April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    We geven zo maar alvast een beetje olie. Had nog wel een beetje melk over in de koelkast, dus dat krijgt ze eerst in de fles met olie. En dan voed ik verder gewoon live. Kijken of het helpt...

2. Roel-Hannah en mn lieve schoonzoon nog van harte met jullie 9e maanddagje!

3. Wij hebben t badje alleen 2x vd zomer buiten gebruikt toen t zo warm was!
    Verder altijd mee in de douche
    En ik t weekend gaand e meiden samen in bad!

4. Wij hebben vanaaf t bedje ook 1 stand laten zakken, want vanmiddag ging ik Luna dr kamer op en ineens zat/hing ze met 1 arm over de rand van dr bedje heen! haha
    De box staat hier nog wel hoog, maar ja Luna ligt toch alleen maar te liggen en ze is meer opd e grond met Esmee aan t spelen altijd...

5. Succes ermee!

6. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Mats gaat hier ook nog in het gewone badje, maar dit staat dan op de grond en Mats zit erin. Anders wordt het één grote bende. Soms gaat hij in het grote bad en dan in het zitje en vandaag meegeweest onder de douche. Wanneer het alleen even dompelen dan gaat ie even in de tummytub :D.

Corina wij gaan naar het altijd zonnige Holten. Weet eigenlijk niet hoe het park heet :(.
    Wat sneu dat Jochem zo'n last heeft van z'n hoofdje en nekje. Gelukkig moet je snel naar de osteopaat.
    Wat geweldig dat je zo snel resultaat ziet bij z'n hoofdje :D.

Succes met de olie Boni!

7. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Hoe doen jullie dat praktisch gezien dan met je kindje onder de douche? Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. Dan kan je jezelf toch niet afdrogen en aankleden?

8. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Meestal doen we het als we samen thuis zijn, maar heb het ook een keertje alleen gedaan. Is wel wat organisatie inderdaad. Heb haar toen in een handdoek gewikkeld en heb zo halfwat een badjas aangetrokken... die kon ik goed aandoen toen we bij haar aankleedkussen waren aangeland. Maar zelf echt goed afdrogen kon idd pas toen zij goed was aangekleed..

9. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Melk met olie ging er goed in, live voeden ging minder want ze heeft nog steeds last van windjes. Boniman is nu haar buikje aan het masseren en dat vindt ze wel erg fijn....

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Trouwens, we hadden het over duimen. Hier pakt Jasmijn af en toe papa's duim en stopt die in de mond haha. Veel groter dan haar eigen duim natuurlijk..

11. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Marleen wij doen het ook altijd samen. Heb het net als Boni wel eens alleen gedaan, maar echt handig vond ik het niet...

Gelukkig ging het flesje er goed in bij Jasmijn en nu maar hopen dat de olie z'n werk goed doet!

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ik neem altijd het aankleedkussen mee naar de badkamer. Als ik alleen ben met tijn..samen douchen....tijn in een lekkere grote handdoek wikkelen en op het aankleedkussen leggen.....mezelf afdrogen /aankleden en dan is tijn aan de beurt.
    Als de meiden ook mee gaan douchen....tijn in badring onder de douche....alle kids wassen....ik als eerste eruit....dan tijn afdrogen en romper aan....(aankleedkussen weer op de badkamer) en daarna de dames één voor één. En soms eerst eva/isa en dan zit tijn nog heerlijk onder de sproeier te spelen.

13. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Boni...op een goede produktie.

14. Bri

Bri Niet meer actief

wow zeg.... Deane was 70,5 cm en weegt al 9,4 kilo (en ik vind hem écht niet dik of zo, gewoon een lekker stevig mannetje). Kun je nagaan, wat een verschillen...

15. Bri

Bri Niet meer actief

duh, zie ik dit nu pas. nee, dan schelen ze toch niet zo veel van elkaar. vind jij ook dat-ie wat zwaarder begint te worden met tillen? ik moet écht op mijn houding gaan letten, anders verpruts ik mijn rug nog.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd voor de 9-maanden-kindjes Roel, Tygho en Hannah!

Vermanen: ik vind het wel interessant, dat wennen-aan-het-potje. Leuke foto ook! Doe je dat oefenen nog op een vast moment op de dag? En wat een knappe meid die Hannah, haar eerste plasje-in-het-potje! Applaus hoor! (en ik hoop dat jij maar gauw weer in de 9-op fase zit, nu je de 9-af gehad hebt)

Simone: esmee was ook wel rap met zindelijk worden. Blijkbaar moet een kind eraan toe zijn… maar toch kunnen we ze misschien een handje helpen zoals Vermanen? Geen idee hoor, heb het nog nooit meegemaakt!

Moet wel lachen om de kindjes die hun boodschapjes uitzwaaien bij de wc.

