jurre is er dan gelukkig al vanaf ben eens benieuwd hoeveel hij gegroeid en verzwaard is.tamelijk veel gegroeid denk ik
hoihoi, heel veel suc6 bij het cb voor de prikjes, het gaat zo tegen je gevoel in he, je weet dat het belangrijk is dat ze ze krijgen maar op dat moment... Je wil helemaal niet dat ze pijn hebben. Ach, ze zijn het ook wel weer zo vergeten. Ik geef dan even de borst en weg zijn de tranen, lekker knuffelen helpt ook. Normaal leg ik altijd aan als er een prikje gezet moet worden, maar deze muts van het cb kon dat niet, vond ze niet veilig ofzo. Ze zat wat te mompelen. Dus heb ik het daarna gegeven, stomme doos. Ze had er nog nooit van gehoord, dionne huilde nooit bij de prikjes als ze aanlag, de zuigreflex zorgt ervoor dat ze minder pijn voelen. Dus ze had weer wat geleerd die ochtend. Sharon wat vervelend van Jamelia, hopelijk is het van korte duur en heft ze gewoon haar dag niet. Hier ook 3 dagen een huilende dame, ze wilde juist alleen maar aan de borst, maar slapen ho maar. Nu was het vandaag weer gewoon, ik denk dus wat regeldagen. Ik heb eigenlijk geen idee of dat met FV ook kan, regeldagen? Wat een heerlijk manneke minelle, logisch dat het zonnetje dan weer gaat schijnen. Hier ook hoor, ik heb oorontsteking aan beide oren en verga van de pijn maar als ik dan zo'n big smile krijg met allemaal lieve geluidjes dan ben ik de pijn even vergeten. Ik wilde er eigenlijk vandaag voor naar een dokterspost maar met paracetamol was het toch uit te houden en incl smile natuurlijk Morgen maar naar de huisarts. Wat een rotopmerking zeg van die schoonzus. Ik snap niet dat mensen zich overal mee moeten bemoeien! Denk het dan en zeg het niet hardop, af en toe...grrrrr Trek er niks van aan hoor, juist BV geeft de minste krampjes omdat ze niet zoveel lucht binnenkrijgen als de fles. En dan nog....
Zo hier vanochtend lekker uitgeslapen en daarna naar mijn schoonvader geweest. Niet voor vaderdag maar gewoon zodat hij Ben weer ff kon zien. Marleen wat balen dat het niet helpt! Ingrid leuk is dat he als ze zo op je knieen liggen, dan vind ik altijd zo gezellig. Sharon spannend van je zus! Haha Astrid wat schattig, ze lijken echt op elkaar! Alleen de ogen hebben een andere vorm, van Annika zijn ze ronder. Oh Esjuh wat irritant zeg! Ik trek het heeeeel slecht als andere mensen commentaar hebben op hou wij dingen doen en iemand van borstvoeding af willen praten vind ik wel heel vreemd, we weten tenslotte allemaal dat dat gewoon echt het beste is voor een kind. Volgens mij komen krampjes vaker voor bij flesvoeding dan bij borstvoeding. Meeting 24ste Rotterdam vind ik prima! Ah Mielenl lieve foto! 4cats wel een goeie tip over dat zuigreflex. Misschien neem ik gewoon ff zijn speentje mee bij de volgende prikjes. Hij is er niet heel dol op maar misschien vind hij het dan wel ff fijn. Wat vervelend die oorontsteking, dat is echt pijnlijk. Ben slaapt beneden altijd in de kinderwagen. Als er veel visite is doe ik net als Esjuh hem ook boven leggen want daar wordt hij wel wat onrustig van. Wat Ben trouwens de laatste 2 dagen opeens doet is op het aankleedkussen (en net in bad trouwens ook)dat hij zijn voetjes schrap zet en dan zo zijn kont de lucht in duwt! Zo grappig! Maar nu dus echt goed opletten op het aankleedkussen want hij schuift zo omhoog!
