April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    We kregen gisteren helaas niet zo leuk van mijn schoonouders, die wonen in Spanje. En ze kunnen helaas niet dit jaar naar Nderland komen voor Thomas zijn eerste verjaardag :cry: Mijn schoonmoeder heeft iets met haar voet, trombose. En ze mag van de dokters niet meer reizen. We balen zo, ze zijn hier voor het laatst geweest toen Thomas net geboren was. Dus ze hebben hem sinds die tijd niet meer gezien. We willen wel dit jaar daar heen op vakantie voor een week. Maar ja, is toch niet hetzelfde.
    Is ook het eerste kleinkind, en nu zijn ze er niet eens bij als hun kleinzoon 1 wordt straks. Mijn man is echt een beetje verslagen erdoor. En weet je, ik ben zo bang dat als we straks daarheen gaan in de zomer. Ik bedoel Thomas heeft geen idee wie ze zijn, hij ziet ze dan pas voor het eerst. En hun gaan natuurlijk meteen willen knuffelen enzo, maar voor hem zijn het vreemde. Foto's en webcam is niet hetzelfde. Daarom was het ook zo belangrijk dat ze hier heen kwamen.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heyhoi!
    ik ben er weer!
    Nou de kinderarts was zwaar onder de indruk van Tygho's ontwikkeling...
    Hij heeft namelijk zo'n beetje haar hele bureau gesloopt :) stilzitten was er niet bij dus het luisteren naar het hartje en de longen was lastig voor dr hahahahaha :)
    Alles werd overhoop getrokken :D
    Over het bureau kruipen, z'n dossier uit haar handen trekken, niks was em te gek.
    Hij heeft echt z'n complete trucendoos opengetrokken voor dr hahahaha :)
    Ze zei al dat ze niet vaak meemaakte dat een baby van nog geen 9 maanden zo actief was en al zoveel kon *bentrots :D*

Qua voeding en slapen moeten we het nu zo doen:
    07:00 papfles van 180+6
    10:00 drinken met een koekje
    12:00 1,5 - 2 boterhammen met een beetje opvolgmelk
    13:00 Naar bed (en dan kijken wanneer hij wakker word.
    18:00 Avondeten met beetje opvolgmelk+toetje(fruithap)
    20:00 150cc Yoghurt

En dan moeten we gewoon aankijken hoe het gaat, of hij blijft komen voor een late/nachtvoeding.
    Doet hij dat dan moeten we die langzaam afbouwen zodat hij weer gaat doorslapen.

Maar gezien zijn activiteit enzo is het ook niet vreemd dat hij de afgelopen paar weken maar 82 gram is aangekomen hahaha
    Maar er is wel heel wat slimmigheid in de maak haha want zn hoofdje is wel gegroeit :D
    De meetresultaten zijn:
    9682gram 72,4cm lang en een koppie van 45,2cm

Ook nog even naar zn teentje gevraagd maar dat kon geen kwaad zei ze, kon alleen wat problemen opleveren met schoen, maar dat is met wat bredere schoenen ook zo opgelost.

Ik ben weer tevreden :D

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    wij ook geen top20 naam :D Yes hahahaha

4. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    @ Isra, ik kan me voorstellen dat het nu raar stil is in huis!

@ Tinkerbel, wat is dat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er verslagen door bent. Ik zou me niet zo zorgen maken over wanneer jullie naar hen op vakantie gaan. Ik zou het wel van te voren even tegen ze zeggen. Dat ze wat Thomas wat ruimte laten om te kunnen wennen. Volgens mij is het dan met 1 dag helemaal goed. Ik hoop het tenslotte wel!

@ MissCo, ik zou ook supertrots zijn! Geweldig gedaan Tygho! Maarre, moet hij om een uur of 15 niet fruit en drinken? Lijkt me zo lang van 12 tot 18 te moeten doen met die boterhammen. Hannah moet dan om 15 uur echt wel weer wat eten nl.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    @ tinkerbel...och wat naar zeg :( Rotziekte ook, trombose... mijn moeder heeft het ook gehad, maar dan in de linkerarm(is heel zeldzaam en levensbedreigend..)
    Maar kan me voorstellen dat het raar voor Thomas zal zijn als voor hem wildvreemden hem ineens gaan knuffelen enzo, en al helemaal in een vreemde omgeving. snap je helemaal!

@vermanen, het is afhankelijk van hoe lang hij slaapt.
    Als hij tot 4 slaapt, dan drinken we nog ff wat en eten we een koekje oid maar als hij tot 5 slaapt dan is het gewoon wachten tot het avondeten, volgens de kinderarts hebben ze al die extra's met 9 maanden al bijna niet meer nodig, vandaar dat tygho nog maar 1 echte flesvoeding hoeft. Hij is gewoon toe aan andere dingen.
    En opzich moet het met 2 boterhammen wel te doen zijn, hij redt het op 1 boterham tot 4 uur dus met 2 moet 6 uur makkelijk te redden zijn toch...

6. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Op die manier, snap ik hem helemaal.
    Maar ja Hannah slaapt smorgens 1,5 uur en smiddags ook. dus dan is ze om 15 uur wel wakker.

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ja precies, dan is het heel anders...
    Maar omdat Tygho normaal om 11uur ging slapen en dan maar 30 min sliep, heb ik opdracht gekregen hem wakker te houden en eerst brood te eten wat te drinken en hem dan tussen half 1 en 1 naar bed te doen... Z'n fruit krijgtie dan als toetje bij het avondeten(wel handig aangezien wij geen toetjesmensen zijn :))

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ MissC, thx voor de tip. fijn dat alles goed was bij het CB, ook al zo'n druktemaker :) Ik miste idd ook het fruit al in het nieuwe schema.

@ vermanen, oehhh spannend! leuk hoor!

@ Tinkerbell, jeetje dat dat is wel balen zeg, Ook voor je man niet leuk natuurlijk.

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Hoi hoi,

Ben er even doorheen gevlogen!

Diddl wat een mooi meisje heb je! Heerlijk boefje om te zien! :D.

Isra kan me voorstellen dat het vreemd is zo'n nachtje zonder Ryan. Wel super leuk dat je schoonouders zo enthousiast waren!

Missc wat een binkie die Tygho! Komt vast door de achterhoekste lucht hier :). Hoop dat het nieuwe schema een beetje went en vooral verbetering brengt!

Jeetje Tinkerbel wat balen zeg :(. Verder wel alles goed met je schoonmoeder? Naja in de vakantie alles maar dubbel en dwars proberen in te halen!

Net bijna een uur met Xantos buiten geweest, heerlijk! Mats is al op het kdv. Geweldig mooi om te zien zo'n witte hond in een pak sneeuw :D. Die hond ging helemaal uit z'n dak zo leuk :D.

Nou ik ga weer aan het werk, kom vanavond nog wel even spieken!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het fruit staat wel in het nieuwe schema hoor achter toetje ;)

Oh en nog ffies wat sneeuw voor jullie :)

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ff op de goeie zender zetten :)

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Sjanse op het cb :D

14. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wat een mooie foto's van de sneeuw! En natuurlijk ook van de sjansende Tygho.

ik zie trouwens net iets grappigs in de uitgerekende datum van mijn zus. De oudste is geboren 27 april, een week voor de uitgerekende datum. Dat is de geboortedag van de vader van onze vader. Nu is ze uitgerekend 6 aug. Als ze dan weer ong een week ervoor bevalt, 1 aug precies, dan wordt dat kindje geboren op de geboortedag van de moeder van onze moeder! hihi, als het dan ook nog eens een meisje is?

15. Goedemorgen..

Jaaah het heeft hier vannacht ook een beetje gesneeuwd.. Er ligt wel 1cm sneeuw.. Woow. hihi..

@Miss.. Haha die Tygho.. Die heeft zich dus lekker laten zien op het CB.. Zal wel een komisch gezicht geweest zijn.. Haha..
    Hopen maar dat het "nieuwe" schema gaat werken..

@Vermanen.. spannend hoor dat wachten.

@Simone, Leuk dat je dat van Pampers hier hebt neergezet.. Zit wel wet interessants tussen.

Nou ja.. Ik ben vanmorgen al met Wayne naar de winkel geweest.. Door de sneeuw. Tenminste.. Over de sneeuw. Zoveel licht er hier niet.. Maar een buufje van ons zei ook al, tis net een paar weken telaat. Dit had lekker met de kerstdagen moeten liggen. Maarja.. Helaas..

Verder weinig nieuws... Ik hoorde Wayne net weer, dus ga hem zo maar es van bed plukken.

16. Tis weer stil boven.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou het gaat hier nog redelijk...
    Tygho zit naast me... honerig te worden voor zn brood.
    En dan straks gaan we naar een vriendin van me cakejes bakken, da gaatie daar naar bed.
    Als hij wil dan, maargoed dan zal hij wel ontzettend moe zijn!

18. Ja, ik denk dat als hij moe is, dat hij vast wel wil slapen..Of is hij zo eigenwijs, dat hij er zelfs dan niet aan toe wil geven.

19. Wie van hier kent Beertje Collargol?

Voor mij is het jeugdsentiment. We hadden vroeger daar een LP van, met verhalen van Beertje Collargol. Was er helemaal gek op.

Heb net het liedje via bluetooth naar mijn mobiel gestuurd.. en het ingesteld als ringtone.. hihi

Oow hee..Het sneeuwt hier..

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heeft het toch geholpen dat ik de sneeuw heb gestuurd! :D

Deel Deze Pagina