April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Met Hannah gaat alles goed. De kinderarts hoefde haar pas weer in feb terug te zien. Ze weegt nu ongeveer 7,5 kilo. De lijst klopt niet moet ik nog aanpassen :rolleyes: Met de RS gaat het ook goed, volgens de ka is die weg heeft ze nu alleen nog last van snot... arme ziel. Verder begon ze deze week met van alles tegelijk: zwaaien, zelf blijven zitten en optrekken. Zelf gaan zitten doet ze nog niet maar als je dr neerzet doet ze echt haar best om te blijven zitten. En ze trekt zich op aan de spijlen. DWZ ze ligt op dr buik, trekt aan de spijlen totdat haar hoofd er bijna tussendoor gaat en laat dan weer los. Ook gaat ze nu op handen en knietjes zitten en beweegt dan van voor naar achter. Ik denk dat kruipen nu ook niet ver weg meer is.

Fijn dat met Jari alles goed gaat, zo goed als mogelijk. Goed ook dat hij van de medicijnen af is.

En ja, niet zo gek dat je moe bent en ook nog als je alles tegelijk moet doen. Heel veel succes en geniet wel van de zwangerschap!

Wij gaan met oud en nieuw op tijd naar bed. Half 1 dus. Mijn schoonzusje komt wel over uit groningen, maar we gaan nergens heen en ook geen feestje bouwen oid. Even een rustig dagje dus. Komt ook omdat manlief moet werken oud én nieuw. Kan hij gelukkig wel thuis doen. Maar niet uit bed zeg maar ;)

Dan ga ik nu ff lekker gezellig doen met manlief en Hannah.

2. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hoorde ook al eens de tip om de luier in te smeren met zalf en niet de billetjes. Dan hebben ze er blijkbaar ook minder last van. En niet te dik smeren idd en veel in de blote billetjes.
    Wel zielig voor Mats! Hoop dat het snel weer beter gaat..

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    ... wat is het verschil tussen pureren en even in de keukenmachine :oops: :(:

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Beterschap Marleen en Roel!

5. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Lekker Kwebbel! Geniet er lekker van..

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nikita, anders kom je toch alleen ff je verhaal doen? Veel succes met school!
    Hier krijgen we met de jaarwisseling 2 stel vrienden op bezoek. Doen we elk jaar met elkaar. En we wisselen wie wat organiseert (hemelvaart, bbq in de zomer en oud en nieuw). Dit jaar waren wij voor oud en nieuw aan de beurt, lekker makkelijk met Jasmijn.

7. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nou ga weer verder. Ben film aan het maken van alle video die we hebben opgenomen. Moest er nou toch maar eens van komen, haha.

8. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    GOEDE MIDDAG,

thnx voor de tips Vermanen en Boni! Leg Mats idd zoveel mogelijk in de blote billetje, lekker drogen aan de lucht. Zal de zalf in de luier smeren en niet erop kijken of het helpt. Eiwit is ook een goede tips vermanen. Gelukkig lijkt het vandaag al een beetje beter te gaan met de billetjes. Het krijssen is gelukkig een stuk minder :D.

BETERSCHAP Marleen en Roel. Gelukkig blijft Roel lekker vrolijk en slaapt hij nog steeds lekker door :D.

Lekker Kwebbel saunadagje :D GENIET ERVAN!

Nikita gezellig dat je weer even langs komt. Je hoeft echt niet op alles en iedereen te reageren hoor! Gewoon even vertellen hoe het met jullie is ;). Heel veel plezier met oud en nieuw!
    Wij hebben hier nog niet echt plannen voor de jaarwisseling. Denk dat we lekker met z'n 3-en thuis blijven...

Vermanen fijn dat de rs weg is bij Hannah. Al is alleen snot ook lastig voor die kleintjes. Wat gaaf dat ze ineens van alles tegelijk aan het doen is. Super leuk! :thumup: .

Boni succes met de film! Wel leuk om alles weer even terug te zien heh.

Mats zegt: =\]]klµ80obgfdbgm fyi9iim

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hee Mats! Goed getypt jongen! :) Gelukkig zijn je billetjes al een beetje aan het beter worden!

Leuk dat je er weer even bent Nikita! Ik had je al gemist. Ik snap wel dat je het erg druk hebt hoor!

Hoe is het met jou eigenlijk Isra? Jij bent ook alweer een tijdje niet geweest toch?

Leuk dat je met je film bezig bent Boni! Ik ga ook een film maken van het eerste jaar van Roel. Ik wilde met kerst filmen, want denk je... Accu leeg! Balen dus!

Lekker Kwebbel, dagje sauna!

Fin dat Hannah het zo goed doet nu en dat de RS bijna over is.

Roel zit nog steeds erg vol, maar blijft wel erg vrolijk. Ook vannacht gewoon goed geslapen tot kwart voor 9. Geen klagen dus wat dat betreft! Ik heb hem gisteren wel wat Thijmsiroom gegeven. Geen idee of het helpt, maar ik wist het anders ook niet. Ben wel blij dat hij er niet echt ziek van is.

