hier nog wat ideetjes voor het kinderdagverblijf of gewoon voor de kinderen op de verjaardag Feest soepstengel ( Ilse) Smeer een soepstengen voor 2/3 in met (plantaardige) margarine en doop hem in (vruchten)hagelslag muis 1 eierkoek (die moet wel koemelkvrij zijn) en die snij je doormidden. Tussen die twee halve eierkoeken smeer je wat jam en je doet er een dropveter tussen met aan het uiteinde een knoop. Dat is de neus van de muis. Vervolgens pak je twee smarties (hier zit chokolade in, je kan ze vervangen door een ander snoepje) voor de ogen en van eetbaar papier maak je twee oren. Klaar is je muis. of je pakt een pakje drinken en die verpak je met papier daarna maak je er oogjes op en aan de ene hand doe jeeen smarties doodje en aan de andere kant pak je een rozijnen doosje bij de heme hebben ze hetzelfde voormaat rozijntjes doodsje of smarties doosje en dan nog een dropveter om om het poppetje heen te doen of zo een rode veter
Heb vlug alles een beetje bij gelezen. Ben zelf weer herstellende van een flinke buikgriep. Pfff.....wat kan een mens zich beroerd voelen zeg. Maar één voordeel heeft het....ik ben zomaar 3 kilo kwijt Tijn is na z'n val van vrijdag goed opgeknapt. Heeft m.i ook geen last meer van zijn oortjes gehad, maar ik heb voor de 24e toch een afspraak bij de KNO-arts gemaakt. Feit blijft dat ze (nog) rood waren. En dan laat ik er liever een professional naar kijken. (Meneer de HA denkt hier nog steeds anders over) Momenteel loopt Tijn overal omheen en probeert hij de overstap van bank naar tafel te maken, maar dat is ook nog best eng Hij praat ontzettend veel, alleen de helft versta ik er niet van. En meneer heeft al twee paar schoenen versleten , dus ik mag voor straf weer wat nieuwe schoentjes voor hem halen. Zijn verjaardag valt op een maandag en ik denk dat we dat zondags vieren. Niet heel groots, met de naaste familie. Ook omdat we een paar dagen later al op vakantie gaan. Kwebbel
INgrid vind het wel gezellig hoor zo'n heel koppel. Ray heeft een hele grote vriendenkring (we gaan al met 7 andere gezinnen straks op vakantie) En ik heb 4 hele goede vriendinnen die komen inclusief partner dus dan schiet het natuurlijk al op. En dan hebben we natuurlijk nog de ooms en tantes en de opa's en oma's niet te vergeten dus dan heb je er al heel snel heel veel bij elkaar. Als Ryan s'middags uit bed komt dan gaan we ook de taart aansnijden, vind het wel leuk als er dan al wat visite is. Raymond is dan ook lekker thuis. Hebben jullie mannen ook vrij? Fijn Ingrid dat het met Wayne alweer wat beter gaat. Hihi dus ik ga je niet ontmoeten Och Simone ik zie wel hoe het loopt het zal vast wel hollen, rennen en vliegen zijn. Maar als ik naar mijn vriendinnen kijk daar helpt ook iedereen altijd, dus ga ervan uit dat ze dat bij mij ook wel doen. En ook beide oma's zijn wel van het helpen en hapjes etc. dus maak me daar niet zo druk om. En Ray is er ook nog
Jeetje kwebbel dat is vervelend zeg die buikgriep (stiekem wel een klein voordeeltje ) Hopelijk ben je snel weer de oude. Haha Tijn ook al zo'n kletskous, hier ook een maar versta er ook niks van. Ik vind het wel super gezellig dus ik klets vrolijk terug. Ik heb ook het idee dat hij Roxy probeert te roepen. Je hoort de klanken wel, maar je versta het niet. Hij roept dan soort Iie. En als je vraagt wat dat roxy zegt hij af af. En als je vraagt (heeft oma hem geleerd) wat doet opa's koe dan zegt hij Boe.
wat schattig! Ja hier is Corné ook vrij, althans..dat mag ik aannemen Hebben t er nog nie echt over gehad eigenlijk! En ja tuurlijk kan er altijd iemand helpen.... Maar vindt het ook leuk gewoon lekekr met de visite te kletsen enzo... En dat kan omdat we geen grote groep hebben die komt! Maar bij jullie zal t vast en zeker net zo gezellig worden!
idd qua gezelligheid maakt het niet uit. Wij maken er allemaal een grote knalfuif van voor onze kleine moppies.
