April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nou, heb het al veel vaker geroepen, maar nu is het echt zo:

Jasmijn krijgt tandjes!

Voor zover ik kan zien (ze houdt haar mond echt stijf dicht als ik wil kijken) zijn het er in ieder geval twee: beide ondertanden komen in één keer door nu. Voel een paar erg scherpe randjes zitten daar. Boven lukt me (nog) niet om te kijken.

Ze is inderdaad wel jengeliger dan normaal, maar het valt me nog mee. Wel begonnen met de chamodent druppels.

2. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    :oops: sorry Boni. Ik ga nu zelf ook maar even kijken :).

Wat goed tandjes! Weer een mijlpaal ;)

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Chelleke, ik zie op jouw hyves een hele mooie kaart hoe Damian's tandjes doorkomen, maar waar heb je die vandaan?

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente

Nou, dit is het geworden voor Jasmijn. Kan ik mooi combineren met wat ik al heb. En dat broekje past bij het shirtje maar ook bij het vestje.

5. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Die heb ik van zijn babysite gecopieerd ;)

6. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Had hier ook het bericht van Lief gekregen. Ik vind de kleding niet veel afgeprijsd. Boni erg leuke set, wel duur voor 4 stukken. Hopelijk kan Jasmijn er lang van genieten.

En twee tandjes op komst...super.

In huize Kwebbel weer veel snotneuzen. Het groene snot vliegt me hier om de oren ;) , maar het snot/slijm zit in ieder geval los.

Tijn begint nu ook met mamamamamamamamamama te zeggen :)

Kwebbel

7. Ik vaar hier ook even op mee..

Gefeliciteerd met jullie 8 maanden!

8. Leuk!

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Dit heeft onze kleine man van de kerst(opa)man gekregen!
    Hij vind het echt super leuk, hij zit maar te wiebelen met die kleine teentjes. Zooo schattig. ;)

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het dan met de mama's die nog Bv geven?

Hier nog steeds 1 voeding Bv ondanks 7 tandjes :)

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier nog steeds volledig bv (naast de bijvoeding dan, dat zijn vier voedingen). Ben wel benieuwd hoe het straks gaat als de tandjes helemaal door zijn.
    Maar zal binnenkort toch een keer deels moeten overstappen, aangezien het kolven op het werk over een maandje ophoudt. En heb nou niet bepaald overproductie, heb die twee keer kolven ook wel nodig voor de twee flessen die ze overdag krijgt (of moet zelfs bijkolven).
    Ben wel begonnen met 's avonds een keer extra kolven om toch wat voorraad op te bouwen.

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Misschien domme vraag (alhoewel, domme vragen bestaan toch niet): hoelang duurt het voordat de tandjes echt door zijn? Merk nu dat er echt scherpe randjes zitten als ik er met de vinger langsga (als dat al lukt tenminste) en zie wel iets zitten.

Kan wel merken dat ze er wat last van heeft. Ze is wel jengelig en heeft wat verhoging (vanmiddag 38,1). Ook had ze een mooie tropische verrassingsluier voor papa gefabriceerd...

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hier duurt het meestal een paar dagen tot de tandjes door zijn.

Super van je Bv. Kan je straks op je werk niet iets regelen zoat je door kunt gaan met kolven? Ik kolf niet meer (en ik mis het ook niet), maar had ik nog gekolft dan had ik gewoon door mogen gaan. Moet daar wel bij zeggen dat ik meestal met 10 min. klaar was.
    Je kan het altijd proberen.

Kwebbel

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ik ben per kolfbeurt toch al gauw een half uur bezig, en dat twee keer per dag.
    Kijk het eerst nog even aan hoe het met het eten per dag gaat. Vraag me af of haar schema nog gaat veranderen tussen nu en 9 maanden.
    Nu:
    7:30 bv
    10:00 fruithap
    11:30 bv
    12:30 of 13:30 boterham, meestal halve (ligt aan haar slaapje wanneer het uitkomt)
    tussendoor koekje of rijstwafeltje (of 2)
    15:30 bv
    18:00 groentehap en danoontje
    22:00 bv

Misschien komt ze voor de tijd nog op 3 voedingen per dag (en dan eentje onder werktijd)?

