April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Het bevalt me goed, het scheelt in ieder geval wel in de tijd die ik aan kolven besteed. Heb geen prive mail van haar.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik pureer ook helemaal niks Nikita. Aardappels en groente prak ik gewoon of ik gebruik een stamper en ook fruit pureer ik niet. Gewoon prakken of raspen. Ligt aan het soort fruit. Gaat prima!

Wat vervelend dat Henk's oma een hartaanval heeft gehad.. Hoe is het nu met haar? Jullie hebben wel leuke feestdagen gehad zie ik. Wat grappig dat Jari een stukje brood pakte!

Wij blijven met Oud en Nieuw ook thuis. Mijn ouders en schoonouders komen hierheen.

3. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Nikita, vervelend van Henk's oma idd. Is ze al wat opgeknapt?

Hier pureer ik nog wel, maar steeds grover. En geef fruit nu ook al eens geraspt.

Koekjes (bambix startkoekjes)/rijstwafels geef ik al vanaf het begin zo uit het handje, gaat prima. En vandaag heeft ze weer eens een stukje appel gehad. Peer of komkommer vindt ze ook lekker zo.

Oh en brood natuurlijk. Ze kan zich heerlijk vermaken met een korstje. En als ze er genoeg van heeft, boft de hond, haha. :)

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Vind het toch vooral leuk om te lezen hoe iedereen het anders doet! Ach, als je er zelf een goed gevoel bij hebt, toch. En elk kindje is ook anders natuurlijk.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ja hoor Boni, is ook alleen maar goed dat iedereen het op haar manier doet! Je kent je eigen kindje het best. Ik heb hier wel altijd veel goede ideeen op gedaan door jullie

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja, ik vind het ook leuk om te zien hoe iedereen het anders aanpakt! Leuk om te lezen hoe andere kindjes het het liefs hebben!

Boni: Ik zie dat ik hartaanval schreef, maar ze heeft een infarct gehad in plaats van een aanval. Ze knapt alweer aardig op maar de dokter heeft wel gezegd dat dit nu veel vaker voor gaat komen. Haar aderen zijn behoorlijk dichtgeslibt. Kunnen ze weinig meer aan doen.

7. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ach hoe is het met de oma van Henk?

Wat grappig dat Jari het brood er zomaar uitpikt. Hihi boefje, erg lachen lijkt me om te zien :). Wel gezellig kerstdagen gehad zo te lezen :D.

Hier pureer ik eigenlijk nog best veel :oops:, niet helemaal tot moes meer hoor. Mats is wat dat betreft er kieskeurig, hij kokhalst vrij heftig en snel :(. Ben wel begonnen met raspen e.d maar dan blijft hij er bijna in. Hij is, nog niet, zo van de stukjes. Brood gaat wel prima, hij vermaakt zich ook opperbest met een korstje en sinds een 2 weken mag ik het brood ook in z'n mond stoppen ;). Wel geef ik hem, eigenlijk al vanaf het begin, fruit of groenten uit het vuistje. Dus een stukje appel, peer e.d. Vandaag een stukje courgette maar dat vond meneertje echt helemaal niks, haha. Zal morgen weer een geraspte fruit poging ondernemen ;).

Haha Ingrid beetje jammer. Moet zeggen dat we hier ook altijd wel voorraad in huis hebben. Vlees in de diepvries en pasta of rijst is altijd wel te maken. En idd een potje groente of iets dergelijks. Ach ja een tosti op z'n tijd is best ok toch ;).

Ik moet nog 5 minuten wachten en dan is de appelcrumble klaar. Volgens mij had Boni ons daar een tijdje terug mee lekker gemaakt ;). Haha ook maar eens proberen hier, :)
    Bookyman is zo blij als een kind ;). Hij heeft vandaag z'n speelgoed opgehaald bij zijn ouders. Oude autootjes en lego, hij kan volgens mij niet wachten tot Mats er mee kan spelen ;)
    En jawel we ontdekten vanmiddag met het eten tandje nummer 5 onderin :D.