Hallo ! even een update van andy. Zijn calcium is nog steeds wisselend, maar niet verontrustend. Hij krijgt nu nog steeds 7 keer 100 voeding en 7 keer 15 ors. Hoeveel krijgen jullie kindjes per keer, Ze zeggen dat 115 per keer veel voeding is ? Verder nog wel de neussonde, maar verder gaat het met hem goed. Officieel moet ik half juli aan het werk, maar ik heb aan mijn werkgever aangegeven dat ik het niet trek. Ten eerste de bevalling die zo zwaar en was en de periode erna veel in het ziekenhuis. Ben mezelf nog steeds niet. Veel moe en kan de verzorging van mijn mannetje prima, maar het huishouden schiet er bij in. Omdat ik nog kolfde ( bv was ik mee gestopt), en dat ook megaveel tijd in beslag nam, ben ik nu aan het afbouwen. Dan krijgt andy alleen de fles nog aangeboden. Hoe zwaar zijn jullie baby's nou ? Andy woog vorige week 5600 gram en is 58 cm. En is nu 5.5 week. Dus lekker michelin mannetje. Maar dat trekt later ws. nog wel bij. Verder geen bijzonderheden. Probeer weer wat vaker mee te lezen/reageren. Alleen nu merk ik met alles weinig tijd te hebben, omdat Andy er nu is. ( gelukkig wel, kan hem niet meer missen) Ik weet niet meer wie het zei, maar ik mis soms het zwanger zijn. ( is al een tijd geleden gezegd) Maar goed, tot gauw ! Liefs, Kili
haha daimy doet dat ook al een tijdje! 3 keer afzetten en ze ligt met haar hoofd naast het kussen ze vind het een erg leuk spelletje want zodra ze wegschuift leg ik haar weer terug en dat gaat dan achter elkaar door, ze heeft dan de grootste lol ik denk dat het tijd voor word voor een extra lang aankleedkussen ha ha
hoi kili, heel logisch hoor dat je niet altijd tijd hebt om hier te lezen/schrijven! komt vanzelf wel weer, alles op zijn tijd hoor! daimy krijgt nu 5 voedingen van 150cc, dus 750 cc jou mannetje 7 keer 100 dus dat komt dan bijna op hetzelfde neer vorige week woog daimy 5470 gram en 59,5 dus ook dat scheelt niet zoveel met andy! is alleen maar goed dat andy zo goed groeit toch? heel begrijpelijk dat je nog niet aan werken moet denken, is allemaal niet nix wat jullie hebben meegemaakt hoor, duurt ook allemaal even voordat je overal een beetje ritme in krijgt. Neem wel je rust hoor dat is erg belangrijk. Had je werkgever er trouwens begrip voor? heb je iets kunnen regelen? fijn dat het met andy allemaal goed gaat!
tearke en esjuh veel sterkte morgen bij de prikjes! ik hoop dat jullie stoere mannen er niet veel last van hebben mielenl wat een ontzettend lieve foto! esjuh wat lullig van je schoonzusje zeg, vooral dat ze het dan tegen je vriend zegt en niet tegen jou. Maak je maar niet te druk want mensen hebben altijd wel wat te zeuren! gewoon doen wat goed voelt hoor. 4cats hoe is het met jou 2 mooie meiden? dionne nog steeds een trotse zus zeker?
Oh Sab die lijst van ons wordt langer en langer op deze manier met die 2 aankleedkussengekken van ons . Kili wat fijn dat het zo goed gaat met Andy! Hihi Ben was 29-5 4410 gram en 57 cm, niet erg vergelijkbaar met die grote jongen van jou! Ben krijgt 6x een fles van 140cc aangeboden (120cc water met voeding, volgens verpakking is dat 135cc volgens fles 140 ) maar die drinkt hij niet leeg. Hij zit nu op zo'n 650 cc gemiddeld per dag. Anderhalve week terug was het nog zo'n 700cc gemiddeld maar hoe doet de laatste tijd een beetje moeilijk. Begrijpelijk dat je nog ff niet aan het werk wil, het is ook allemaal wel even wat heftiger geweest dan verwacht natuurlijk. Dat ritme komt vanzelf, maak je niet gek hoor. Huishouden kan best even wachten. Tearke en Esju succes morgen met de prikjes!
