April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Emmetje..blijf aan jezelf denken. Laat de tranen op z'n tijd maar rollen.

Hier laten we Tijn ( net als de dames) volgens het normale programma inenten. heb daar toch het beste gevoel bij.

Hier vanmiddag na een voeding een keer nagekolft omdat ik de borsten een keer goed leeg wilde hebben. Handkolf van Avent gebruikt en in notime 175cc borstvoeding in de fles :confused: . Geen wonder dat meneer de borsten niet leeg krijgt. Maar hij komt in ieder geval niets tekort.

Hier moet de wijkverpleegkundige nog op huisbezoek komen. Hopelijk is dat deze week. Ben benieuwd wat ons mannetje nu weegt.

kwebbel

2. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, wij bakeren Deane bijna altijd in als hij gaat slapen. Dan ligt hij veel rustiger (en slaapt hij langer door) dan wanneer hij los ligt. Bovendien schijnt het ook lekker te zijn tegen krampjes... De kraamhulp heeft het ons geleerd en het bevalt ons goed. We doen dat met twee hydrofiele luiers, één punt omvouwen (daar ligt z'n hoofdje) en dan lekker stevig inpakken.

(en nu ga ik de andere posts even lezen)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Even snel dan... Deane ligt weer te huilen. Hij is vanavond heeeeel onrustig. Hopelijk betekent dat niets voor de nacht.

Wij laten hem 'standaard' vaccineren, dat voelt voor ons het beste.
    Ik denk soms al na over een tweede, maar wij houden het nog even op: eerst maar eens zien hoe het met deze ene gaat.... Maar als we nog een tweede willen, wil ik het eigenlijk wel gaan proberen direct na Deane's eerste verjaardag (ik word er ook niet jonger op).

LaDi: ik had me ook zó verheugd om weer op m'n buik te slapen, maar dat kan ik nog steeds niet. Mijn borsten zijn zo groot en vol, dat het helemaal niet lekker ligt, zelfs niet net na een voeding (dan probeer ik het wel eens en lig ik ongeveer 10 minuten goed, maar daarna is het weer niks).

Nu ga ik de kleine jongen maar weer even troosten... Fijne avond allemaal!

4. Hej dames,
    Ben ik ook ff...
    Heb internet via de buren n paar huizen verder en het valt niet mee om goede verbinding te krijgen.
    Dus de ene keer doet hij t en de andere keer niet.

Hier gaat alles zn gangetje...
    Vandaag mn 1e dagje alleen gehad met de 2 meiden.
    Tis goed gegaan, Esmee is de hele dag buiten geweest want we hebben hier naat 2 joingetjes van 4 en 2 en daar speelt ze de hele dag mee. Ideaal dus. Het gevolg is wel dat ze van top tot teen onder t zand zit maar dat nemen we voor lief!

Met Luna gaat het ook goed....
    OP het drinken na.
    Ze drinkt al dagen met moeite 60c per keer en komt dan na 2u weer.
    Vroeg me af hoe t kon...maar ben erachter....
    Luna heeft spruw. Dus vanaaf ff een medicijn gehaald bij ha,post. Hopelijk gaat het nu snel beter met drinken. En is ze snel vd pijn af want dit is zo zielig....

In het huis bevalt t prima. Voel me al helemaal thuis hier.
    Moet nog wel 1 en ander gedaan worden maar goed.. we doen iedere avond wat...
    Zal morgen es fotos maken van de ruimtes....

Sorry voor t ego berichtje maar moet nog bijlezen!