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Erg leuk inderdaad! Vooral de filmpjes van de eerste paar dagen thuis zijn echt leuk om terug te zien!
    Heb haar een keer gefilmd terwijl ze in de wieg ligt wakker te worden, echt zo lief... :baby:

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hier ook al eens gebeurd... :( stom hè. Maar heb toch nog genoeg film zie ik wel haha.

12. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Jasmijn kletst ook weer even mee: c vbcdbcc cfvfffc vcvvxc :)

13. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Pureren: met de staafmixer tot moes maken
    In de keukenmachine: ik heb van braun de staafmixer die je ook op een bakje kan zetten. Daar zit een mesje in. Als je hem dan eventjes aanzet heb je het eten fijn maar niet gepureerd. Snappie? 8)

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Oh oke, ik zet dan altijd de staafmixer gewoon heel kort aan :)
    heb nooit zin om de keukenmachine dan helemaal schoon te moeten maken.
    Dat was wel de grootste miskoop ooit, die keukenmachine. Gebruik hem welgeteld voor één ding: eiersalade maken voor gevulde eieren op onze verjaardag... dus dat is twee keer per jaar :)

15. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Ik snap hem helemaal. Daarom ben ik zo blij met dat bakje. Dat gebruik ik smiddags voor fruit. Ff omspoelen en dan 'savonds voor de groente. Kan die daarna bij de afwas.

16. Zoiets heb ik ook.. Van Braun idd.. Alleen is deze al wat ouder, van mijn moeder gekregen, toen zij hem niet meer nodig had..

En idd dat bakkie, die gebruik ik ook veel om uitjes te snipperen.. Scheelt een hoop tranen.. :)

17. Nou ja.. Echt hoor. Ik krijg soms wat van mezelf..

Gister nog ff naar de supermarkt geweest.. En ik dacht daar alles te hebben, maar bij de kassa het gevoel dat ik "iets vergat". Maar kon niet bedenken wat..

Tot vanmiddag, ik ging bedenken wat we vandaag konden eten.. Dat was ik vergeten.. Eten te kopen voor vandaag. Dus noodgedwongen zijn het tosti's geworden. We hadden ook patat kunnen halen, maar dat hebben we net woendag gehad..

Domme doos..

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Heb jij nooit iets op voorraad dan Ingrid? Ik heb altijd vlees in de vriezer en potjes met groente voor het geval ik niks bijzonders in huis heb. Rijst en aardappels heb ik ook altijd dus we kunnen altijd wel eten. En anders heb ik nog bouillonblokjes of pakjes soep dus dat kan ook natuurlijk.

19. Ja normaal wel.. Ik heb altijd wel puree staan, en groente ook wel. Normaal dan..

Maar het was op.. Morgen geljik maar weer wat meenemen...

En soep eters zijn wij niet.. TEnminste Ingman niet..

20. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Dus iedereen blijft lekker een beetje bij huis met oud en nieuw? Ik vind dat nu ook erg lekker met Jari, geen gezeul met een kleintje door de rotjes heen...

Hier malen we sinds vorige week niet meer, de stamper gaat er doorheen. Jari eet al zo goed, hij eet veel dingen los uit het handje. Kan wel merken dat hij er behendiger in geworden is. We waren met eerste kerstdag aan het lunchen in een restaurant en we hadden een mandje stokbrood met tapenade en kruidenboter vooraf besteld. (Henk's oma belandde met kerstavond in het ziekenhuis, weer een hartaanval, dus Daan en Jari bleven bij mijn ouders slapen. Eerste kerstdag zouden we lekker ontbijten maar dat ontbijt hadden we nu lekker voor 's avonds bewaard. Daarom lekker uitgebreid geluncht 's middags) Dus de serveerster komt het brengen, en we konden zelf nog niet eens reageren voordat Jari al heel gericht een broodje uit het mandje gepakt had en in zijn mond gestoken had. We lagen helemaal dubbel van het lachen. Echt met zijn duim en zijn wijsvinger, heel gericht. Komisch he?

Pureren jullie het fruit? Heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ik heb er totaal niets op tegen hoor, ben gewoon simpelweg nog nooit op het idee gekomen :) Ik prak een banaan tot moes, knijp er een sinaasappel boven uit, rasp een stukje appel of peer, of prak er een halve kiwi of perzik door en roer en prak het met een beetje bambix door elkaar. Liga doe ik er niet meer door, die eet hij tussendoor uit zijn handje nu en twee liga's op een dag vind ik te veel voor hem. Overigens eet hij ook vaak de banaan en stukjes mandarijn uit het knuistje. Appel is hij bijna een keer in gestikt (oke ik overdrijf, hij verslikte zich er behoorlijk in) dus dat geef ik niet meer in zijn handje.

Marleen: Wij hebben ook altijd wel wat makkelijks in huis. Potje rode kool of spinazie uit de vriezer.

Mats: Wat kun jij goed typen zeg!

Boni: Bevalt dat dubbelzijdige kolfsetje? Ik wil er ook graag één maar het topic van dat meisje is verwijderd. Ze reageert ook niet op pb's dus weet ook niet of haar hele account verwijderd is. Heb jij iets van een privemailadres van haar?

Deel Deze Pagina