April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen allemaal.

Boni jij zei van de week dat je dacht dat Tygho het slapen goed onder knie had nu?
    Nou dat WAS ook zo... Het is weer hetzelfde liedje, een paar dagen gaat het goed en dan gebeurt er wel weer iets waardoor het niet goed gaat.
    Vanacht om half 2 werd meneer krijssend wakker :(
    Dentinox gesmeerd en ontdekt dat rechts boven een paar puntjes door zijn van de 1e kies (en ik was steeds links onder aan het smeren omdat daar puntjes drukten...dus nu maar de hele mond) MAar het had weinig zin :( Huilen huilen huilen... zetpilletje gedaan en nog een flesje laten drinken.
    Half 4 lag meneer weer op bed.

Is tot overmaat van ramp gister de hond loops geworden(en ik ongesteld :))
    En die begon vanacht dr inlegkruisje uit het broekje te eten dus kon ze niet meer bij ons op de kamer blijven en moest ze in de bench...
    Die heeft dus ook nog ruim een half uur liggen janken :rolleyes:
    kwart over 4 sliep ik weer.
    Gelukkig bleef Tygho vanmorgen ook wat langer slapen..om iets voor 9 werd hij wakker.
    Maar als ik moet kiezen heb ik liever de hele nacht slapen en 7 uur wakker dan dit :O

Simone, fijn zeg dat Esmee het zo goed doet!
    Hopelijk voel je beter als gister.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isra wat een fijn nieuws zeg dat het geen epilepsie is. Geef Ryan maar een dikke knuffel van me en van Tijn krijgt hij een "high five".
    Van doorkomende tanden/kiezen kan je wel verhoging krijgen, maar 39,5 is hoogswaarschijnlijk niet van de kiezen. Hopelijk gaat het snel beter met hem.

Simone beterschap.

Missco ook voor jou beterschap. Misschien kunnen jij en je mannetje de nachten eens afwisselen wat betreft de zorg voor Tygho. Even apart slapen (is natuurlijk niet gezellig) en dan de één dopjes in zodat die de hele nacht kan slapen. Houdt je het misschien wat makkelijker vol.

Hier ook even weinig op het forum geweest. Tijn had vanaf maandag ook koorts. Eerst dacht ik ook van de kiezen, maar de temp werd alleen maar hoger en 40 graden is dus echt niet van doorkomende kiezen. Dinsdag wilde hij alleen maar op de buik van mama liggen, ik kende mijn ventje zo helemaal niet :( Gelukkig dronk hij als geen ander wat mij ook wel weer gerust stelde. Woensdagmorgen begon hij al met 39,2 en ben toen even langs de HA gegaan. Geen oorontsteking, maar een virusinfectie. Het beste geen paracetamol geven vanwege de functie die koorts heeft. Hoge koorts op deze leeftijd is niet gevaarlijk zei de HA. Alert zijn op sufheid, droge luiers.....dan direct bellen.
    Dus woensdag de hele dag geen pcm gegeven en de hele dag heeft hij op 39 gezeten.

Met het oog op maandag heben we wel afgesproken dat als hij vrijdag nog koorts heeft ik dan een AB-kuur kan ophalen. Maandagmorgen om 7.15 moet Tijn in het ziekenhuis zijn voor de buisjes en neusamandel. En bij hoger dan 38 gaat de ok niet door.

MAAR...vanmorgen begon hij met 37.8 \:D/, heeft weer wat gespeeld dus langzaam krijg ik mijn eigen Tijn weer terug. :D Hij wil nog wel veel slapen, maar m.i is dat alleen maar goed.

