Booky...fijn dat het boek prachtig is geworden! Missco...leuk weekend achter de rug. Bij de meiden ben ik toen ze 2 a 2,5 waren een beetje spelenderwijs begonnen met zindelijk maken. Belangrijk is dat je kind er zelf aan toe is. Eva heeft nooit op een potje willen zitten. Die was overdag zindelijk toen ze nog net geen 3 was. 'Snachts toen ze bijna 4 was geloof ik. Isa was net 2,5 toen ze overdag zindelijk was en een week later ook al snachts. Kwebbel
hi, Miss klinkt als een leuk en gezellig weekend. Gezellig Marleen en Booky dat jullie weer met elkaar hadden afgesproken. Bedankt voor alle reacties over het zindelijk worden. We zien het wel wanneer ons kleine mannetje er aan toe is.
Isra, ik zie dat je al een hoop reacties had gekregen. Wij gaan ws. geen potje gebruiken, maar een verkleiner op de wc. Lijkt me makkelijker dan een apart potje. Wanneer? Misschien als hij 1,5 jaar oud is, of zo. Geen idee hoe je merkt of hij eraan toe is. Ik zal het eens op het kdv vragen. Hier gaat 't wel goed, ben doodmoe maar we weten hoe dat komt. Volgens Briman ben ik ook onuitstaanbaar knorrig, ik vind zelf dat het wel meevalt, maar misschien zit er een kern van waarheid in... Vanmorgen voor 't eerst een beetje misselijk, maar dat was gelukkig over toen ik wat gegeten had.
Oh Bri al zou je dat willen vragen heel graag. En misschien nog een hele stomme vraag. Jongetjes maak je die zittend of staand zindelijk met plassen? Ik kan me namelijk herrinneren van jaren geleden dat mijn achterneefje nog heel klein was en die stond te plassen, dat vond ik toen zo'n grappig gezicht, zo'n klein mannetje die al staand stond te plassen, maar ik zou eigenlijk zelf eerder zeggen zittend, maar dit brengt me dan toch weer in verwarring! Hihi moet stiekem wel lachenn dat je onuistaanbaar knorrig bent en het eigenlijk zelf niet in de gaten hebt
Geen idee eigenlijk... ik heb vroeger wel eens opgepast op de kinderen van een van mijn docentes op school en die plasten inderdaad staand, maar die jongens waren al 3 of 4. Of dat verstandig is met zo'n klein jochie....?? Mij lijkt zittend ook logischer, maar zou dat vanzelf goed gaan, of mikt-ie dan gewoon lekker vooruit?! Zijn hier ook mama's van oudere jongetjes, of moeten we die ergens anders zoeken? Zodra ik meer weet vanuit het kdv, zal ik het hier wel even posten. Tja, Briman is een beetje lichtgeraakt en vindt wel vaker dat ik chagrijnig ben terwijl ik vind dat ik heel normaal doe.... maar volgens hem is het nu echt erger dan anders. (schaam schaam, dat ik dat niet doorheb... hihihi)
Goedenavond dames.. Hmm zindelijk maken. Daar heb ik het met mijn moeder regelmatig over, maar zij zegt dat met 2 2,5 jaar het wel tijd is, mits ze er aantoe zijn.. Ik ga er in elk geval volgend jaar, na zijn 2e verjaardag op gemakkie mee beginnen. Het scheelt denk ik wel, dat we dan weer voor de zomer zitten, en het dus dan makkelijk kan om hem "zo" in de tuin te laten lopen, zonder luier gewoon in een broek.. Wayne vind nu poepluiers echt verschrikkelijk, hij schreeuwt dan net zolang totdat een van ons hem komt verschonen.. En dat is altijd al zo geweest bij hem. Nou prima.. Ik heb nog geen potje voor hem, die haal ik tzt wel, hier bij de marskramer voor 3,99.. Hier geen potjes die geluid maken enzo.. Het eten van Wayne gaat redelijk. Het warm eten gaat weer goed, alleen broodeten is nog steeds een drama, tenminste, als het gewoon aan tafel is, en belegd, dan hoeft hij het niet. Maar als ik hem gewoon een plak brood in de box geef, dan peuzelt hij die wel helemaal op.. Nou dan maar zo... Denk dat het idd te maken heeft met tandjes/kiesjes, want hij heeft rechts een dikke bobbel zitten in zijn tandvlees. Nou ja.. Hij heeft zijn papfles net weer leeg. Ik ga hem op bed leggen. Tis tijd...
@Zindelijk maken... ja dat is bij ieder kindje verschillend denk ik. Esmee vond het erg vies als ze in dr luier had geplast of gepoept, die was anderhalf en toen zijn we er al mee begonnen. En Esmee was heel snel zindelijk, overdag al voor dr 1e verjaardag en snachts met 2 en half. Je zou t potje af en toe eens te voorschijn kunnen halen en kijken wat hij er mee doet. Dat ik zo moe ben komt volgens mij idd door de gebroken nachten met Luna, en van te voren al ruim een jaar door Esmee. Sinds we in dit huis wonen, 3 mei vorig jaar, is het al slecht gegaan met Esmee met slapen tot ze naar zolder ging en nu met Luna met dr schoentjes. Het liefst zou ik ze gewoon uit doen maar ik weet dat t beter voor dr is. Maar het is zo slopend... nu ligt ze ook nog wakker en ze ligt totch al vanaf half 8 af op bed.... maar nu huilt ze niet gelukkig....
