April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Corina: Roel gaat niet naar het KDV, maar afgelopen donderdag was ik dus aan het verven en mijn ouders pasten op Roel (wat ze ook de twee dagen doen als ik aan het werk ben). Roel hing ineens heel erg aan me. Klampte zich vast aan mijn benen en ging hard huilen. Hij wilde me niet loslaten. Ik denk dus dat het een beetje bij deze leeftijd hoort.

@Mielenl: Wat sneu dat hij ziekjes is.. Best hoog ook, 39,8. Maar het kan best zijn dat het morgen weer een stuk lager is.

2. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Mielenl, beterschap met je kleine ventje!

Oh gelukkig, dan ben ik niet de enigste met dit probleem.

De leidster zeiden ook dat het een wisselwerking heeft.
    Jochem vind het erg dat ik weg ga en ik vind het niet leuk dat hij gaat huilen. Dat voelt hij, daarom vraagt hij nog meer aandacht.
    pfff... vind het wel moeilijk om zo weg te gaan hoor! Je gaat zo rottig weg dan. Maar goed, daar moeten we ff doorheen.

Vandaag hebben we Jochem z'n kamer wat stoerder gemaakt met Cars accesoires. Voorheen was het voornamelijk Winnie de Pooh en dat was ik ineens helemaal beu. Jochem vind het helemaal geweldig.

Vanochtend naar de HAP geweest met Peter. Hij heeft sinds woensdag al een soort van spierpijn. Wat niet bepaald minder werd. Hij kon zelf zijn vlees en brood niet eens snijden, hij had totaal geen kracht in zijn handen en armen. We vonden het een beetje beangstigend. Gisteren gebeld naar de HAP, toen vonden ze het nog niet erg genoeg. Omdat hij verder geen griepverschijnselen had ofzo. Nu vanochtend mochten we toch komen. De arts dacht aan een virus wat op de spieren is geslagen. Morgen voor de zekerheid nog maar even naar de eigen huisarts.

3. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Marleen er waren veel Nederlandse artiesten o.a. Monique Smit, Gerard Joling ipv Jan Smit, Peter Beense, Frans Duijts, 3J's en nog een paar artiesten maar die waren mij niet bekend.

Moeilijk hoor Corina dat Jochem er moeite mee heeft om van je gescheiden te worden, dat gaat je natuurlijk ook echt aan je hart. Maar ik kan me ook wel voorstellen van hem dat als hij 2 weken lang continu met mama EN papa is geweest dat het voor hem dan weer moeilijk is om even niet bij jullie te zijn. Sterkte.

Mielen beterschap met je kleine mannetje!

Corina ook beterschap met Peter, wat vreemd joh dat hij ineens zo'n last van zijn spieren heeft.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Goeiemorgen meiden.

Nou Tygho heeft het ritme weer goed opgepakt :)
    We hebben heerlijk geslapen vanacht.
    Gisteravond bij schoonmams geweest, meneer werd doodmoe dus weer gegaan.
    In de auto viel hij in slaap.
    Slapend hebben we hem op de commode uitgekleed,verschoond,pyama aangetokken enz.
    Toen werd hij een beetje wakker, snel nog een korreltje gegeven.
    Pakte zn fles aan en heeft die half opgedronken en is weer gaan slapen.
    20:30-07:00.
    Wij zijn ook lekker rond 10uur naar bed gegaan.
    Ffies goed bijtanken.

Corina, geen ervaring met wegbrengen oid.

Ingrid, Wayne heeft zich dus goed aangepast.
    Heel fijn :) Knap van hem.

Mielenl, wat sneu dat Mika ineens hoge koorts had!
    Hoe is het nu met hem? Is de temp alweer wat lager?

Isra, leuk hoor een piratenfestijn!
    Je hebt je vast prima vermaakt :D

5. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ corina wat vervelend dat Peter zo beroerd is. hoe was het bij de HA?

@ missc wat goed van tygho dat hij zo lekker slaapt nu. en lekker voor jullie ook ;)

hier vanmorgen koortsvrij, dus lekker wezen zwemmen :D

6. hoi dames, we zijn weeer terug van ons familieweekendje!
    het was heel gezellig maar ook vermoeiend,korte nachtjes;)
    gaan nu ff alles opruimen enzo....

