April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    haha 4cats,onze jurre is ook zo een geweldig ding.hij "smijt" zijn hoofd echt omhoog en kan het al een hele tijd omhoog houden ook.en volgen doet hij ook als de beste :)
    dat belooft inderdaad,worden allemaal kleine supermannekes en vrouwkes haha

2. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    noelle lacht ook al vanaf 3 weken, mijn schoonmoeder zei dat dat niet kan maar goed het is echt zo. Vooral als ze haar zus ziet gaat ze lachen! Normaal is het vanaf 6 weken ongeveer, de 1 is sneller dan de ander. Zo is het met elk stapje die ze maken.

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @H25: Je weet wel zeker dat haar heupjes goed zijn he? Als ze dysplasie hebben mag het namelijk niet. Ik vind het daarom toch wel wat eng om ermee te beginnen voordat ik naar het CB ben geweest.

4. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    De wijkverpleegkundige is hier langsgeweest. Heeft haar bekeken, hoofdomtrek gemeten, Kijken of ze afplatting aan haar hoofd had etc. Ze heeft het niet over heupdysplasie gehad dus dat zal dan toch wel goed zitten. Ik heb haar overigens ook vertelt dat ik haar inbakerde en ze zei als ze er goed op reageert is dat super.

5. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dan is het vast helemaal goed!
    De wijkverpleegkundige is hier ook geweest, maar die heeft echt nergens naar gekeken verder. Alleen de gehoortest gedaan en de navel gezien. Ze had ook geen weegschaal bij zich. De heupjes heeft ze niet bekeken en ok zijn hoofd niet. Baal ik eigenlijk wel een beetje van, want ik kan pas op 11 JUNI (!) naar het CB toe.

6. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Kun je niet bellen om eerder een afspraak te maken. Tegen mij zei ze dat als er iets was ik ook wel eerder een afspraak kon maken dan moest ik maar bellen.

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Haha hier ook zo'n sterke doerak! Kan ook al erg lang zijn hoofd omhoog houden, erg grappig gezicht overigens. En ik had ook het idee dat Jari al aan het lachen is, maar omdat mijn oma (en meerderen) zegt dat het niet kan dacht ik dat het dan toch wel stuipen zouden zijn. Maar het is echt wanneer je tegen hem praat enzo, niet alleen maar wanneer hij ligt te slapen, zoals in het begin. Dus het kan wel als ik het goed begrijp?

Marleen: Je hebt als het goed is ook eens per week een inloopspreekuur. Ik dacht dat dat bij ieder cb zo was, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Hoe denken jullie over vaccineren? Gaan jullie het helemaal volgens het rijksvaccinatieprogramma doen? Ik was er eens over aan het googelen en zo kwam ik op de site van de vereniging kritisch prikken terecht. Begin nu toch wel te twijfelen of we niet het één en ander aan moeten passen... www.nvkp.nl
    Ben benieuwd hoe jullie erover denken!

Ik ga nog even in de zon zitten voordat de kleine wakker wordt, misschien krijg ik dan nog een beetje kleur...

8. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ga wel gewoon de standaard vaccinaties bij Roele laten doen denk ik.
    Volgende week kan ik wel even terecht op het inloopspreekuur van het CB. Het is alleen niet zeker of ze dan wel echt tijd voor je hebben. Als het druk is dan kun je geloof ik alleen wegen.

Verder was Roel weer erg aan het huilen. Niet stil te krijgen. Ik heb hem net in een slaapzakje gedaan. Handjes naar beneden en mouwen dicht gemaakt (dus een soort inbakerslaapzakje) en tot mijn verbazing viel hij meteen in slaap!

9. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Hallo mama's,

Ik lees af en toe jullie verhalen en reacties. Erg leuk te lezen hoe ook jullie met een klein hummeltje omgaan.

Mijn 1e zoon was een huilbaby. Levi ( nu bijna 4 weken ) (nog) niet. AFKLOPPEN ! Hij heeft wel veel honger; 7x 130 cc. :confused:
    Ik lees dat sommige van jullie inbakeren. Ik weet inmiddels zeker dat het rustig houden van de maaiende armpjes goede resulaten geeft bij onrustige kindjes. Bij Prenatal hebben ze een soort inbaker slaapjasje met klitteband. Werkt goed en (ook niet onbelangrijk) niet duur; 22 euro. Dus iedereen die echt inbakeren nog niet aandurft..probeer het eens.

Succes allemaal !

10. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Goh dat jasje is misschien ook een idee, moet er nog eens over nadenken.