Zal eerst ff reageren... Cynthia, druk weekend gehad lees ik! Klinkt allemaal erg leuk.. Marleen en Booky, gezellig gemeet. Ben benieuwd naar de foto's van jullie mannetjes samen. Bri, haha kan het nu zeggen maar welkom bij de club Ingrid, hier juist andersom met eten, brood gaat er prima in, warm eten is soms drama. Toetje gaat dan meestal wel weer goed.. Haha, en verder zien jullie het wel hè. Heb een tijdje ook onder een andere naam meegeschreven... En nu maar wachten tot er iemand ook online komt.. hihi.
WHOEHOE lieve Boni, hihi nu mag iedereen het weten. HELEMAAL SUPER MEID. LEKKER GENIETEN VAN DEZE ROZE WOLK!!
Bedankt voor je uitleg Simone. Simone wat vervelend zeg van je slopende nachten. Ik kan me goed voorstellen dat dat heel vermoeiend is. Ik hoop dat de schoentjes bij Luna snel wennen zodat je ook weer een beetje van je nachtrust kan gaan genieten. BONI, meid wat onzettend leuk zeg. Van harte gefeliciteerd. Wat heb je lang je mond kunnen houden zeg. Super super super leuk voor jullie.
Thanx! We zijn ook super blij! Hadden niet verwacht dat het zo snel zou lukken, dus dit is wel echt een kadootje! Met Jasmijn had het 1,5 jaar geduurd en nu na een paar maandjes al!
Heb dus een tijdje als tinetje meegeschreven, totdat al onze familie en vrienden het wisten. Vanavond hebben we het de laatste verteld, morgen vertel ik het op het werk. Mijn baas weet het al, die heb ik het vandaag gezegd. Maar omdat mijn nickname boni001 niet echt anoniem is en sommigen wel weten dat ik op een forum zit wou ik het even geheim houden.
Lieve meiden, veeeeeeeeeeeels te lang geleden dat ik hier ben geweest. Maja ik heb het echt heel druk, Noelle is een zeer druk boeffie en ik heb me handen vol aan haar! Ze klimt nu overal op, rent door de kamer en voetbalt met haar vader. Ze gaat ook steeds meer kletsen, wel heel schattig hoor. Woordjes die ze beheerst zijn ketting ( haar favoriete jatobject), bal ( met de nadruk op de LLLL), kijk is ( ze drukt dan het object onder je neus), zitten, dionne en natuurlijk pappa en mamma en dat het leifst keihard haha. Het is geboefte eerste klas en nee kent ze niet helaas! Ik las dat Boni zwanger is; geweldig zeg, geniet van je zws! En iets over zindelijkheid; zindelijk maken bestaat niet echt. Kids moeten er echt aan toe zijn, heeft te maken met het beheersen van de sluitspier. Dionne was 2,5 toen ze zindelijkwas wat betreft het poepen. Plassen was ze overdag zindelijk rond haar derde jaar en met haar vierde jaar hoefde ze geen luier meer om snachts. Ik heb nooit gepushed, ze komen er echt zelf mee. 1,5 half jaar is echt veeeels te vroeg hoor! Ik probeer weer wat vaker hier te zijn maar ik kan het niet beloven!
Hé Karin! Leuk weer wat van je te lezen! Zie af en toe hele mooie foto's van Noelle langskomen op hyves, wat een ondeugend snoetje! Super! Hier ook een meisje die moeite heeft met nee, haha. Maar het scheelt dat Jasmijn nog niet loopt.. kan me voorstellen dat je er anders héél druk mee bent.. Het zindelijk worden kunnen we nog even rustig afwachten dus.. leek me ook al heel vroeg voor het tweede jaar. Dan kan het potje lekker nog even opgeborgen blijven (hebben we gekregen in een 10 dagen pakket )
het gaat allemaal al veeels te snel laat ze nog maar lekker ff pamperen. Ik wacht de dag af dat noelle haar luier af heeft weten te doen en heel haar bed heeft ondergesmeert met poep. Zo een boef is het wel!
BONI: GEFELICITEERD!!!!!!! wat leuk zeg!!! 4Cats: leuk weer van je te horen! Ja ik zelf vind anderhalf ook vroeg hoor om zindelijk te maken, zou t bij luna ook niet doen. maar esmee wilde t gewoon echt niet een luier, die trok ze zelf uit... haha En nu ga ik lekker naar ,mn bedje! truste
Boni Gefeliciteerd!!!! karin leuk je te lezen weer wat een geboeftes heb je he..als ik je blogs wel eens lees pfff Simone hopelijk slaap je vanacht beter