Ik zit er echt even doorheen... Om half 5 kwam Roel om te drinken en nu slaap ik nog niet door de steken in mn borsten. Ik heb net bedacht dat ik ga stoppen met de BV. Ik trek het niet langer. Ik kan mn tepels niet aanraken zo zeer doen ze en er omheen prikt en steekt het constant en daardoor kan ik dus niet slapen. Ik vind het zo'n tegenvaller... Had me voorgenomen om lang BV te gaan geven, maar het wordt me echt teveel. Overdag zijn de steken nog wel te verdragen maar als ik daardoor niet meer kan slapen dan gaat het echt niet meer. Ik heb mn rust ook nodig. Ik baal er wel heel erg van.. Ik ga langzaam afbouwen dus het duurt dan nog wel even voordat ik helemaal geen BV meer geef.
Nou het is eigenlijk mijn stiefzus die zwanger is, maar ze noemt mij ook haar zusje dus vandaar... Ze was tussen 13 en 16 juni uitgeteld dus we zijn benieuwd. Al druk een datum en geslacht aan het gokken met zijn allen... Ja heel vervelend zo'n dag. Ze bleef alles maar uitspugen gister dus hebben we tegen uur of 6 het ziekenhuis maar gebeld en moesten meteen maar even langskomen. Ze was goed gegroeid (400 gram in 2 weken) is voor jullie kindjes weinig maar voor haar heel veel, en ze was ook niet uitgedroogd. Ze vonden haar er goed uitzien, maar hebben voor de zekerheid urine afgenomen om te kijken voor een infectie, krijgen we vandaag bericht over. Verder vonden ze Jamelia wat gestressed wat niet zo vreemd is nu met deze drukte. Dat kon ook wel eens de reden zijn dat ze niet/weinig drinkt. Nu we dat weten kunnen we het zelf ook wel zien, ze is heel onrustig en ligt heel gespannen. Hoop dat het snel beter wordt. Heb haar trouwens gister uit wanhoop 3 hapjes fruithapje gegeven, Je had d'r gezicht moeten zien, echt lachwekkend Ze wist niet zo goed of ze het lekker vond of het uit moest spugen. Verder gisteravond lekker samen onder de douche (ook nooit eerder gedaan) en dat was echt een succes. De 1e keer van de hele dag dat ze niet huilde, dat begon weer toen ze er onderuit moest. Esjuh: Laat dat zusje maar zaniken en zeuren hoor. Je moet doen waar jij je goed bij voelt, wat zij met haar kids doet is haar probleem. Wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Vind het heel knap dat jij bv kunt geven *respect voor de bv-dames* en zou het jammer vinden dat je stopt vanwege iemand die er geen respect voor op kan brengen. Marleen: vervelend dat het niet beter wordt. Kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalt hoor. Denk niet dat ik het zo lang met pijn had volgehouden (mocht het na 2 dagen van ziekenhuis niet meer doen en was ik best blij mee achteraf) Kili: Fijn dat het zo goed gaat met Andy. Hij drinkt meer dan Jamelia dus het is allemaal wel goed. Jamelia krijg normaal 6x 100 en drinkt daar meestal 90 van op, en als ik haar 120 geef gaat er meestal 110 weg. Dus komt ook wel in de richting, alleen nu is het de laatste dagen wat minder, maargoed. Ik kruip nog even bed in, hulp komt straks en kan nog wel paar uurtjes slaap gebruiken. Liefs
heej dames, goedemorgen... Als 1e: Esjuh en Tearke succes met de prikjes vandaag! Iedereen een leuke dag gehad gister? Wij wel, zijn naar de dierentuin geweest(voelde me wel wat beter gelukkig) en het was erg gezellig. We hebben 1x een flinke bui gehad maar de rest vd dag prachtig weer. Alleen toen we naar huis gingen begon het weer te spoelen. Het is een hele leuke dierentuin, veel te doen voor kids. Dus Esmee heeft zich goed vermaakt met dr achterneefje samen. Luna heeft t heel goed gedaan, ze was heel tevreden. Zal strax ff foto's plaatsen!
