@ Marleen volgens mij mogen ze vanaf hun 1e jaar gewone melk. Wayne heeft er stiekum al een paar keer een beetje van geproeft..
Marleen, de wijkverpleegster zei tegen mij dat die nr 3 voeding...eigelijk gewoon iets onzinnigs is. Ze zei het is makkelijk om bij je te hebben als je weg gaat, maar als je gewoon de mogelijkheid hebt om hem normaal te laten eten is dit wat ze nodig hebben: ontbijt (bordje pap gemaakt van halfvolle melk/brood) lunch(boterhammen+een beker halfvolle melk) fruit avondeten(met de pot mee+beker halfvolle melk) Nou lijkt het erg veel melk als ik het zo zie hahaha Maar ze hebben 500cc vocht nodig, waarvan 300cc halfvolle melk en 200 cc water/diksap/thee Wel bij elke keer melk vitamine D bijgeven. Tygho kreeg steeds bij het naar bed gaan een fles opvolgmelk mee omdat hij anders niet ging slapen, maar nu krijgt hij gewoon een flesje diksap mee, om alvast de melk voor het slapen gaan af te wennen. Nou heeft hij vandaag volgens die regels vanaf 1 jaar gegeten en ik vind het heel weinig papfles van 210, brood tussen de middag, avondeten, en net +/- 100cc opvolgmelk en verder alleen diksap.... het lijkt zoooooo weinig Maargoed het zal goed zijn als ze het op het bureau zeggen he
Bedankt voor jullie antwoorden! @MissC: Jij had het over het eten vanaf 1 jaar. Ik zie in jouw lijstje geen fruit en geen tussendoortje. Als je dat erbij geeft dan is het toch niet zo weinig?
Nee dan valt het wel mee...hij heeft wel liga gehad en wat fruit maar ik zie dat niet echt als "eten" maar echt als tussendoortje. Moet er nog ff aan wennen dat ze net zoals ons gaan eten hahahaha
Wat kreeg Tygho hiervoor dan? Het schema wat jij nu hier hebt neergezet is wat Roel altijd eigenlijk krijgt. Geef jij hem nu veel meer dan?
Tygho kreeg nog steeds zo'n beetje 4 flessen, sochtends en savonds 210 en voor beide slaapjes nog 120 cc... Maar dat zijn al 2 flessen extra, en ook al is het niet zo heel veel, het lijkt wel veel meer.
maar ik plof op de bank, ga lekker griezelen met Harmen. We hebben de dvd van Mirrors thuis liggen, die schijnt nog wel eng te zijn Trouwens, die 2 flesjes van 120 voor het slapengaan kreeg hij alleen maar omdat hij anders weigerde te gaan slapen...
Op het CB hier werd laatst ook al gezegd dat opvolgmelk nr 3 gewoon geldklopperij is. En dat je idd beter gewoon vitamine D druppels kunt halen, dat is uiteindelijk veel goedkoper ook..
Even bijgelezen. Marleen...leuk het fietsen he. Tinkerbel..toi toi morgen. Missco...veel plezier met film kijken. Booky...leuk burgers zoo. Had je hier wel een tussenstop kunnen maken Ben het verder weer kwijt. Ik plof na een drukke werkdag ook op de bank. Kwebbel
Oh nu snap ik het! Roel krijgt nu 1x 200 ml pap (van 180 melk) en 1x 180 melk en 1x 150 melk, dus ik vond de overgang niet zo heel groot (als ik het lijstje van het CB zo zag)
Tinkerbel stoere vent hoor Thomas. Booky ja naar Portugal van de zomer, ben alweer aan het aftellen Leuk hoor Marleen fietsen met Roel. Het zitje is idd lastig te openen. Je moet aan de zijkanten drukken maar ook voorop moet je hem iets indrukken om te openen. Ryan die krijgt al gewone melk tussen de middag op advies van het CB. s'Ochtends krijgt hij nog wel opvolgmelk nummertje 3, je hebt ook van die peutermelk vanaf 1 jaar misschien zouden we die dan moeten gaan geven?! Ik moet volgende week naar het CB dus zal het is vragen. Ik zie dat Ryan zijn schema nu ook al niet veel scheelt als het 1 jaar schema van Miss. Ryan als volgt. ontbijt: 240 opvolgmelk met 4 scheppen bambix (in fles) moet van het CB eigenlijk vanaf een bord maar vind het flesje nog zo fijn/leuk/gezellig! En 1 boterham tussendoor: fruit lunch: boterham en een glas volle melk tussendoor: nijntjekoek diner: groente en een bak volle yogurt Dus eigenlijk zou alleen de ochtendfles dan van gewone melk mogen als ik het schema van Miss aan zou moeten houden en bij zijn avondeten dan nog een glas melk.
Ons schema is nu als volgt: Ontbijt: Pap van 180 ml opvolgmelk (=200 ml). Ik maak die pap behoorlijk dik zodat het goed voedt. Tussendoor: 1 stuk fruit Lunch: 1 boterham met 180 ml opvolgmelk (=200ml) Tussendoor: 1 liga met 130 ml diksap Avondeten: een prakje (aardappels/groente) en een bakje yoghurt. Vlak voor het slapen nog 150ml opvolgmelk (=165 ml) Dit gaat vaak niet helemaal op. Ik denk dat ik dit schema straks ook grotendeels aan kan houden en dan de laatste fles helemaal weg op den duur.
Booky haha een oplettend oog heeft het al opgemerkt zonder dat je je bericht geplaatst hebt. Meid nogmaals van harte gefeliciteerd en lekker gaan genieten en goed aan jezelf denken.
Ze zijn zeker oplettend hier! Leuk dat je het hier nu ook komt delen met ons! Je verhaal volgt vast zo wel he?