Over vaccineren... Wij laten Alyshia gewoon enten. Wij zijn dat zelf vroeger ook en de wijkverpleegkundige zei dat de bof weer in opkomst is. Moet er niet aan denken dat ze een van de ziektes krijgt waar je je eigenlijk voor kunt laten enten.

11. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    vandaag een hoop bereikt met de kleine, borstvoeding was vannacht echt zo pijnlijk dat ik huilend zat te voeden. Toen de kraamverzorgster vanmorgen kwam gelijk gevraagd of kolven misschien een optie is, of tepelhoedjes.

Beide gelijk laten halen door mijn man, tepelhoedje helpt maar weinig omdat het wondje zo groot is dat het alsnog flink pijn doet ondanks het hoedje.
    Kolven ging super, we gaan kijken of ik dit meerdere voedingen kan doen, zo bouw ik ook wat voeding op dat een ander haar een fles kan geven en stimuleer ik ook nog de melkproductie, hoop dat het kolven goed blijft gaan maar het geeft ook veel verlichting zeker qua pijn.
    Zo kan ik haar toch borstvoeding blijven geven, al is het een gedeelte met een fles!

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Anastasia: Gelukkig dat het kolven goed ging! Bij mij lukt dat dus echt niet! Erg fijn dat jij zo wel borstvoeding kan geven!

13. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    heb een electrische dubbelpomp van medela gehuurd. Gaat echt heel goed. Vandaag naast gewoon bosrstvoeding 90cc kunnen kolven ( in die 1e keer dat ik heb gekolft,) hoopd at het vanavond als ik weer ga kolven ook zo goed gaat.
    Dan kan ik de productie op gang houden.

Wat ging er bij jou niet Marleen? kwam het helemaal niet ? Of liep het heel erg terug? Ben wel benieuwd.

Wat overigens volgens de kraamzuster ook goed helpt is warme doeken op de borst , de baby op de buik en rustig zitten en vooral ontspannen..

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb een elektrische pomp van Avent en een handpomp van Avent. Ik heb een half uur gekolfd en ik denk dat er tussen de 5 en 10 cc in zat.. :( Dat schiet dus niet echt op he! Daarna nog een keer geprobeerd, maar weer bijna niks. Nu heb ik het al een week niet meer gedaan dus wie weet lukt het nu wel.

15. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    karin: ja wij hebben ook zon draagzak en gebruiken m oko welles hij vind het namelijk niet altijd leuk maarja. we gaan m steeds meer gebruiken :)

nikita: yorgos moet morgen spuitjes en ik zie dr erg tegen op omdat ie er 6 stuks krijgt ik denk dat ik nu alleen de dtap en hib geen verder niks kijk even wat ze hier geven maar voor die andere kom ik wel een ander ekeer terug want te veel psikjes op 1 dag is gevaarlijk hoorde ik op het nieuws en ook niet prettig voor het kidnje zelf.. ik ben ene voorstander van vaccineren maar het moet wel leuk blijven.. met cailynn kon ik na de spuitjes van 1 jaar dat waren er ook 4 naar het zh...

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ooh en we hebben wel een goede nacht gehad maar het gaan slapen was ene ramp hij bleeeeeef maar huilen.. totdat ik m weer op mn schoot had in de woonkamer.. nou zo heb ik m maar in slaap gewiegt

17. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Zo eindelijk een berichtje van mij... Vandaag lijk ik eindelijk een beetje mijn ritme gevonden te hebben. De bevalling en de hectische zwangerschap ervoor hebben er behoorlijk bij me ingehakt en in combinatie met de slapeloze nachten nu... Voelde me niet echt happy de afgelopen 1.5 week en dan druk ik me nog heel voorzichtig uit. Was totaal niet blij, heb dagen zitten janken, voelde me waardeloos en dacht soms zelfs "was ik maar dood!" Maar hopelijk wordt het nu alleen maar beter!

Quinty is inmiddels bijna 2 weken oud (wat gaat de tijd hard!) en kijkt nu flink in het rond. We hebben een erg gulzig dametje in huis, die alleen aan borstvoeding (nog) niet genoeg heeft. Dus na iedere voeding moet er ook nog een fles worden gemaakt en gegeven als bijvoeding, omdat ze niet genoeg aankomt (ze weegt nog steeds minder dan bij haar geboorte). Ik heb gewoon nog niet voldoende voeding, al lijkt het vandaag wel beter te zijn. Hoef nu maar +/- 30 cc bij te voeden per voeding en dit was de afgelopen dagen veel meer. Wel wilde ze de afgelopen 3 dagen bijna iedere 1.5 uur aan de borst, dus misschien heeft dat geholpen. Heb gelukkig geen pijn meer bij het voeden, al was dat in het begin wel anders....

