10 druppels, dat had ik ff gemist... blijkbaar loopt het CB hier ook nog een beetje achter. 10 druppels raden ze wel aan voor kindjes met een heel donkere huid en voor kindjes die vrijwel nooit buiten komen; maar in andere gevallen houden ze het nog op 5. Goed om te weten dat het nu verhoogd is! (overigens zit er ook vaak vit. D in margarine/halvarine; voor de rest haal je het inderdaad alleen uit zonlicht)
He, nu al volle melk? Ik was het al niet van plan i.v.m. verhoogde kans op voedselallergie, maar hier was het CB ook heel duidelijk over: geen gewone melk voor de 1e verjaardag. Staat ook zo in de GroeiGids. Wat apart dat jouw CB je juist aanraadt om het nu al te doen... Te veel vitamine D is overigens ook niet goed, maar met 5-10 druppels zit je volgens mij nog goed. Bij sommige vitamines (in elk geval bij A en D) ga je het teveel opslaan en dat schijnt niet goed te zijn voor je organen. C plas je uit, maar dat geldt niet voor alle vitamines. pffff, wat een dingen om over na te denken allemaal....
Schattig! Hier zijn we aan het oefenen voor zondag, dan is Briman jarig. Deane doet wel klappen, maar daarna slaat hij met zijn handjes op zijn hoofd (en dan gaat hij heel lief wiebelen, zoooo varen de scheepjes voorbij). Blijkbaar zit hij meer in 'klap eens in je handjes' dan in 'hiep hiep hiep hoera' Overigens is hij helemaal wel een muzikaal wonder. Zodra je een liedje opzet wat hij leuk vindt, gaat hij helemaal staan meeswingen!
Wij hebben een Dect babyfoon, en die stoort niet met andere signalen maar hij valt wel heel snel weg. Lang leve de nieuwbouw, met veel staal in de constructie... Afgelopen vrijdag zaten we bij de 'buren' 3 deuren verder, Deane lag al in bed. Babyfoon mee. Ging hele tijd goed, maar heb hem wel 3 keer uit en weer aan moeten zetten omdat de verbinding kwijt was. En dat gebeurt ons zelfs binnen ons eigen huis regelmatig. Hahaha, er was ook een buurman die 6 deuren verder woont. Die babyfoon haalde het net niet, totdat hij 'm buiten zette, op de railing van het terras. Binnen kon je dus alleen de lichtjes zien. Gek gezicht, maar wel handig! Hij vertelde dat hun babyfoon het ook haalde tot het restaurant aan de overkant, dat gaan we dus ook maar eens proberen!
Goeiemorgen! Hier een redelijke nacht gehad, 5 uur was het ochtend helaas Booky, fijn dat je vakantie leuk was! lekker genoten. En mats ook aan het optrekken geslagen, GOEDZO! Wat betreft babyfoon.. wij hebben een avent babyfoon, bevalt prima! Ingrid, ik leefde ook van weekend tot weekend. Donderdag,vrijdag,zaterdag en vaak zondags nog een wedstrijd. Echt een passie! Oei klinkt niet lekker wat je hebt ingrid, kalm aan doen! Vermanen, nou hopelijk heeft ze alles meegepakt! Zou wel super zijn. Bri, ik vind het ook heel apart, Tygho krijgt af en toe wel gewone melk. Ik vind het namelijk een beetje raar dat ze wel yoghurt mogen,maar geen melk? Hihi Deane ook al zo'n swinger Tygho is helemaal verliefd op beyonce en lady gaga. (ik heb vaak tmf op staan op de achtergrond) Normaal besteed hij geen aandacht aan de tv maar als er een liedje van hun opkomt is hij helemaal in trance!
Wat leuk he, zo'n eigen muzieksmaak! Deane heeft een loopauto van Fisher Price, met allemaal verschillende muziekjes erin. Als je op het ene knopje drukt hoor je dit, op het andere knopje dat. Zijn favoriet is die als je aan het stuur draait (la cucaracha)... Hij draait aan het stuur en staat helemaal mee te dansen. Als jij dan iets anders doet, draait hij meteen weer aan het stuur. En als het liedje is afgelopen, ... je raadt het al: weer aan het stuur draaien. Het CB zei hier: yoghurt kan wel, omdat het melk-eiwit daarin een andere vorm heeft dan in melk; het is al een stukje afgebroken en daardoor beter te verteren. Deane krijgt dus al wel af en toe yoghurt, maar geen melk. Ik ben er ook nog niet 100% van overtuigd dat hij goed tegen yoghurt kan, hij wil nog wel eens spugen of dunne poep krijgen na de yoghurt. Maar kan ook toeval zijn, dat hij net niet lekker is...
