Nee sorry, tis hier al te laat. Ze zal zo wel wakker worden voor de laatste voeding (haha, hoor haar nu op de babyfoon). Ben iig blij dat het een beetje bijtijds is, lig ik er tenminste ook op tijd in..
Nog ff snel, Cynthia, misschien een interessant topic voor jou over het starten van een webwinkel: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight=
Wij wel een top 10 naam @ Vermanen, wat een grappig verhaal zeg, hoe krijgen jullie het voorelkaar! En begrijp ik het goed dat je weer zwanger probeert te worden? (Niet brutaal bedoelt, maar moet jullie wel allemaal leren kennen he )
Jullie wilde Lisa-spam he, kunnen jullie krijgen zie nu dat je hier maar 1 foto per post kan doen, ook niet handig En ook mijn maat lukt niet, gaat lekker...
Diddlemouse.. je kunt via een tinypic.com account je foto's uploaden en zelf het formaat bepalen! Maar van wat ik zo heb je echt een ondeugende dame Hier was de nacht weer niet zo lekker, maar dat kwam weer omdat tygho gisteravond niet goed wou drinken en daardoor aan het begin van de nacht wakker werd en dat maakt alles kapot... toen werd hij om 4 uur weer wakker en om half 6 weer Dalijk naar het cb naar de kinderarts, maar eens ff kijken wat zij ervan zegt Verder viel me ook op dat Tygho aan zn linkervoetje de kleine teen nogal ver naar buiten heeft staan ook maar eens ff vragen Verder zal alles wel goed zijn met mijn stoere binkie! Nou ik zal de sneeuwkettingen eens onder de wandelwagen slingeren whahahahaha Snowboots aan en gaan met die banaan hahaha. Zijn er trouwens nog steeds plekken waar geen sneeuw ligt? Hier verdwijnt het voorlopig niet en voor morgen is alweer meer voorspelt :O Straks zitten we hier helemaal ingesneeuwd
Yep yep. We zijn al bijna 3 mndjes serieus aan het klussen En wie weet is het al raak. Vrijdag de test en anders morgen als ik het niet meer uit houd. Ik ben morgen de hele dag vrij, dus dan heb ik een dag lang om met een grijns rond te lopen
Ja, leuke pics diddl. En ik zou het zeker even via tinypics proberen. Kunnen we je spruit nóg beter bewonderen. Succes bij cb en ka. En idd je hebt je sneeuwkettingen wel nodig. Ik was gister ook buiten met de kinderwagen. En bij de kleinste hobbel schoof hij al naar de zijkant van de weg. Maar ach, geen vervelende valpartijtjes gehad scheelt weer. Hier was gister geen verse sneeuw gevallen. Maandag wel en vannacht weer. Maar maandag was het al vastgevroren en vandaag niet. Heb dus maar weer het paadje schoongeveegd. Zal de postbode wel blij mee wezen denk ik. Én het sneeuwt weer! een heel klein beetje, komt vast wel goed.
Succes op het cb, idd ff vragen of er wat aan te doen is. Duim voor je! Hier heeft t mss 1 cm gesneeuwd....grrrr wil ook veel sneeuw! Esmee wil graag gaan sleetje rijden. nou dat is echt niet te doen hier. Vind t erg jammer! Succes door de sneeuw!