Tussen het voeden en luier verschonen door ben ik ook maar begonnen met inpakken, dus het is hier erg druk. De dagen vliegen zodoende dus voorbij. Manlief is nu veel in het nieuwe huis om de laatste dingen af te maken. Vanavond komt de aannemer de badkamer afmaken, woensdag wordt op de 1e en 2e verdieping de vloerbedekking gelegd, donderdag wordt de rest van de keuken gemonteerd en donderdag en vrijdag wordt het laminaat in de woonkamer en hal gelegd. Met de verhuizing ga ik met Quinty en de kat een weekend bij mijn ouders logeren; hoef ik me tenminste niet druk te maken over alles!

Afgelopen vrijdag zijn we voor het eerst naar buiten gegaan met Quinty, maar dat ging nog niet zo goed. Toen ik een stukje had gelopen, kreeg ik erg veel pijn in mijn bekken en toen ik daarna even stil ging staan, werd ik erg duizelig en ging ik bijna tegen de vlakte... De dag erop een herkansing gedaan, maar kreeg weer last van mijn bekken. Nog maar even een beetje rustig aan doen dus, al heb ik er thuis helemaal geen last van en ik loop toch tig duizend keer de trap op en af...?

Hoop dat alles met jullie goed gaat, heb nog even niks terug gelezen en moet ook mijn banner nog aanpassen etc. Maar dat komt een volgende keer wel weer!

18. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Ha Emmetje fijn dat het weer wat beter met je gaat. Doe het maar rustig aan, met je bekken en de verhuizing. Loop jezelf niet voorbij hoor!

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    He Emmetje wat vervelend voor je dat je je zo rot voelde! Pak goed je rust waar je dat pakken kunt, een zwangerschap en bevalling is niet niks! Het is ook helemaal niet raar dat je je zo rot kunt voelen daarna. Ook de kleine zelf heeft natuurlijk een hele grote invloed op je leven. Tijdens de zwangerschap zie je ernaar uit, en als het er eenmaal is blijk je het als moeder zijnde toch vaak een beetje onderschat te hebben. Je moet jezelf een compleet ander ritme aanmeten en daar gaat tijd overheen! Dan heb je in jou geval nog de verhuizing die ook wel de nodige stress met zich meebrengen. Verwacht vooral nog niet teveel van jezelf en gun jezelf af en toe een lekkere huilbui. Het gaat straks vast een heel stuk beter wanneer het huis klaar is!

20. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Klinkt goed die Dr Brown flessen. Ik wacht hier deze week ff af hoe het met de krampjes gaat (las dat ze vaak met 5 a 6 weken verdwijnen) en als hij er last van blijft houden ga ik die zeker halen.

Heerlijk was het gister he, wij hebben lekker de hele dag in de tuin gezeten. Lekker met een flesje rose en een stokbroodje. Kinderwagen erbij, helemaal goed :).

Ik mis mijn buik ook echt niet, heerlijk weer op mijn buik slapen en niet meer buiten adem van de trap lopen :). De eerste dagen voelde het wel raar en leeg maar miste het niet.

Sab 2010 is mij een beetje te snel hoor! Ik was altijd overtuigd van dat ik maar 1 kindje wilde (daarvoor wilde ik helemaal geen kids :D), maar inmiddels ben ik weer eens van gedachten veranderd en wil ik nog wel een kindje, maar pas over een jaar of 3/4 denk ik. Plus dat we dan financieel goed moeten zitten want dan moet er hier een verdieping bovenop. Maar ja heb er nu ook 2 jaar over gedaan dus dat is natuurlijk ook nog afwachten of het nu snel raak is.

Jeetje Marleen waarom heb je dan pas een afspraak bij het CB? Ik dacht dat met 1 maand normaal was voor de 1e afspraak.

Karin herkenbaar, hier ook 1 die al vanaf het begin zijn hoofd optilt en als hij op mijn borst ligt kruipt hij omhoog naar mijn schouders :D.

Emmetje wat fijn dat het inmiddels beter met je gaat. Je hebt ook zoveel meegemaakt in je zwangerschap en dan die hormonen nog in je lichaam na de bevalling. Zo te horen gaat het in jullie huisje allemaal heel hard nu, lekker als je dat straks ook achter de rug hebt.

Vandaag echt een leuke dag gehad met mijn kleine man. Hij was vanmiddag lekker wakker en druk alles om zich heen aan het bekijken, dus heb hem lekker met hem 'gespeeld'. Kan niet wachten tot hij meer kan!

Deel Deze Pagina