Verder veel leuke dingen gelezen hier.... Boni lekker geshopt, Marleen lekker uitgeslapen, kraambezoekjes... leuk hoor! Verder helaas wat zieken, beterschap meiden, ik hoop dat je snel weer opknapt. Stijldansen heb ik maar één jaar gedaan (brons dus). Vond het wel leuk, maar ik dans eigenlijk liever gewoon los ipv met een partner. Mijn lievelingsdans was de chachacha. Leuk Miss, om weer verder te gaan - maar zo te zien heb jij het ook heel wat jaren gedaan!
Booky leuk om te horen dat je weekend zo geslaagd was. Heerlijk even met het gezinnetje er tussen uit en Xantos natuurlijk HIer is een babyfoon echt wel noodzakelijk, ik hoor hem echt niet. Maar vind het ook ideaal dat als ik de hond even ga uitlaten. En zomers als we in de tuin zitten vind ik het ook wel erg makkelijk hoor. Ik hou er niet van continu te moeten gaan luisteren. Nou Ingrid doe het vandaag maar rustig aan, klinkt niet zo lekker je bekken/schaambeen. Kijk Bri dat vind ik nu ook zo raar. Het ene CB zegt dit en de andere dat. Maargoed mij hebben ze geadviseerd om glas/beker volle melk te geven en als het echt zo slecht zo zijn, dan zouden ze dat echt niet zeggen. En Bri had dat van te veel vitame D ook weer gelezen idd dat dat ook weer niet goed is. Idd pffffffffff, waren moeten we allemaal wel niet aan denken en dan ook nog is al die lekkere tegenstrijdige dingen. Onze babyfoon kan tot 3 km. Niet dat ik zover van huis vandaan ga hoor. Maar als ik een blokje om ga met de hond is het wel makkelijk.
Ahh wat leuk al die dansende kindjes . Mats begint ook te swingen zodra hij muziek hoort . Zo leuk . Jeetje mineetje meneertje wil nog maar 1 ding en dat is staan. Werkelijk overal trekt hij zich aan op. En hij denkt dat hij al meer kan dan dat hij ook echt kan. Dus met1 hand en dat soort dingen. Ik fungeer nu op dit moment voornamelijk als vangnet, haha
Haha, ja je komt nu echt ogen, handen en oren te kort. Je kan je kont niet keren of hij staat al weer ergens.
@Bri: Wij hebben ook veel staal in ons huis denk ik. Hier valt de babyfoon ook regelmatig weg. Hij gaat dan piepen en na verloop van tijd maakt ie dan weer contact. Als ik hem even buiten de deur hou dan is er wel weer meteen verbinding. @Booky: Welkom terug! Ja als ze eenmaal gaan staan dan kom je ogen en handen tekort. Roel gaat nog niet zelf staan, maar ik merk dat hij het wel steeds leuker gaat vinden om op zn benen te staan. Al die tegenstrijdige dingen zijn inderdaad verwarrend. Heel raar dat ze op de CB's allemaal verschillende adviezen geven.
Ik vind het ook vervelend dat iedere cb weer andere adviezen kan geven. Maar ja, het blijven mensen he en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ik stel mezelf niet zo afhankelijk van wat het cb zegt. In veel dingen merk ik zelf wel als het zus of zo beter gaat. Toen Hannah en ik ziek werden heb ik haar al 10 druppels vit. d gegeven ipv 5. Ze krijgt nog maar 180 cc melk en verder water en 'gewoon' eten. Maar ze is nu wel weer helemaal beter. En met dit hondeweer komt ze ook amper buiten natuurlijk. Hier nog een interessant artikel over de Vit. D van de borstvoedingssite: http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... -kind.html
Tjongejonge wat is het koud.. Net ff de hond uitgelaten, samen met Wayne.. Wayne lekker ingepakt in de wagen. Maar ik was blij dat ik weer binnen was.. Wat een koude wind. Wayne zit nu lekker ff naar de Bibaboerderij te kijken, en als dat afgelopen is, leg ik hem weer op bed.. En omdat ik mezelf niet helemaal toppiejoppie voel, heb ik net besloten dat ik ook nog ff ga liggen. Volgens mij val ik straks ook meteen in slaap.. Pff.. Ben zo moe. En toch liggen we er 's avonds bijtijds in. Nou ja, zal wel te maken hebben met de griep..
Helaas is Jochem ook weer ziek. Kdv belde in de loop van de ochtend, had 39,2 graden koorts. We hebben hem dus iets eerder opgehaald. Omdat er hier best veel sneeuw gevallen is, hebben we snel een paar foto's op de slee gemaakt in de tuin.
Volgens mij is dat ook gewoon het beste. Natuurlijk hoor je een hoop adviezen, maar uiteindelijk moet je met je leken-verstand (geldt voor de meesten van ons, ik heb er tenminste niet voor doorgeleerd) toch je eigen keuzes maken. Nou ja, zo lang we ze geen gif geven, en een beetje opletten hoe ze reageren, zullen ze toch best groot worden?!