Ik probeer Tygho altijd 1 stuk fruit te geven(wij zijn geen fanatiek fruiteters dus hebben vaak geen vers fruit in huis) Maar dan krijgt hij altijd een fruithap...
Wat naar dat je je zo voelt Missc. Kan me voorstellen dat het niet leuk is dat je ouders overal voor opdraaien. En allebei nog ziek ook en dat met dit mooie weer . Beterschap. Hoop dat de ventolin een beetje gaat helpen. Whoehoe =D> Jasmijn goed bezig, knap hoor dat je vooruit aan het kruipen bent! Mooie banner Corina! Tinkerbel ik kan je ook niet helpen met de laatste fles. Mats krijgt hier voor het slapen gaan ook altijd nog een flesje. Ongeveer 150 cc en daarna lekker slapen. Ahh Roel die schapen en koeien nadoet! Hihi wat goed zeg! Ahh en Tijn ook al zon dierenvriend . Haha moet hier maar eens gaan oefenen met Mats Zo en Tygho ook al volop in ontwikkeling :dance;, hij heeft echt VEEL bijgeleerd deze week! Joehoe lekker dat Ryan zo uitslaapt . Scheelt idd lekker voor mama! Mats krijgt of een fruithapje of een stukje fruit idd. Over het algemeen vindt hij het toch nog wel het fijnste als het geprakt is. Succes Kwebbel met je zoektocht. Zou toch denken dat die rolschaatsen makkelijker te vinden zouden zijn. Tegenwoordig zeker vooral skeelers of niet? Missc gefelcititeerd met je 8000 berichten, op naar de 10000 . Mats heeft ook iets nieuws . Sinds zaterdag begon hij te lopen achter zijn houten blokken wagen. We moesten het wagentje nog wel een beetje tegenhouden anders ging het te snel. Nu vanochtend ging hij achter het wagentje staan en hij liep zo van de ene kant van de kamer naar de andere kant *trots* . Hebben vanochtend even een lekker rondje gefietst. Even langs het gemeentehuis geweest om de ondertrouw te regelen (hadden we nog niet gedaan ). Volgende week maandag om 11.00 uur gaan we in ondertrouw.. Komt lekker dichtbij nu .
Goedemiddag, @ Miss, wat een rotsituatie met je opa en oma, en dat alles op je ouders neerkomt.. Sterkte. En jij een Tygho natuurlijk beterschap. @ Tinkerbel, hier is ons schema als volgt. 7.30u - bordje pap, van 180cc water/6 scheppen melk, en 5 á 6 scheppen pap. 10.00u Beker drinken, ca 150cc thee, roosvicee of diksap. 12.00u - 1 Boterham met beleg. Daarna wat fruit, potje of vers, afhankelijk van wat er in huis is. 15.30u - een knabbel, en weer 150cc thee, roosvicee of diksap. 17.30u Warm eten, met een toetje. 19.00 u - Bordje pap van 180/6 = 5 á 6 scheppen pap. En het gaat prima zo. Wayne is tevreden. Vanmorgen ben ik weer naar het UWV geweest op controle. Hoe het gaat enzo. Nou helaas gaat het nog niet zo voorspoedig als we hadden gehoopt, maar ze vind wel dat ik goed bezig ben. Maar voordat ik mag gaan werken wil ze eerst dat alles met het GGZ goed op de rails staat. Afgesproken dat ik pas in september weer bij het UWV hoef te komen. Nu kan ik in alle rust, zonder druk bezig gaan met mijn herstel. Nou ja.. Ik had Wayne bij mijn moeder gelaten, en toen ik terug kwam vroeg ze of we bleven eten, brood, dus maar gedaan. Geloof dat ze mijn gezelschap wel fijn vond, want mijn ouders zitten op dit moment bij een crematie. Een goede kennis van hun, heeft afgelopen woensdag Euthenasie gekregen. Dus ik ben eigenlijk net pas een uurtje thuis. Ja en vanavond, naar de sportschool, voor het eerst.. Vind het wel spannend maar hoe vaker ik lees wat ik ga doen, hoe meer zin ik krijg. Wel sporten maar niet dat gehups. Lekker dus.. Ben benieuwd of ik ook spierpijn ga krijgen.. Nou ja.. ik ga kijken of ik het zadel van mijn fiets ietsje lager kan krijgen.. Staat te hoog. Als het morgen droog is, wil ik gaan eerst een stukje gaan fietsen zonder Wayne, en dan woensdag een stukje met Wayne..
