Kwebbel wat super leuk idd dat school belde zeg . Was er helemaal op vergeten te reageren, maar wat leuk dat ze het zo goed doet al op school . Haha ja mannen en stuurtjes is altijd goed heh . Dikke knuffel voor Deane. Knapt ie al een beetje op?
wat leuk! en nog gefeliciteerd met je verjaardag! wanneer gaan jullie? volgende week toevallig? hahaha
Kwebbel beterschap. Marleen, ik ga waarschijnlijk in een avondjurk De echte trouwjurk bewaar ik voor het kerkelijk huwelijk. Oh en we hebben een datum 10 mei 2010 gaan we trouwen. Bri hoe is het met Deane? Mielenl hoe is het bij jullie?
heee wat lees ik nu? missc trouwen????? gefeliciteerd, leuk! hoe gaan jullie het doen? groot feest? bij ons gaat het goed hoor, Mika begint lekker te kwebbelen, steeds meer Nederlands en steeds minder Pools, haha! echt leuk hoor. En hij zegt sinds kort ook heel bewust "ja" als je hem iets vraagt (of niets als hij het niet wil ) ("nee" horen we gelukkig nog niet hahaha!).
Knap van Mika zeg!!! We houden het klein Hebben niet het budget voor een groot feest. We gaan voor overdag een receptie bij een speeltuin(nogal veel kinderen in de familie ) Veel werk dat we zelf nog moeten doen maargoed... Dat zie je dan ook terug op de rekeningen
Deane gaat weer wat beter. Gisteravond zat z'n luier weer gewoon lekker vol, dus dat loopt nu wel door. Uiteindelijk heeft de Laxo z'n werk wel gedaan, denk ik. Het helpt vast ook dat hij een paar dagen geen banaan meer krijgt. Vannacht ook weer goed geslapen, dat scheelt echt! Hij hoest nog wel en friemelt regelmatig aan zijn oor, maar volgens mij heeft hij minder pijn. Volgende week moet hij even op controle bij de HA of z'n oortjes echt schoon zijn. kwebbel, wat een attente school, leuk dat je nu gelijk een klassefoto krijgt. marleen, ach gos, roel met z'n huiluurtje. misschien is hij niet helemaal lekker? dan willen die mannetjes toch het liefste heeeeel dicht tegen hun mama aan kroelen, zeker als ze een dagje weg zijn geweest (bij opa&oma). moeten ze zich overdag een beetje groot houden en dan komt de emotie/spanning/watdanook er uit als ze weer alleen bij mama zijn. booky, je merkt wel dat we je heel nauwlettend in de gaten houden. terwijl het ook nog een paar weken kan duren... word je al gek van ons gevraag? ik kijk er zelf echt heel erg naar uit, het duurt allemaal nog wel een tijd, maar dat zal ook voorbijvliegen denk ik. tot nu toe gaat de zwangerschap veel sneller voor m'n gevoel dan de vorige keer. wel jammer omdat het nu de laatste keer is voor mij... maar ik verheug me enorm op de komst van dit kleintje, dat moment dat je dat warme natte lijfje tegen je aan krijgt, het eerste huiltje, het eerste contact.... (droom droom droom). mielenl en simone, gaan jullie nou samen naar eurodisney? leuke plek voor een meeting! ik ben zelf gek op achtbanen, dus ik zit al op de groeicurves te kijken om te zien hoe lang het nog duurt voordat Deane er ook in mag! (nog jaaaaaaaren....) mielenl, doe je nu ook nog ovutesten of klus je liever 'op goed geluk'? je zit al weer op dag 10, dus je mag al goed gaan warmdraaien he, deze maand is van jullie!! (leuk joh, een junikindje - nog net voor de zomervakantie, wel vaak mooi weer, bevallen voordat het veel te warm wordt - ik zeg go for it!!)
hier is het al wel steeds vaker neeeeee. vanmorgen nog, op het kdv, toen ik Deane zei dat ik naar m'n werk ging en hij lekker moest gaan spelen. neeeeee (niet zielig of verdrietig, maar wel een langgerekte eee, geen idee hoe ik dat moet omschrijven). Hij weet heel goed wat nee is en wat ja, en dat maakt de communicatie heel veel makkelijker. Ik merk ook wel dat we nu echt moeten gaan opvoeden, hij is steeds meer aan het uitproberen wat hij van ons gedaan kan krijgen, hoe hij zijn zin kan krijgen. het is echt een andere fase nu.
