April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Kan je er niet mee helpen, hier ook nog een late voeding...

Vandaag echt een lui dagje, alleen even naar mn schoonouders geweest en verder rustig aan.. ben ook moe!
    Gelukkig heeft Jasmijn ons vanochtend wel lang laten liggen, ze werd pas rond half negen wakker!

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Kan je ook niet helpen Tinkerbel.
    Jochem wilde met een maand of 8 z'n avond fles al niet meer hebben.
    Hij draaide z'n hoofd gewoon weg. En dronk bijna niets meer.
    Maar ja wij eten meestal ook pas rond half 7 ofzo

3. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik had mijn vraag ook bij de voedings topic geplaats en daar krijg ik allemaal reactie's dat ik hem veelste weinig drinken geef op een dag.

4. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Misschien dan toch even checken bij het CB?
    Kan je als bv mama niet zo helpen hiermee helaas, maar ik zie toch redelijk wat vocht naar binnen gaan: pap, yoghurt, sap en melk. Maar even navragen kan nooit kwaad toch!

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen allemaal.

Hier weer een beroerde nacht, net zoals gister :(
    Tygho is ontzettend benauwd, hoest erg veel en schreeuwt het dan uit van de pijn, raakt in paniek en begint dan bijna te hyperventileren :(
    De huisarts is gebeld maar die is op vakantie dus komt er een vervangster langs...
    Maar wat een gedoe alleen al om een dokter langs te laten komen!
    Ik ben potverdorie zelf ook ziek en Harmen is een paar dagen weg voor z'n werk.
    Maargoed er komt iemand op huisbezoek :)
    Dat is al heel wat.

Tinkerbel ik kan je ook niet helpen, ook hier gaat de laatste fles nog helemaal op.
    Maar ik vind het opzich wel meevallen hoor hoe weinig thomas drinkt.
    Ik weet wel, het cb zei hier dat ze vanaf 1jaar 300cc zuivel en 200cc ander drinken moeten per dag.

6. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ach wat vervelend allemaal MissC. Gelukkig komt er dan wel een dokter langs straks.

Roel kan sinds gisteravond ook een schaap nadoen! Eerst kon hij de koe, maar als je nu vraagt: "Hoe doet het schaap?" dan zegt hij: "Bee" Zo lief...

7. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen....hier is de schaap ook favoriet. Bé bé horen we hier. Echt lief he. Bij de koe zegt hij hier Moeeeee :)

Missco beterschap voor jullie.

Tinkerbel....eerlijk gezegd vind ik dat Thomas smorgens erg weinig krijgt aan vocht. Na de pap niets meer?
    Misschien dat je het fruit naar de ochtend kan verplaasten.

Dit is Tijns schema momenteel. Tijden zijn variabel.

08.00 Fles melk 180cc
    10.00 Fruit (meestal 2 stuks) en sapje 100cc
    (sap varieert van water / thee / diksap)
    12.30 Broodje (meestal weinig) en bord pap 180cc
    15.30 Knabbel (soepstengel / koekje etc) & sap
    17.00 Warme hap en toetje
    Tussendoor regelmaat een slok sap
    19.00 Fles melk van 100 tot 200 cc

Boni....leuke voetbaldag gehad dus. En wat goed dat de kleine het vooruit kruipen heeft ontdekt.

Kwebbel

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Boni, las er helemaal overheen!
    Wat knap van Jasmijn!

Marleen en Kwebbel, echte dierenliefhebbers dus die kleintjes van jullie :D

Hier heeft Tygho z'n inhaalslag trouwens gedaan, hij kan nu ook nee schudden,hoera,klappen en zwaaien :D
    Allemaal in de afgelopen week ff bijgeleerd.
    Hij begint nu ook klanken na te bootsen.
    bijvoorbeeld, als we hai zeggen dan doet hij: ai :D

9. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Miss wat een verhaal zeg. Ik kan me je verdriet en woede heel goed voorstellen.

Marleen wat lief zeg, Roel die zijn eigen zo aan het uitsloven is.

Boni leuk zeg dat het voetbal zo geslaagd was. Ik heb ook helemaal zin in woensdag!
    Wat goed zeg dat Jasmijn vooruit kruipt.

Tinkerbel ik zou proberen hem gewoon niet meer te geven dan zie je vanzelf hoe hij erop reageert. Van hoeveel melk maak je s'ochtends zijn pap en hoeveel sap krijgt hij?

Fijn miss dat er iemand langs komt bij jullie. Sterkte en beterschap.

He wat goed zeg van Roel dat hij nu ook een schaap na kan doen, echt lief.

Kwebbel moeeeee is ook heel lief :D

Lekker hoor dat de klok weer een uur vooruit is. Ryan slaapt weer tot 8 uur hihi :D :) dus mama kan uitslapen JOEHOE

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou de vervangend huisarts is geweest(eigen HA is weer eens op vakantie)
    Heeft hem helemaal gecheckt en geconcludeert dat z'n longetjes schoon zijn(gelukkig :D) maar dat hij een virale infectie in de hoge luchtwegen heeft waardoor hij zo benauwd is.
    Een beetje het pseudo-kroep idee zeg maar.
    Opzich gaat dit vanzelf over maar gezien zijn paniekreactie en het hyperventileren bij zo'n aanval krijgt hij toch Ventolin voorgeschreven om het allemaal wat dragelijker te maken.

11. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hij krijgt van Bambix bord pap. Dus even denken hoor.. 130 ml water met 7 scheppen pap.
    En s'middags krijgt hij meestal zo rond 100 cc sap/water.

Thomas werd inderdaad ook pas om 8.00 wakker vanochtend, vanwege de zomertijd. Heerlijk, maar even ervan genieten zolang het duurt :)

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    oO misc wat vervelend dat Tygho ziek is beterschap.
    Dat met je opa en oma komt mij jammer genoeg heel bekend voor me moeder draait ook altijd overal voor op. En dan die andere persoon horen opscheppen wat ze allemaal wel niet doen voor de ouders. :cry:

Boni wat knap van Jasmijn ze heeft de vooruit gevonden.

Tinkerbell Sophie wil sinds een paar weken helemaal geen melk meer.
    Haar schema (al heb ze niet echt een schema)

Pap 180 melk + pap
    fruit
    brood en yoghurt
    koekje
    warme hap en danoontje

Ze drinkt hierbij iets van 800 tot 1000 cc diksap water of thee.
    Als ik haar een fles geeft gaat die leeg.
    De pap gaat er niet altij in en dan krijgt ze yoghurt. Op het cb zeiden ze nouja hoef je de melk ook niet af te leren. geef haar maar stukjes kaas.
    vind ze erg lekker.

Corine wat leuk psp ik wil dat ook graag kunnen maar het lukt me maar niet om er tijd voor te maken. Als ik eer mee begin hou ik niet meer op en zit ik tot heeeeeeeel laat achter de computer ;)

Isra wat goed dat Ryan opeens uitslaapt tot 8 uur ;)

Wij zijn gister naar Monkey town geweest met vrienden. Sophie was er eigenlijk nog te klein voor maar ze vond het super de glijbanen ballebak spring kussen en trampoline.
    Voor mama en papa ook weer eens goed zo klimmen.
    Daarna naar de kinderboederij waar ze het meest reageerde op de vogels.

14. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hai hai,

Cynthia beterschap voor jou en Tygho. Hoop dat de Ventolin hem snel gaat helpen. En wat heeft ie veel geleerd deze week!

Tinkerbel: inderdaad goed idee van Kwebbel, fruit naar de ochtend. Hier krijgt ze het ook 's ochtends rond 10 uur. (hier staat ons laatste schema: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=#4574978 )

Ben moe vandaag! Lag er zaterdag natuurlijk laat in en kon gisteren wel iets langer liggen, maar daar werd ik ook niet fitter van... dus vanmiddag rustig aan! Jasmijn ligt lekker te slapen nu dus mama kan lekker ff forummen.

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Even nog over dat fruit. Jasmijn krijgt nu vaker gewoon fruit in stukken en dat eet ze dan uit de hand op. Ze eet dan zo een hele peer weg omdat die lekker zacht zijn maar appel gaat bijvoorbeeld niet zo snel. Vaak heeft ze dan al na een half appeltje genoeg en wordt de rest wat ik aanbied meteen op de grond gegooid.

Hoeveel fruit laten jullie je kindjes eten?

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Missco....vervelend voor Tygho. Gelukkig verder wel onschuldig. Hopelijk is hij snel de oude.

Boni...hier dus meestal 2 stuks fruit die ik combineer. Ik prak het meestal in grove stukjes en dan gaat 9 van de 10 x ook alles op.

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik geef altijd 1 stuk fruit. Banaan hapt hij er gewoon vanaf. Appel rasp ik nog wel, want dat gaat niet goed als hij het er zo vanaf hapt.

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Pffff.....ik ben hard op zoek naar rolschaatsen voor Eva's verjaardag. Maat 26 of verstelbaar. In ieder geval moeten er 4 wielen onder zitten. meen je nou dat ik wat kan vinden :confused:

Kwebbel

19. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt hoor allemaal. Ik ben er nu wel uit denk ik. Meer sap :) :)
    Ik had er geen idee van, mijn CB heb je niks aan. Kom alleen voor de prikken. Als ik haar iets vraag over voeding dat zegt ze toch alleen maar...eeeee, tja. De ene eet meer dan de ander :(

Ik ga nu het fruithapje naar de ochtend zetten en meer sap. Wat denken jullie hier van:

7.00 Pap 130 ml/7 scheppen pap uit bord
    10.00 Stuk fruit en 100 ml sap/water
    12.00 Boterham en 100 ml opvolgmelk
    15.00 Koekje/soepstengel en 100 ml sap/water
    18.00 Avond eten en klein bakje yoghurt.
    19.00 200 ml opvolgmelk en 1 schep pap.

Nu krijgt hij genoeg vocht binnen dan toch? Oja, als jullie thee geven. Mag dat elke thee zijn? Ook met smaakje, en doen jullie lauw of koud?

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wuppie ja precies de situatie die ik bedoel, erg verdrietig :cry:

Nou mijn kleine vriendje had net effe weer een flinke aanval van ongeveer 15 minuten.
    Zoooo zielig, hij gaat helemaal over de zeik daarna en hyperventileren en spul :(

Ik heb ook een versie van Psp gedownload maar ik kan er geen vriendjes mee worden :(

Deel Deze Pagina