@ miss, ik heb hier iets gevonden een link met een overzichtje van doorkomende tandjes en kiezen. Maar dit is maar een gemiddelde he. Het ene kindje is er sneller mee als de ander. http://www.nestlebaby.com/nl/baby_devel ... lth/teeth/
oja 24 maanden dat is 2 jaar had verkeerd getelt het word dan 24 maanden tot 30 maanden staan in mijn boek dus zo zie je overal verschillend kyano loopt al achter van dat schema haha maar zo weet je wel ongeveer
maar trouwe4ns kyano krijgt eerst de boven hoeksnijtanden door want die zie ik de anere 2 nog niet dus hij word dracula ahahah
Aah wat lief... Wayne brengt wel steeds dezelfde klank uit als hij Shira, de kat, en Doeschka onze hond ziet. Maar het enige wat hij echt zegt is papa en mama, en babababa als hij een vieze luier heeft.
Hier komen waarschijnlijk 22 volwassenen (misschien nog iets meer want ik weet nog niet zeker wie ik precies uit ga nodigen) en 8 kinderen. Vind ik eigenlijk meer dan genoeg... Ik vraag me af hoe dit allemaal in ons huis moet, maar goed, dat zien we dan wel!
Heb 3 pag's teruggelezen. Jullie zijn allemaal al druk met het verjaarsfeestje. Ik weet nog niet wie we allemaal gaan uitnodigen. Deane is op zaterdag jarig, lekker makkelijk. Opa & oma en andere oma natuurlijk. En een paar ooms, tantes, neefjes en nichten. Ik denk ongeveer 10-12 volwassenen en een paar kinderen. Mijn familie is huge (heb 8 broers en zussen) maar die ga ik echt niet allemaal uitnodigen, daar kan ik niet aan beginnen Zo te lezen gaat het wel aardig goed; al is het nooit fijn om te lezen dat er eentje gevallen is (Tijn toch, niet doen hoor! daar schrikt mama van! en ik ook.) Hier nog geen kiezen te zien; wel zit Deane heel vaak met zijn vinger in zijn mond en twee weken terug heeft hij veel pijn gehad. Tot nu toe gaat dat meestal zo; als de tanden echt gaan doorkomen heeft hij niet zoveel last meer. Hij heeft nu 4 boven en 2 onder, maar de volgorde is niet altijd volgens het boekje. We zien wel wat er nu door gaat komen. Afgelopen weekend hadden we hier een etentje met vrienden; 19 volwassenen, een meisje van 7 en 3 babies. Was supergezellig! En het mooie was dat er door anderen gekookt werd, ik heb dus alleen een beetje hoeven helpen (en 4 keer de vaatwasser moeten vullen en leeghalen). Deane heeft zich heel goed gehouden met al die drukte: hij sliep gewoon op z'n normale tijd en werd zelfs niet wakker toen een van die andere babies ging huilen in de logeerkamer naast zijn kamertje Maar de dag erna was hij wel uit zijn doen; weinig slapen overdag en dan heel chagrijnig wakker worden. Gelukkig is hij inmiddels aardig bijgetrokken. Hij lijkt inmiddels los te willen staan, je ziet hem soms staan, met één handje vast, en dan kijkt-ie zo van: zal ik? zal ik? maar dan wordt hij wiebelig en pakt zich gauw weer vast, of gaat op zijn billen zitten. Als je hem los neerzet, blijft hij inmiddels 2 of 3 seconden staan voordat hij gaat zitten. Zal niet lang meer duren dus, voor hij het echt zelf gaat doen! Verder heb ik het net iets te druk en ben ik weer/nog steeds mega-verkouden. Misschien is het inmiddels hooikoorts, maar dat maakt voor de verschijnselen niet uit. Niet superfit dus, wat het moeilijk maakt om 's morgens wakker te worden. Nou ja, 't zal wel weer eens bijtrekken. Met Deane gaat het allemaal zeer voorspoedig: hij slaapt goed (van 20 tot 7 en dan overdag nog 2 keer), hij eet als een bootwerker (BV, fruit met thee, boterham, fles, 2 of 3 crackers, nog een fles, avondeten met wat water, laatste fles). En hij blijft zo'n vrolijk mannetje! Hij zegt papa en mama, verder wa wa wa als hij iets wil drinken, en allerlei dingen die ik niet versta. ta, hata, it, maak er maar wat van. En morgen gaan we naar het CB: meten, wegen en weer een prik . Ik ben wel benieuwd wat hij nu weegt; hij begint écht zwaar te worden. En lang: zijn broeken maat 74 hoef ik eindelijk niet meer om te slaan; qua shirtjes gaat hij nu naar maat 80. Dat is weer een hele lap tekst geworden... en vooral over onszelf. Ik heb niet veel teruggelezen (dat gaat me niet lukken, er is zo veel geschreven). Hopelijk gaat het allemaal lekker!