@LADI...heb dus weer wat over t hoofd gelezen (sorry) @mams: wat super voor je!!! heel veel succes en plezier! hier vanochtend lekker wat langer geslapen...luna tot half 9 en Esmee was om 8u wakker....
Ik zag weer leuke foto's voorbij komen! Jullie zijn vlot met de sintcadeau's. Ik heb nog niks gekocht en ik heb ook nog niks op de planning staan. Ik doe dat meestal op t laatste nippertje @Mams: Kun je dan in zo'n korte tijd een helpende welzijn opleiding doen? Dat is wel super snel dan. Normaal duurt zo'n opleiding in het reguliere traject 2 jaar. Moeten alle gastouders dat doen dan? Mijn ouders zijn ook ingeschreven bij een gastouderbureau, maar volgens mij hoeven zij dat niet te doen. Ik heb er in ieder geval nog niks over gehoord.
Alle gastouders moeten het helpende welzijn diploma halen of een ervaringscertificaat dat je alles bij elkaar 1000 euro kost aanvragen wat onderaan de streep alsnog afgekeurd kan worden.Dan ben je dus 1000 euro lichter(een deel word wel vergoed) en heb je grote kans dat je nog nergens bent. HEt gastouderbureau waar ik werk vind dat onzin en heeft met het graafschapcollege een leertraject samengesteld dat dezelfde stof behandeld als de reguliere opleiding(die hier overigens maar 1 jaar duurt bij mijn weten) maar vanwege de ervaring(aantal jaren gastouder zijn en eigen kinderen) en het kinder-ehbo certificaat dat we dan al hebben kunnen we het veel sneller doorlopen dan bijvoorbeeld jongeren van 16 die zo van het vmbo afkomen en nergens wat vanaf weten. Bovendien is het het enige bureau dat nu al stappen onderneemt, want hebben wij onze diploma in januari nog niet, moeten de ouders van de kinderen hun kinderopvangtoeslag net zolang terug blijven betalen totdat we het wel hebben. De andere bureaus wachten nog tot december januari, want dan kan de ervaringscertificaat procedure pas van start gaan. Er komt wel een kanttekening bij dat het dus om een opleiding helpende welzijn- gastouder is, maar het diploma zorgt voor mij voor veel vrijstelling tijdens de kraamopleiding er daar gaat het mij om.
@Marleen: ik heb nu al sint cadeautjes gekocht omdat er bij bart smit nu een aanbieding was met 15%korting..dus ik dacht mooi meegenomen!!!!
Ik heb ook nog lang niet alle cadeau's. Maar als ik iets leuks zie voor een leuk prijsje dan sla ik het vast in .
hi meiden, ZO weer 3 werk dagen achter de rug. Tussentijds wel even snel bijgelezen dus ben nog volledig op de hoogte Heb weer leuke spam voorbij zien komen. Jullie zijn allemaal al druk zeg met de inkopen voor Sinterklaas, ik ben daar eigenlijk nog helemaal niet zo mee bezig. Voor alle meiden die ziekjes zijn beterschap.
hey mams wat fijn zeg dat je je diploma zo snel kunt krijgen ik heb zewlf ook geen sinterklaas kadoo's gehaald wij vieren niet echt sinterklaas volgens jaar meschien dus we houden het klein we hebben de badkamer voor sinterklaas ihihh hier gaat de nachten ook niet super hoor meer sinds anderhalve week word tie steedsa snacht wakker en dan gaat tie kletsen super vervelend is dat maar hij drinkt ook niet meer zijn melkfles leeg gister maar 30 ml van de 200 ml maarja hoop dat het maar tijdelijk is gister zijn me tante en me oma geweest wat was dat gezellig zeg en vandaag even naar de zus van me vriend en ze moeder ook weer gezellig na iedereen die zich ziekjes voelt beterschap groetjes
Wat een rust hier!! Hier een goeie nacht gehad. Gistermiddag zijn we naar de kermis in Bocholt geweest met mn ouders. Tygho vond het geweldig, hele tijd om zich heen kijken en roepen: OH KIJK TIE!!! KIJKES!OOOOOOOOOOOOOOOH! Hij was helemaal kapot en is in de auto in slaap gevallen. Thuis lekker in bad om weer te kalmeren Gisteravond mn vriendin met haar gezinnetje op de koffie gehad en Tygho kon voor het eerst kennismaken met de nu 2 weken oude Job. Hij keek, lachtte en zei: Kitje!!! (kindje dus) Echt superschattig Verder tot half 9 lekker gespeeld met zn andere vriendje, lekker stel die 2 En hij heeft dus als een roosje geslapen tot half 8 vanmorgen. Samantha, hecht niet teveel waarde aan die fles. Volgens het cb hier horen ze met 1,5 geen fles meer te krijgen. Ik zeg maar zo: Alles wat ze extra binnen krijgen is mooi meegenomen. De badkamer voor Sinterklaas? verbouwing gehad?