Ik kreeg vandaag mail over de 17 mnd sprong en ontwikkelingen enzo, zal hem ff plaatsen voor de liefhebbers: Mentale sprongen Nieuwe dingen die je dreumes doet met 17 maanden Na-apen & vergelijken Je kind gaat nu ook begrijpen dat mama een apart persoon is en papa ook. Hij gaat begrippen als ‘jij’ en ‘ik’ hanteren en is zeer geïnteresseerd in het lichaam van papa en dat van mama. Hij ontdekt dat hij een piemel heeft en papa ook, maar mama niet. En dat die van papa veel groter is dan die van hem. Dat vindt hij niet leuk. Hij brengt alle overeenkomsten en verschillen feilloos in kaart. Voor het eerst in zijn leven kan je peuter zich verplaatsen in een ander, nu hij beseft dat hij een aparte persoon is en dat een ander ook een aparte persoon is. Voor het eerst heeft hij bijvoorbeeld in de gaten dat een andere persoon niet dezelfde voorkeur hoeft te hebben als hijzelf. Dat kwam toen hij jonger was absoluut niet in hem op. Hij is minder egocentrisch geworden. Dat heeft allerlei gevolgen. Hij kan nu echt iemand troosten. Zijn pantomime bereikt een hoogtepunt. Hij aapt alles na wat los en vast zit, de hele dag. Zijn fantasiespel komt nu van de grond. Het ene gezin is het andere niet Andere levende wezens vindt je puberende dreumes nu fascinerend, van mieren tot honden. Het zijn immers allemaal ‘systemen’. Je kind gaat beseffen dat hij in een gezin leeft. En dat zijn gezin anders is dan het gezin van zijn vriendinnetje, waar hij twee dagen in de week naar toe gaat. Per slot van rekening is zijn gezin de eerste menselijke organisatie die hij van binnenuit leert kennen. En hij heeft feilloos in de gaten dat je in het gezin van zijn vriendinnetje niet eerst een boterham met hartig beleg hoeft te eten voordat je aan de zoetigheid mag beginnen. In haar gezin worden andere regels gehanteerd. Kunst met een grote K Net zoals hij zijn gezin als een systeem gaat herkennen, zo gaat hij ook zijn familie onderscheiden van andere families. Met zijn vrienden gaat het al net zo. En met zijn huis en zijn buurt. Hij kan steeds beter de weg vinden in zijn bekende omgeving buiten zijn huis. Hij wordt zich heel erg bewust van zijn kleren, hij kan heel ijdel zijn en is heel bezitterig als het om zijn speelgoed gaat. Hij gaat nu kunst met een grote K maken: hij krast niet meer bij het tekenen, maar tekent nu bijvoorbeeld ‘paarden’, ‘boten’ en ‘zichzelf.’ En hij kan echt van muziek genieten. Zijn tijdsbesef begint zich te ontwikkelen. Hij wordt nu beter in het zich herinneren van voorbije ervaringen en in het voorspellen van toekomstige gebeurtenissen. Hij kan nu voor het eerst zinnetjes gaan zeggen. Dat wil niet zeggen dat iedere dreumes dat nu ook doet. Net als bij de uitwerking van alle andere vaardigheden verschillen kinderen onderling ook heel sterk in de leeftijd waarop ze daarmee beginnen. Alle dreumesen begrijpen nu veel van wat je tegen ze zegt, maar sommige spreken nog maar weinig woorden. Andere spreken wel veel woorden en doen veel aan mime, maar praten nog niet in zinnetjes. En weer gebruiken wel zinnetjes. Of jouw kind dat wel of niet doet is afhankelijk van de manier waarop je met hem omgaat. Nu is het tijd voor duidelijke regels! Dreinen en piepen om z’n zin door te drijven, kinderachtig gedrag, constant geamuseerd moeten worden, altijd maar die ene speen willen hebben, slordig zijn als het eigenlijk al netjes kan, onvoorzichtig zijn en een ander expres pijn doen, stoute dingen doen... Je vraagt je misschien af of je de enige bent die zich zo ergert aan dit soort gedrag. Nee, natuurlijk niet. Je dreumes is geen baby meer. De tijd is nu gekomen om grenzen te gaan stellen. Je dreumes is eraan toe. Sterker nog: hij is ernaar op zoek. Als hij de wereld van de principes is binnengegaan, hunkert hij naar regels. Hij varieert eindeloos om die te leren kennen. Net zoals hij honger heeft en recht op dagelijks eten, zo heeft hij ook recht op regels. En de meeste regels kan hij alleen maar ontdekken door ze van jou aangereikt te krijgen, vooral als het om sociale regels gaat. Jij moet hem duidelijk maken wat hoort en wat niet hoort. Daarmee doe je hem echt geen geweld aan. Integendeel, je bent het aan hem verplicht. En wie kan het hem beter leren dan iemand die van hem houdt? Normen en waarden Een dreumes leert in sneltreinvaart. Daar staat tegenover dat je wat hij leert later moeilijk kunt veranderen. In deze tijd wordt onder andere een begin gemaakt met de gewetensvorming en het aanleren van waarden en normen. Als dat nu niet goed gaat, is dat een paar jaar later al duidelijk te merken. Als je het al je aandacht geeft, is dat een belangrijke diepte-investering waarmee je je kind, jezelf en iedereen om je kind heen een hoop ellende bespaart. Baby’s kun je niet verwennen, maar dreumesen wel degelijk.
mielenl: nee volgende week gaan we nog niet... ik wil pas als het is aangekleed voor de winter, en volgens mij is dat half november ofzo....