Ik kreeg mail van pampers. Dus voor de gene die willen: Hoe baby's leren rond bewegen IN BEWEGING Baby's van negen maanden zijn altijd in beweging. Geef een baby van negen maanden een omgekeerde stoel of een wandelwagen en na verloop van tijd vindt hij het prachtig om deze voort te duwen. De aandrang om rechtop te gaan staan en vooruit te komen is erg sterk. Maar pas op: als baby's vooruitgang boeken op motorisch gebied, gaan ze vaak wat achteruit op slaap- en eetgebied. Veel nieuwe ouders zijn bang dat hun baby's deze vaardigheden niet meer terugkrijgen. Op dit punt in de ontwikkeling lijkt je baby een beetje ongeorganiseerd, omdat hij heel druk bezig is met het leren van nieuwe dingen. VAN A NAAR B Het begin van het kruipen is een erg opwindende stap in de ontwikkeling van je baby, omdat het hem een nieuw niveau van onafhankelijkheid geeft. Maar niet alle baby's ondergaan dit. Sommigen zijn tevreden met het zitten en vanaf die positie hun wereld te bekijken, tot het moment dat ze opstaan en lopen. Anderen ontwikkelen weer andere manieren, zoals op hun kont verder schuiven of zichzelf op hun buik voortslepen met hun armen. Weer anderen kiezen ervoor om als krabben op hun handen en voeten te kruipen! Zelfs de babys die gewoon normaal kruipen, beginnen soms met het achteruit kruipen! Welke manier van voortkomen je baby ook gebruikt, je zult versteld staan van hoe efficiënt en snel je kleintje leert om van punt A naar punt B te komen wanneer hij het eenmaal kan.
Tekens van oorproblemen HET BEGIN VAN OORONTSTEKINGEN Je baby heeft nu de leeftijd bereikt waarop over het algemeen oorpijn en oorontstekingen beginnen. Oorontstekingen volgen meestal op een verkoudheid. De baby krijgt vaak plotseling koorts, wordt prikkelbaar, huilt als hij slikt, of trekt aan zijn oortje. Paracetamol kan de pijn wat verlichten. Als je denkt dat je baby oorpijn heeft, kun je naar de huisarts gaan. Deze zal waarschijnlijk antibiotica voorschrijven. Ga nogmaals naar hem of haar toe als de kuur is afgelopen. Je huisarts kan dan bepalen of de infectie volledig weg is. Als een oorontsteking niet behandeld wordt, kan je baby een chronische oorontsteking ontwikkelen. Dit kan op de lange termijn gevolgen hebben voor zijn gehoor. Zorg dat je baby onmiddellijk volledig behandeld wordt
Het veranderende nachtgedrag van je kleintje GOEDENACHT BETEKENT GEEN VAARWEL! Als je nachten opens weer verstoord worden, dan is dit misschien door de angst van je baby om uit elkaar te zijn. In de maanden voor je baby's eerste verjaardag, zal hij misschien wat verlegen zijn tegenover anderen en aanhankelijker dan normaal worden. Dit kan lastig zijn om mee om te gaan, maar het is normaal en een gezonde stap in je baby's ontwikkeling. Terwijl z'n sociale wereld zich uitbreidt en hij leert om zich alleen voort te bewegen , begint hij geleidelijk de angst te krijgen om gescheiden te worden van de persoon die hem veiligheid en liefde biedt. Het is net alsof je baby er bang voor is dat hij je nooit meer zal zien, wanneer je uit z'n gezichtsveld verdwijnt! De angst die je kindje voelt, kan soms zijn slaap beīnvloeden. Door je steeds naar z'n bedje te roepen wanneer hij wakker wordt en ontdekt dat hij alleen is, stelt hij zichzelf gerust en weet dat je er nog bent. Wees niet ongerust, dit is maar tijdelijk, hij heeft gewoon wat meer geduld en aanmoediging nodig dan normaal, terwijl hij door deze fase van onzekerheid gaat. Het zal niet lang duren voor hij zich weer zeker begint te voelen.