Marleen, ik ben net zoals jij qua Sinterklaas: op het laatste nippertje alles nog even kopen! Maar ik vier het wel elk jaar en blijf dat ook voor de rest van m'n leven doen, ben een echte Sint-vierder (wat wil je ook, als je jarig bent op 5 december?) Verheug me erg op Sinterklazen met gelovende kindjes... We gaan dit jaar ook wel echt kijken als Sinterklaas naar het winkelcentrum komt, gewoon om te zien hoe Deane erop reageert. De grote intocht vind ik een beetje te massaal met onze grote kleine man, maar misschien dat we daar over een jaar of 2, 3 ook wel heen gaan. mams: heb je al bij je opleider voor de kraamopleiding gecheckt dat je die vrijstellingen zeker krijgt? je hoort daar soms heel vervelende verhalen over, dat het vooraf lijkt alsof je die vrijstellingen allemaal wel krijgt maar dat het uiteindelijk toch tegenvalt. maar wel super hoor, dat je nu gauw voor een diploma kunt gaan! samantha: deane drinkt ook nog steeds een flesje warme melk voor het slapen, meestal 150 cc, gewone halfvolle melk. het hoort er nog zo bij, om zich lekker voor te bereiden op het slapen. ik denk er wel over om dat te gaan ontwennen, maar ben bang dat hij dan moeilijker in slaap komt. slapen was trouwens een drama dit weekend. Deane is verkouden en volgens mij heeft hij nu echt oorpijn ervan. Dus zaterdagnacht werd hij om 2 uur wakker en heeft daarna steeds maar heel korte stukjes geslapen. Uiteindelijk maar bij ons in bed genomen, en dan bovenop papa of mama laten slapen, maar dat ging ook steeds maar even goed en dan begon hij weer... Gisteren waren we dus goed brak! Ik heb Deane 's ochtends verzorgd en met hem ontbeten en gedouchet en gespeeld, terwijl Briman nog een paar uur sliep. En na de lunch Deane weer op bed gelegd (en mezelf ook), daarna heeft Briman het overgenomen. Gezellig dagje dus, met om toerbeurten slapen... Maar Deane is de afgelopen nacht wel goed doorgekomen; neusspray en een zetpil erin en zo ging het wel aardig. Hopelijk zakt de oorpijn nu ook af; hij is lang zo verkouden niet meer.
Goedemorgen, Zo zeg, tis hier echt rustig geweest afgelopen weekend. Maarja, daar is het weekend voor. @ Bri, arme Deane. Tja ongezellig om toerbeurt slapen, maar als je zo aan je rust komt. Hopen nu dat de oorpijn idd gaat afzakken. @ Mams, leuk dat je straks een diploma hebt. Ja en vraag goed na van de vrijstellingen. Zodat je straks niet voor verassingen komt te staan, als blijkt dat je ze toch moet doen. Fijn dat Tygho vannacht weer zo goed geslapen heeft!! @ Samantha, Wayne krijgt ook nog voor de nacht een pyamapapje, zo'n kant en klare. Hij krijgt dan maar een half pakje. Maar hij vind het lekker, en zolang hij dat blijft drinken krijgt hij die van mij. Zo. Wayne zit hier op de grond met zijn Teletubbie computer te spelen. Leuk ding. Wayne is er stapelgek op. Hij is sowieso gek op de Teletubbies. Vanmorgen zag hij de Teletubbies op tv, zocht zijn knuffel teletubbie op, en riep heel hard TUBBIEE!!! Was de eerste keer dat ik het zo duidelijk hoorden.. Verder vandaag eigenlijk geen plannen. Gewoon dagelijkse huishoudelijke klusjes... Tot later!!