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    leuk dat je langskomt simoon.. fijn dat t zo goed gaat :)

kwebbeltje is dat veel ja 175cc? ik pomp met gemak 250 cc per borst.. als ik pomp dan krijg ik er zoo een halve liter uit...

ik heb niet veel nieuws te melden eigenlijk hij huilt alleen als ie alleen is als ik m vast heb huilt ie nooit maaeja moet ook welles naar de wc hoewel ik m vandaag onder de babygym heb gelegd en hij was 30 min stil aan t kijken :)

6. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    yorgos is vandaag 2 maanden :)

hier is t pas 3 uur smiddags nu he :p

7. goeiemorgen dames,

ff een vraagje...
    wat doen jullie met dit mooie weer aan bij je kleintje als je naar buiten gaat? En als je zelf buiten zit neem je hem/haar dan mee? Zoja..hoe? In de wandelwagenbak ofzo? en dan een dekentje erin?

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    @ Christel...175cc wat nog achter blijft nadat hij goed aan de borsten heeft gedronken...dan vind ik dat best veel. Tijn dronk de eerste week gemiddeld zo'n 150cc uit de borst. (nu weet ik het niet), maar tel dus maar uit ;)

Ik kleed tijn een beetje hetzelfde wat ik ook aan heb. Kleed ze in ieder geval niet te warm. Jij een t-shirt en broek....de kleine een romper (ik doe wel lange mouw) t-shirtje erover en een broek met sokjes. In de wandelwagen doe ik er een dun dekentje overheen.
    Zweten is in ieder geval niet goed.

Tijn is met dit weer veel buiten. Heerlijk. Hij zit nog net niet in de zandbak zand te happen :)

Kwebbel

9. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hallo allemaal,

Een vraagje. Wat is bij jullie allemaal lang drinken aan de borst?
    Alyshia drinkt per keer 8 tot 14 minuten maar aan 1 borst en dan heeft ze echt genoeg. Ze valt dan aan de borst in slaap. Soms geeft ze dan zelfs een mondje voeding terug. Ik heb dus echt wel het gevoel dat ze genoeg heeft.

10. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Roel is nu heel veel buiten. Hij ligt dan in de kinderwagen. Hij heeft zn normale kleertjes aan (lange mouwen) en een lakentje met een dekentje in de wagen. Ik doe wel een vliegennet over de wandelwagen heen, omdat er veel insecten zijn.

11. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    @ h25: Quinty drinkt veel langer aan de borst bij mij, maar dat komt (denk ik) omdat ik niet genoeg voeding heb. Soms drinkt ze 2x20 min en daarna nog 35 cc KV uit de fles en 1.5 a 2 uur na het begin kan ik weer opnieuw beginnen. Ze weegt ook nog steeds minder dan bij de geboorte. Wanneer zijn de meeste baby's eigenlijk weer op hun geboortegewicht?!? 8 dagen na de geboorte had ik met kolven nog maar 45 cc (bij elkaar uit 2 borsten). Vraag me af hoeveel het nu is, maar heb het kolfapparaat weer terug gebracht naar de thuiszorg, was alleen maar het voeden, kolven, bijvoeden etc. Volgens mij geven de meesten hier KV of niet?!

@ Simone: hoe herken je spruw?! Zie je dat in het mondje?!

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Daimy ligt ook in haar gewone kleertjes in de wagen, rompertje met lange of korte mouwen en daar een katoenen shirtje en broekje overheen, en dan een dun dekentje met lakentje in de wagen.

Emmetje Daimy was na 3 dagen alweer boven haar geboortegewicht, dit was volgens mij wel erg snel ze was ook maar iets van 100 gram afgevallen. de laatste keer dat ze is gewogen woog ze 4290 dus 100 gram boven haar geboortegewicht maar dat was vorige week dus ben wel benieuwd wat ze nu weegt! Maar denk wel dat het per baby verschillend is, heeft je kraam er niets over gezegd?

Spruw herken je trouwens aan witte plekken op haar tong en gehemelte.
    Mijn kraam zei dat ze bij de natuurwinkel thee verkopen speciaal tegen spruw, schijnt goed te helpen!