Op weg naar onafhankelijk eten ETEN VOOR DE LOL Voor het geval je de sterkere smaken bent ontlopen en gewoon bent doorgegaan met simpele recepten, dan is nu de tijd om te beginnen met experimenteren. Je baby kan nu meer aan en het zou dus leuk en interessant voor hem zijn, als je wat meer zou uitproberen. Probeer eens om wat fijngesneden zacht fruit door zn ontbijt te doen. Tegen deze tijd, zou je cereals kunnen proberen met weinig suiker, zoals Weetabix of cornflakes met koemelk (wat je ook kunt gebruiken om baby recepten te koken). Hij zal borstmelk of flesvoeding moeten blijven drinken voor zn dagelijkse melk inname, totdat hij een jaar oud is. Negen maanden is ook de goede tijd om te gaan experimenteren met vinger voedsel. Plaats een plastic matje onder de stoel en laat hem plezier hebben met het experimenteren van hoe hij zelf moet eten. Voor het eten zelf kunnen dit goede keuzes zijn: - light gekookte stukjes groente, inclusief broccoli - zachte stukjes fruit: banaan, kiwi, sinaasappel, nectarines, mango, gedroogde abrikozen - kleine stukjes milde komkommer - kleine stukjes milde cheddar kaas - normale stukjes rijstkoek - kleine stukjes brood met pindakaas, smeerkaas, eiermayonaise - visfingers of andere vis, kleine stukjes zacht gekookte kip of kalkoen - kleine pasta vormpjes met zelfgemaakte baby paste saus Let niet te veel op de troep, want onthoud dat het voor je baby niet om het eten zelf gaat, maar om het experimenteren en dat hoort leuk te zijn!
Moedig je baby's motorieke vaardigheden aan HERHALING VERBETERT Moedig de nieuwe bewegingsvaardigheden van je kind aan door hem een bal te geven zodat hij ermee kan gooien en die door de kamer achter na te zitten. Introduceer duw - of trek-mee speeltje. Hij zal ervan genieten om ze achter zich aan te slepen, door nauwe plekken te duwen en rond hoeken en het onderzoeken van de verschillende manieren waarop de speeltjes bewegen. En nu hij steeds dichterbij z'n eerste verjaardag komt, geniet er dan van om te zien hoe je kleintje de huiskamer in een apenkooi omtovert. Hij maakt zich klaar op het toekomstige lopen door de hele kamer rond te lopen en elk meubelstuk vast te pakken voor steun.
Kwebben nee papa en mama vinden het idd niet zo leuk dat hij uit logeren is. En al helemaal als je zelf thuis bent is het zo stil en raar in huis. Maar opa en oma vonden het helemaal leuk toen hij gisterenavond kwam. Nou vermanen vind het helemaal spannend worden. Hopelijk gaat het beter met de pijn in je schouders. Boni idd leuk om te lezen de jongens/meisjes top 20 van 2008. Wij wilde ook geen naam uit de top 10 lijst, maar hij staat zelfs niet in de top 20 lijst ook de meisjesnaam die wij in gedachten hadden staat er niet in. Marleen voor een keer zuurkool zou het vast geen kwaad kunnen hoor. Simone dat drama met dat drinken had ik een paar weken geleden. Bij het CB hadden gezegd als ze echt dorst hebben gaan ze echt wel drinken. Maar sowieso ook wel goed de plasluiers in de gaten houden. Maar in yogurt, fruit en groente zit ook het nodige vocht. Veel sterkte ermee. Enne een tip van Ray probeer is een pakje Wicky Diddl een mooi moppie om te zien. OO miss wat leuk al die sneeuw zeg. Nou hier nog steeds een inimini piep klein beetje. Ik wil ook sneeuw simone. Heb net een pvouwbare slee gekocht, dus wil sleeen. We hebben een opvouwbare genomen zodat we hem straks ook mee kunnen nemen op wintersport. Simone nu ik jou stukje zit te lezen bedenk ik me eigen ook toen Ryan zo slecht dronk dat hij ook erg druk was met staan. Dus misschien idd toch ook wel een verband met elkaar. Ryan is ook al heel druk met de bal van roxy. Dan rolt of gooit (dit gaat meer per ongeluk, dan dat hij gericht gooit) hij hem weg OOk trekt hij zich omhoog tegen de tvkast en salontafel. Ik ga nu ook is experimenteren met dat eten. Leuk Simone dat je dit allemaal toegevoegd hebt.