April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    GE-WEL-DIG die foto.

Isra....nee moeten we nog doen. Hopelijk heeft hij in Juli een plekje voor ons.

2. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Dank je Kwebbel! Ik heb nog 50 foto's hoor :D Ik vond bij deze de lichtval zo mooi. Een hele warme tint.

3. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nog even één...

4. ik had vanmiddag nog een sms van Cynthia.
    ze vermaken zich super, zijn al veel leuke dingen wezen doen en tygho doet het heel goed!
    -------------------------------------------------------------

We hebben vanaaf gordijnen op Esmee dr kamer gehangen.
    ff snel gehaald bij kwantum kant en klare want het was geen doen om t iedere avond donker te krijgen daar.

En vanaaf naar school geweest voor t ouder gesprek.
    Nou Esmee doet het echt mega goed, ze kijken naar verschillende punten en dat wordt beoordeeld op hoe ze t doet qua 4 jarige. In heel veel dingen deed ze het al net zo goed als een 5-6 jarige. Het enige puntje waar dr niveau echt op 4 jarig lag was tekenen. En dat kan wel kloppen want ze vindt daar ook niks aan ook! haha
    Cijfers/tellen en dingen zoals groot/klein dik/dun daar scoorde ze mee voor een 6 jarige.
    Ook dr fijne moteriek was voor een 6 jarige.
    Dus hebben de juffen besloten om haar vanaf september mee te laten doen met groep 2. maar dan wordt ze ook echt beoordelled als iemand van groep 2 om te kijken of ze dat red. Als ze t niet red gaat ze weer gewoon groep 1 verder doen.
    Dus ook wij thuis moeten dan beetje opserveren en er naar vragen of ze t leuk/moeilijk/makkelijk vindt enzo...
    Ben natuurlijk wel MEGA trots op dr!!!!!!
    Heb ze dus ook beloond met een mooi horloge van hello kitty.

Heb t ook nog over schoolreisje gehad, ze zit bij de juf in de groep, zijn kleine groepjes en ze blijven echt bij elkaar en de juffen verplichten de kids ook telkens om te plassen/eten/drinken enzo...
    dus denk wel dat t goed komt....
    Vindt t alleen erg jammer dat ik ze niet zelf naar school kan brengen want ik moet werken....
    Maar kga dr wel opvangen savonds als ze terug komt!
    Denk ook wel dat t beter voor dr is als er niemand staat want ben dan bang dat ze niet meer wil..... ze kan niet zo goed zonder mama zeg maar(en mama niet zonder haar)

5. jeetje wat een rust hier zeg!
    ben nu al weer de 1e en gister de laatste!

6. Bri

Bri Niet meer actief

wow simone, wat wordt esmee al groot... en dan ook nog op zo'n echte schoolreis, ik vind dat nogal wat. maar ze zullen wel weten wat ze doen, toch?

marleen, wat een leuke foto's (en wat een mooi mannetje)!

isra, valt niet mee he, om niet toe te geven aan zo'n hartverscheurend 'zielig' kindje... maar we moeten sterk zijn en dat inderdaad niet doen! ik heb het idee dat Deane het ook door krijgt dat hij op die manier z'n ouders kan manipuleren, en dat moeten we echt de kop indrukken. gelukkig zette de BHS niet door, zou het kunnen dat Ryan al iets beter overweg kan met z'n emoties of is het daar nog veel te vroeg voor?

vannacht heeft Deane eindelijk weer helemaal doorgeslapen, heerlijk. alleen ik heb weer een uur of zo liggen woelen en malen. het gaat heel slecht bij m'n werkgever, volgende week worden de namen bekend van de mensen die ontslagen gaan worden (ik weet ze al - en voel me er heel beroerd over, hoofdpijn, buikpijn, bah!). ik word nu toch benoemd als manager, maar vind het een retezware taak die me te wachten staat... ben stiekem ook al aan het kijken naar een nieuwe baan, ik wil de komende paar maanden zorgen dat de blijvers goed terecht komen en de vertrekkers op een nette en respectvolle manier weggaan, maar daarna zie ik het niet meer helemaal zitten. dus als er een mooie andere baan is, ben ik vertrokken.
    lekkere timing dus... natuurlijk hoop ik dat ik gauw zwanger ben, maar dat combineert vrij rot met het zoeken naar een nieuwe baan. maar ik ga het echt niet uitstellen; ik word er niet jonger op (ben sowieso al 38 op het moment dat kleintje2 zou kunnen komen).
    nou ja, we moeten het allemaal maar zien te overleven. op zich is het een superleerzame ervaring om manager te zijn in deze periode, over een paar jaar zal ik er ook zeker zo op terug kijken. maar ik had me dit allemaal zo anders voorgesteld!