Hey mams welkom hier haha Simone lijkt me ook mooi disney in de winter! Gaaf hoor Marleen wij trouwen 06-08-10. Bri fijn dat het wat beter gaat met Deane Geweldig dat je al zit te kijken wanneer hij in een achtbaan mag haha
@ bri ik gebruik vanaf vorige maand weer ovu testjes. ik voel mn ei meestal wel maar met die ovu testjes weet ik tenminste zeker wanneer hij geweest is. ja hopelijk lukt het dit keer ook weer in ronde 7, zou wel leuk zijn fijn dat deane weer wat opgeknapt is en dat "de stop van de beerput is" (sorry ik moest er zelf wel om lachen hihi) hoe gaat het trouwens met jou? ik las laatst dat je van de trap was gevallen....tjee en alweer 15 weken. wat gaat dat toch hard. @ simone heeeeel herkenbaar die tekst! oh kijk nou, onze bosch is exact 17 maanden hahaha in de winter is eurodisney ook wel heel leuk lijkt me. maar wij gaan (samen met vrienden met een jochie van ruim 2) volgende week @ missc klein maar fijn hoor! wij hebben het toen ook klein gehouden. vorige week een trouwfeest van een collega, was wel leuk hoor, maar we zeiden elke keer tegen elkaar hoe blij we waren dat we DAT toen niet gedaan hebben! (wij hebben niet eens een receptie gehouden. gewoon getrouwd en 's avonds uit eten met naaste familie en getuigen. en de volgende dag op huwelijsreis, dat was de grootste post van het budget lekker ego he! ) @ esjuh ik weet niet of ik het al gedaan had, maar jullie ook gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk. mooie datum zeg! (wij zijn op 3-4-7 getrouwd...wilden eigenlijk op 1-4 maar dat was op zondag)
hi, meiden bedankt voor jullie complimentjes van mijn kleine binkie. Marleen wat zielig dat de kleine man zo verdrietig was. Kwebbel wat leuk dat school belde dat je kleine meisje al op de schoolfoto mag. Bah vervelend dat je zo verkouden bent, hopelijk knap je snel weer op. Mooie datum miss 10-05-10! Mielen wat goed zeg dat Mika al zo goed Nederlands begint te praten. Ik denk dat dat NEE ook niet zo heel lang meer op zich laat wachten Bri fijn om te horen dat het alweer wat beter gaat met Deane, het is ook zo zielig als die kleintjes ziek zijn. Wat jij beschrijft over Deane heb ik ook met Ryan. Die weet ook al zo overduidelijk wat hij wel en niet wil. Maar vind het wel leuk dat ik nu echt kan gaan communiceren met hem. Als ik vraag gaan we Roxy uitlaten, dan zegt hij JA en loopt al richting de voordeur. En als we op vakantie vroegen, ga je zwembandjes is pakken dan ging hij die halen. Maar als hij zijn zinnetje niet krijgt dan kan hij heel boos worden en op de grond gaan liggen huilen. Maar heb laatst van iemand gehoord dat ik dit gedrag moet negeren, het valt niet altijd mee maar het lukt aardig en wel merk ik aan hem dat de lol er dan eigenlijk ook wel snel vanaf is. Esjuh jij trouwt lekker midden in de zomer, ook heerlijk.
Mielenl dus jullie hebben het ook klein gehouden Ook een leuke datum 03-04-07 Nou zoals jullie zien heb ik me wat anoniemer gemaakt. Het nieuws van onze bruiloft was al uitgelekt(we zouden vanavond mn zwagers en schoonzus inlichten maar die bleken al op de hoogte)en ik was bang dat iemand me hier had herkend ofzo. Achteraf was het niet nodig geweest want mn vader had zich versproken.... Maargoed...It's me hahaha
@Isra: Gelukkig dat je strategie om Ryan te negeren als hij driftig is wel redelijk werkt. Ik kan me voorstellen dat het wel lastig is. @Mams136: Ik moest wel even kijken hoor, wie Mams136 is @Esjuh: Dat is inderdaad een leuke datum: 06-08-10. Hoe ver ben je met de voorbereidingen? @Simone: Leuk dat je naar Euro Disney gaat! Dat is nog eens een cadeau! Ik heb net de bonen schoongemaakt. Roel heeft me geholpen Dat is niet zo handig. Hij gooide alle bonen in de pan.
