April mama's 2008

Discussie in 'De mama's' gestart door cristel1986, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik neig ook nogsteeds meer naar nee. Maar ook ik twijfel daar nog sterk over..

Vind het best een moeilijke keuze.. Wel of niet...

2. corne had net op ned 1 gehoord dat alle prikken van kleine kinderen op cb tijdelijk komen stil te liggen zodat de mex.griep spuit voorrang krijgt....

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff nou het gaat lekker hier.

Tygho heeft 39,5 koorts en mijn temp is 38,5 en stijgende:(
    Harmen is nu ff wat boodschappies doen en als hij terug is gaan Tygho en ik eerst effies lekker lauw/warm douchen.

Pfff vind het wel eng hoor... stel nou dat Tygho en ik allebei de pineut zijn qua MG??
    Ik ga morgen zowieso de dokter maar bellen om advies in te winnen of de MGprik en mochten onze temperaturen nog niet normaal zijn dan meteen maar vragen hoe te handelen.

4. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik ben even een tijdje niet geweest. Veel bij te lezen! Even erg druk gehad met allerlei foto opdrachten en dat soort dingen.

@Sab: Ah wat sneu voor Daimy! Lijkt me echt erg om te zien dat je kind zo'n pijn heeft. Gelukkig konden ze haar wel helpen en is het niet gebroken.

@Mams: Het is te hopen dat je geen MG hebt!

@Boni: Wat een leuke foto's! Kamertje ziet er ook erg goed uit en Jasmijn is echt gegroeid zeg!

Qua inenten ben ik er nog steeds niet uit. Ik dacht eerst om het niet te doen, maar ik neig nu toch wel weer om het wel te gaan doen. We laten Roel zeer waarschijnlijk wel inenten. Ik vergeef het mezelf nooit als hij toch heel erg ziek wordt.

5. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Even een ab. weer nemen op dit onderwerp ;)

6. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    Goeienavond!

Simone, schrikken dat er een kindje MG in Esmee's klas heeft. Hoop dat zij er geen last van krijgt.

Ingrid, fijn dat Wayne weer is opgeknapt.

Cyn, ik weet het nog niet wat we gaan doen als de oproep binnen is, ook weer lastig.. En beterschap voor jullie!

Wuppie, gelukkig bij jullie nog niemand ziek.

Kwebbel, bij jou ook al twijfel zie ik. Lastig hè!

Booky, ik zag je al niet zo vaak hier ;)

Marleen, lees dat je aardig wat opdrachten hebt. Hoe loopt het verder met de fotostudio (ff een ander onderwerp als die griep ;))

Nou, hier een lange dag gewerkt. Nu ff uitblazen op de bank. Wat betreft de inenting: ook hier neigen we naar niet. Ook gezien het feit dat Jasmijn tot nu toe een hele goede weerstand heeft en eigenlijk weinig ziek is geweest. Maar blijf het lastig vinden, waar doe je goed aan? Dat weet je pas achteraf.

7. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    goeiemorgen! weer een tijd niet geweest hier en ook niet bijgelezen (sorry)

super druk op de boerderie (omg wat is dat spelletje verslavend zeg....)

Dus kwam even knuffels uitdelen aan alle zieke kindjes/mama's/papa's

En het grote nieuws aan jullie melden.....Onze Bosch heeft afgelopen weekend een heuse loop-demo gegeven bij opa en oma in Duitsland. Vond het zo bijzonder dat hij uitgerekend daar zijn eerste (heel veel achter elkaar) losse stappen heeft gezet, want zo vaak zien ze elkaar niet. De afgelopen dagen heeft hij vooral weer gekropen, maar feit is dat hij het wel kan maar gewoon nog niet zo goed durft :)

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Go bosch go bosch go bosch!!!

9. Goedemiddag.

@ Mielenl, Jaa van goed van Bosch!! Het begin is in elk geval goed!! Leuk moment kiest hij er ook voor uit om het te laten zien.

@ Mams, beterschap voor jullie! Hopen dat het meevalt. En mocht het wel de MG zijn. Goed in de gaten houden jullie allebei. EN dan maar zo denken, dan heb je het maar gehad!!

Wbt de inenting. Ik blijf het moeilijk vinden. Vorig jaar is Wayne amper ziek geweest. Maar nu, is hij al voor de 3e of 4e keer verkouden geweest sinds september. Daarbij komt, dat de HA hier vermoed dat wij in oktober de MG al hebben gehad.
    Omdat zowel Wayne als ik toen goed ziek zijn geweest. Echt wel een dag of 7. En bij mij kwam er een bronchitis achter weg toen.
    Maar dat weten we niet 100% zeker. Dus ik weet het echt niet.
    In december zijn ook pas de eerste testresultaten bekend wbt de bijwerkingen, en de combinatie van bepaalde stoffen die nu samengevoegd zijn. Dus tja..

