Hmm Ingrid, dat klinkt niet fijn. Volgens mij zou dat wel eens een blaasontsteking kunnen zijn! Ik zou als ik jou was in elk geval even opletten dat je genoeg drinkt. ben je daarmee de ha al voor. Verder beterschap alvast. Fijn dat het zwemmen weer lekker ging. En idd als je gaat afvallen moet je sterk in je schoenen staan. Als jij denkt het nog niet aan te kunnen, zou ik het zeker niet doen.
JA, ik drink ook veel nu. Ook veel water. Maar ik zal morgenochtend ook ff cranberriesap halen bij de supermarkt. Cranberrie helpt de urinewegen te reinigen.. Baadt het niet dan schaadt het ook niet.. Ja afvallen komt wel weer.. Als het straks minder koud is, en zeker neit meer glibberig, wil ik elke dag lekker een half uur met Wayne en de hond gaan wandelen..
Idd cranberry. Ik heb altijd cranberry-pillen in huis. Ik heb vaak een blaasontsteking gehad, dus liever mee verlegen dan om verlegen. En dat gaan wandelen is zeker ook goed!
Als ik een dreigende blaasontsteking heb drink ik veel vruchtensap. Appelsap op sinaasappelsap helpt bij mij vaak ook heel goed. Dan drink ik wel een heel pak achter elkaar leeg en 9 van de 10 keer is het daarna over.
is ook goed idd, zit veel vitamine c in. Maar aangezien mijn lichaam daar dus niet op reageerde werd het bij mij cranberry.
Nou daar was ik weer. Heb vanmiddag nog een tijdje gestreken, ze heeft geslapen van kwart voor drie tot half vijf. Dus mooi volgehouden. Daarna nog een eindje wezen lopen met de hond en boniman die inmiddels thuis was. Lekker pizza gegeten, Jasmijn had een maaltje uit de diepvries en om kwart voor zeven is ze weer naar bed gegaan. Kan ik de strijk afmaken. Maar ben nu ff gestopt voor een kopje koffie, ben alleen thuis... kan ik mooi ondertussen wie is de mol kijken. Begin van de nieuwe serie, hoop het dit jaar te kunnen volgen. Vorig jaar tijdens de zwangerschap niet gelukt.. Simone, goed dat Esmee niet gehuild heeft! En fijn dat Luna in ieder geval wat is aangekomen. Vermanen, leuke kleertjes! Vooral die blauwe vind ik erg leuk. Hier ook al zo'n roze kast. Heel veel voor meisjes is gewoon roze. Ben trouwens nog op zoek naar een oranje shirtje, hadden ze zeker ook niet bij de Zeeman? Marleen, ook al geshopt. Had van te voren nog wel in gedachten om ook vandaag even te gaan, maar ivm het weer toch maar niet gedaan. Moet dan toch zo'n 20 minuutjes rijden naar Hengelo of Enschede en had er niet zoveel zin in. Kan tenslotte wel even wachten nog.. Cynthia, mmm lekkere snack! Klinkt goed. Vermanen, hoop ook dat Hannah lekker gaat slapen! Marleen, goed voornemen voor het afvallen. Hier nog steeds het goede excuus van de bv. Maar wil als het weer wat opknapt wel gaan hardlopen. Ingrid, klinkt inderdaad als blaasontsteking. Veel cranberrysap drinken idd, dat werkt goed. Er is ook dubbelfris met cranberry erin trouwens.