7. Bri

Bri Niet meer actief

Er zijn een hoop gezellige dingen gedaan, lees ik. Museumnachten, familieweekendjes, ladiesnight... Leuk!

mielenl; apart he, met die temperatuur. Zo schiet-ie omhoog, en zo is-ie weer normaal. Gelukkig is Mika opgeknapt!

corina: echt drama wil ik het niet noemen, maar Deane moet soms ook ineens huilen bij het wegbrengen. Wat voor hem goed werkt, is om wel eventjes bij hem te blijven, samen aan tafel zitten en een puzzeltje pakken. Daarna zeg ik dan: nu gaat mama weer werken, en jij gaat lekker spelen he... soms gaat hij dan huilen en wil hij meteen uit z'n stoel, maar andere keren vindt hij het allemaal wel best.

marleen: fijn dat Roel weer goed slaapt. Dat leren lopen is ook niet niks he, dat moet je toch even verwerken 's nachts.

Gisteren had Deane superveel last ergens van, waarschijnlijk z'n kiezen en/of z'n oren. Wilde 2x slapen overdag, weinig eten, veel op schoot hangen. Geen verhoging overigens. De nacht ervoor was een kleine ramp; vaak wakker, huilen en nog voor 6 uur wilde hij al aan het ontbijt... Maar vannacht heeft hij super geslapen en werd pas om 7 uur wakker, dus z'n normale tijd (en dat met de klok een uur terug!). En vrolijk dat-ie was!

Ik heb nog wel een vraagje. De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat Deane 's morgens kletsnat is; z'n luier lijkt te klein voor de hoeveelheid plas die hij 's nachts produceert. Hij slaapt ongeveer 12 uur, van 7 tot 7. Hij draagt nu 's nachts de pampers baby dry, maat 4+. Ruim groot genoeg, zou je zeggen. Hebben meer kindjes dat? En welke luier vangt meer op? Voor maat 5 is hij echt nog wel te klein...

8. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isra....altijd leuk zo'n piratenfestijn. En over dat museumnacht klinkt ook keigezellig.

Mams...fijn dat de nachten goed gaan.

Mielen...koorts was weer weg las ik. Gelukkig maar.

Corina...beterschap met peter. Kan me voorstellen dat jullie hiervan schrikken, lijkt me ook eng als je ineens geen kracht meer kan zetten. Arme Jochem, je zult zien dat over niet al te lange tijd je hem zo weer weg kan brengen.

Simone...was ze :D

Hier nog een paar daagjes vrij. Ben wel voor mijn stagiaire dingen aan het checken;)
    De meiden zitten hier volledig in de sinterklaassfeer. Steeds liedjes, het sint spel spelen....och ook wel weer leuk. En Tijn doet gewoon mee:) Int int roept hij dan.

Kwebbel

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bri...Tijn had dat met de "gewone" luiers smorgens ook. Nu we hem van kruidvat de broekies (maat 5) aandoen hebben wij er geen problemen meer mee. Is vanaf 13 kilo, maar Tijn kan ze hardstikke goed aan.

Kwebbel

10. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Corina, beterschap voor Peter. Vervelend dat hij er zo'n last voor heeft..

Cyn, fijn dat Tygho zo goed slaapt weer. Heerlijk idd, als je zelf ook weer helemaal kunt uitrusten.

Mielenl, fijn dat Mika weer beter is.

Bri, hier altijd wel een volle luier maar hij vangt het allemaal wel op gelukkig. Vervelend dat deze dat niet doet..

Kwebbel, lekker genieten dus van een paar dagen vrij, heerlijk.

Simone, ook succes met de was, hier ligt ook nog een heel klein beetje...

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Bri, Tygho red het ook niet met de pampers.
    Is hij sochtends ook drijfnat.
    Wij hebben huggies en dat gaat prima!!

Ff lezen wat er met Corina's man is gebeurt...heb het gemist.

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff Corina kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
    Hopelijk is het niks ernstigs en makkelijk te "genezen".

13. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri: Hier geen ervaring met volle pampers. Roel heeft maat 4 en daar gaat het goed mee (ook baby dry). Ik zie dat je al wat tips hebt gekregen hier.

@Corina: Vervelend van je man... Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. Is ook erg lastig als je een eigen zaak hebt. Dan "kun" je eigenlijk niet ziek zijn. Ik vind het ook nogal eng klinken. Zijn jullie al naar de eigen huisarts geweest?

14. Bri

Bri Niet meer actief

dank voor de tips! gek he, ik zou verwachten dat de baby dry de best absorberende luiers zouden zijn. misschien maar eens kruidvat-broekjes of huggies-luiers proberen - iedere dag pyjama's en slaapzakjes wassen is ook niet alles. Huggies hebben we in het verleden wel gebruikt, die vond ik altijd een beetje smal vallen (of heeft Deane nou gewoon een dikke buik?).

oooooh, ik krijg trouwens al helemaal zin in Sinterklaas! Nog 3 weken en dan is de intocht, toch? Leuk man!! Maar 'ns kijken met wie we het dit jaar gaan vieren, vind het altijd zo gezellig.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hihihi ze vallen volgens mij niet smaller, ze rekken alleen minder als de pampers ;)

Heb ook al helemaal zin in Sinterklaas.
    Lekker de intocht kijken.
    Lootjes bij schoonfamilie,lootjes met vrienden en pakjesavond thuis met mijn ouders. :D

16. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Even snel op de luiers reageren. Mats redt het idd ook niet met de maat 4+ van pampers. 9 van de 10 keer gaat hj door de luier heen en zijn ook zijn romper, pyamabroek EN slaapzak nat :(.
    Denk dat ik hier ook maar eens de kruidvatbroekjes ga proberen.

17. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Straks nog ff naar de drukker, nog een boek met geboortekaartjes ophalen.. we hebben al wel op internet gespiekt, maar vind het altijd fijn om de kaartjes ff in het echt te zien.
    Die we hadden gezien stond bij Jasmijn ook al op ons lijstje en blijkt nog steeds in de boeken te zitten..

18. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Gisteren zijn zwager en schoonzus nog langs geweest. Mijn schoonzus had echt een heel mooi jurkje met bolero voor Jasmijn genaaid (omdat wij van de zomer 2,5 week op hun hond hebben gepast). Echt heel lief!

19. Goedemiddag,

@ Corina, beterschap voor Peter. Wat zei de HA?

@ Mams, fijn dat Tygho weer goed slaapt!!

@ Bri, wij hebben de luiers van de Aldi, maat 5. Maar die van de aldi vallen vrij klein vind ik. Wayne lekt eigenlijk nooit door. Ja toen hij vorige week ziek was, en meer dronk dan at, ja dan zijn ze wel supervol, maar dan net niet doorgelekt..

@ Boni, succes met kaartjes uitzoeken. En leuk een zelfgenaait jurkje.

Hier verder weinig nieuws. Wayne hersteld goed van de verkoudheid van vorige week. Hij wordt weer ondeugend, en krijgt weer eetlust gelukkig.

Ik ben vandaag niet helemaal fit. Mijn maag en darmen zijn enigzins van slag. Kon vanmorgen rennen naar de wc. Dus of ik heb gister iets gegeten waar ik niet goed op reargeer, of ik heb iets van een buikgriepje bij me. Maarja. Zal wel overgaan weer..

Verder ben ik ondertussen aan het wachten op een reparateur voor onze koelkast. De deur van de koelkast komt er aan de bovenkant steeds af.. Echt niet handig.. Ze zouden vandaag nog iemand langssturen om te kijken of het te repareren is.

20. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Simone wat fijn dat Luna nu weer lekker slaapt zonder de spalkjes. Ben je nog geslaagd voor schoentjes?

Ingrid, waar blijft je foto? ;).

Missc, leuk de kamer 'verbouwen'. Ziet er dan meteen weer heel anders uit heh.

Marleen, fijn dat Roel weer lekker slaapt. Mats heeft ook niet echt last gehad van het verzetten van de klok.

Gezellig Isra het piratenfestijn. Bookyman is afgelopen vrijdag naar zo'n feest geweest. Die heeft zich ook prima vermaakt.
    Wat een grappig idee die museumnacht.

Corina, dat is idd rot wegbrengen wanneer je kindje zo verdrietig wordt. Tot nu toe gaat het wegbrengen met Mats erg goed. Als ik hem breng piept hij trouwens wel meer dan wanneer Bookyman hem wegbrengt :D. Als ik hem vervolgens kom ophalen rent hij weg en wilt hij niet mee naar huis :D:D.

Mielen, gelukkig is de kleine man weer koortsvrij. Lekker gezwommen?

Zo Bri dat was een pittig nachtje.
    O ja weet je wat ook helpt bij Mats om droog te blijven tot de volgende ochtend.... Een Tenalady in de pamper :D, hihi.

OOh leuk Boni kaartjes uitzoeken. Je bent er mooi vlot mee ;). Echt erg, bij Mats waren we ook mooi op tijd... Bij Nils regelde we redelijk veel op het laatste moment :).
    Ben benieuwd naar het jurkje ;).

Van het weekend nieuwe schoenen voor Mats gekocht. Hij had nog van die redelijk flexibele zolen. Maar hij loopt al dik 5 maanden, dus werd het tijd voor 'echte' schoenen. Mannetje is echt flink gegroeid zat nu in maat 23 i.p.v. 21 :$.
    Verder ook super handige sokken gehaald voor de kleine man. Met een echte antislip. Dus niet een paar puntjes maar echt een hele antislip zool (beetje lastig uit te leggen). Hij kan er in ieder geval erg hard mee rennen op laminaat zonder uit de bocht te vliegen ;).

Hier nog een foto van de broers van vanochtend :D.

Deel Deze Pagina