Mijn 20 weken echo is op 22 oktober, nog 15 nachtjes slapen dus... Deane eet al sinds een paar maanden stamppotjes (en ook van boerenkool) en hapjes met prei of ui erin. Niet heel vaak. Moet zeggen dat ik na het eerste jaar eigenlijk nooit meer naar het introschema heb gekeken... Vanaf 1,5 mogen ze echt 'met de pot mee-eten', geloof ik. Maar dan wel een wat minder gekruide pot dan wij zelf eten! LaDi, kan me wel voorstellen dat het pittig is zo. Dat doorslapen komt wel goed, maar het is zo moeilijk in de periode dat het niet lukt (daar kan cynthia over meepraten... ) Verder niet zo veel te melden. Gisteravond kon ik ook de site niet op, wel jammer want had toen echt zin om lekker te kletsen en me tegen allerlei topics aan te bemoeien. nou ja, andere keer maar weer!
Mielen...... Isra....heerlijk boerenkool. Tijn heeft hier al een keer boerenkool met worst gehad. Sab....is de lip al aan het genezen? Is wat dat vallen he, het blijft elke keer weer schrikken. Je zou zeggen dat ik er bij Tijn intussen aan gewend ben....hersenschudding, tig tanden door lip, lipriempje afgescheurd (hoezo een wildebras ), maar het wend echt niet. De rijlessen alweer opgepikt? Mams...fijn dat Tygho aan het opknappen is. Geef je nog steeds de korrels? Ingrid...ook ik sluit me bij Marleen aan. Maar uiteindelijk moet je je eigen gevoel volgen. Zou je wel weer aan het werk willen/moeten? Ook gezien de poortwachterswet tegenwoordig. Ladi...soms best vermoeiend he 2 van die kleine dreutels om je heen. Ben jij een thuisblijfmoeder of ga je straks weer werken? Booky...alles kits? Hier gister een hardstikke leuke dag gehad. O..o..o wat is ze verwend. En dan binnenkort sinterklaas ook weer8) Vanmorgen ging ze met een big smile naar school. "Nu voor het echie hé mama" zei ze. Blij dat ik ze zo weer mag ophalen Kwebbel
poortwachterswet??? Kwebbel de korrels gebruik ik nog steeds ja. Heb ik ook met het cb afgesproken. Tygho eerst laten opknappen en hem laten leiden in hoe hij het allemaal wil hebben. Als alles weer op rit is, kijken we of het ons schikt en of er in geschoven moet worden. Gaat het dan nog zo bagger dan gaan we verdere stappen ondernmen.
ing lekker hoor dat je het sporten weer oppakt!Ik ben het wel met Marleen eens wbt je zelfbeeld groep. ik denk dat je er niet met de juiste instelling aan begint, en zo word het natuurlijk niets dus ik zou er ook gewoon voor 200% voor gaan, die groepen zijn er natuurlijk niet voor niets en ik denk dat het wel heel goed is. En misschien kun je juist wel leuke contacten opdoen. succes iig! zo kwebbel Isa is goed verwend gaat ze nog trakteren op school? hier ook een verzameling puffers, ik heb astma en er in de zomer niet zoveel last van gelukkig, maar straks weer wel als het kouder word. Isra lekker gegeten? ow boerenkool lees ik , jammie! volgens mij mogen ze dat vanaf 18 maanden , ik heb het daimy ook nog niet gegeven maar het zou nu wel kunnen. mielenl nee toch:x wat balen zeg ga toch maar weer hard duimen voor ronde 8 dan, ik vind de spreuk van Bri weer erg mooi wuppie monkey town is dat net zoiets als ballorig? ik vond het stiekem ook wel erg leuk om weer even 'legaal' in de ballenbak te mogen ennuh...spam! Ladi *gaap* dat goede voornemen komt me bekend voor ik ben benieuwd vanavond Is je tnt vriend al geweest inmiddels? Mams ook al aan het sint shoppen lees ik en wauw wat een goede nacht! hopen dat hij dit volhoud! Ladi ik herken het wel hoor, ik vind het met 2 kids 3 keer zo druk als met 1 de eerste maanden wil ik het niet eens over hebben (Jenna had natuurlijk