April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ooh stijldansen leuk!

Ik vond laatst op Hyves mijn oude danspartner terug. Stiekum dus ook mijn eerste liefde.. Was in die tijd smoorverliefd op hem.

Annyway, Veel plezier vanavond!

2. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Vitamine D zit niet in een warme hap, en eigenlijk nergens in behalve in zonlicht. In opvolgmelk is het toegevoegd. Nieuwe richtlijn is dat je bij minder dan 500 cc tien (in plaats van de vroegere vijf) druppels bij moet geven. Kinderen in nederland blijken een chronisch tekort aan vitamine D te hebben. Als jouw cb het anders vertelt volgen ze nog niet de landelijke richtlijn die iedere cb moet volgen, of je hebt iemand gesproken die er een eigen verhaal van maakt. Ik heb Jari's yoghurt 's avonds weer vervangen door een fles. Wanneer ik toch overstap op yoghurt vind ik het een kleine moeite om vit. D bij te geven.

Duik weer snel achter de pannen, ik lees straks even goed bij!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    apart dan dat ze idd wat anders zeggen... of het zijn 2 door elkaar lopende verhalen van 2 vrouwen die elkaar niet hebben begrepen (heb namelijk 1 telefonisch gesproken en 1 op het weeguurtje, waarvan de 2e de 1e ging corrigeren, ook lekker als je samenwerkt he :))
    Maar ach, ik heb ook vitamine D in huis en Tygho krijgt vooralsnog 3 flessen..dus het is hier nog niet aan de orde.

Maar dan van de 10 druppels ipv 5 en het tekort aan vitamine D bij nederlandse kids wist ik dus niet :O
    Goed dat je het zegt!

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Zodra ik onder de 300 cc opvolgmelk per dag zit krijgt tijn 5 druppels Vit D bij. Geen 10 druppels hier.

Kwebbel

5. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Vind het toch wel heel vreemd dat ze overal wat anders zeggen bij het CB, je zou zeggen daar moeten toch 1 en dezelfde richtlijnen voor zijn. Als voorbeeld Ingrid, dat er gezegd wordt nog 3 flessen opvolgmelk. Hier krijgt Ryan er op advies van het CB nog maar 1 en s'middags bij zijn boterham een glas volle melk.

Ik heb ook de Nuby beker gekocht, maar nog niet met succes. Ik heb er zelf ook uit geprobeerd te drinken maar ook zonder succes :) Hoe hebben jullie het jullie kindjes geleerd?

Hier krijgt Ryan nog geen vitame D druppels, vandaar dat Marleen en ik het er gisteren op MSN over hadden. Maar goed denk dat ik het toch maar ga geven, baat het niet dan schaadt het niet.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ieder voor zich natuurlijk :D
    Omdat er nogal wat onduidelijkheid leek te ontstaan gaf ik even de nieuwe richtlijn van de wereld gezondheids organisatie door.

Ik ga even de rest bijlezen, heb een hectisch avondje achter de rug. Maar alles slaapt hier nu gelukkig!

7. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
  8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat leuk zeg! Ik heb een blauwe, uit de 2008 collectie. Bevalt me prima!

9. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Bedankt voor het opzoeken van de info van WHO over vitamine D Nikita. Ik ga ook maar van die richtlijnen uit. Ze doen daar wel gedegen onderzoek lijkt mij.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik heb de hele avond zitten zoeken naar een leuk huisje op Texel voor de vakantie. Er zijn zóveel huisjes te huur dat het best lastig was, maar het is gelukt! Ik ga maandag boeken.

11. goeiemorgne dames!

Ben ik ook weer...
    gister had ik echt geen fut meer na 2 van die lange dagen werken..
    ben lekker al om 9u naar mn bedje gegaan.
    En vanochtend om 7u was iedereen weer wakker!

Kzit te denken om mss strax te gaan babyzwemmen. maar tis eigenlijk een rottid, tis om 10u en dan slaapt Luna altijd....

12. leuk Isra: alvast veel fietsplezier!

13. over de vitaminie D, hier zeggen ze ook zolang een kindje niet onder de 500cc melk komt je ze niet hoef te geven. En Luna heeft 3 flessen dus dat zit wel goed.

vreemd dat t overal anders is he!

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Zo heb heel wat bij te lezen, vanaf donderdagavond.

Ingrid, super dat Wayne dat dopje van die fles al los kreeg. Wat hebben ze dingen soms toch snel in de gaten hihi. Hoop dat het beter gaat met z'n tandjes. En leuke foto's!

Bri, is ook wel lekker, het kdv dicht in de buurt. En lekker, flink veel groen in de buurt. Vonden wij wel belangrijk bij onze keus. En leuke foto van Deane!

Cynthia, vervelend dat Tygho van donderdag op vrijdag zo slecht heeft geslapen. Is toch lastig als ze nog een fles moeten maar ze al lekker in dromenland zijn.. wat doe je dan..

Booky, prettig weekend! Je leest het wel niet meer maar ja..

Kwebbel, fijn dat de ziekenboeg weer wat beter gaat.

Isra, leuke fiets! Vind ook die bijbehorende fietstassen en het zitje zo leuk..

Marleen, vitamine D zit in de opvolgmelk. Alleen bij bv moet je dit nog geven.. Maar lees dat er al duidelijkere antwoorden op zijn. Wist niet dat het ook van het aantal flessen afhing..
    Wel gek van die vijf of tien druppels, hier is het vanaf het begin al 3 geweest. Zal volgende keer eens vragen op het CB.

Tinkerbel, jeetje, staan! Super foto..

Corina, gefeliciteerd met je 2800 berichten!

Cynthia, was het stijldansen leuk?

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Paar drukke dagen achter de rug, vandaar dat ik weinig was geweest.

Vrijdag heb ik overdag gewerkt, na werktijd had boniman m'n moeder opgehaald van het station. Wij gingen namelijk 's avonds naar het theater, naar een muziekvoorstelling ( http://www.harmoniumtheater.nl/ ). Was erg geslaagd!

Zaterdag hebben we flink gewinkeld. Drie broekjes en nog meer shirtjes en twee vestjes voor Jasmijn. Zelf ook nog een broek, vest en shirtje gekocht. Daarna kwam mijn broer op bezoek en die heeft m'n moeder weer meegenomen naar huis.

's Avonds had ik personeelsfeest, was ook erg gezellig. Boniman bleef thuis bij Jasmijn, er waren flink wat meer collega's zonder partner.

Vanmiddag gaan we nog kraamschudden, moet alleen de kadootjes nog ff inpakken zo.

Oftewel: leuk maar druk weekend! Zal blij zijn als ik komende week weer ff kan uitrusten haha.

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Setje nummer 1:

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Trouwens een tip: bij de V&D hadden ze hier heel veel kleertjes van Nijntje in de aanbieding.

18. leuke kleertjes boni!
    klinkt idd als een heel druk maar gezellig weekend!

19. we zijn toch maar niet gaan babyzwemmen, Luna was zoooo moe...kon dr gewoon niet wakker houden.
    Volgende week op center parcs gaan we wel iig!

Deel Deze Pagina