@ esjuh en tearke succ6 met de prikjes vandaag! Gaat vast goedkomen hoor! Bij ons is het achteraf erg meegevallen, Mika heeft er nagenoeg geen last van gehad. @ kili fijn dat het zo goed gaat met Andy. Heel goed hoor, dat je zelf aangeeft dat je het nog niet aankunt om te werken. Het is ook niet niks wat jullie hebben meegemaakt! Mika is ook ongeveer even groot als Andy (5690 gram en 59 cm) en krijgt 5x 180cc + voeding. Hij drinkt niet alles op, dus ik denk dat hij gemiddeld zo rond de 800cc per dag zit. Dat is wel vrij veel voor zijn grootte, maar Mika is nogal hongerig, hahaha! Dus geen zorgen hoor meis je doet het fantastisch! @ marleen Wat een teleurstelling he, als je beseft dat je die 6 maanden niet gaat volmaken. Maar je hebt echt je uiterste best gedaan en ik denk dat veel vrouwen in jouw situatie al LANG gestopt waren. Roel heeft in elk geval een goede start gehad met jouw bv maar hij wordt ook echt wel groot op flesvoeding hoor! Een extra digi knuff van mij! @ simone heej meis weer een beetje opgeknapt? En veel plezier gehad in de dierentuin? Ik kijk er nu al naar uit om Mika een keertje mee te nemen....Jaaaaaren geleden hadden wij ons neefje mee naar de dierentuin en hij riep naar de allerdikste gorilla "mamma!" dus die andere mensen hadden allemaal medelijden met mij maar ik stond er keihard om te lachen natuurlijk, hahaha! nou ik ga zo wat spulletjes bij elkaar rapen.....zal wel een hoop worden, we gaan ten slotte 4 hele dagen weg!
Hier een beetje een indruk van ons dagje dierentuin. Op Luna dr site staan meer foto's! @mielenl: veel plezier in Duitsland!
Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad. Mielen: Veel plezier Esje en tearke: Succes met de prikjes. Zo zie je maar dat elk kind anders is, want las dat Mika er geen last van heeft gehad en Jamelia is heel erg ziek geweest. Niet bang zijn, komt allemaal goed
Marleen heel begrijpelijk hoor. Zo is het toch ook geen doen, ik vind het ook heel knap dat je het uberhaupt zolang hebt volgehouden! Sharon goed dat je ff het ziekenhuis gebeld hebt, Jamelia is toch anders dan andere kindjes he. Hopelijk vinden ze niks in haar urine en is het inderdaad door alle drukte. Troost haar maar goed! Simone naar welke dierentuin ben je geweest? Mielenl veel plezier in Duitsland en succes met het inpakken ! Hier weer een lekkere nacht achter de rug. Hij kwam pas om 9 uur vanochtend en toen heeft lief de fles gegeven dus ik kon nog ff blijven liggen .
hoikes net terug van kind en gezin jurre weegt 5.400kg(net onder het gemiddelde) en meet 60cm(tamelijk boven het gemiddelde ) spuitjes gekregen ga vlug bijlezen nu
hey ladies! weinig geklets zeg..hoefde niet veel bij te lezen. Simone, fijn dat je het zo leuk hebt gehad en dat je je weer beter voelt Sharon, goed dat je het ziekenhuis hebt gebeld, hopelijk is het niks. Kili, hihi andy is dan idd een lekker michelin manneke trekt vanzelf weer bij! gisternacht heeft tygho geslapen van 10 tot half 7 afgelopen nacht niet zo best maargoed... doe hem ook voortaan zn slaapzakje maar aan want heb hem bovenin zn ledikantje aangetroffen hahaha. Gister was mn feestje(nouja ook van tygho) weer lekker verwend veel DA bonnen, een hema bon, een bon van de lokale lingerie zaak, geld, bloemen, handdoeken pakket. En tygho heeft ook leuke spulletjes gekregen: kleertjes,een boek met geluiden, speelgoed, centjes voor in de spaarpot en een buggy was dus erg geslaagd feestje
oja weet je wat dat mens van kind en gezin zei!(dat moet dan een dokter voorstellen!) ze zei dat jurre zijn hoofd nog niet genoeg onder controle heeft voor zijn leeftijd en dat hij meer op zijn buik moet liggen!omdat zei blijkbaar ziet dat zijn achterhoofd afplat!hahah dom mens!jurre ligt nooit op zijn rug maar ALTIJD op zijn buikje.en een mooier rond hoofdje kun je niet hebben! en zijn hoofd niet onder controle hebben is ze ook al niet juist in want hij smijt zijn hoofd omhoog als de beste.pffff ze moest toch iets zeggen zeker? sorry moest er effe uit