reflux dus ik weet niet hoe het anders was geweest) en nu heb ik natuurlijk wel een ritme en word alles makkelijker, maar het is gewoon wel heel druk en vermoeiend. Hier ook een pittig dametje wat veel aandacht nodig heeft, al gaat het wel steeds beter, ze kan zichzelf nu ook goed vermaken. Ik ruim op als ze op bed liggen, dan kan ik zelf nog even van een opgeruimde kamer genieten voordat ze de volgende dag weer alles overhoop halen ze zeggen altijd dat de overgang van 0 naar 1 kind zwaarder is als van 1 naar 2 maar daar ben ik het niet helemaal mee eens Kwebbeltje nee ik heb de rijlessen nog niet weer opgepakt, ik kom er ook nog niet aan toe. we zijn wel aan het sparen zodat ik straks wat meerdere lessen per week kan nemen, en ik het hopelijk dus snel haal. Wat fijn dat Isa het zo leuk vond om naar school te gaan! dan laat je haar toch met een wat geruster hart achter denk ik Met Daimy's lip gaat het aardig, het begint weer een beetje een normale kleur te krijgen maar is nog wel dik en open, maar echt wel een verbetering met gisteren. ze zit wel de hele tijd aan dat losse vel te trekken dus zoveel pijn doet het volgens mij niet gelukkig. ze heeft vannacht ook weer lekker doorgeslapen. volgende week heeft sabman lekker vakantie en ik heb er echt heel veel zin in zijn we allemaal wel aan toe. vanmorgen mijn tnt vriend en het hobbelbeest van Jenna is ook binnen, gisteren kwam de hots en bots baan al daimy had al met haar hoofd in de doos gezeten haha dus ik het snel boven gezet.
Zo ben ik weer.. Nog even over mijn reactie, die komt niet helemaal zoals het zou moeten. Sceptisch is niet het goede woord voor mijn gevoel, denk meer een beetje terughoudend/voorzichtig. Ik weet niet wat ik ervan moet verwachten vanmiddag. Ik hoop zeer zeker wel, dat ik hierdoor meer zelfvertrouwen krijg. Komt ook doordat er tijdens mijn opleiding, ook veel gewerkt is met zelfbeeld etc etc. Vond ik toen helemaal niets aan. Aan de ene kant ben ik idd heel terughoudend nog, maar aan de andere kant, wie weet kom ik wel mensen tegen, waarmee het echt klikt, en kunnen we elkaar helpen. Nu weet ik niet of het nu weer goed uit mijn vingers komt, maar ik hoop zo mijn gevoel in elk geval beter te hebben uit gelegd. Mijn doel is, als ik straks weer ga werken, gewoon meer zelfvertrouwen te hebben, en sterk in mijn schoenen te staan. Het gaat goed met me nu, maar het kan altijd beter. Om nog even op kwebbel haar vraag te komen, het is wel de bedoeling dat ik weer ga werken, dat wil ik zelf ook. Ik kan ieder moment een oproep verwachten voor de UWV arts, en dan zal ik doorgestuurd worden naar een reintegratie coach die mij dan weer zal begeleiden naar een leuke baan. Al dan niet met behulp van een bijscholing, of andere korte opleiding.
ingrid, voorzichtig/terughoudend lijkt me niets mis mee. is inderdaad wat anders dan sceptisch.... een beetje open houding, je ziet wel wat het je kan brengen. maar natuurlijk stap je er nu nog niet vol overgave in; eerst maar eens zien wat het is! ik hoop voor je dat je er wat aan gaat hebben. mams, de "wet verbetering poortwachter" regelt van alles rondom ziekteverzuim, reïntegratie en dat soort dingen. kan me voorstellen dat je daar als zelfstandig ondernemer (want dat was je toch als gastouder?) nooit iets mee te maken hebt! sab: nee toch, ik hoopte eigenlijk dat het maar 1,5 keer zo druk zou worden met 2 kindjes, ipv 3 keer.... kan ik deze nog terugsturen?? nee hoor, ik ga me gewoon lekker vol op m'n gezin storten, heb er enorm veel zin in om m'n setje compleet te krijgen!