verder zijn ook wij megatrots op ons mannetje; hij heeft al een enorme woordenschat. hij zegt zelfs au revoir (klinkt als: ooo waaa); hij heeft namelijk een belgisch autootje dat nederlandse en franse woordjes zegt, waaronder au revoir. zodra hij dat autootje ziet, zegt hij oooowaaa, zo schattig! Verder zegt hij:
    papa, mama, opa, oma (dat zegt hij trouwens ook tegen de telefoon en tegen alles met knopjes erop, zoals de afstandsbediening en de babyfoon), poes (klinkt als: tss), bal, buiten, open (klinkt als: oop), dicht (klinkt als: dih), eten, op, stoel (toel), achter (atte), uit, auto, tram (tem), aai, dag (daa), douche (doe), eend (eet), een-twee (eeeeeteeeee), poesjemauw (paaauw). bij sommige woorden heb je wat inlevingsvermogen nodig om ze te herkennen, maar door de context waarin hij ze gebruikt snap je precies wat hij ermee bedoelt.

genoeg opschepperij. ik ga maar weer eens wat doen... DOEG!

7. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Halloooo allemaal!

Zo we zijn weer terug van ons midweekje Duinrell :D
    Hebben een heerlijk weekje gehad.
    Geen televisie of iets anders aan luxe dus echt heerlijk genoten van elkaar en met elkaar.
    3x wezen zwemmen bij het tikibad, naar scheveningen geweest(SeaLife en strand), naar Katwijk geweest(strand), Duinrell zelf nog in geweest,naar de kinderboerderij en nog veel meer leuke dingen gedaan.
    Maar ben blij weer thuis te zijn want het bed was echt 99999999x niks! :)
    Ga nu lekker wat eten en straks met mn manneke badderen.

8. heej missc, leuk dat je er weer bent meid!
    En klinkt leuk jullie weekje weg!
    wel spammen he!

9. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wauw Simone wat zullen jullie trots zijn op Esmee, wat goed van d'r zeg!
    Spannend hoor de eerste schoolreis, ze zullen het vast super leuk hebben daar.

Aha Missc, daar was je dus. Hihi had helemaal niet meer aan jullie vakantie gedacht :). Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad!

Super mooie foto's Marleen!! Had er ook al wat op hyves bekeken, ERG mooi!

Pff Isra, fijn heh die tempramentvolle mannetjes. Het is idd erg lastig om dan consequent te blijven. Ik vind het ook erg moeilijk hoor, maar ik denk ook wel dat het belangrijk is. Mats maakt er anders in de toekomst anders echt misbruik van denk ik. En dat willen we idd niet.

Och jee Bri, wat een heftige periode op het werk zeg. Komt idd allemaal niet echt super uit nu.. Hopen dat je snel zwanger bent en een andere leuke baan tegenkomt. Aan de andere kant hebben ze wel ERG veel vertrouwen in je, anders zouden ze je de job niet toevertrouwen toch?
    Wauw, wat kan Deane al een hoop woordjes zeggen. Knap zeg!!

We hebben hier besloten dat ik na het zwangerschapsverlof gelijk mijn oudersschapsverlof opneem. Dit jaar heb ik het uitgespreid over het jaar. Nu blijf ik 3 dagen werken en neem ik het ouderschapsverlof in 1 keer op. Lijkt me wel lekker om mezelf even de tijd te geven om aan 2 kindjes te wennen. Mats is natuurlijk nog vrij klein en dan nog een klein smurfje erbij. Nu heb ik zwangerschapsverlof tot en met de kerstvakantie. En dan gaat daarna het oudersschapsverlof in tot ongeveer 4 april :). Lijkt me ook wel heerlijk rustig met de bv (als het weer lukt). Heb gelijk gesprek gehad met de directeur en die vond het allemaal prima :D. Scheelt natuurlijk een hoop dat ze ook al een vervanger voor me hebben. Heerlijk volgend jaar maar een kort jaartje :)

10. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Wat een stilte hier en weer op pagina 2 :(

11. so dan booky,jij hebt lekker lang vrij dan zeg! heerlijk

bri,spannend allemaal zeg op je werk zo,
    Hoop voor je dat je snel een andere baan kan vinden wat je graag wilt... En natuurlijk succes met zwanger worden!

missc heb foto's gezien op hyves, ziet er erg leuk uit!

vanmiddag dacht ik even dat ik een nieuwe baan had: strontboer! haha
    Esmee had last van diaree, en is zeker wel 30 keer naar de wc geweest. En daarnaast had Luna vandaag 8 poepluiers!
    Dus dat schoot op.
    Vanaaf hebben we esmee dr kasten naar zolder verhuis, en net heb ik bij de kwarei nog muurstickers voor dr gekocht van prinsessen. Die gaan we dan morgen of zondag opplakken en dan is dr kamer zover af(op 1 muur en balk verven na maar dat doen we pas in onze vakantie).
    Zal vt weekend wel ff foto's maken ervan!