Oh maar zelfs al levert het geen vrijstellingen op...Ik moet wat als ik in januari nog aan het werk wil blijven. Dus heb er hoe dan ook baat bij. De kraamopleiding is al superkort...zelfs zonder de vrijstellingen duurtie maar 1 jaar. Maakt me niet uit hoe of wat. Ik heb straks een diploma om op mn cv te zetten, en over 1,5 jaar zelfs 2
heey mams wat fijn dat tygho zo lekker heeft geslapen en gespeelt lijkt me echt geweldig om je kindje zo vrolijk te zien op de kermis kyano heeft het nog niet echt mee gemaakt ja toen die 6 maanden was ong. kyano dronk al zeker niet wat onze cb aangaf maarja vind het ook niet erg ben zelf ook geen melk drinker en heb nog nooit wat gebroken mewt alle 6 ongelukken even afkloppen hihi ze zij ook dat ik het s,avonds niet meer moest geven omdat ik heb wakker maak voor de fles maarja hij lust geen melk maar dan slaapt tie half en dan drinkt tie het wel en toen zij ze dat het niet goed is voor de tandjes maarja dat wist ik ook wel maar melk kan toch niet zo veel kwaat maarja ja we zijn een beetje aan het verbouwen wel wilen ook nog onder laminaat leggen maarja volgend jaar wer want de centjes zijn op kijk er al erg naar uit maar niet heus om de onder kamer te gaan doen met kyano :S maarja gelukig duur het geen weken hier heeft kyano vanacht goed geslapen hij had ook weer zijn hele fles op gedronken dat was het weer liefs samantha en kyano hier nog een foto met zijn broer samen met mama laat de winter maar beginnen
Hai hai! Daar was ik weer na mijn drukke weekend. Ben nog wel moe... maar goed, kan nu ff bijkomen. Jasmijn ligt nu lekker in bed.. Ladi, mooi bedje voor Roos! Kan mooi zo met z'n tweeën op de kamer. Bri, succes met de plannen voor je werk na het zwangerschapsverlof. Het schiet idd ook al erg op! Moet 30 december voor het laatst.. En mooie foto's van Deane. Beterschap voor Deane! Ingrid, leuk, naar mamma mia en holiday on ice. Mielen, beterschap! Cyn, vervelend dat Tygho weer wat slechter slaapt. Hoop dat het weer een keer wat beter gaat. Maar lees nu dat het afgelopen nacht wel goed ging, gelukkig! En super van je opleiding, goed geregeld. Leuke foto van Tygho in zijn badje. Simone, ook al lekker geshopt voor Sinterklaas. Samantha, leuke foto's!
Even een ego bericht. Ben er weinig deze week want ik heb samen met de kids een week vakantie. Kwebbelman donderdag en vrijdag ook. Kom net terug van CB. Zal de lijst even opzoeken en bijwerken. Isa heeft het nu afgsloten. Alles prima. Tijn is nu 80 cm en weegt 10.7 kilo. Was dus een kilo gegroeid. Hij volgt keurig zijn eigen lijnen. Blokjes stapelen wilde hij niet.....alle blokjes belanden op de grond....hihi Zijn woordenschat is groot. Alles weer prima dus. Kwebbel