Nee, helaas geen oranje shirt, anders stond hij wel op de foto want ik ben fán van oranje, groen en geel. Heb wel oranje sneakers gescoord voor dr bij de zeeman. Misschien spam ik ze morgen nog ff. Dat slapen van dr gaat nog niet helemaal lekker. Heb dr een uur geleden nog maar ff een flesje van 90cc gegeven. Maar ze 'rommelt' nog wat aan. Hoop dat ze vannacht toch wel doorslaapt
pfff ben ik de laatste en de eerste! Hannah heeft vandaag een nieuw vestje aan. Had mijn zus laatst al bij de zeeman meegenomen. Ik heb ook dr haar weer even geknipt. Het pluisde weer zo en was aan het eind overal ongelijk. Als ze nu geen staartje in heeft én neutrale kleerjtes zou ze zo een jongen kunnen zijn! je ziet het niet echt, maar wel een leuke foto
de nacht was ook wel rommelig. ik heb dr regelmatig horen zuchten en hoesten, maar geen gehuil, dus ben dr niet uitgeweest. en vanmorgen heb ik het kunnen rekken tot 7 uur, maar toen lag ze al wel lekker te kletsen. Vanmorgen is ze lekker met papa onder de douche geweest. Die heeft vandaag vrij omdat ie morgen moet werken. Vandaag ook weer de drie drukke jongens over de vloer, dus Hannah moet het helaas stellen met de ruimte die ze in de box heeft
Hallo! Hier de mama van een benauwde Jasmijn. Net al even naar de dokter geweest en ws heeft ze een virus waardoor ze dus benauwd is. Ze heeft er ventolin voor gekregen, Jasmijn hoort nu dus ook bij de puf-club.. Vannacht werd ze ook wakker omdat ze moest hoesten en benauwd was, dus toen nog gestoomd in de badkamer. Verder is ze nog wel vrolijk gelukkig, de ha zei wel dat we haar vandaag goed in de gaten moeten houden... Vanmorgen ben ik dus met haar thuis en vanmiddag neemt boniman ws vrij...
Nou, Thomas is weer helemaal beter. Op een klein hoest gorgeltje hier en daar. En die ui heeft goed geholpen, bedankt hoor voor de tip Mijn moeder heeft een webwinkel met onder ander kinderkleding. En binnen nederland geen bezorgkosten. Kijk eens vrijblijvend rond: Edit moderator: sorrie Tinkerbel, maar ook jij mag geen link zetten van een "eigen" (je moeder) webwinkel.
Hi was ik ook weer. Simone wat een leuke spam hoe Esmee LUna d'r eten geeft. Alle andere spam ook erg leuk. Marleen Roel al over op 1 slaapje. Ryan zit nog op 2 slaapjes van ongeveer 2 uur. H25 wat een mooi meisje zeg. Baal baal baal vermanen, had deze maand zo'n goede hoop voor jullie. Kwebbel wat een super leuke stoere schoentjes zeg. Heb je ze bij de P vandaan. Ik heb zo'n bruin rib jasje voor Ryan dus daar zouden deze stoere schoentjes helemaal leuk onder staan. En wat een mooie spam van je mannetje. O nee ik zie dat het bij de H vandaan komt. Simone wat goed zeg dat Esmee niet heeft hoeven huilen. Oh Roel gisteren toch weer 2x geslapen. HOpelijk val je snel een paar kilo af. Ik moet ook weer even het geschikte moment vinden. Ingrid heerlijk babyzwemmen met je kleine man. Ik heb wel is gehoord dat je bij een blaasontsteking iets moet eten en/of drinken waar citroen inzit. Maar cranberry en overige sappen had ik nog nooit van gehoord. Vermanen lekker hoor je man thuis. Boni wat zielig zeg dat Jasmijn het ook zo benauwd heeft. Zo ben weer bij en ga nu snel aan het werk.
@isra: werkse! @vermanen: leuke foto zeg! Tis toch wat he, gewoon hannah dr haartjes al moeten knippen...en hier nog amper haar te zien... Nou het was vanochtend drama met Esmee naar school brengen. De afspraak is dat je je kindje alleen naar binnen laat gaan, dan doen alle ouders dus ook. De 1e dagen mocht ik mee naar binnen lopen en gister middag probeerde ik t haar alleen te laten doen. Dat ging heel goed. Dus vanochtend weer, maar wat een drama. Huilen dat ze deed, zo zielig... ik stond echt in dubio: er heen of weg gaan... Ik wet dat weg gaan t beste werkt maar kon t nie over mn hart verdragen, maar gelukkig kwam de juf dr al meenemen dus hoefde ik toch nie naar binne want ja als ik dat 1x doe blijft ze t doen natuurlijk! Maar echt verchrikkelijk zo zeg, voelde me echt een slechte moeder! Luna ligt al weer vanaf 9u op bed, ze was al 6u wakker vanochtend en Esmee ook... Ik moet om 13u beginnen met werken dus was vanochtend nog lekker thuis. Daarstrax lekker gedouchd, gestreken en ben aan t wassen... Fijn weekend alvast dames!