Morgenochtend moet ik nog werken...valt ff tegen na 2 vrije dagen. Maar goed, tis maar een halve dag!
    Morgenavond uit eten met mn schoonouders en de kids bij de griek.
    En voor zondag nog geen plannen, ff kijken wat het weer doet...

12. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Wat knap van Esmee zeg, ik kan me voorstellen dat je op zo'n moment zo trots bent op je kleine meisje.

Bri ik zou niet durven zeggen of hij al wat beter weg kan met zijn emoties.
    Wat vervelend zeg wat er allemaal gaande is op de werkvloer. Ik hoop dat je snel wat anders hebt gevonden en waar je je eigen weer lekker bij voelt en niet meer s'nachts hoeft te woelen en te malen enz.
    Die Deane die zou later wel vertegenwoordiger woorden, hij heeft nu al praatjes genoeg :) :D

Miss welkom terug. Fijn om te horen dat het helemaal geslaagd was.

Zooooo Booky ik=jaloers wat een vooruitzicht meid, heerlijk.

13. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Hehe, daar was ik weer. Drukke dagen achter de rug, maar nu ff tijd om te reageren. Jasmijn is ff in de box aan het spelen dus mama kon even achter de laptop.

Simone, vervelend dat je zelf ziek was. En super van Esmee. Wat doet ze het goed op school zeg!
    Vind het trouwens ook een hele reis naar Bobbejaanland voor zo'n kleintje. Wat ik me dan ook afvraag: waar moeten ze in hemelsnaam in groep8 nog naar toe als ze nu al naar Bobbejaanland gaan. Maar goed, ze zullen wel goed opletten neem ik aan.

Isra, ach zo'n mannetje met pit! Maar gelukkig geeft hij het dus wel aan als hij moe is. Gelukkig heeft hij geen BHS meer gehad. Misschien groeit hij er nu idd al overheen.

Marleen, mooie foto's van Roel!

Bri, vervelend dat het op je werk zo rommelt. Maar als het je toch niets lijkt zou ik inderdaad voor een andere baan gaan kijken. En super, wat kletst Deane al veel. Hier zegt Jasmijn wel veel maar we kunnen er nog niet meer van maken dan papa, mama en da (met wijzend vingertje haha).

Cynthia, leuke week gehad lees ik. Lekker genieten dus, zag ook mooie foto's op hyves.

Booky, lekker lang vrij na de bevalling lees ik. Heerlijk! Kun je idd rustig wennen.

14. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Nou niet veel bijgeschreven na mijn laatste bezoek.

Hier alles zijn gangetje. Heb alleen keelpijn dat is even wat minder. Maar ik denk dat het door de airco op het werk komt. Ik werk sinds kort weer op ons andere filiaal en met die meiden lig ik niet op 1 lijn met die airco....

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Het is inderdaad rustig hier...

Balen van je keelpijn Isra. Hoe bevalt het op het andere filiaal? Ben je nog op zoek naar wat anders?

16. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Het is niet veel beter op het andere filiaal. Dus nog steeds op zoek naar iets anders, maar helaas nog niks gevonden waarvan ik denk dit zou ik graag willen. En ik wil ook maar echt 16 uur en moet zeggen dat dat ook niet zo heel veel wordt aangeboden.

17. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nee dat is ook zo. Er zijn heel weinig vacatures voor 16 uur. Ik kijk ook regelmatig, maar meestal zijn het grotere contracten.

18. goeiemorgen!

even voor de papa's: fijne vaderdag!

Gisteravond lekker wezen grieken voor vaderdag, en vanochtend corne ontbijtje op bed gegeven en cadeautjes.
    maar de rest vd dag is het hier hard werken en poetsen haha
    want we hebben Esmee dr spullen nu allemaal naar zolder verhuisd!
    Zal straks nog eens even fotos maken ervan!
    ze is zo blij met dr nieuwe kamer.
    morgen gaat mn schoonmoeder de gordijnen aan elkaar maken en goed hangen, want ja dat hebben we op n kwartier tijd even snel opgehangen en dat hangt niet zo denderend!

Iedereen een fijne dag verder!

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Druk druk dus Simone.

Wij zijn gisteren naar het land van Jan Klaassen geweest. Toppie.
    Zelfs Tijn heeft zich vermaakt. Hij was bij de springkussen niet meer weg te slaan.:D

Vanmorgen Kwebbelman lekker verwend en vanmiddag gaan we gezellig uit eten met mijn ouders en broer&schoonzus. Voor de kids is er speelgelegenheid bij.

Fijne dag allen.

Kwebbel

20. Nou daar ben ik weer,
    en deze keer met prinsessenspam!
    Esmee dr nieuwe kamer:

Deel Deze Pagina