Haha die bonen , heerlijk toch zo'n hulpje. Missc....ik moest ook even kijken wie mams was , missc zit er wel ingesleten hoor... Bri...fijn dat het beter gaat met Deane. En gewoon lekker dromen hoor. Isra....negeren is ook niet altijd makkelijk, maar soms wel even nodig. Hier weer even wezen shoppen vanmiddag met de kids. De hennez en de WE onveilig gemaakt. Voor Eva erg leuke dingen gescoord. Mijn neus is alweer meer open gelukkig. Kwebbel
Marleen schattig zo'n klein keuken hulpje. Kwebbeltje heerlijk even shoppen met en voor de kids. Nee het negeren is niet altijd even makkelijk, maar wat je zegt soms wel even nodig. Want die kleintjes hebben al heel goed door hoe ze misbruik van de situatie kunnen maken. Ryan eet sinds we terug zijn van vakantie als een volwassen vent , hij heeft op de vakantie zo ontzettend slecht gegeten, had nog wel potjes voor hem meegenomen, maar er gaat volgens mij niks boven moeders eigen gemaakte prakkie Al 3 dagen vliegt hij op zijn prakkie het is gewoon een grappig gezicht hoe hij ervan aan het smullen is. Ook eet hij sinds we terug zijn helemaal zelf, echt zo schattig. En als zijn bord leeg is roept hij ogurt ogurt ogurt ogurt, tot het pak yogurt op tafel staat!
He he, daar ben ik eindelijk weer. Paar drukke dagen achter de rug, dus had niet zoveel tijd om hier te lezen of reageren... Ik moest even denken wie mams136 nu weer was hihi. Zag het opeens bovenaan je berichtje... Lees nu ook waarom.. maar heb je weer herkend! Simone super verjaardagskado heb je gekregen! Echt erg leuk.. Esjuh: go Dani! Leuk is dat los lopen he.. echt geweldig om te zien! KWebbel: Isa een kwebbel, ik zou niet weten van wie ze dat nu heeft... En wat leuk van de klassenfoto's, wel ff spammen straks! Isra, klinkt als een heerlijke vakantie, super hoor. En erg mooie foto's! Hé Corina, leuk dat je wat meeschrijft! Fijn dat het goed gaat bij jullie. Ingrid, succes bij je reintegratie. Hoop dat je coach je idd kan helpen om uit te vinden wat je wil. Bri, beterschap voor Deane! En ook hier het gevoel dat het veel sneller gaat.. Roel, lekker knuffelen met mama hoor! Is overal goed voor Booky, nog niks? Mobiel ligt klaar voor je berichtje
En verder gaat hier alles prima! Weer een paar nachten erg goed geslapen, daar knapt een mens van op zeg. Vandaag komt mijn moeder op bezoek, dus die moeten we straks ophalen op het station in Enschede, gaan we meteen ff wat winkels in. Moet nog een paar positiebroeken en wat andere dingetjes.. Met Jasmijn gaat het ook prima, ze heeft het lopen nu helemaal ontdekt. Ze kruipt ook bijna niet meer nu. Geweldig om te zien hoe trots ze dan kan zijn, vind dit ook weer zo'n leuke fase!
heej dames... pffff ik vind het maar gek hoor. Moet vanmiddag mn meisjes weg brengen om te oefenen op kdv/bso. Echt ff een heel gek gevoel..... Luna gaan we om half 1 brengen en Esmee uit school. Ben zooo benieuwd hoe ze t er zullen vinden....
Isra..hahaha die kleine boef maakt nu een inhaalslag wat betreft het eten...euch...bunkeren Boni..fijn dat alles goed gaat. Lekker shoppen. Simone...natuurlijk is het wennen, hopelijk vinden ze het leuk dan is het voor jou ook een stuk makkelijker. Jullie raden het nooit, maar isa is vanmiddag ook weer naar school . Ze vindt het echt helemaal super en van de juf mocht ze vanmiddag ook komen als ze wilde. Nou dat hoefde ik geen 2x te vragen. Dus beide dames nu op school, Tijn in bed dus mams tijd voor zichzelf......wel lekker hoor Vanmorgen deed Tijn weer wat nieuws. Hij vroeg naar papa en ik zei zoals gewoonlijk "papa is centjes verdienen". Blijkbaar maak ik daarbij altijd een gebaar met mijn vingers bij want Tijn deed met beide handjes hetzelfde gebaar van centjes verdienen. Hihi! Ga weer even lekker lezen... Kwebbel