, eerst maar eens koffie zetten dan.

19. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Wat voor mijzelf ook helpt is tandenpoetsen met paradontax. Daar zit ook menthol in en merk dat dat ook even helpt. Had laatst een keer de medicijnen op in het weekend en zo ben ik toch het weekend doorgekomen. Stom natuurlijk, had ze op tijd moeten bestellen maar ja...

20. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Klinkt heel sfeervol inderdaad!
    En kan me het niet voorstellen, idd. Nog nooit water gezien.

Deel Deze Pagina