8. Heej Dames,

Kom ook ff snel spieken!
    Heb alleen nog maar op deze pagina gelezen hoor...

Goh nikita, een hartinfarct...das nie zo mooi zeg!

Over t eten.... nou hier echt een ramp....althans..
    Luna wil echt nix met stukjes, dus nog echt 6 mnd potjes anders moet ze t niet.
    Ook brood is nog een ramp, een korstje gaat er wel in maar daar blijft het ook bij.
    De laatste fles savonds wilde ze ook niet meer, maar geef nu kant en klare pyama papjes en die drinkt ze echt super!

Vorige week is ze nog gewogen, en ze gaat super!
    Weegt nu 7460 gram, dus een pond gegroeid in 3 weken!

Moet 14 januari met dr naar t ziekenhuis voor dr beentjes, ben zo benieuwd....
    Zie er best een beetje tegenop....

Ga nu ff verder lezen!

9. @marleen: beterschap

@Nikita: JA die moeheid is niet gek natuurlijk he...
    logisch dat dit topic er dan weleens bij inschiet he!
    gaat het met de zwangerschap goed?

@Kwebbel: hoe was je saunadagje?

@Bv-dames: echt super van jullie hoor zo lang al volhouden! Toppie, petje af!

10. Wij zijn met oud&nieuw lekker thuis.
    onze beste vrienden(peetouders van Luna) komen hier met de kids oud&nieuw vieren.
    Heb er mega veel zin in, altijd stik gezellig met hun.
    Hebben vandaag samen ff boodshcappen gedaan, lekkere dingen gehaald...dus we zijn er klaar voor.
    Lekker spelletjes spelen enzo...
    En dan om 12u Esmee wakker maken en dr verjaardag vieren natuurlijk!
    Ben benieuwd of Luna er wakker van zal worden.

Hier zijn t met Esmee weer drama nachten, heb dr nu andersom in bed gelegd, kijken of dat scheelt.
    Telkens weer helemaal in paniek midden in de nacht. De dromenvanger lijkt niet meer te helpen.
    Heb ook weleens t idee dat t aan dit huis ligt, het is echt sinds we hier wonen.... En alles wat je hier vast pakt geeft stroom, mss 1 of andere straling ofzo?!?!

11. Hier gaat het met Wayne beter met de stukjes..

Hij heeft vandaag een halve boterham, met een heel klein beetje smeerkaas opgegeten. Met smaak.. Hij zat steeds naar het bord te kjken of er nog meer kwam.

En ook de 8+ potjes gaan er nu redelijk in. Ik prak daar waar nodig nog ff extra met een vork. En dan gaat het prima.. Dus wat grover is geen probleem meer, mits er maar geen hele dikke stukken inzitten..

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    goeieavond dames!

Iedereen een goeie kerst gehad?
    Heb nog niet bijgelezen, maar na 4 dagen visites,dineren en drukte is de accu hier een beetje leeg.
    Kom morgen ff bijlezen en reageren :)

Tygho begint het slapen weer een beetje onder de knie te krijgen gelukkig, tandje nr 5 is helemaal door :)
    En eindelijk! beginnen zn haartjes te groeien :D YesYesYes, ik zie mezelf al helemaal in de weer met babygel hahahaha :)

Slaap lekker dames, en tot morgen!

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Wat zijn er al veel tandjes! Roel blijft nog steeds steken op 2 tandjes.

Fijn dat het slapen weer beter gaat bij Tygho!

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    @ Ingrid, dat heb ik nou ook! Dan kom ik thuis en ben ik vers fruit of groente voor Hannah vergeten of gehakt voor de macaroni oid. Maar ja, tosti is ook lekker hoor!