ik kwam t volgende nog tegen in een mailtje van Oei ik Groei: Een kwart van de lichaamswarmte gaat verloren via het hoofdje Een baby geeft zijn lichaamswarmte voornamelijk via het hoofdje af. Dit is zijn manier van temperatuur regulering. Echter, hij kan ook snel te veel temperatuur verliezen via het hoofdje. Daarom zetten we pasgeboren babys altijd een mutsje op. Als je met lage temperaturen naar buiten gaat is een muts een must. Dat geldt voor iedere baby, maar hoe kleiner de baby, hoe belangrijker de muts is. Kies voor een mutsje dat minstens de oren bedekt. Natuurlijk moet het gezichtje wel vrij zijn. Het huidoppervlak is relatief groter dan bij een volwassene Hoe groter het af te koelen oppervalk, des te sneller je het koud krijgt. Omdat een baby proportioneel echt anders gebouwd is, heeft hij gelet op de inhoud van zijn kleine lijfje een relatief veel groter huidoppervlak. Lees: een veel groter oppervlak dat koud gemaakt kan worden door de lage temperaturen. Kleed je kleine dus wam aan. Hierbij geldt altijd dat meerdere dunne laagjes beter zijn dan een of twee laagjes dikkere kleding. Dos en donts bij kou Mutsje tot over de oren Bij het betreden van een warme ruimte (winkel of iets dergelijks) de voetenzak openen, anders ligt hij in en te warme kinderwagen met te veel dekentjes Op de wintersport ogen en huid tegen de felle zon beschermen bij droogte in huis door het gebruik van de CV kun je voor waterverdamping zorgen. Het gebruik van een goede baby bodylotion helpt ook tegen huiduitdroging door CV gebruik.
nee dit dan: In België gebeurt het steeds vaker, in Nederland nog op hele kleine schaal: het buiten laten slapen van de baby. Als je er de eerste keer een foto van ziet, dan kijk je er misschien vreemd van op. Een baby in een ledikantje, met jasje aan, midden op een grasveld aan het slapen. Zomaar alleen, geen warm kamertje, geen mooie schilderijen tegen de muur. Openlucht is alles wat de baby ziet. Of is dat juist wat een baby wil en nodig heeft? Dat lijkt metoch helemaal nix hoor!
en nog wat babynieuws: Geboren met 13 tenen! Net nu de nieuwe film Madagascar 2 in de bioscopen draait, komt Madagascar met heel ander opmerkelijk nieuws in de spotlights te staan. Er is op het eiland een meisje met 13 tenen geboren! Aan een voet zitten er namelijk maar liefst 8 exemplaren. De tenen moeten echter verwijderd worden wil ze in de toekomst goed leren lopen. Deze operatie kost 60 euro en moeder spaart nu om dat bij elkaar te krijgen... Laten we er dan ook maar even bij stilstaan dat wij het in Europa echt niet slecht hebben met de medische zorg die er voor onze babys is.
Nieuws: Geboortegewicht van 6,5 kilo! Afgelopen week is er een klein wondertje gebeurd in Amerika. Een 6,5 kilo wegende baby is geboren! En voor iedere vrouw die de pijn nu al voelt: wel met een keizersnede. En toch waren er maar liefst twee artsen voor nodig om de baby uit de buik van de moeder te tillen. Baby Richard en mams maken het goed. De kleertjes maat 50 konden echter direct terug naar de winkel...
Goedemorgen.. Was ik ook weer.. Zo net ff een plasje afgeleverd bij de HA, en daarna ff boodschappen gedaan. Bij de boodschappen gelijk maar 2 flessen cranberriesap meegenomen. Geluk is, dat ik het nog lekker vind ook. @Isra, de cranberrie staat erom bekend, een goede werking te hebben op de urinewegen. Het kan helpen een blaasontsteking te voorkomen. En soms zelfs genezen. Al zou het nu geen blaasontsteking zijn, dan reinigt het de boel wel ff.. Ja en veel drinken, ik drink in de morgen 2 tot 3 koppen koffie, bij de lunch altijd een beker melk, en dan tegenwoordig dwing ik mezelf om een pot thee te zetten 's middags, en die dan zover mogelijk leeg te drinken. Dus 3 tot 4 grote bekers thee. En 's avonds vaak nog wat drinken. Dus opzich zou dat genoeg moegten zijn, maar ik drink nu extra water. Maarja, tussen 2 en 3 kan ik bellen, dan weet ik meer. Ben net nog ff naar Zeeman gelopen, tja toch verleidelijk hij zit hier in het winkelcentrum, en ja, tis ook nog es uitverkoop. 2 shirtjes voor Wayne meegenomen van 1,50 per stuk. Dat kan wel uit.. @Boni, arme Jasmijn, dat ze het zo benauwd heeft..