Kwebbel

3. Bri

Bri Niet meer actief

Isra, wat een opluchting dat Ryan geen epilepsie heeft.
    Missco, ik heb echt met je te doen, met je slechte nachtrust. Slopend he...
    Kwebbeltje, fijn dat Tijn weer een beetje zichzelf wordt. Stiekem een beetje genieten dat hij zoveel zo dicht bij je wil zijn, maar het is toch beter als hij weer een beetje praatjes krijgt! maarre... AB bij een virusinfectie? Dat heeft toch helemaal geen zin? Of doen ze dat om te voorkomen dat hij er ook nog een bacterie overheen krijgt? (met verminderde weerstand is dat natuurlijk wel een reëel risico)

Hier niet veel te melden. Werk sucks (ik zal niet het hele verhaal vertellen, maar we zitten hier middenin een grote reo en nu is alles even on hold gezet omdat het bestuurlijk gigantisch rommelt... ziet er slecht uit! niet dat ik me zorgen maak om mijn baan, maar ik geloof niet dat het goed gaat komen zo... heb eergisteren hele nacht wakker gelegen, kreeg m'n kop gewoon niet stil).
    Theoretisch zou ik nu supervruchtbaar moeten zijn, maar qua afscheiding is daar niets van te merken. Misschien sla ik deze maand m'n ei wel over, door alle spanningen op het werk... Ik hoop het niet, we knutselen ook gewoon vrolijk verder. Maar er is verder weinig wat ik kan doen, dus afwachten wat m'n lijf doet.

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ah, allemaal kindjes met koorts... Vervelend zeg!

Balen Bri, dat het op je werk niet lekker loopt. Op mijn werk gaan er ook allerlei verschuivingen plaatsvinden. Erg rommelig. Ik kan niet op de huidige locatie blijven met mijn groep dus ik moet ergens anders heen. Balen, want dan mis ik al mn collega's. Maar goed, is niet anders..

Voor jou ook balen dat Tygho weer wakker was vannacht.. Ook van de hond erg verveldn dat ze loops is. Wil je haar niet laten steriliseren? Wij hebben twee teefjes die allebei gesteriliseerd zijn. Ideaal. Nooit meer last van die toestanden met loopsheid.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat willen we wel,Marleen, maar het kwam financieel begin dit jaar heel slecht uit dus we waren gedoemd deze loopsheid nog af te wachten.
    Maar het komt net op tijd want over 4 weken, als wij naar Duinrell gaan, gaat ze naar een dierenopvang...weet niet of die zo blij zijn met loopse teefjes :rolleyes:

Kwebbel, we wisselen het wel af maar voor mij zouden dopjes niks zijn want ik hoor werkelijk alles :( slaap heel licht en ik kan niet slapen als er iets anders is dan anders :oops: kan zelfs nog niet slapen als ik mn horloge nog om heb :rolleyes:
    Maargoed het is gewoon dikke pech wat we hebben, en voor Tygho is het nog veel erger dan voor ons, laten we dat voorop stellen.
    Het is gewoon elke keer wel iets dat de rust verstoord maar we hebben er mee leren leven.
    Gewoon doorbijten totdat alle tanden en kiezen doorzijn en dan keert de rust wel weer terug.
    Maar nu was het niet voor niks want de 1e punten van kiesje nr 1 zijn nu doorgekomen :D
    Mannetje ligt nu heerlijk in het campingbedje te slapen :D

En ik ga opzoek naar buikspieroefeningen waarmee je snel je buikje weg kan werken.
    De 13jarige dochter van kennissen van ons heeft heel veel moeite met haar postuur en vooral met haar buik.Ze sport veel maar die krijgt ze er niet mee weg.
    Heb haar beloofd om samen er iets aan te gaan doen want die van mij mag er ook wel weer wat strakker op worden ipv dat geblubber :)

6. Bri

Bri Niet meer actief

@marleen Ja het zal er wel bijhoren nu he, dat het op het werk allemaal niet zo lekker loopt. Op zich is het natuurlijk allang fijn dat we werk hebben. Maar tot nu toe zat ik in de positie dat ik kon meebepalen wat er gebeurde. Jammer genoeg ziet het ernaar uit dat dit de komende tijd anders zal zijn. De knop moet om, dat is wel duidelijk.
    Nou ja, ik ga niets overhaasts doen (al ga ik wel weer een beetje kijken of ik niet iets anders kan vinden wat ik veel leuker vind), ik moet er gewoon heel zakelijk in gaan zitten. Is alleen irritant dat er spelletjes gespeeld worden, waar de verkeerde mensen de dupe van worden.