Hannah eet van alles met stukjes, maar vind het voeren geweldig dus dat blijven we dan maar doen;) Potjes van 8+ mnd gaan er gewoon in vandaar dat ik begonnen was om het met de keukenmachine te doen. Brood vind ze ook leuk, maar korstjes steekt ze helemaal in dr mond. Ik snijd nu de hele boterham in kleine stukjes, dan weet ik zeker dat er niet teveel tegelijk in gaat. En zo is het ook prima.
    Gister was de nutrilon pepti op (koemelkvrije fv) en nu gaan we weer over op de ha fv. Ben benieuwd of ze nu er op gaat reageren. In principe is ze er voor behandeld. Ik hoop écht dat ze er meteen vanaf is!

@ Simone, het kan best zijn dat Esmee last heeft van de straling. Mijn moeder en broertje vangen die ook op en hebben er ook last van. Je zou kunnen proberen om haar eens ergens anders te laten slapen. Om te kijken of ze er daar geen last van heeft. En ik zal het nog eens bij mijn moeder navragen hoe dat nou zit. Je hoort het nog wel.

@ Nikita, oei een hartinfarct is niet zo mooi. Die situatie is precies eender als die van mijn schoonvader. Het kan dus ook zomaar ineens over zijn. Heel moeilijk om mee om te gaan! Nu hebben wij helemaal geen contact met mijn schoonvader en we weten dus niet zo goed hoe we er mee om moeten gaan. Maar het raakt ons niet zo als dat het bij jullie doet denk ik zo.

@ MissCo, fijn dat het slapen beter gaat. Wordt je eigen nachtrust ook beter van;)

Dan ga ik nu Hannah weer uit bed vissen. Die begint het slapen ook weer door te krijgen. Ik vermoed dat er weer tandjes doorkomen. Gister heb ik dentinox gegeven en in dr fles nog chamodent en cinikid. Dus druppels voor dr darmen ook. Ze zat zo zielig te doen tijdens het poepen dat ze daar ook best last van kan hebben. En waarempel ze is de hele nacht stil geweest en ik moest haar om 7 uur wakker maken. Heel fijn voor haar en ons.

15. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Zo beginnen bij jullie de broeken ook al wat strakker te zitten :oops: :oops: :oops:

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen dames, helaas te hard van stapel gelopen, vanacht was het weer drama :(
    Maargoed, dat zal vast de kerstdrukte zijn geweest.
    Gister was ook wel een heeeeeeele drukke dag.
    (etentje bij schoonfamilie, 10 volw, 7 kinderen)
    Zo dan ga ik me nu even door de geschreven pagina's worstelen :D

17. Goedemorgen..

Even een ego berichtje..

Vanmorgen om 9u verschrikkelijk nieuws gekregen. afgelopen zaterdag is hier in Assen, de zoon van een collega/kameraad van Ingman neergestoken. Gistermiddag is hij aan zijn verwondingen overleden. Hij is maar 18 jaar geworden.

Ik ken die collega ook goed, aangezien ik ook bij dat bedrijf heb gewerkt.

Ik vind het zo erg.. Ging daarstraks een kaart voor hem kopen, zo'n oprechte deelneming kaart, maar had bij de Bruna grote moeite om mijn tranen binnen te houden.

Er wordt iemand vermoord, en ineens komt het heel dichtbij.. :cry:

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hier ook mannetje met schimmel op de billen, heb er zalf voor.
    Ik moest het 2 keer smeren en verder sudocreme, maar dat moet je niet smeren maar een dun laagje in de huid kloppen, dan gaat het niet broeien anders word het alleen maar erger.
    Ook maken we de billen tijdelijk niet meer schoon met doekjes maar met zacht papier en water.
    En inderdaad in de blote billen, vooral als het kapot is.
    Echt zielig hè die pijn die ze er aan hebben.
    Bij Damian is het gelukkig al rustiger aan het worden.

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Jeetje Ingrid... Dat is wel heel heftig... Soms vraag ik me af waar het allemaal heen gaat met "de wereld"

20. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Zou best kunnen, mijn neef had een zoontje en die huilde alleen maar, ze hadden er iemand bij gehaald en bleek inderdaad iets van straling te zijn ofzoiets.
    Ze hebben het mannetje elders neer gelegt en heeft nooit meer gehuild (op de gewone huilbuien na dan, hihi)

Deel Deze Pagina