Buddy gefeliciteerd met yorgos zijn 2 maandjes! wat gaat de tijd toch hard zeg!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tygho was met 19 dagen al een pond zwaarder dan met de geboorte, hij is totaal iets meer dan 200 gram kwijt geraakt de eerste paar dagen

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Vandaag toch maar even naar het CB gebeld en nu heb ik wel een eerdere afspraak (ik zou pas 11 juni naar het CB kunnen).

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Jochem is in een maand tijd 1 kilo bij gekomen! :confused:
    Morgen moeten we naar cb, dus ook weer wegen. Ben benieuwd!

Cristel gefeliciteerd met yorgos zijn 2 maanden, wat gaat dat hard zeg!

Vind het ook steeds erg moeilijk wat ik voor kleren bij Jochem aan moet trekken. Hij is erg snel zweterig vind ik. Dus heb nu korte mouwen aan.
    Jochem heeft ook een witte tong, maar volgens mij geen spruw :(

Sab, gaat het al wat beter met Daimy? En met jou, ook al wat beter?

Marleen, goed hoor dat je gebeld heb en dat je nu eerder kan komen. Is toch wel fijner he! Bij ons zat er ook 3 weken na intakegesprek. Vond het ook nogal lang, maar kwam door feestdagen vorige week.

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ja hier is het vaak mooi weer en ligt dr ana hoe heet t is maar yorgos heeft als het boven de 27 is rompertje aan met korte mouwen soms met korte broek en tshirt...
    of gewoon wat lekker soepels waar die niet zo in zweet want dat doet ie wel weg snel

kwebbeltje : oooh zo ik snap t al. ja ik pomp meestal als ik al pomp zo een uur na de bv..

vandaag moet yorgos naar de dokter ben benieuwd :) hoeveel die weegt alleen die prikjes zie dr zo tegen o maar ja...

17. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hihi corina is jochem ook zon lekkere eter? ben wel benieuwd wat hij nu weegt dan ;)

hier gaat het inderdaad wat beter, kom vooral omdat ik nu 2 hele nachten geslapen heb en marcel heeft daimy dan heel de nacht gehad. slaap doet wonderen :D met mijn hechtingen lijkt het iets beter te gaan ook, de ontsteking is aardig weg waardoor ik er veel minder pijn aan heb. het blijft een open gat natuurlijk , dat zal nog wel even duren. Heb net heerlijk in de tuin gezeten met een broodje filet americain :D

buddy wat doe jij online op dit tijdstip? ;)

hier moet de wijkverpleegkundige nog steeds komen, dus weet nog niet wanneer ik naar het cb moet. ga er toch vanuit dat er deze week wel iemand langskomt...

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Gister nog een best wel dik jasje naar buiten aangehad en na thuiskomst was ie hartstikke klam. Veel te warm dus :oops: Ik heb tussendoor wel gevoeld maar het leek wel mee te vallen, nou mooi niet dus. Zit er geen gebruiksaanwijzing bij? ;)

Vandaag 4 kaartjes (2e kaartje gratis via AH) voor Tarzan (musical n Scheveningen) 7 juni besteld. Leuk voor Daan, Henk's zoon van 7, en kleine oma gaat ook mee. Wordt de eerste keer een hele middag zonder Jari. Vind het nu al spannend!

19. Nou ben net wezen wandelen en heb dus ook alleen een dekentje in de wagen gelegd... tis echt heerlijk.

De spruw is idd witte plekjes op tong,gehemelte,wangen.....
    Het medicijn wat we hebben helpt al wel een beetje...het wordt al minder. En Luna huilt niet meer zoveel.
    Alleen het drinken is nog niet meer geworden.
    Dus nog steeds 60cc en dan iedere 2,5 uur een flesje....en 1 keer snachts...

20. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    ik ben wakker ;) want yorgos wil niet slapen :(
    fijne schoonzoon heb je :p

nikita heb ik ook welles gehad nam een deken meer voor yorgos was het hartsikke heet

Deel Deze Pagina