Ik heb trouwens niets meer gehoord/gelezen over hoe het nu is met de jongen die aangereden was.... Hoop echt dat hij goed herstelt!

O ja, marleen, ik wou nog ff zeggen dat ik de foto's in je banner zo leuk vind! Wat een grote knul is Roel al! Zó eigenwijs ook!

7. Bri

Bri Niet meer actief

Jeeeee, de eerste kies is er! hopelijk keert de nachtrust nu snel terug bij jullie...

8. Bri

Bri Niet meer actief

(ik bedoel dus bij Tygho he, bij Deane zitten er 6 tanden, maar sinds begin feb is er niets meer bijgekomen, ondanks veel gekwijl en zelfs bijten... meneer heeft van de week wéér zijn tanden in mijn schouder gezet. hij moet echt leren dat je kusjes met je lippen (of desnoods je tong :D) geeft, maar NIET met je tanden!!)

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahahahaha oh dan zullen er vast snel tanden bijkomen bij Deane :D
    Hier ook zo'n bijtertje!
    In mn been of in mn schouder, kusjes met de tanden enzo hahahahahaha :)

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hè MissC, ik had zo gehooopt dat Tygho het doorhad inderdaad. Vervelend dat hij toch zo'n last blijft houden van zijn tanden en kiezen. En ook niet fijn, zo'n loopse hond. Hier kan dat niet meer, onze hond is gesteriliseerd. Ben het wat dat betreft met Marleen eens. Erg makkelijk!
    Succes met je buikspieroefeningen, laat je even weten als je een wondermiddel hebt gevonden? Dan doe ik mee haha.

Kwebbel, ach onze Tijn ziek. Fijn dat het nu weer beter gaat. Hoop dat het maandag gewoon door kan gaan!

Bri, Vervelend van je werk! En iig gewoon blijven knutselen ;) hoop dat je ei gewoon langskomt deze maand.

Hier een lekkere morgen gehad! Eerst met de hond gewandeld, toen wat boodschapjes gedaan en tot slot naar het weeguurtje. Drie weken terug op haar verjaardag was Jasmijn afgevallen. Gelukkig heeft ze het nu dubbel en dwars ingehaald, ze was nu 390 gram aangekomen! We hebben de laatste weken wat meer gelet op wat ze eet en wanneer. Het lastige bij haar is dat ze een heel tevreden kindje is, ze geeft niet zo duidelijk aan dat ze nog honger heeft. Maar goed, ze gaat nu weer de goede kant op.

Nu ik het heb over wegen denk ik aan Vermanen, hoe zou het daarmee zijn.. heb even gekrabbeld op haar hyves.

11. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Pff dit vorige berichtje typen duurde erg lang, moest drie keer naar boven, naar een meisje dat niet wou gaan slapen. De laatste keer toch maar iets strenger toegesproken en dat schijnt nog te helpen, ik hoor haar tot nu toe iig niet meer spelen in bed..

12. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri....AB helpt inderdaad alleen bij een bacteriele infectie. Maar omdat Tijn maandag de operatie (buisjes , neusamandel) krijgt zouden we in ieder geval kunnen proberen of de koorts daarmee naar beneden zou gaan.
    Maar waarschijnlijk niet nodig want vanmiddag zat hij weer op 37.3 en genoeg babbels. Mis het geknuffel nu al weer ;) , maar nu weer wat meer tijd voor de dames.

Het werk gebeuren is hier ook herkenbaar. Volgend jaar verhuizen we naar het nieuwe ziekenhuis en dan gaat er ook veel, lees heel veel veranderen. Moet het allemaal nog eens zien.

Lijkt me niets aan een loopse hond. Hier hebben we een reu.

Missco....dat Tygho maar snel een volledig kindergebit mag hebben :D

Ga nu naar buiten trampoline springen met Isa. Ben al moe als ik eraan denk.