Tinkerbel.....ziet er goed uit zo. Booky...idd veel skeelers. Missco....bij pseudokroep aanval wordt altijd geadviseerd om flink te stomen. Douche heet aanzetten en samen met Tygho op de grond gaan zitten. Houdt dit dan zo'n 10 minuten of langer vol. Wil dit niet helpen dan naar buiten in de "kou" .
kwebbel ik weet het maar onze douche kan niet zo heet, waarom weet ik niet maar hoger dan 40 graden word het niet. Andere adviezen?
Miss zielig hoor dat Tygho zo ziek is. Ryan krijgt hier ook fruithap uit een potje. Heb wel continu het voornemen om hem vers fruit te geven, maar er komt niks van. IK doe altijd op vrijdag avond boodschappen voor de hele week, dus vrijdag toch maar is wat meenemen. Hij kan natuurlijk niet zijn leven lang aan de potjes. En voor ons zelf misschien ook wel goed, dat als we het in huis hebben dat we er ook van mee eten. Want we eten zelf echt nooit fruit. Echt raar toen ik zwanger was at ik echt 2 stuks op een dag, raar dat ik dat er niet gewoon heb ingehouden. Miss gefeliciteerd met je 8000 ste bericht. Booky spannend hoor in ondertrouw, het komt nu allemaal lekker dichtbij. Ik heb vanmiddag ook een lekker stuk gefiets met Ryan, echt heerlijk. We kletsen samen wat af op die fiets, zo leuk!
Missc, echt alle kieren in de badkamer dichthouden. Dus voor de kier onder de deur een handdoek neerleggen. Stoom gegarandeerd . Heb trouwens een filmpje van lopende Mats . Zal straks even kijken of ik hem kan uploaden.
Booky, ik kan alles afdichten behalve de afzuiging. Die is centraal geregeld en die kan niet uit Maar ik heb ff gebelt met de Ha-post omdat ik het in mn eentje niet voor elkaar kreeg om Tygho met dat gigantische geval te laten puffen... maar mag het nu zonder doen, alleen het pufje en niet die koker enzo
Missco...bedoel je dat je nu alleen de blauwe inhaler gaat gebruiken en dat in tygho's mondje puft? Ik vraag dat omdat de kinderarts destijds tegen ons vertelde (lees eva was toen 3,5 jaar) dat dat geen zin had omdat kleine kinderen tijdens de puf niet bewust diep kunnen inhalleren. Misschien kan je proberen om Tygho op de volgende manier wat toe te dienen. Laat tygho in de kinderstoel zitten en ga zelf achter hem staan. Je kan zo met 1 arm de toeter stevig vast houden en met je andere arm indien nodig zijn twee handen tegen houden. In het begin is het vaak een strijd,maar de aanhouder wint. Succes en hopelijk heb je de ventolin niet al te vaak nodig. Kwebbel
Cynthia, wat hier goed hielp was om tijdens het toedienen een liedje te zingen. Wij zongen vaak "in de maneschijn", dat duurt ook lang genoeg (we moesten het hier 15 tellen volhouden). Zo was het helemaal geen probleem meer om de toeter te gebruiken. Ze werd gewoon afgeleid door het liedje haha!
Ik blijf die laatste fles gewoon geven tot luna hem niet meer wil drinken. Ga het niet zomaar eraf halen... Bij Esmee was dat toch ongeveer anderhalf jaar
Ow missc wat vervelend, en vooral omdat je zelf ook niet lekker bent! Kruip maar op tijd onder de wol vanaaf!
@booky: wat goed van mats! En in ondertrouw...spannend hoor allemaal! @Missc: hoe gaat t nu met tygho en de ventolin? Hier idd ook liedje zingen toen wij hem gebruikten. En wat kwebbel zegt, ik denk ook idd dat kindjes niet zo diep inademen anders...