Maarja.. Lekker vaag allemaal.

Verder deze week alle afspraken maar afgezegd. Morgen geen zwemmen, vrijdag waarschijnlijk ook geen visite van een vriendin met haar zoontje. En vanmiddag geen GGZ voor mij. Nu Wayne verkouden is, breng ik hem liever niet naar de gastouder.
    Dus ik heb therapie vanmiddag afgebeld. Jammer, maar mijn therapeute gaf me wel gelijk. Zeker momenteel.

Nou ja. Hij heeft net een broodje op, en wat yoghurt. Ik ga hem zo lekker naar zijn bedje brengen. Dan heeft mama ook ff wat tijd voor zichzelf!!

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou we zijn net bij de dokter geweest.
    Ze kon niet zeggen of het mexicaanse griep is, maar ik heb een lichte griep en Tygho toch wel een flinke griep.
    Ze vond hem niet heel erg ziek ogen omdat hij speelde.... Maar dat doet hij thuis amper.
    Toen we met zn pseudokroep(de hele heftige)in het ziekenhuis waren liep hij ook op zn gemakkie de boel te verkennen terwijl hij doodziek was, dus dat geeft wel een vertekend beeld vindik.
    We moeten hem goed in de gaten houden en zorgen dattie toch z'n vocht binnenkrijgt.

Wel moeten we beide een paar daagjes binnen blijven, voor het geval dat:(
    Ik hoop maar dat het snel weg trekt!

11. @ Mams Heb je het nog over de intenting gehad??

Beterschap voor jullie beiden..

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee want dit was niet mijn huisarts, mijn praktijk is "uiteraard" dicht t/m vrijdag! Dus daar kan ik maandag pas heenbellen :(

13. Beterschap mams voor jullie beide!!!!

14. @ Mams, nou dat schiet dan ook niet op..

Ik moet toegeven dat ik ook nog niet gebeld heb hoor. Maar ik moet volgende week toch een telefonische afspraak maken met mijn ha ivm de bronchitis die ik laatst heb gehad.
    Dan vraag ik het meteen even. Is net zo makkelijk..

15. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams....beterschap voor beide.

Bij ons op de afdeling nu ook de eerste collega met MG. Haar kids (4 en 1) hebben het beide ook :(

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ben teruggebeld door de HA,
    Ze wou mij nog een keer spreken. Ze heeft me nogmaals gecontroleerd en wat meer specifieke vragen gesteld.
    En heeft geconstateerd dat ik waarschijnlijk een milde MG heb sinds afgelopen weekend.
    Toen heeft ze contact opgenomen met de GGD en een kinderarts en overlegd met collega's.
    En omdat Tygho nog geen 48uur ziek is krijgt hij nu virusremmers en word ook hij behandelt als een MG geval.
    Is een landelijk protocol voor kindjes onder de 2.
    Binnen 48uur kun je starten met virusremmers.
    Bij mij kunnen ze niks meer doen, gewoon goed uitzieken aangezien ik toch al aan de beterende hand ben weer.

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mams...he bah! Goed uitzieken dan maar.
    Wel vreemd dat de HA daar niet gelijk met onderzoek achterkomt.
    Houdt Tygho maar goed in de gaten.

Kwebbel

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou ze had wel gezegd dat er een reeele kans was dat ik het dus heb/had maar omdat het al aant beteren was had ze er niet veel aandacht aan besteedt.
    Maar ze twijfelde over hoe ik effect op Tygho zou kunnen hebben en hij in wisselwerking op mij, dus heeft me teruggeroepen.
    Ze is zelf niet zo'n voorstander van de virusremmer geven zonder dat een kind getest is(dat gebeurt pas bij opname in het ziekenhuis zei ze)maar omdat de GGD en de kinderarts het adviseren en het toch wettelijk bepaald is doen we het toch.

19. he bah mams!
    wat naar voor jullie!

ziek maar goed uit beiden!!

20. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    He wat een toestand met die MG...

Ik ga zo naar mijn werk. Ze komen filmen van Hart in Actie! Ze zijn de hele dag al bezig om een theetuin te maken voor een client en straks is de onthulling! In januari wordt het uitgezonden..

@Boni: gaat wel lekker met de opdrachten hoor! Net ook weer een shoot met 3 kindjes gedaan, afgelopen zaterdag een bedrijfsfeest, a.s. zaterdag weer een shoot met 3 kindjes en ga zo maar door. Loopt lekker dus! :D:D

Deel Deze Pagina