Duidelijk verhaal over het verschil tussen 1 en 2 kinderen Hij lijkt mij ook wel druk, maar aan de andere kant vast ook wel weer een heerlijk gevoel, twee van die kleintjes!
Jouw uitleg komt nu anders over Ingrid. Dit klinkt een stuk positiever! Natuurlijk is het ook erg spannend om daar heen te gaan. Aan jezelf werken in je eentje is al best eng, laat staan in een groep! Maar het is allemaal voor het goede doel he! Succes.
sorry vergeet ik helemaal te zeggen hoe HEERLIJK het ook is en hoe ontzettend trots je kunt zijn op je 2 kleintjes Vooral als ze samen bezig zijn, als Daimy steeds weer vol geduld een stukje speelgoed in Jenna's handje stopt, ook al heeft ze het al 100 keer laten vallen. zelfde met haar speentje. als ze de punt van een hydrofieldoek pakt om Jenna's kwijl van haar mondje te vegen. Als Jenna helemaal in een deuk ligt, ook al kijkt ze alleen maar naar Daimy. En natuurlijk het onbetaalbare gekroel en gekus de hele dag, dat is het wel dubbel en dwars waard. Het zijn zoveel kleine dingetjes, zo mooi allemaal. het voelt heerlijk om zo compleet te zijn ik kan er ook nog steeds ontzettend emotioneel van worden (hormonen?) dat ik die 2 op de wereld heb gezet.
@ Bri, ja dat bedoel ik. @ Marleen, ja ik las het toen ik net thuiskwam terug en toen dacht ik ook, oowjee wat heb ik nu weer gezegd. Dat bedoel ik helemaal niet. Laten we het er maar op houden dat ik nog niet helemaal wakker was toen. HIhi.. Ships, ben alweer verkouden. Lijkt erop dat Wayne me heeft aangestoken.. Balen hoor.
Zo, Wayne heeft een broodje gehad, nu nog bezig aan een beker melk. En als hij die opheeft gaat hij naar bed. Vanmiddag mag hij zich heerlijk uitleven bij de oppas. Als hij daar binnen komt, duikt hij meteen op het speelgoed, en heeft geen oog meer voor mama en/of papa. Kan dus met een gerust gevoel weg.
ing dat komt idd heel anders over zo natuurlijk is het moeilijk wat je ervan moet verwachten, maar het kan iig geen kwaad om het te proberen en om er helemaal voor te gaan! Ik hoop echt dat je er iets aan hebt, de 1e keer is misschien moeilijk maar wie weet heb je er volgende week al helemaal zin in
Sab, ik hoor juist dat de stap van 1 naar 2 kindjes heel moeilijk is. Bij je 1e kindje is alles nieuw en ben je lerende. Bij je 2e kindje heb je natuulijk al 1 kindje rondlopen die eissen stelt en een ritme heeft.Dan komt er ineens een 2e kindje bij die ook jou tijd eist. Lijkt me heel zwaar! Mijn zwager heeft 4 kinderen en die zegt, de stap van 2 naar 3 en van 3 naar 4 zijn veel minder heftig. Ingrid, dat komt idd al een stuk positiever over. Maar dat heb je met internet he...kunt niet de gezichtsuitdrukking erbij plaatsen waardoor dingen nog wel eens anders kunnen worden opgevat. Wens je in elk geval heel veel succes, komt helemaal goed meid! Bri, nee daar heb ik niks mee van doen. Voor mij is gewoon de regeling - niet werken=geen geld. Als ik langdurig ziek zou zijn zou dat behoorlijk klote zijn maar ik ben wel al 2 jaar aan het werk met een redelijk stabiel inkomen dus volgens mij zijn daar nu ook mogelijkheden in. Verder weet ik er dus niks vanaf, had ook nog nooit van die wet gehoord Heb trouwens mn uitnodiging voor de kinder-ehbo cursus ontvangen. En wonder boven wonder, kan ik beide dagen Sab, wat een heerlijk emo gebabbel Ik kan af en toe gewoon janken als ik naar Tygho kijk, puur van geluk en trots!