Drinken: Deane houdt niet van ijskoude dingen, maar laatst heeft hij heerlijk met mij zitten meesmullen van een glaasje grapefruitsap (uit de koelkast). Hij wou steeds nóg een slokje. Ook stukjes grapefruit vond hij erg lekker. En eergisteren heeft hij voor het eerst spruitjes op – ging er ook al goed in. Rare jongen… vandaag interesseerde de kip met wortel en mais hem he-le-maal niets; heeft net 3 happen gegeten en toen wilde hij niet meer. In het algemeen eet hij liever stukjes die hij zelf kan pakken en in zijn mond kan doen, ipv van een lepeltje. Hoewel hij mama’s eigengemaakte geprakte courgette/rijst/kipfilet ook lekker vindt :D

Missc; mooie winterfoto’s had je van Tygho.

Ingrid: badderen is inderdaad wel anders geworden he…. Deane wil écht niet meer in zijn badje liggen, maar zitten! (en over de rand kijken en rondspatteren). Ook in de douche vermaakt hij zich opperbest, met een paar eendjes zittend in de douchebak, dolle pret! Overigens gaat hij veel vaker mee onder de douche, dan dat we hem nog in bad doen. Heel soms gaat hij even mee met mij in bad, maar dat moeten we echt met z’n tweeën doen (dan kan ik lekker bijvullen met heter water en blijven weken.. :D). Bibabad lijkt me heel handig als je geen ligbad hebt en Wayne wel graag in bad gaat.

Corina; wat een beertje, 10+ kilo alweer… probeer je lekker een beetje rust te nemen, dan gaat het met dat huilen ook wel weer eens beter. Misschien moet je het jezelf af en toe gewoon toestaan, al snap ik heel goed dat je onderhand wel eens bij die psych terecht wilt! Kun je geen andere bellen, of die eerder plek heeft? Nou ja, hou je maar voor dat je niks moet en dat je alles mag, dan kom je er zeker doorheen!

Boni / Vermanen: Deane stampt ook graag aan, maar hij doet het met z’n wijsvingertje. Heel precies en nauwkeurig priegelt hij z’n eten dan helemaal naar binnen.

Kwebbel: het tandenalarm gaat hier af voor nummer 5 en 6, geloof ik. Er zitten nu 2 tanden onderin (links en rechts) en 2 bovenin (rechts en nog rechtser). De volgende zijn onderin linkser en bovenin links; dan wordt z’n bekkie weer wat meer symmetrisch. Tijn krijgt ze wel netjes in volgorde?
    Wat een goede tip van die badring voor onder de douche! Deane wil steeds gaan staan, lekker handig in die gladde douchebak… je komt handen tekort!

Marleen; wij gebruiken ook nog af en toe het badje op standaard, maar inmiddels is Deane zo sterk dat ik alle kracht nodig heb om hem erin te houden (hij vindt het zo interessant om over de rand te kijken, dat ik hem er nog wel eens overheen zie duiken). Overigens badderen/douchen we Deane hooguit 3 keer per week, meestal zelfs maar 2 keer. Het gaat nu supergoed met zijn huid en dat willen we graag zo houden (heeft van de zomer flink eczeem gehad en heeft nog steeds wel een beetje droge huid).

17. Bri

Bri Niet meer actief

Marleen; douchen doen we meestal samen. Dus één van ons met Deane onder de douche, de ander staat in de badkamer om Deane aan te pakken, af te drogen, in te smeren en aan te kleden.
    Maar ik heb het ook al een paar keer alleen gedaan. Dan is het vergelijkbaar met Kwebbel, alleen ga ik mezelf niet uitgebreid aankleden, maar droog me snel af (vooral m'n haar ivm druppen) en trek een badjas aan. Dan is Deane aan de beurt. Werkt best goed zo, al is het handiger om het samen te doen (kun je zelf tenminste ook nog ff je haren wassen, scrubben of weet ik wat je nog onder de douche wilt doen).

18. Bri

Bri Niet meer actief

Goed dan, welterusten. Ik was pas tegen 11 uur klaar met m'n werk (moest nog iets voorbereiden voor morgenochtend en kon pas beginnen toen Deane op bed lag - Briman is vanavond weg voor een vergadering). Daarna ff relaxen door hier bij te lezen en te reageren.

Deane is nog steeds verkouden en inmiddels ook heel hees. Ik moet heel goed luisteren of hij huilt, want je hoort hem maar heel even en daarna is-ie z'n stem zo goed als kwijt :cry:
    Hij eet overigens als een bootwerker, zei de leidster op het kdv vandaag... :) en dan wel échte hapjes; fruithap is maar zo-zo, liever stukjes banaan of zachte peer. Of nog liever een cracker, liga, of boterham. (of alle drie, zoals vandaag)

Briman is nog steeds niet terug, ik ga blijf toch maar niet wachten op hem. Morgen weer vroeg dag... truste!

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Mijn man gaat wel altijd in het weekend met Roel onder de douche. Ik pak hem dan aan als ze klaar zijn met douchen en dan ga ik Roel afdrogen en aankleding. Man kan dan verder douchen en zich aankleden.

20. Bri

Bri Niet meer actief

hihihi, vergeet ik bijna het belangrijkste.... Jasmijn, succes met poepen morgen! (laat je vader maar een poepie ruiken :))

Deel Deze Pagina