Maar voor mezelf is 2 keer per dag blijven kolven straks geen optie. Heb het met liefde gedaan maar mis die werktijd wel op een dag. Dus heb wel besloten om met 9 maanden met kolven op het werk te stoppen..
    Maar dat is nog bijna een maand verder.

Denk er ook over om misschien één voeding niet door fv te vervangen maar door yoghurt ('s middags)

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Ben benieuwd hoe het met Isra is. Kun je je een beetje redden met het gips?

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    @ Boni, leuk leuk :D. Ik heb vandaag ook nog een paar dingetje besteld bij lief! :D. Toch wel weer erg leuk. En inderdaad zo gekocht zodat we veel kunnen combineren ;).
    Heb eigenlijk geen idee hoe snel z'n tandje er echt doorheen waren, volgens mij idd een paar daagjes...

@ Tinkerbel, wat een leuk cadeau van de kerst(opa)man :D

@ Kwebbel.
    Ahh wat leuk dat mamamamamamamaaaaa.
    Gaat dat goed voeden met 7 :confused: tandjes? Geen geen tandafdrukken in de (.)(.)?
    Hier ook nog volledig bv. We hebben Mats geprobeerd pap te geven maar meneer eet die absoluut niet. Niet uit de fles, niet van een lepel, met een smaakje, met kv met bv, hij eet het gewoon niet. Naja niks aan de hand probleem is nu, hij wilt alleen nog maar bv uit de fles en geen kv :(. Dus dat gaan we nu toch maar eens proberen, zodat ik eventueel met de tijd kan overstappen. Weet alleen nog niet wanneer... Tot nu toe gaat het erg lekker, zowel het kolven als het gewoon voeden. Heb nog een redelijke lading in de diepvries, dus heb nog wel even het één en ander achter de hand....

Met Mats gaat het wel goed. Vandaag al de laatse antibioticalading gehad. Heb nog even met de hap gebeld of dit wel klopte. Was wel erg kort.... Maar mocht het proberen en anders maandag even contact opnemen met eigen ha. Nadeel van die troep is dat ie er erg dunne ontlasting van krijgt en een schimmeltje op z'n billen :(. Heb bij de apotheek zalf gehaald en die gaven aan dat dat waarschijnlijk kwam door de antibiotica. Mooi waardeloos, luier verschonen doet hem erg veel pijn (schrijnt en prikt waarschijnlijk erg :(). Tis echt een klein drama hij krijst het uit van de pijn. Zo ontzettend zielig :(. Dus proberen zoveel mogelijk met blote billetjes zodat die schimmel het niet zo lekker heeft en verder veel smeren en hopen dat het heeeeeeeeeel snel weer over is...

17. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Hier ook nog 1 keer per dag, smorgens, maar meer voor de lol dan voor de voeding. Het is amper nog iets. Dus ze krijgt er ook nog een fles van 180cc + 6fv + 6rijstebloem bij. Anders wordt ze woest! Ik ga dan ook 31 dec voor het laatst bv geven. Het nieuwe jaar in zonder. Ik vind het ontzettend jammer, maar ik heb alles gegeven wat ik had! En kan ik ook eens uitslapen ;)

Heb nu toch wel het idee dat ze eten van een lepel veeeel interessanter vind. Als dát niet snel genoeg gaat begint ze te grommen en te piepen. Dus de interesse in eten is er gelukkig wel. Maar ze zit nu wel aan een strak schema. Ze slaapt niet uit of rekt ook niet eens een half uurtje oid. Af en toe wel lastig, maar goed. Als ik er rekening mee houd komt het vaak wel goed.

Bij Hannah waren na een paar daagjes de tandjes goed door idd.

@ Booky: arme mats met zijn zere billetjes! Als zijn huidje niet open is kan je er ook eiweit op smeren. Even laten drogen/blazen en er zit een 'velletje' over zijn billetje. Dan komt zijn eigen vel niet in aanraking met de luier en geneest sneller. Heb ik van mijn moeder ;) Je kan een paar 'laagjes' aanbrengen. Ik zou het dan zeker elke luierwisseling doen.