Kwebbel ik ben thuisblijfmama, was ik alleen bij Ben zeg maar ook al. Hier bij het kdv is gewoon geen plek, zodra daar plek is (wat denk ik niet eerder is dan dat Ben naar school gaat haha) ga ik weer aan het werk. Sab nee tnt vriend is altijd heel laat, vorige week pas om 18.00 uur . Ik doe idd ook 's avonds als ze naar bed zijn alles opruimen, en de keuken opruimen tijdens het koken en meteen na het eten alles hup in de afwasmachine. Dan hoef ik me niet al te veel te schamen als er iemand langs komt haha. Idd ik vond van 0 naar 1 ook makkelijker dan van 1 naar 2. Maar ja Ben was ook zooo makkelijk. Oh en Ladiman (klinkt wel erg raar) heeft volgende week ook vakantie! Ing je uitleg is zeker duidelijk. Klinkt al een stuk gemotiveerder . Kan me ook goed voorstellen dat het eng is, maar het lijkt me ook wel fijn om met lotgenoten te kunnen praten. Mensen die jou echt begrijpen en wie weet heb je idd een klik. Maar ook zonder een klik kan je toch elkaar denk ik wel helpen, juist omdat je elkaar begrijpt. Je hoeft natuurlijk niet perse beste vrienden te worden met die mensen. Marleen het is absoluut ook heerlijk hoor. Als Roos eens lekker stil bij me ligt en Ben kruipt naast me en legt zijn hoofdje tegen Roos en mijn arm aan, onbetaalbaar . Ah die Daimy is echt een kleine mama he . Lief hoor! Roos volgt ook continu wat Ben aan het doen is, zo schattig. Hier ligt het huis bezaaid met kattenbrokjes, Ben ging ff strooien .
Trouwens hebben jullie kindjes al een winterjas aan? Wayne heeft nog steeds zijn spijkerjack aan, alleen is dat er een waar een binnenvetje inzit, die er helemaal uitkan. De hele zomer heeft hij alleen het jack aangehad, en nu zit het vestje er weer bij in. Voorlopig lijkt me dat wel voldoend voor hem. En zoiets heb ik zelf ook, een zomerjas waar een binnenvest inzit die er helemaal uitkan. En inmiddels zit die er ook weer in.
en ik maar denken: wie voor 1 kindje kan zorgen, kan dat ook voor 2... er in mijn onschuld van uitgaand dat de stap van 0 naar 1 veel groter is dan van 1 naar 2... nou ja, we zullen het zien, over een maandje of 5. ik zou de keuze ook echt nooit anders gemaakt hebben; ik heb altijd al heeeeel graag 2 kindjes gewild. dat gevoel van trots kan ik me helemaal voorstellen; de foto's van Daimy en Jenna spreken toch voor zich... wat een heerlijke meiden! zo leuk met elkaar. Ik kan m'n geluk nu soms ook al niet op, met 'alleen maar' Deane. dat wordt alleen nog maar meer met kleine broer of zus erbij.
Tygho heeft over het algemeen nog zn jack aan. Of een spijkerjasje met een vest eronder. Soms, als het echt heel guur is dan wel zn winterjas.
Deane heeft zijn winterjas al één keer aangehad. Verder vind ik dat voor nu nog veel te warm (het is vandaag iets van 17 graden...). Dus een shirt/truitje met lange mouwen en een dunne jas, daar moet hij het nu mee doen. Heb hem nog nooit horen klagen over kou Maar van het weekend waaide het zo hard en we gingen naar de dierentuin, dus ik dacht dat het wel lekker zou zijn voor 'm met zijn warme jas aan. Bovendien wilde ik zien hoe het hem zou staan... lekker groot nog!