28 bevallen april mama's van 29 baby's 21 jongens 8 meisjes Cristel1986- wo 5 maart 2008 - Yorgos Alessio mamaatjevan5-vrij 7 maart- Nagéamo Angélo Pasquenelle 4Catsandagirl - ma 24 maart 2008 - Noelle Adriana LaDi - di 25 maart 2008 - Benjamin Floris Alexander Corina- di 1 april 2008 - Jochem Bri- vr 4 april 2008 - Deane Robin tweeling1 -wo 9 april- tweeling! - Lars & Kevin Isra - do 10 april 2008 - Ryan Tearke - do 10 april 2008 - Jurre Nikita - vr 11 april 2008 - Jari Petrus Hendricus Esjuh - vr 11 april 2008 - Dani Marleen - zo 13 april 2008 - Roel oOMisscOo - zo 13 april 2008 - Tygho Gerrit Vermanen - zo 13 april 2008 - Hannah bloempje79 - di 15 april 2008 - Tijn Tinkerbel - di 15 april 2008 - Thomas Ingrid77 - wo 16 april 2008 - Wayne Donovan Mielenl - wo 16 april - Mika Oliver H25 - do 17 april 2008 - Alyshia. kwebbeltje - zo 20 april 2008 - Tijn Astrid v D - zo 20 april 2008 - Benthe Maria Emmetje - di 22 april 2008 - Quinty Alysha 8samantha8 - di 22 april 2008 - Kyano Boni001 - wo 23 april 2008 - Jasmijn Gerry Maria Sab - do 24 april 2008 - Daimy Amina Simone - do 24 april 2008 - Luna Anicha Booky - za 26 april 2008 - Mats Christiaan Chelleke zat 26 april 2008 - Damian Kili - vr 9 mei 2008 - Andy Agenda Oktober 21 okt - Bri naar vk 21 okt - Simone met Luna naar orthopeet controle 22 okt - Bri 20 weken echo 23 okt - Simone weekend weg met hele familie November 15 nov - Simone+gezin naar K3 22 nov - Simone+gezin naar euro disney 3 dagen Maten en gewichten geboortegewicht en lengte tweeling1- Lars -------------- 1970 gram tweeling1- Kevin ------------ 1993 gram mamaatjevan5- Nagéamo - 2360 gr. 41 cm LaDi - Benjamin ------------- 2500 gr. - 47 cm 4cats -Noëlle ---------------- 2950 gr. - 45 cm boni001 -Jasmijn ----------- 2970 gr. - 48 cm Chelleke - Damian --------- 3065 gr. - 48 cm Tearke - Jurre -------------- 3090 gr. - 51 cm cristel1986 - yorgos -------- 3134 gr. - 49 cm Simone - Luna ------------- 3170 gr. - 49 cm Vermanen - Hannah ------- 3445 gr. - 52 cm oOMissCOo - Tygho ------- 3530 gr. - 49 cm Ingrid - Wayne ------------- 3605 gr. - 51 cm H25 - Alyshia -------------- 3630 gr. - 52 cm Marleen1979 - Roel ------- 3720 gr. - 52 cm Bri - Deane ---------------- 3800 gr. - ? denk 51 cm Nikita - Jari ---------------- 3810 gr. - 52 cm Mielenl - Mika ------------- 3810 gr. - 52 cm Bloempje - Tijn ------------ 3840 gr - ? denk 52 cm Kwebbel - Tijn ------------- 3875 gr. - 50 cm Esjuh - Dani --------------- 3880 gr - 49cm AstridvD -Benthe ---------- 3900 gr. - 52 cm Corina - Jochem ---------- 3925 gr. - ? Isra - Ryan ---------------- 4040 gr - 53 cm Sab85 - Daimy ------------ 4194 gr. - 53 cm Booky - Mats -------------- 4400 gr. - 54 cm Gewicht/Lengte met 1 jaar! Boni - Jasmijn ---=-------- 7670 gr. - 71 cm (lengte met 11 mnd) Simone - Luna ------------ 8780gr. - 73,5cm H25 - Alyshia ------------ 10.250 gr. - 77 cm (11 mnd en 3 wkn) oOMissCOo - Tygho ------- 10.200gr. - 76cm Gewicht/Lengte met 15 maanden Simone - Luna ----------- 9980 gr. - 80 cm Bri - Deane -------------- 10.690gr. - 76,5 cm (14 mnd) Gewicht/Lengte met 18 maanden (1,5 jaar) Kwebbel - Tijn ------------- 10.700 - 80 cm Booky - Mats ------------- 11630gr. - 81,5 cm Ingrid - Wayne ---------- 12.130gr - 83,5cm Marleen1979 - Roel------- 12.600gr. - 86,5cm
Fijn dat alles goed was opt cb kwebbel. En voor Isa weer een fase afgesloten. Net weer rijles gehad, was van de zenuwen na het drama vorige week nog wel wat ruw met de koppeling weer maar verder ging het gelukkig goed.