Hier rustig dagje vandaag. Al die drukke dagen is niet handig voor die kleintjes. Ze raken helemaal uit hun doen. Ik zal blij zijn als het weer jan is en er weer een ritme zit in de dagen. Hannah wil nu savonds een uur nadat ze er in is gelegd weer uit bed. Dan na een half uurtje er weer in en soms blijft ze huilen tot ze een fles krijgt, kan een uur duren.... en soms valt ze in slaap. Het arme kind. Hannah haar schema:

7 bv + fles van 180cc + 6fv + 6rijstebloem
    ----------8.30 - 10 slapen
    10 liga + thee
    12 1 boterham met margarine inclusief korstjes + fles van 150cc + 5
    ----------12.30 - 15 slapen
    15 fruit (óf geprakt of fijngemalen) + thee
    17 groentehap met aardappels en vlees
    ----------18.30 - 7 slapen

In principe eet ze savonds gewoon wat de pot schaft of gister had ;)
    Fruit wat ik fijngemalen heb doe ik even in de keukenmachine. Dat doe ik ook met de groentehap. Vlees doe ik wel even pureren omdat dat een stuk lastiger eten is zonder kiezen ;)

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben er ook nog even. Roel zit heel erg vol.. Hij pruttelt echt bij het ademhalen. Hij is gelukkig nog wel vrolijk en hij slaapt ook goed dus daar ben ik wel blij mee. Zelf hoest ik ook nog heel erg. Is nu al een week en wordt niet echt minder.

Leuke kleren Boni en ook leuk dat Thomas zijn nieuwe cadeautje zo leuk vindt Tinkerbell.

Echt super goed dat jullie nog steeds BV geven, BVmama's. Echt al heel erg lang! *applaus*

Roel's schema ziet er als volgt uit:

9.00 uur fles 180+5
    10.30 uur fruithap
    14.00 uur 1 hele boterham met fles 180 +5
    15.30 uur flesje sap met evt. een liga
    18.30 uur groente + aardappels 200 gram, vers gemaakt
    20.00 uur fles 180+5

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Whiejoeeeeewwwwwww......saunadag hier.

Kwebbel

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Kwebbel: Heel veel plezier!

Mats: Wordt maar weer snel beter lieve jongen! Die schimmel tussen je billetjes is ook niet echt feest he?

Vermanen: Hoe gaat het nu eigenlijk met Hannah? Groeit ze goed? 31 december is een mooie symbolische dag om te stoppen, en ik kan me goed voorstellen dat je er tegenop ziet! Toch hoop ik dat ik bij deze nieuwe kleine spruit ook zo lang bv kan geven. Ik vond het vreselijk dat ik Jari dat niet kon geven door zijn reflux.

Boni: Zou inderdaad makkelijk zijn als Jasmijn net voordat je niet meer mag kolven op je werk overgaat naar drie voedingen.

Met Jari gaat alles lekker. Hij is van de medicijnen af. We hebben geprobeerd het johannesbroodpitmeel afte bouwen maar dan komt alles er nog uit. Dat lukt nog niet dus. Hij vroeg voor de kerst een maagklepje, maar ja, die waren uitverkocht ;)

Met mij gaat ook alles prima, ben alleen vreselijk moe. Daarom schiet dit topic er een beetje bij in, omdat ik van narigheid niet meer weet op wie ik nou wilde reageren. Ik heb het ook ontzettend druk met school. Nu in de vakantie moet ik er ook veel aan doen. Ik heb veel zin in oud en nieuw. Een vriendenstel en een vriendin van me komt. We zijn dan met z'n vijfen, lekker gezellig en knus. Twee jaar geleden gaven we een feest voor vrienden, was een groot succes. Volgend jaar of dat jaar erop gaan we dat zeker weer eens doen!

Wat zijn jullie plannen met de jaarwisseling? En zijn er nog goede of slechte voornemens?

Deel Deze Pagina