Kwebbel

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja Boni wij willen haar ook laten steriliseren maar zoals ik al zei, begin dit jaar kwam het financieel niet zo lekker uit...
    Dus waarschijnlijk gaat het in augustus alsnog gebeuren.
    Dat gehannes met die broekjes enzo, das niks
    Fijn dat Jasmijn weer goed is aangekomen :D

Vermanen...ja die zei toen toch dat ze en ander forum had gevonden dat heel verslavend was :rolleyes:

Ach Tijntje de hele week ziek geweest :( Arme schat.
    Gelukkig knaptie weer wat op!

Wat betreft het slapen, hij heeft het absoluut door hoor!
    Want het is alleen nog maar drama als hij ziek is of er een tand/kies doorkomt.
    Alleen duurt dat vaak erg lang voordattie er weer vanaf is en volgt de volgende al heel snel weer :rolleyes:

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja dat loopse is idd erg lastig...maargoed ze gaat wel geholpen worden, alleen moeten we deze 2 weken nog weer ff door zien te komen :rolleyes:

HAhaha idd, heel snel een volledig kindergebit! Daar hopen we op :D

Spring ze :)

15. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Kwebbel, succes op de trampoline haha!

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Bedankt voor het compliment over mn banner. Die foto's heb ik vorige maand zelf gemaakt in een studio van een vriendin. Was erg leuk om te doen. Die ene met de duim hangt nu boven de bank op canvas. Ja afwachten dan maar qua werk he... En inderdaad rondkijken naar wat anders kan geen kwaad he. Ik kijk ook regelmatig. Als ik iets leukers zie dan ga ik ook solliciteren.

@MissC: De hond steriliseren is ook behoorlijk prijzig. Ik weet niet meer wat wij kwijt waren, maar was niet weinig in ieder geval. Het voordeel is dat een Jack Russel klein is en dan is het vaak goedkoper.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marleen...je mag van Tijn en uiteraard de meiden ook wel zulke mooie foto's maken.
    Ik kom graag een keer richting Utrecht.

Kwebbel

18. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    :D Helaas heb ik zelf (nog) geen studio. Foto's maken lukt wel, maar met een zo'n witte achtergrond wordt lastig. Ik ga in september met de fotovakschool beginnen. Heb ik erg veel zin in! Mn website is ook in de maak.

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dan verzinnen we wel wat Marleen :D Oja, misschien heb jij nog een tip voor me.

Wij hebben hier nog een bon liggen voor een fotoreportage bij een professioneel buro. Nu willen we dat binnenkort gaan doen. Is het dan leuk om allemaal (hele gezin) in dezelfde kleur te gaan? En juist wit of een andere kleur.

Kwebbel

20. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    hi meiden,

Nou internet doet het gelukkig weer.

Simone hoe is het nu met je meid, beterschap!

Miss wat vervelend zeg dat je weer zo'n gebroken nacht hebt.

Kwebbeltje Tijn ook al zo'n hoge koorts, zielig he voor die arme kleine mannetjes. Bij Ryan is de koort gelukkig ook al een heel stuk minder we schommelen nu een beetje rondom de 38 / 38,5. Hopelijk blijft Tijn koortsvrij zodat de OK gewoon door kan gaan.

Bri wat balen meid wat betreft je werk, probeer het naast je neer te leggen zodat je iig van je nachtrust kunt genieten en niet alleen maar aan het malen bent.

Marleen bij jou ook al veranderingen op het werk, succes ermee.

Ik heb ook gesolliciteerd op een andere baan. Ik ben de reiswereld en een aantal van mijn collega's echt zat, dus ik vind het na 8 jaar is tijd worden om wat anders te gaan doen. Heb nu gesolliciteerd op een kantoorbaan voor 16 uur in de week. Ik ben benieuwd wanneer ik een reactie krijg.

OOk Roxy is gesteriliseerd, vind het ook ideaal.

Hee Marleen wat goed dat je site al in de maak is zeg. Ben erg benieuwd.

Deel Deze Pagina