28 bevallen april mama's van 29 baby's 21 jongens 8 meisjes Cristel1986- wo 5 maart 2008 - Yorgos Alessio mamaatjevan5-vrij 7 maart- Nagéamo Angélo Pasquenelle 4Catsandagirl - ma 24 maart 2008 - Noelle Adriana LaDi - di 25 maart 2008 - Benjamin Floris Alexander Corina- di 1 april 2008 - Jochem Bri- vr 4 april 2008 - Deane Robin tweeling1 -wo 9 april- tweeling! - Lars & Kevin Isra - do 10 april 2008 - Ryan Tearke - do 10 april 2008 - Jurre Nikita - vr 11 april 2008 - Jari Petrus Hendricus Esjuh - vr 11 april 2008 - Dani Marleen - zo 13 april 2008 - Roel oOMisscOo - zo 13 april 2008 - Tygho Gerrit Vermanen - zo 13 april 2008 - Hannah bloempje79 - di 15 april 2008 - Tijn Tinkerbel - di 15 april 2008 - Thomas Ingrid77 - wo 16 april 2008 - Wayne Donovan Mielenl - wo 16 april - Mika Oliver H25 - do 17 april 2008 - Alyshia. kwebbeltje - zo 20 april 2008 - Tijn Astrid v D - zo 20 april 2008 - Benthe Maria Emmetje - di 22 april 2008 - Quinty Alysha 8samantha8 - di 22 april 2008 - Kyano Boni001 - wo 23 april 2008 - Jasmijn Gerry Maria Sab - do 24 april 2008 - Daimy Amina Simone - do 24 april 2008 - Luna Anicha Booky - za 26 april 2008 - Mats Christiaan Chelleke zat 26 april 2008 - Damian Kili - vr 9 mei 2008 - Andy Agenda Oktober 21 okt - Bri naar vk 21 okt - Simone met Luna naar orthopeet controle 22 okt - Bri 20 weken echo 23 okt - Simone weekend weg met hele familie November 15 nov - Simone+gezin naar K3 22 nov - Simone+gezin naar euro disney 3 dagen Maten en gewichten geboortegewicht en lengte tweeling1- Lars -------------- 1970 gram tweeling1- Kevin ------------ 1993 gram mamaatjevan5- Nagéamo - 2360 gr. 41 cm LaDi - Benjamin ------------- 2500 gr. - 47 cm 4cats -Noëlle ---------------- 2950 gr. - 45 cm boni001 -Jasmijn ----------- 2970 gr. - 48 cm Chelleke - Damian --------- 3065 gr. - 48 cm Tearke - Jurre -------------- 3090 gr. - 51 cm cristel1986 - yorgos -------- 3134 gr. - 49 cm Simone - Luna ------------- 3170 gr. - 49 cm Vermanen - Hannah ------- 3445 gr. - 52 cm oOMissCOo - Tygho ------- 3530 gr. - 49 cm Ingrid - Wayne ------------- 3605 gr. - 51 cm H25 - Alyshia -------------- 3630 gr. - 52 cm Marleen1979 - Roel ------- 3720 gr. - 52 cm Bri - Deane ---------------- 3800 gr. - ? denk 51 cm Nikita - Jari ---------------- 3810 gr. - 52 cm Mielenl - Mika ------------- 3810 gr. - 52 cm Bloempje - Tijn ------------ 3840 gr - ? denk 52 cm Kwebbel - Tijn ------------- 3875 gr. - 50 cm Esjuh - Dani --------------- 3880 gr - 49cm AstridvD -Benthe ---------- 3900 gr. - 52 cm Corina - Jochem ---------- 3925 gr. - ? Isra - Ryan ---------------- 4040 gr - 53 cm Sab85 - Daimy ------------ 4194 gr. - 53 cm Booky - Mats -------------- 4400 gr. - 54 cm Gewicht/Lengte met 1 jaar! Boni - Jasmijn ---=-------- 7670 gr. - 71 cm (lengte met 11 mnd) Simone - Luna ------------ 8780gr. - 73,5cm H25 - Alyshia ------------ 10.250 gr. - 77 cm (11 mnd en 3 wkn) oOMissCOo - Tygho ------- 10.200gr. - 76cm Gewicht/Lengte met 15 maanden Simone - Luna ----------- 9980 gr. - 80 cm Bri - Deane -------------- 10.690gr. - 76,5 cm (14 mnd) Gewicht/Lengte met 18 maanden (1,5 jaar) LaDi - Benjamin ------------ 10.190 - 84 cm Kwebbel - Tijn ------------- 10.700 - 80 cm Booky - Mats ------------- 11630gr. - 81,5 cm Ingrid - Wayne ---------- 12.130gr - 83,5cm Marleen1979 - Roel------- 12.600gr. - 86,5cm
Ja!!! Roel loopt ineens de kamer alleen rond. Afgelopen dagen af en toe één of twee voorzichtige stapjes en nu loopt ie ineens heel goed!